Kyra's

9,1
9,1
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een lunch met Griekse Mezedes (tapas).
Nog niet geweest maar wel al heel lang op ons verlanglijstje, nu dan toch.
Een klein restaurant op de Rozengracht, op een zondag nou niet echt een gezellige plek maar dat vergeet je als je bij Kyra’s binnenstapt. Het is niet echt groot maar gezellig ingericht in de hoofdzakelijk blauwe en witte kleuren van de Griekse vlag.
Wat voor ons beide aansprak was het lunch menu Mezedes. Wat moet je nog vertellen als je met een goed gevulde maag het restaurant verlaat en beide dezelfde mening hebben van, dat doen we zeker nog een keer.
Je krijgt een mix van stuk voor stuk heerlijke gerechten. De lunch kan zeker doorgaan naar een diner, het was voor ons echt ruim voldoende en voor een kleine eter zelfs teveel. Ondanks dat, je wilt van alles proeven en het smaakt zoals het hoort te zijn.
Als je voor de lunch zat bent van een Brood Gezond of een Club Sandwich is dit een heel goed alternatief, zeker weten.
Iemkeamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
geen tierelanttijntjes, modern intereur, of andere fratsen, maar wel fantastisch Grieks eten zoals je het volgens mij nergens anders krijgt. Alles vers en met de hand gemaakt.

Wij genoten voor we naar de film gingen van allerlei Griekse gerechtjes: grieks brood met verschillende dips, gevulde wijnbladeren (verrukkelijk!), spanakopita, souflaki, moussaka, koolsalade en ik ben vast nog wat vergeten. Natuurlijk met bier uit Griekenland en heerlijke Griekse witte wijn/ Tip: bestel het als dessert Ijs met Halva. Moet je proeven. Super!
@Kyro's: Dank voor de leuke avond en wij komen zeker terug!
Marjan F.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Op paaszondag 27 maart hebben we bij Kyra's genoten van het 4-gangen verrassingsmenu. Kyra's is een klein maar heel knus restaurantje annex delicatessenwinkeltje waar je heerlijke Griekse gerechten kunt eten en zelfs meenemen en authentieke Griekse produkten kunt kopen. Deze avond was het gezellig druk, met alleraardigste bediening van twee jonge mensen die al hun liefde voor het land in hun gerechten en presentatie stoppen. Geen gewoon Grieks restaurant, en ook niet de standaard Griekse muziek op de achtergrond, maar gewoon een echt verrassingsmenu met een lekkere salade van buffelham, een apart tussengerecht van asperges, een mooi hoofdgerecht van lamsbout uit de oven met tijm en honing en een heerlijk dessert van allerlei zoete hapjes. Dit is zo'n plekje waarvan je hoopt dat er genoeg liefhebbers op af komen om het voor de eigenaren rendabel te maken zonder dat er concessies gedaan moeten worden ten behoeve van de massa die normaliter naar een Griekse restaurant zouden gaan. Maar gauw weer eens gaan dus!
Rachel B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Vorige maand hebben wij een kookworkshop gedaan (die wij voor onze verjaardag hadden gekregen) bij dit gezellige restaurantje.
Over het eten kan ik dus niets zinnigs zeggen, want dat hadden we zelf gemaakt samen met de overige cursisten maar met de hulp van de kok en dat gaf natuurlijk wel dat beetje extra, wat wij zelf niet in het eten zouden hebben gekregen. Het was uiteindelijk HEERLIJK!!!

Qua service was het fantastisch. De gastvrouw en gastheer lieten niets om het je naar de zin te maken.

Wij gaan dit zeker nog eens doen! Een echte aanrader.
Girasol .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Ik was een beetje nieuwsgierig op dit kleine tokotje.Toevallig waren wij op de Rozengracht, dus wij stapten binnen.Een heel vriendelijke jongen (eigenaar), was aan het werk in de keuken.Ik wilde eigenlijk alleen maar kijken, maar mijn blik viel op de wijnbladeren.Ik heb er twee besteld om snel te proeven.Nee hoor, hij heeft ze zooo leuk op een bordje aangericht.Met tzatziki en brood, zo lief.Nou, daarbij hoort en glasje wijn.Ook die was prima.Hoe gezegd, het was eigenlijk niet de bedoeling te zitten en te proeven.Die wijnbladeren waren echt zelfgemaakt, dat proevde je.Het is zeker voor herhaling vatbaar.Alleen, dan haal ik het eten op, want wij eten altijd heel laat, en dan is Kyra's al dicht.
Gionnevw .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Vorige week heerlijk geluncht bij Kyra's; een nieuw Grieks eettentje in Zaandam. Ben gek op Grieks eten, en hier wisten ze me echt te verrassen met vers bereide, echt Griekse, gerechten. Vooral de zeer verse inktvissalade is een topper, maar mijn vriend was ook erg tevreden over de pita Gyros met, net als in Griekenland, patatjes erin! Waande me weer helemaal terug op Kreta! Vooral ook omdat Kyra's in fris blauw en wit is ingericht, en door de leuke Griekse schilderijen en beeldjes lijkt het net een moderne Griekse taverne. Alleen jammer dat het weer in Nederland wat minder is.... Naast lunchroom is Kyra's ook een winkel met allerlei Griekse delicatessen waaronder een vrij uitgebreide keuze uit Griekse wijnen. Wij wilden graag een flesje mee naar huis nemen, maar wisten niet zo goed welke. Om ons een goede keuze te kunnen laten maken mochten we van de Griekse eigenaar even proeven. Echt top service! Wij gaan zeker nog een keer terug. Op donderdag is Kyra's ook 's avonds geopend, dus binnenkort gaan we een keertje lekker Grieks dineren. Heb er nu al zin in!