L' Ambiance

Vingerling 19 3241 EB Middelharnis Nederland Kaart

Over restaurant L' Ambiance

In een stoer en karaktervol havengebouw in de jachthaven van Middelharnis zit restaurant l'Ambiance. Er wordt een klassieke Franse keuken geserveerd, bereid met moderne kooktechnieken. Uitgesproken ingrediënten als bloedworst, kreeft en zalm worden begeleid door een feest van schuim, saus en mousseline. De bediening is enthousiast, kundig en doet er alles aan om gasten een fijne avond te bezorgen.

Menuprijzen

• Af te huren , Bar , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
9,2
Herbie82 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
heel goed restaurant! recent hier een diner gegeven voor 25 personen. voorbereiding was erg goed. kon goed aangeven wat ik graag wilde. De avond zelf was fantastisch. Het eten super lekker. Werd mooi opgediend. Personeel super vriendelijk. Er was oog voor detail. goede warme borden. iedereen werd gelijk bediend. Ik heb echt een top avond gehad. Van elke gast wel een compliment gekregen over het restaurant. Eigenaar ook super vriendelijk. Kortom, wij komen terug.
Ralph L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Fantastisch avond gehad met mijn familie aan de kade in Middelharnis. Ik had geen idee dat er op Goeree-Overflakkee een restaurant van dit kaliber te vinden is!!! De ontvangst door het bedienend personeel is werkelijk ver boven gemiddeld, met goed advies voor wijn/spijs&aperitief alles met een glimlach en grap, echter correct zonder stijf te worden. De gerechtjes van het op die dag nieuwe geserveerde menu zijn mooi in balans, alle smaken zitten in elk gerechtje verwerkt, en de ingrediënten and bereidingswijzen komen overeen met het weer en het seizoen. Van begin tot einde een voortreffelijke avond gehad. Zo goed dat ik deze week weer een goede reden heb om vanuit Amsterdam mijn ouders op Goeree op te zoeken;-)
TimBruinisse .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Dinsdag 23 augustus hebben we hier met drie personen gegeten. Door de hoge waarderingscijfers raakten we nieuwsgierig naar dit restaurant. Wil je een keer geen sla met friet, ga dan eens een keer uit eten bij L'Ambiance in Middelharnis. Zeker de moeite waard, ze serveren prachtige en heerlijke gerechten. Daarnaast was het leuk om te ervaren dat er nog mensen zijn die vol enthousiasme en kennis het de mensen naar hun zin proberen te maken. Zeker een aanrader!
Mlagendijk .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We (4 personen) hebben gisteravond bij de ambiance gegeten. Het was heerlijk weer ,we hebben op het terras gezeten.Heel gezellig,alle tafels waren bezet. We hebben gekozen voor een 5-gangenmenu.We kregen eerst een amuse,dat zag er prachtig uit met een gebakken kwarteleitje er bovenop en smaakte erg lekker.Als eerste gang gerookte forel heerlijk met heel goede smaken en een waar schilderijtje.En dat gold ook voor de volgende gangen.Bij de vierde gang (kaas)hebben we een heerlijke sherry geproefd welke perfect combineerde met de kaas.Alles was met zorg bereid,leuke bediening, het was een topavond!
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vrijdagavond hebben wij een bezoek gebracht aan dit sfeervolle restaurant. De ontvangst was heel vriendelijk, er werd duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden waren m.b.t. de kaart en de wijnen. Toen we aangaven dat we graag zouden starten met een aperitief en dat we de keuze aan hen overlieten, werden we verrast met een vermouth met elderflower tonic. Een verrassend en heerlijk drankje om het weekend mee te starten!

We kozen voor een 3-gangen menu van de "inspiratiekaart" die elke maand wisselt. De kaart is niet heel uitgebreid, maar precies goed . Vooraf hadden we buikspek met coquilles, beide perfect gegaard. Het buikspek had een bereidingstijd van 12 uur op lage temperatuur achter de rug en was daardoor heerlijk mals. Als hoofdgerecht hadden we het duo van kalf (kalfshaas en kalfssucade), ook zeer smakelijk. Het dessert bestond uit genache van perzik, mousse van witte chocolade, perzikschuim, ijs van perzik en appel. Alle gerechten waren van de juiste hoeveelheid.

Bij elke gang werd een andere wijn geserveerd die perfect bij de smaken paste. De gastheer vertelde met veel enthousiasme over de wijnen en gerechten, wat het geheel extra jeu gaf.

De borden waren een lust voor het oog, net kleine schilderijtjes. En alle "bijgerechten" zoals het dilleschuim, de stamppot van snijboon etc waren heuse smaakbommetjes.

L'Ambiance is een restaurant op hoog niveau, een welkome aanvulling op Flakkee! We komen graag terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Belangrijkste van alles is dat we ons hier heel erg 'te gast' voelden, dat wordt bereikt door een fijne interactie en flexibiliteit. De 'open' wijnen waren uiterst smakelijk en het 'proeven of je het wat vind' onderstreept het gastheerschap. Daar waar veel restaurants in Nederland een letterlijk 'vertaling' zijn van het Franse origineel waarbij de vertuositeit en generositeit van het origineel meestal achterwege wordt gelaten, vormt dit huis een opvallende en prettige uitzondering. Bij twijfel over de dessertkeuze werd spontaan een assemblage bedacht en geserveerd waarbij we het gevoel kregen alsof we met een lepeltje onze gang mochten gaan in de etalage van een top-patissier.... Een 20 jaar oude En diep Amber gekleurde Muscat de Frontignan vormde de kers op een fris smakende en bijzonder professioneel gepresenteerde taart. Wellicht is de term 'omzeiltent' hier van toepassing.... Aanrader dus!
Leomarkwat .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Twee keer gedineerd bij dit restaurant de afgelopen tijd. Allebei de keren echt goed. De eerste keer gekozen voor het 6 gangen menu wat aanbevolen werd, wat een mooie en lekkere gerechten! Deze kwaliteit hadden we nog niet op Goeree-Overflakkee
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Met twee personen gegeten. Avond van te voren geprobeerd telefonisch te reserveren, werd doorverwezen naar de website, de reservering werd de volgende morgen in een persoonlijke mail beantwoord. Doordat de telefoon niet beantwoord wordt, is er optimale aandacht voor de gasten. Restaurant ziet er top, sfeervol uit, oude details zijn bewaard gebleven en toch een moderne uitstraling, mooi gelegen aan de oude haven. Helaas was het terras meubilair nog niet gearriveerd, maar je kunt er met goed weer prima buiten zitten.
De menukaart is beperkt, maar met genoeg spannende gerechten om de keuze moeilijk te maken. Er is ook een keuze menu, 3,4, 5 of 6 gangen, maar je mag ook iets van het alacarte deel invoegen of van een tussen gerecht een hoofdgerecht laten maken. Een mooie amuse vooraf, een paar stukjes brood met goede olijfolie ,aioli of boter. Als voorgerecht gerookte Seranoham op truffel aardappel, als een schilderijtje gepresenteerd en zeer subtiele smaken.Hoofdgerecht roodbaars en lamsfilet, wederom mooi gepresenteerd, en goede smaken. Porties niet extreem groot maar voldoende. Wijnkeuze overgelaten aan de gastheer, keuze per glas per gerecht, maar we mochten wel eerst even proeven, niet echt gewoon maar wel erg profesioneel. Mooie wijnen die prima bij de gerechten pasten.
Ook de desserts waren zeer goed. Koffie na, met eigen gemaakte patesserie, wederom spannend en lekker. De hele avond een ontspannen, alerte bediening met voldoende interesse in alle gasten.
Conclusie: niet heel goedkoop, maar zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een echte aanrader voor de culinaire liefhebber.

Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten met lekkere verrassende gerechten. Kwaliteit van de gerechten was erg goed, een echte aanrader om hier te komen eten!
Janeman .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Wij waren heel verrast over de totale ambiance. Goed verzorgd, prettige bediening en goede keuken Verrijking voor Middelharnis
Victor G.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Ik heb 13 april mijn verjaardag mogen vieren met familie, en ben blij verrast met een zeer exclusief diner bij deze mannen. Wat een hoog niveau, kunnen trots zijn dat er weer een restaurant op Flakkee is met sterren ambities. Een aanrader en een ware smaaksensatie, complimenten zeker aan Ron een sommelier met kunde, frisheid en PASSIE het straalt er van af.
Adonis .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Uitgenodigd door relaties voor een diner en wat een mooie locatie waar dit restaurant zich bevindt zo midden in de stadshaven; dat belooft wat met het aankomende mooie weer en een terras. Het ziet er erg netjes uit echter de drempel wordt gelukkig wat lager gelegd wat je merkt dat er geen linnen op tafel ligt. Persoonlijk vinden wij deze combi van netjes maar niet deftig prettig. De ervaren bediening sluit hier ook naadloos op aan.
Wij hebben gevraagd of wij een surprise-menu van de chef mochten van 4 gangen. Duidelijk zichtbaar dat hier een enorme passie en kunde aanwezig is bij de keuken. De gerechten waren allen plaatjes om te zien en creaties die verrassend en heerlijk waren. De verwachting is zeker overtroffen temeer daar dit restaurant nog maar circa een maand geopend is.
Heel bijzonder is de eigen gemaakte patisserie kunststukjes en de voortreffelijke koffie.

Hier komen wij zeker terug en wat mij betreft ook eens voor de lunch.
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
De naam zegt het, prettige ambiance en leuke bijkomstigheid, na het aan tafel gaan geeft de ober de gast een linnen servet op schoot. Leuk gedaan alleen is er dan niets meer op de ongedekte tafel waarop ons bestek ligt. Met zorg bereide amuse en tussendoor brood met boter en 2 olieen,
voorgerecht van zwezerik, klassiek en goed. Huiswijn een prettige Verdejo om mee te beginnen en bij de zwezerik en vis een mooie niet kleffe Chardonnay. Het ene gerecht, Inspiratiemenu, 3 gangen, waarvan hoofdgerecht Kalfshaas voor een aanvaardbare prijs. Het andere prima gebakken Heilbot en alles begeleid door diverse wijnen en tot slot mooi en smakelijk toetje begeleid met dessertwijn. wij zijn tevreden over de kwaliteit/prijs verhouding, m.a.w. een aanrader.