L' Ambiance

Vingerling 19 3241 EB Middelharnis Nederland Kaart

Over het restaurant L' Ambiance

In een stoer en karaktervol havengebouw in de jachthaven van Middelharnis zit restaurant l'Ambiance. Er wordt een klassieke Franse keuken geserveerd, bereid met moderne kooktechnieken. Uitgesproken ingrediënten als bloedworst, kreeft en zalm worden begeleid door een feest van schuim, saus en mousseline. De bediening is enthousiast, kundig en doet er alles aan om gasten een fijne avond te bezorgen.

Menuprijzen

9,2
9,4
Rietje K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We hebben heerlijk, rustig gegeten. De gerechtjes zijn steeds verrassend. De uitleg geeft een extra dimensie aan het eten.

Hartelijke groeten Rietje Koole
Wyanda B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Sfeervol restaurant, vriendelijke en persoonlijke bediening. De gerechten waren zeer smaakvol, lekkere en verrassende combinaties. De geadviseerde wijnen bij de gerechten waren top! Echt een aanrader om hier een avondje rustig te genieten! Een restaurant van deze klasse hadden we nog niet in Middelharnis.
Gerbun K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Waanzinnige beleving, goede service en zeer sociaal betrokken bediening! Top
Gerbun K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Waanzinnige ervaring, jong enthousiast team wat zeker de moeite waard is! Het eten is echt een bijzondere beleving! Smaakexplosie!
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Overheerlijk genoten van een 4 gangen menu met bijpassende wijnen. De bediening is goed en zeer vriendelijk. Een aanwinst voor de regio.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Wordt met veel passie gekookt, sfeer aangenaam en uiterst vriendelijk personeel! Wij vonden t zeer geslaagde avond!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Op vrijdagavond met goede vrienden eten bij L'Ambiance in Middelharnis is een culinair avondje uit. Na een vriendelijke ontvangst een mooie tafel aan het raam met leuk uitzicht op het haventje van Middelharnis. Gekozen voor 4-gangen van het Inspiratiemenu met bijpassende wijnen. In alle opzichten is het ons uitstekend bevallen: alle gerechten worden mooi opgemaakt en voorzien van een korte toelichting uitgeserveerd. Verrassend van samenstelling en met mooie smaakbelevingen. Chapeau aan de keuken. Ook de bijpassende wijnen (1x wit (uit Toscana) en 1x rood (uit Stellenbosch) waren vol karakter. Complimenten aan de sommelier. Professionele, doch vooral vriendelijke bediening. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Aran V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Onverwacht lekker gegeten. Wij hebben voor het nieuwjaarsmenu gekozen waarbij we zijn gegaan voor 6 gangen. Het menu is zeer schappelijk geprijsd, zeker in relatie tot de kwaliteit van de gerechten. Wat ons betreft is L'Ambiance een aanwinst voor Middelharnis. Wij komen zeker nog eens terug
Willy K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We zijn weer heerlijk wezen eten in een culinair hoogstaand restaurant. De bediening is vriendelijk en niets is te veel. De gerechten zien er uit als plaatje en het opeten is een genot. De wijnen worden worden met zorg en passend bij het gerecht gekozen. Een aanrader dus en we komen zeker terug.
Melanie K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij hebben op kerstavond gegeten bij l'Ambiance in Middelharnis en we hadden geen betere keus kunnen maken! De ontvangst door een jong team van enthousiaste eigenaren maakte de avond tot een feestje. Als dan het eten ook voortreffelijk is, heb je alle ingrediënten voor een top avond. Mannen bedankt en heel succes met jullie mooie restaurant. Liefs uit Menaldum in Fryslân.
Corrinda H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
In het kort.. Fantastisch!! Sfeer,kennis,bediening,service,alles was boven verwachting.. Ik waande mij even in een sterren restaurant,maar dan voor een normale beurs haha.. Zeer aan te raden ook als je wat meer km moet rijden,het is het waard!
herbie82 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
heel goed restaurant! recent hier een diner gegeven voor 25 personen. voorbereiding was erg goed. kon goed aangeven wat ik graag wilde. De avond zelf was fantastisch. Het eten super lekker. Werd mooi opgediend. Personeel super vriendelijk. Er was oog voor detail. goede warme borden. iedereen werd gelijk bediend. Ik heb echt een top avond gehad. Van elke gast wel een compliment gekregen over het restaurant. Eigenaar ook super vriendelijk. Kortom, wij komen terug.
Ralph L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Fantastisch avond gehad met mijn familie aan de kade in Middelharnis. Ik had geen idee dat er op Goeree-Overflakkee een restaurant van dit kaliber te vinden is!!! De ontvangst door het bedienend personeel is werkelijk ver boven gemiddeld, met goed advies voor wijn/spijs&aperitief alles met een glimlach en grap, echter correct zonder stijf te worden. De gerechtjes van het op die dag nieuwe geserveerde menu zijn mooi in balans, alle smaken zitten in elk gerechtje verwerkt, en de ingrediënten and bereidingswijzen komen overeen met het weer en het seizoen. Van begin tot einde een voortreffelijke avond gehad. Zo goed dat ik deze week weer een goede reden heb om vanuit Amsterdam mijn ouders op Goeree op te zoeken;-)
TimBruinisse .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Dinsdag 23 augustus hebben we hier met drie personen gegeten. Door de hoge waarderingscijfers raakten we nieuwsgierig naar dit restaurant. Wil je een keer geen sla met friet, ga dan eens een keer uit eten bij L'Ambiance in Middelharnis. Zeker de moeite waard, ze serveren prachtige en heerlijke gerechten. Daarnaast was het leuk om te ervaren dat er nog mensen zijn die vol enthousiasme en kennis het de mensen naar hun zin proberen te maken. Zeker een aanrader!
m N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We (4 personen) hebben gisteravond bij de ambiance gegeten. Het was heerlijk weer ,we hebben op het terras gezeten.Heel gezellig,alle tafels waren bezet. We hebben gekozen voor een 5-gangenmenu.We kregen eerst een amuse,dat zag er prachtig uit met een gebakken kwarteleitje er bovenop en smaakte erg lekker.Als eerste gang gerookte forel heerlijk met heel goede smaken en een waar schilderijtje.En dat gold ook voor de volgende gangen.Bij de vierde gang (kaas)hebben we een heerlijke sherry geproefd welke perfect combineerde met de kaas.Alles was met zorg bereid,leuke bediening, het was een topavond!
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vrijdagavond hebben wij een bezoek gebracht aan dit sfeervolle restaurant. De ontvangst was heel vriendelijk, er werd duidelijk uitgelegd wat de mogelijkheden waren m.b.t. de kaart en de wijnen. Toen we aangaven dat we graag zouden starten met een aperitief en dat we de keuze aan hen overlieten, werden we verrast met een vermouth met elderflower tonic. Een verrassend en heerlijk drankje om het weekend mee te starten!

We kozen voor een 3-gangen menu van de "inspiratiekaart" die elke maand wisselt. De kaart is niet heel uitgebreid, maar precies goed . Vooraf hadden we buikspek met coquilles, beide perfect gegaard. Het buikspek had een bereidingstijd van 12 uur op lage temperatuur achter de rug en was daardoor heerlijk mals. Als hoofdgerecht hadden we het duo van kalf (kalfshaas en kalfssucade), ook zeer smakelijk. Het dessert bestond uit genache van perzik, mousse van witte chocolade, perzikschuim, ijs van perzik en appel. Alle gerechten waren van de juiste hoeveelheid.

Bij elke gang werd een andere wijn geserveerd die perfect bij de smaken paste. De gastheer vertelde met veel enthousiasme over de wijnen en gerechten, wat het geheel extra jeu gaf.

De borden waren een lust voor het oog, net kleine schilderijtjes. En alle "bijgerechten" zoals het dilleschuim, de stamppot van snijboon etc waren heuse smaakbommetjes.

L'Ambiance is een restaurant op hoog niveau, een welkome aanvulling op Flakkee! We komen graag terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Belangrijkste van alles is dat we ons hier heel erg 'te gast' voelden, dat wordt bereikt door een fijne interactie en flexibiliteit. De 'open' wijnen waren uiterst smakelijk en het 'proeven of je het wat vind' onderstreept het gastheerschap. Daar waar veel restaurants in Nederland een letterlijk 'vertaling' zijn van het Franse origineel waarbij de vertuositeit en generositeit van het origineel meestal achterwege wordt gelaten, vormt dit huis een opvallende en prettige uitzondering. Bij twijfel over de dessertkeuze werd spontaan een assemblage bedacht en geserveerd waarbij we het gevoel kregen alsof we met een lepeltje onze gang mochten gaan in de etalage van een top-patissier.... Een 20 jaar oude En diep Amber gekleurde Muscat de Frontignan vormde de kers op een fris smakende en bijzonder professioneel gepresenteerde taart. Wellicht is de term 'omzeiltent' hier van toepassing.... Aanrader dus!
leomarkwat .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Twee keer gedineerd bij dit restaurant de afgelopen tijd. Allebei de keren echt goed. De eerste keer gekozen voor het 6 gangen menu wat aanbevolen werd, wat een mooie en lekkere gerechten! Deze kwaliteit hadden we nog niet op Goeree-Overflakkee
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Met twee personen gegeten. Avond van te voren geprobeerd telefonisch te reserveren, werd doorverwezen naar de website, de reservering werd de volgende morgen in een persoonlijke mail beantwoord. Doordat de telefoon niet beantwoord wordt, is er optimale aandacht voor de gasten. Restaurant ziet er top, sfeervol uit, oude details zijn bewaard gebleven en toch een moderne uitstraling, mooi gelegen aan de oude haven. Helaas was het terras meubilair nog niet gearriveerd, maar je kunt er met goed weer prima buiten zitten.
De menukaart is beperkt, maar met genoeg spannende gerechten om de keuze moeilijk te maken. Er is ook een keuze menu, 3,4, 5 of 6 gangen, maar je mag ook iets van het alacarte deel invoegen of van een tussen gerecht een hoofdgerecht laten maken. Een mooie amuse vooraf, een paar stukjes brood met goede olijfolie ,aioli of boter. Als voorgerecht gerookte Seranoham op truffel aardappel, als een schilderijtje gepresenteerd en zeer subtiele smaken.Hoofdgerecht roodbaars en lamsfilet, wederom mooi gepresenteerd, en goede smaken. Porties niet extreem groot maar voldoende. Wijnkeuze overgelaten aan de gastheer, keuze per glas per gerecht, maar we mochten wel eerst even proeven, niet echt gewoon maar wel erg profesioneel. Mooie wijnen die prima bij de gerechten pasten.
Ook de desserts waren zeer goed. Koffie na, met eigen gemaakte patesserie, wederom spannend en lekker. De hele avond een ontspannen, alerte bediening met voldoende interesse in alle gasten.
Conclusie: niet heel goedkoop, maar zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Een echte aanrader voor de culinaire liefhebber.

Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten met lekkere verrassende gerechten. Kwaliteit van de gerechten was erg goed, een echte aanrader om hier te komen eten!