L'Angoletto

Donderdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

7,1
Bora D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk eten zoals Italiaans eten hoort te zijn!
Alles vers bereid met goede producten in een open keuken door de eigenaar van de zaak.
Het kleine restaurantje is vol met allerlei beeldjes, foto's, posters, etc. Persoonlijk vind ik dat wel een leuke sfeer geven. 1 ding is zeker, je raakt er niet uitgekeken! Gezien de goede kwaliteit van de gerechten een feest om hier vaker terug te komen.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Al jaren een klassieker bij ons om de hoek. Niet chique uit eten, maar no nonsense italiaans zoals het hoort te zijn. Het interieur kan een opfrisser gebruiken maar de gerechten zijn gewoon goed.
Mike K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het was jaren geleden dat ik bij L'Angoletto had gegeten, daarom weer eens in de herhaling. Hoe is dat ons bevallen?
Laten wij beginnen met de eigenaar en tevens de man die achter de kachel staat. Hij is nog even stug als voorheen (maar beslist geen kwaaie pief), dus wat dat betreft niets nieuws onder de zon. De dames in de bediening doen het niet slecht, maar je zit dan ook bij een buurttent en niet bij een chique restaurant. Voordeel hiervan is, L'Angoletto is geen toeristenfuik, dus je bent verzekerd van een oprechte keuken.

Wij hadden verschillende gerechten, ik zal er een paar opnoemen. De bruschetta was erg goed. Goed en zelfgemaakt brood, eenvoudig maar lekker. Ook de pizza was erg goed. De dames aan tafel gingen voor de spaghetti alle vongole. Die was okay, maar niet bijzonder. Als mijn mij zegt dat die van mij lekkerder is (dan die van een Italiaan), dan zeg dat genoeg. De heren kozen voor een vegetarische pasta en apart daarbij de Black Angus steak. Die laatste was wel lekker, ook lekkere ovenaardappels, maar, weer niet super bijzonder.

Alles is gewoon lekker en okay. Een hapje eten, dat is het eigenlijk.

Over de wijn. Wij moesten wel de huiswijn nemen, omdat de wijn op de kaart niet in huis was. Dat kan echt niet. Kom op, denk ik dan, zorg dat je voorraad tijdig is aangevuld. De huiswijn - en dan vooral de witte - was van erbarmelijk slechte kwaliteit. Zoiets hoef je in Spanje de mensen niet voor te zetten, dan krijg je het naar je hoofd.

Komen we nog terug? Tuurlijk wel, als we eens een hapje tussendoor pretentieloos willen eten zonder echt uit eten te gaan. Dit laatste is de charme van L'Angoletto, evenals de heerlijke geur van de keuken in het restaurant.
Ivano B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Ik heb hier ook vandaag gegeten en ben ook aanwezig geweest bij bovenstaande recensie. Ik moet zeggen dat er met het eten helemaal niks mis is. Het is juist zoals het hoort, je krijgt het gerecht wat je bestelt, van uitmuntende kwaliteit zoals het wordt gegeten in Italië in de streek waar de kok vandaan komt. Deze zeergewaardeerde Italiaanse kok geeft je het gerecht alsof je het in Italië besteld. Dat dat dan net ff anders smaakt als die ene keer dat je het ergens anders hebt gegeten geeft je niet het recht om deze man te beledigen door het terug te geven, hem in zij eigen zaak 'uit te dagen' om het zelf te proeven en vervolgens weigeren te betalen. Schandalig. Ik nodig iedereen uit om hier te komen eten en het zelf te ervaren. Hij bestaat niet voor niks al bijna 25 jaar!!
Ilonka V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Met mijn vader gegeten nadat hij het al meerdere malen had aangeraden. Hoewel, hij niet de chagrijnige sfeer had vermeld was het toch niet een slechte ervaring. Er was 1 jonge dame in de bediening die het erg druk had maar wel vriendelijk was. Vooraf de groenten uit de vitrine die erg lekker waren. als hoofdgerecht de pizza met rucola en parmaham en de zeebaars! Vis smaakte erg goed en was gevuld met aardapelen en rosemarijn!

Ondanks er geen muziek was en de chagrijnige meneer achter de toonbank is het wel een aanrader maar dan ALLEEN en ALLEEN voor het eten!
Jos E.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Gewoon heerlijk Italiaans zonder poespas! Aardige mevrouw in de bediening. Eigenaar/chef blijft een brombeer maar we komen hier voor het eten. Al jaren een vast adres voor ons!
Interieur mag wel nodig een opfrisbeurt ondergaan.
Jesse D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Deze typische authentieke Italiaan is nog steeds een van onze favourieten. Het decor is gezellig en echt informeel Italiaans. Eten: goede Italiaanse keuze en lekker, met liefde klaargemaakt. Bediening is eigenlijk niet zo goed, maar als je het van tevoren weet, dan is dat juist charmant. Kortom als je geen tijd hebt om naar Italia te vliegen, fiets je gewoon naar de Hemonystraat.
Georgo .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Pretentieus, ten onrechte nog terend op oude glorie. Pizza's (vier kazen en ruccola) zijn redelijk, maar met €14 veel te duur. Dat geldt ook het kopje espresso voor €3. De witte wijn getapt uit een groot vat is aan de zoetige kant en met €11 voor een halve liter ook aan de prijs. Het decor is smoezelig. In deze buurt zijn betere Italianen (prijs/kwaliteit) te vinden met bovendien minder chagrijn achter de toonbank. Jammer.
Maurice W.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Na jaren weer een aangeschoven bij L'angoletto. Het decor is nog steeds hetzelfde alleen de drukte die muziek ooit overbodig maakte is helaas verleden tijd. De zaak deed gedateerd en vies aan. De tafel plakte en de eens 'rustieke' menu en wijnkaart is vervallen en hangt van Typ-ex aan elkaar. Onze dochter van tien wilde graag een glaasje kraanwater en kreeg deze onder geen beding. Tja dan maar een glaasje duur Italiaans bronwater. Eerlijk is eerlijk het eten is goed maar de sfeer is wat somber en gedateerd. Jammer want we wonen om de hoek en een goede Italiaan is nooit weg. Ik denk dat deze zaak is ingehaald door de tijd en wat prijs kwaliteit zijn er inmiddels genoeg alternatieven in de buurt.
Klaasje70 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Een echte italiaan. Alles draait hier om het eten. De sfeer en decor zijn hieraan duidelijk onderschikt. Gemengde voorgerechtjes ...heerlijk. Een goed stuk vlees van de grill en mooie grappa bij de koffie, allemaal voortreffelijk. bediening niet erg attent maar ze hebben het ook druk. Decor is rommelig. De een vindt het echt italiaans de ander een rommel? Zeker de moeite om zelf eens te gaan kijken en proeven.
Remco123 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Als ik Italiaans eten in Londen proef kan ik alleen maar dromen van Aldo zijn super pizza's en heerlijke gerechten uit de vitrine.
Grilled vlees met een pasta is een treat en de keuze aan grappa's maakt het helemaal af.
Unieke locatie met geweldige italiaanse sfeer. Waan me bijna in mijn oude huis
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
Vroeger een erg goeie zaak maar de eigenaar gooit er met de pet naar: De Toscaanse huiswijn uit het vat is waarschijnlijk aan het begin van het seizoen bulk ingeslagen. Nu in oktober is die in ieder geval bruin, geoxideerd en niet te drinken, De beloofde sangiovese druif was ver te zoeken. Na het karafje vriendelijk terug gestuurd te hebben kreeg het zeer behulpzame meisje van de bediening een flinke uitbrander van de uitbater. Wij, de gasten zijn gek en zijn wijn is goed. Sommige mensen vinden dit charmant of koddig. Ik vind het respectloos. De wijnkaart was verder een vodje met plakband en vlekken wat ik ook van weinig respect vind betuigen voor je producten. Eten was helaas ook matig: te zoute voorgerechten, wel goeie Bresaola, doorgebakken tonijn, doorgekookte groenten, teveel lege schelpen in de vongole. We hebben afgerekend, een halve fles Chianti laten staan en zijn snel vertrokken om nooit meer terug te keren. Wat een onvriendelijke, pretentieuze amateur is deze Italiaan... Jammer, ooit was het goed
Jos E.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2013
Weer eens naar m'n favoriete Italiaan geweest. Vooraf pizza L'Angoletto met z'n tweetjes, lekker.
Tarbot Limone en de tonijn van de grill waren uitstekend!
Masterchef2 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Voor mijn verjaardag heb ik mijn familie en gaasten uitgenodigd bij dit restaurant nadat ik hier al meerdere keren heerlijk had gegeten. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen met allerlei italiaanse lekkernijen en smakelijke rode wijn. Allemaal even smakelijk. al mijn gasten waren lovend over het diner. En ik heb de eigenaar aan het einde van de avond hartelijk bedankt voor het maken van een succesvolle verjaardag. Heerlijk, dat het nog bestaat zoeits. Het interieur is niet erg smaakvol, maar dat komt de authenticiteit stiekem ook wel weer ten goede.
Arno B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Wat een heerlijk eten (zo'n beetje alles van de kaart geprobeerd), huislijke sfeer en fijne service. Met ons 4-en genoten van de voortreffelijke Italiaanse gastronomie! Grazie &
Hjgpeters .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Eten is goed, maar prijs/kwaliteit is dubieus. 18 euro voor een klein bordje risotto met paddestoel/pompoen en 3 euro voor een espresso is toch wel erg veel voor een eenvoudige trattoria. Over de grillen van de eigenaar is al veel gezegd, dat werd gisteren nog eens bekroond door een storende discussie over de wijnkaart. We kregen niet de wijn die we van de kaart besteld hadden, wel iets dat er op lijkt (zelfde druif, zelfde land, maar andere kwaliteitsaanduiding igt i.p.v. docg). Volgens de eigenaar maakte dat niets uit, en de volharding van hem hierin was erg storend en opvallend. Sowieso was het aanbod op de wijnkaart zeer beperkt, want veel was op. Geen waterkraan aanwezig op toilet, hopelijk van tijdelijke aard voor de gasten. Kraanwater op tafel kon overigens ook niet.
HarmSpaan .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2012
Hier een week of twee geleden wezen eten, opzich een leuk restaurantje maar niet de beste italiaan waar ik ooit geweest ben. Bediening was goed, genoeg aandacht gekregen. Eten was goed maar niet uitzonderlijk. Leuk om eens te eten maar niet echt een specifieke aanrader.
Freek_2013 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
L'Angoletto is een prima restaurant met goede kwaliteit voedsel. Het feit dat je niet voor'n klein gezelschap kunt reserveren en daardoor soms in een klein wachtvertrek wordt 'gestopt' is ietwat jammer, maar het eten compenseert dit ruimschoots. Ik kom hier verschillende keren per jaar en er is weinig tot niets veranderd: goed voedsel voor een normale prijs. De koks van dit restaurant verstaan hun vak en dragen dit uit. De bediening kan wel iets beter (meer attent), maar - toegegeven - je kunt niet alles hebben...
Nannicucu .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
I am from Austria and I come every two/three months to Amsterdam: I discovered iens last week and I'd like to write my opinions on this website. L'Angoletto is a good place for pizza, the margerita (mozzarella/tomato) was very good and tasty...decor and service were ok, it looked like an old and traditional italian place.
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Altijd leuk om hier te eten. Naar mijn mening beste Italiaan van Amsterdam. De (Italiaanse) eigenaar en kok doet z'n best om zo onaardig mogelijk te zijn; dat is al meermalen in recensies gezegd en daar is hij trots op. Het gaat om het eten en dat is voortreffelijk!