L'ami Jac

Burgemeester Reigerstraat 29 3581 KK Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant L'ami Jac

Het product spreekt

Deze kleine bistro robuste is het product van een grondige renovatie. Je komt hier voor klassieke bistro gerechten uit Frankrijk en België met een perfecte cuisson. Chefkok Jac Rijks noemt de essentie van een gerecht degelijk, spannend en modern. Een voorbeeld: kalfszwezerik, tong en niertjes. Hier straalt een warme sfeer door het koper, het linnen en de spiegelwand.

Glas champagne

9,5

Jouw recensie over het restaurant L'ami Jac

Michel K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heel lekker gegeten en goed wijnadvies. Ietswat beperkte kaart maar alles wat geserveerd wordt smaakt heerlijk.
Joël H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
We zijn goed in de watten gelegd door Jac en zijn crew. Naast heerlijke, goed verzorgde gerechten een mooie selectie aan bijpassende wijnen door een kundige bediening geserveerd. Een aanwinst in Utrecht!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Vanavond weer eens bij L'Ami Jan gegeten. Blijft een topper in Utrecht. Heerlijke oesters, sashimi, hertenkalf en creme brullen en mooie wijnen. Knap gemaakt. Het is hier goed toeven.
Joep O.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Wat even goed restaurant! Leuke ontvangst, prima uitleg en hulp bij menu en wijnen. Het menu is echt bijzonder. Gerechten die je niet veel ziet op een kaart, leuk! En dan het eten. Is echt fantastisch lekker. De keukenbrigade kookt met liefde voor vak en producten. Ook hier weer prima bediening. Een aanrader! Wij komen zeker terug.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Geen fratsen, het eten was simpelweg voortreffelijk gemaakt. Tartaar vooraf, fazant als hoofdgerecht en de chocolademousse na. Wijn spijs ook meer dan prima.
Jip V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
formidabele 5 gangen lunch met prachtige wijnkeuzes. Mooi pallet van visgerechten (rauwe coquille, kabeljauw en rivierkreeft met kalfskop) en als finale haas met klassieke saus.
Etta S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Hier wordt met liefde gekookt. Klein restaurant met 2 mensen in de keuken en 1 in de bediening! De gerechten worden uitgebreid toegelicht. Alles bijzonder en heerlijk van smaak. Geweldige gastheer!
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
L’ami Jac blijft in mijn ogen het beste restaurant van Utrecht! Erg goed en smakelijk eten en prima wijnen. Ook zeer geschikt om er te gaan eten als je een glutenvrij dieet moet volgen.
Boyd H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Uitzonderlijk goed gegeten! Hier wordt gekookt van de bovenste plank. De bediening heeft persoonlijkheid! Deze parel van Utrecht is een ontdekking.
Bart0 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
We hebben hier gegeten om mijn verjaardag te vieren en dat was een heel goede keuze. Het eten was geweldig en de bediening kon alles vertellen over wat we aan het eten waren. Dat was fijn, omdat je hier geen alledaagse gerechten krijgt (kalfszwezerik, tête pressée). Ze worden echter heerlijk bereid. Mijn vriendin verdraagt geen zuivel, maar de chef kon moeiteloos de gerechten aanpassen. Je zit er prima en de akoestiek is ook prettig. Als je een keer uit eten wilt gaan, doe het dan goed en ga naar Jac!
Luc K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Het eten was fantastisch. De aparte gerechten zoals o.a. kalfshersenen en kalfstong maken het zeker een bezoek waard. Naast het goed eten ook nog eens uitstekende service met goede kennis van de producten. Al met al een zeer goede ervaring!
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Wat een genot. Ja, even wennen met soms wat onhollandse ingrediënten als merg of kalfswang op de kaart. Maar ook voor de wat conservatieve culinaire avonturier een heerlijke kaart. Goede wijn en vlotte persoonlijke bediening. Aanrader!
Genio D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Fantastisch! Onze allerlaatste voorstelling van De Ploeg / Pilp Fuction (9 en 10 Juni Stadsschouwburg) gevierd bij L'ami Jac. Dit theatergezelschap houdt van lekker en goed eten. Wij waren opgetogen over deze chef.
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Op een woensdagavond hier gegeten. Bediening was alleraardigst en de gerechten heerlijk. Gerechten: kreeft, tartaar en brandade met kaas toe. Gerechten goed op smaak en lekkere wijnen bij geadviseerd. Net als haar voorganger Amberes, is ook L'ami Jac een aanwinst voor Utrecht. Helaas te prijzig om wekelijks heen te gaan, maar geweldig genoten. Bedankt!
Kay V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een van onze Utrechtse pareltjes, voormalig Amberes. Beperkte keuze, daarentegen goed uitgevoerd, mooie wijnen. Aanrader!
Karel G.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vrijdag met drie vrienden bij Jac gegeten. De eerste keer na Amberes. En tjonge, wat is de spirit terug. Ik heb me op het kalf gestort. Vooral de kalfshersenen tartare en als hoofd zwezerik, tong en niertjes van het kalfs. Fantastisch, wat een smaak. Als er een plek in Utrecht is waar je orgaanvlees kunt (leren) eten dan is het bij Jac. De vrienden verkenden de kaart met o.a. salade van kreeft en dungesneden kalf vooral en zeeduivel en beenhouwersbiefstuk als hoofd. Alle gerechten waren prachtig hoog op smaak met de quison perfect. Een heerlijke avond die werd besloten met crème brûlée die echt romig was. Knap gemaakt. Kortom; bij vriend jac is het goed toeven.
mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hier kun je heerlijk eten! Op basis van bistro-klassiekers maakt Jac verfijnd samengestelde gerechten. Vichysoisse/garnaaltjes is een prima voorgerecht. Uit de hoofdgerechten kozen de mannen voor kalf: een combinatie van zwezerik, tong en nier; en ik at de dagvis: zeeduivel met rivierkreeftenbouillon; alles met goede garnituren. Goede wijnkaart, met de boodschap erbij dat die binnenkort nog beter wordt. Als het restaurant helemaal vol is moet je geen haast hebben. De inrichting is erg sober; alle spullen van goede kwaliteit.
Gerla M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De sfeer in de bistro robuste doet erg aangenaam aan. De gastheer/sommelier zorgt ervoor dat je je meteen welkom voelt. De kaart is heerlijk compact met een aantal gerechten van de dag naast de kaart. We hebben amuse, voor- en hoofdgerecht van en naast de kaart besteld en de sommelier gevraagd er passen wijnen bij te schenken. Het eten was goed: verfijnd robuust. De wijnen waren top. Al met al hebben we een heerlijke avond gehad op een leuke locatie in Utrecht.
Stephanie S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wat een goede zet om verder te gaan met een ander concept na Amberes. Daar at ik van de winter nog, toen leek de spirit een beetje weg. Nu staat dezelfde Jac met hernieuwd elan de lekkerste, mooiste, perfecte gerechten te bereiden.

Ik at een heerlijk bordje garnaaltjes met crème van opperdoes en ringetjes prei; smeuïg en fris tegelijk. Daarna het vleesgerecht van de dag; was de smeltend zachte lamscarré al bijzonder geslaagd, echt gelukkig werd ik van de rokerige baba ganoush en groentjes die erbij kwamen. Wat mij betreft liever wat minder vlees en meer van dat goddelijke spul. De creme brûlée was een perfecte afsluiter. Rijk van smaak (gember, kardemom?) en met de ultieme krák.

In de bediening een bekend gezicht, van het voormalige De Garde. Dat zit dus wel goed. Alleen de nieuwe inrichting hinkt wat mij betreft teveel op verschillende gedachten. Een retro-lullig gordijntje in een verder strak design, ik zie het niet helemaal. Maar prettig zit je er zeker.

Zonder amuses, friandises en frutsels is een etentje bij Jac laagdrempeliger geworden en ook betaalbaarder. Beter!
chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij dit kleine restaurant met de ondertitel 'bistro robuste' wordt al snel duidelijk dat hier bijzondere gerechten worden geserveerd; l'ami Jac presenteert klassieke getweakte bistro gerechten die verfijnd en vol van smaak zijn. Gewoon weer terug naar 'a la carte' en iedereen kiest wat hem of haar belieft.. Lekker eten en drinken zoals het hoort in een fijne ambiance! We hebben genoten!