L'ami Jac

Burgemeester Reigerstraat 29 3581 KK Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant L'ami Jac

Het product spreekt

Deze kleine bistro robuste is het product van een grondige renovatie. Je komt hier voor klassieke bistro gerechten uit Frankrijk en België met een perfecte cuisson. Chefkok Jac Rijks noemt de essentie van een gerecht degelijk, spannend en modern. Een voorbeeld: kalfszwezerik, tong en niertjes. Hier straalt een warme sfeer door het koper, het linnen en de spiegelwand.

Meer informatie over restaurant L'ami Jac

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Duur
Erg kort
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op een woensdagavond hier gegeten. Bediening was alleraardigst en de gerechten heerlijk. Gerechten: kreeft, tartaar en brandade met kaas toe. Gerechten goed op smaak en lekkere wijnen bij geadviseerd. Net als haar voorganger Amberes, is ook L'ami Jac een aanwinst voor Utrecht. Helaas te prijzig om wekelijks heen te gaan, maar geweldig genoten. Bedankt!
Kay V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een van onze Utrechtse pareltjes, voormalig Amberes. Beperkte keuze, daarentegen goed uitgevoerd, mooie wijnen. Aanrader!
KarelGreven .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdag met drie vrienden bij Jac gegeten. De eerste keer na Amberes. En tjonge, wat is de spirit terug. Ik heb me op het kalf gestort. Vooral de kalfshersenen tartare en als hoofd zwezerik, tong en niertjes van het kalfs. Fantastisch, wat een smaak. Als er een plek in Utrecht is waar je orgaanvlees kunt (leren) eten dan is het bij Jac. De vrienden verkenden de kaart met o.a. salade van kreeft en dungesneden kalf vooral en zeeduivel en beenhouwersbiefstuk als hoofd. Alle gerechten waren prachtig hoog op smaak met de quison perfect. Een heerlijke avond die werd besloten met crème brûlée die echt romig was. Knap gemaakt. Kortom; bij vriend jac is het goed toeven.
Mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hier kun je heerlijk eten! Op basis van bistro-klassiekers maakt Jac verfijnd samengestelde gerechten. Vichysoisse/garnaaltjes is een prima voorgerecht. Uit de hoofdgerechten kozen de mannen voor kalf: een combinatie van zwezerik, tong en nier; en ik at de dagvis: zeeduivel met rivierkreeftenbouillon; alles met goede garnituren. Goede wijnkaart, met de boodschap erbij dat die binnenkort nog beter wordt. Als het restaurant helemaal vol is moet je geen haast hebben. De inrichting is erg sober; alle spullen van goede kwaliteit.
Ellalaa .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De sfeer in de bistro robuste doet erg aangenaam aan. De gastheer/sommelier zorgt ervoor dat je je meteen welkom voelt. De kaart is heerlijk compact met een aantal gerechten van de dag naast de kaart. We hebben amuse, voor- en hoofdgerecht van en naast de kaart besteld en de sommelier gevraagd er passen wijnen bij te schenken. Het eten was goed: verfijnd robuust. De wijnen waren top. Al met al hebben we een heerlijke avond gehad op een leuke locatie in Utrecht.
CuliStep H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wat een goede zet om verder te gaan met een ander concept na Amberes. Daar at ik van de winter nog, toen leek de spirit een beetje weg. Nu staat dezelfde Jac met hernieuwd elan de lekkerste, mooiste, perfecte gerechten te bereiden.

Ik at een heerlijk bordje garnaaltjes met crème van opperdoes en ringetjes prei; smeuïg en fris tegelijk. Daarna het vleesgerecht van de dag; was de smeltend zachte lamscarré al bijzonder geslaagd, echt gelukkig werd ik van de rokerige baba ganoush en groentjes die erbij kwamen. Wat mij betreft liever wat minder vlees en meer van dat goddelijke spul. De creme brûlée was een perfecte afsluiter. Rijk van smaak (gember, kardemom?) en met de ultieme krák.

In de bediening een bekend gezicht, van het voormalige De Garde. Dat zit dus wel goed. Alleen de nieuwe inrichting hinkt wat mij betreft teveel op verschillende gedachten. Een retro-lullig gordijntje in een verder strak design, ik zie het niet helemaal. Maar prettig zit je er zeker.

Zonder amuses, friandises en frutsels is een etentje bij Jac laagdrempeliger geworden en ook betaalbaarder. Beter!
Chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij dit kleine restaurant met de ondertitel 'bistro robuste' wordt al snel duidelijk dat hier bijzondere gerechten worden geserveerd; l'ami Jac presenteert klassieke getweakte bistro gerechten die verfijnd en vol van smaak zijn. Gewoon weer terug naar 'a la carte' en iedereen kiest wat hem of haar belieft.. Lekker eten en drinken zoals het hoort in een fijne ambiance! We hebben genoten!
Laurens W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We waren bij Amberes nooit geweest, maar vonden l'Ami Jac heel erg leuk! Het concept is origineel en de porties om te delen ruim. De broodjes zijn lekker vers en de wijn met een standaard opslag erg lekker en betaalbaar.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Rond 8 uur hier gister gegeten. Het vorige restaurant was onze favoriet dus dit bezoek was spannend. Maar het moet gezegd worden wat een goed concept. Verbouwing is erg mooi uitgepakt mooi rustig en verbeterde akoestiek dragen bij aan een fijne avond. De gerechten zijn gemaakt van kwalitatieve producten en alles hoog op smaak. Echt genoten! wij komen weer snel terug.
Sander N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Twee avonden na (her)opening konden we last-minute terecht bij L'ami Jac voor wat een bijzonder prettige maaltijd zou worden. De zaak is verbouwd, maar niet onherkenbaar, de sfeer is prettig en ontspannen. De "bistro" kaart is niet super uitgebreid, maar er is zeker voor iedereen een mooi gerecht op te vinden. Klassieke bistro gerechten worden op een hoger plan getild, met een kenmerkende eigen inbreng. De oesters met een oosterse twist (1 warm, een koud) bij het aperitif waren een goed visitekaartje: creatief, verrassend en vooral bijzonder lekker. De vichyssoise en bavette (met een prachtige nicoise met ingelegde toro van tonijn) die volgden waren prachtig, verfijnd en van een heel andere categorie dan je van een bistro zou mogen verwachten. Ook de hoofdgerechten, een maal tarbot met truffel en een maal kalfstong, -nieren en -zwezerik waren uitstekend, zowel de cuisson als de saus en bijgerechten waarmee ze geserveerd werden. De prima wijnadviezen maakten het voor ons een heerlijke avond. Al met al blijft dit adres voor ons een absolute aanrader.
Raimond Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een fantastische ervaring. De amuses, meer dan een culinair voedsel apertief als intro tot een uitzonderlijke culinaire ervaring. Ik liet mijn keuze vallen op een vichyssoise van Opperdoeze aardappelen, prei, gegarneerd met een fijne brunoise van geblancheerde Opperdoeze aardappelen, komkommer, decorated with romaine lettuce blad, creme crue, Noordzee garnaaltjes en een finishing touch van extrodinary olijfolie. Prachige balans op uitstekende temperatuur (koud) Superb. Vervolgens het hoofdgerecht: alles kalf, zwezerik, tong, niertjes en een mooie verdwaalde pied de blond paddestoel, prachtig geserveerd met een 'eigen' kalfsjus, licht gemonteerd met opgeschuimde room en als begeleidind in ganzevet gebakken aardappelen met lente uitjes en verse doperwten met uitgebakken spekjes.
Al met al een super ervaring voor een 1e dag/1e gast. Wat mij betreft mogen er nog velen na mij volgen die mijn ervaring zeker zullen willen bevestigen. Good luck ,Team l'amiJac. Getekend, Raimond J.M.C. Zuure (@truffelprins)