Kwizien

Schouwenbaan 4 4725 SV Wouwse Plantage Nederland Kaart

Over restaurant Kwizien

Een oase van rust bij de Wouwse Plantage

Welkom in een oase van rust, waar het beste van Brabant en Vlaanderen samensmelt. Aan de rand van de Wouwse Plantage schittert restaurant Kwizien in een rustig en vredig hoekje. Hier kun je de stadsdrukte even ontvluchten en puur genieten van heerlijke gerechten in een landelijke omgeving. Eerlijke gerechten tegen een betaalbare prijs is de doelstelling en er wordt dan ook uitsluitend gebruik gemaakt van dagverse producten van een goede kwaliteit.

Meer informatie over restaurant Kwizien

Maandag en Dinsdag 11:30 - 21:30
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 11:30 - 21:30
Monica64 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De gamba's waren heerlijk. De saus die erbij was ook prima.a op smaak. Nu hadden ze een aparte kaart voor mosselen. De gebakken mosselen waren smakelijk. De borden waren mooi opgemaakt. Zag er allemaal prima verzorgd uit. Zelfs mijn dame blanche was net iets mooier met een aardbei en de chocolade saus warm in een apart bakje. Kortom een echte aanrader.
Diana J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten bij Kwizien. Bij het aperitief serveren zij olijven met een mosterd dressing, super lekker! Ook het brood was lekker vers gebakken.
Een aanrader is de zalm cordon blue, zalm gevuld met mozzarella en spinazie. De zwaardvis was erg lekker, kleine opmerking er zat erg veel rode saus op het bord, apart serveren of iets minder op bord.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
We hebben hier zondag met een groep gegeten. De kwaliteit van de geserveerde gerechten vond ik nogal wisselend. Zo begon het veelbelovend met zacht gegaarde hertenwangetjes. Deze waren heerlijk en smolten als het ware op je tong. De saus waarin ze werden geserveerd was precies goed op smaak.
Mijn hoofdgerecht was helaas een stuk minder. Ik had een beenhammetje en hoewel het goed gegaard was vond ik het niet bijzonder. Geen lekkere uitgesproken smaak, eerder vlak en flauw. Ook de erbij geserveerde honing-mosterdsaus kon mij niet bekoren. Het was wel een flinke portie.
De frietjes als bijgerecht waren maar net aan gaar. Heel licht, kleine stukjes en niet lekker. Het leek diepvriesfriet. Jammer. Het nagerecht maakte weer veel goed. De 3 smaken chocolademousse met rood fruit waren erg lekker.
Zo ging het eigenlijk ook bij mijn tafelgenoten. Lekkere smaakvolle gerechten afgewisseld met wat mindere. Mijn partner vond de geserveerde schol bijvoorbeeld ook erg flauw. Wat meer kruiden hadden hier zeker geholpen. De crème brûlée van een andere tafelgenoot was gewoon niet lekker. Klonterig en met een vreemd smaakje. De Rib Eye en de fazant vielen wel weer erg in de smaak.
Al met al hebben we hier toch wel redelijk gegeten met vriendelijke, soms wat amicale, bediening in een ongedwongen nogal gedateerde entourage.
De prijzen vond ik aan de hoge kant gezien de kwaliteit van het gebodene
Een laatste opmerking over het niet willen verstrekken van een karaf kraanwater; dat is een gemiste kans.

Arie T.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
uit eten geweest bij kwizien personeel is vriendelijk,vlees was goed gebakken salade die we er bij kregen was zeer matig.er kan best nog wat aandacht besteed worden aan het eten,
nagerecht irisch coffee genomen kwam in een wijn glas op tafel kan echt niet je heb er toch speciale glazen voor. dat zou je toch moeten weten als je achter een bar staat om drank te serveren,en dan moet je wel weten dat er wel echte slagroom op de koffie moet.
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Afgelopen zondag was de tweede keer dat we restaurant Kwizien bezochten. De reden was het mooie weer en het feit dat ze vorige keer een groot terras aan het aanleggen waren rondom het restaurant.

De ligging van Kwizien is prachtig, tussen de velden in de Brabantse polder en langsheen een zeer rustige weg. Hoewel het aangename en ruime terras aan de straatkant gelegen is, heb je absoluut geen last van het verkeer. Om de eenvoudige reden dat er nauwelijks verkeer langs komt!

We hebben hier niet slecht gegeten en ik heb eigenlijk voor beide keren een beetje dezelfde opmerkingen. Ze willen wel, maar ze kunnen niet. Even uitleggen ... mijn hoofdgerecht was op de huid gebakken kabeljauw | Dijonaise | 3 x spinazie | aardappel mousseline. Dat was ook wat ik kreeg, maar alles was nogal ruw op het bord gesmeten, er zaten brokken in de veel te grote hoeveelheid mousseline, ... het was geen fijn afgewerkt bord. Bovendien was alles veel te zout. En dat was ook het geval voor het voorgerecht en het tussengerecht. Ik kan best wat kruiding verdragen, maar te zout (het zeewier bij de zalmcarpaccio) of te pikant (de nobashi garnaal die bij de kreeftenbisque geserveerd werd) ... mijn smaakpapillen zijn daar niet voor gemaakt. Ik hou van pure smaken: een garnaal die naar garnaal smaakt ipv naar chilipeper, enz. Het hoort ook absoluut niet bij het concept 'Belgische keuken'. Pikant komt in de Belgische keuken niet voor. Punt.

Verder hebben wij erg lang moeten wachten tussen de verschillende gangen. Ik vind ik het ook te duur voor wat het is en dat heeft weer te maken met het feit dat ze wel een fijne keuken willen brengen, maar daarin toch tekortschieten.
L3kker .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Voor het eerst in de buurt bij Kwizien gaan eten.
Het eten was bijzonder goed bereid.
De service daarintegen laat te wensen over. Te lang wachten tussen de gangen in.
Even een hapje lekker eten kun je wel vergeten, want het wordt een avondvullend programma. Jammer, want de kwaliteit van de keuken verdient wat mij betreft een ster.
Sander370 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Werkelijk een schitterende ervaring. Prima keuken, zalige gerechten, interessante menukaart, gastvrije bediening en een mooie omgeving. Proficiat voor de koks, alsook een dankjewel voor de fijne avond. Wij komen terug ! Aanrader voor iedereen !!
Dave57 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Voor het eerst en via een actie (3 gangen voor € 25) bij het ons onbekende Kwizien terecht gekomen. De menukeuze was, vast vanwege de actie, zeer beperkt: alleen bij het hoofdgerecht was er keuze uit 2 gerechten. Het (vis)tussengerecht, voor een meerprijs van € 9,50, kon gelukkig wel in vlees worden gewijzigd voor een van onze tafelgenoten. De gerechten waren goed van smaak, maar tegelijkertijd weinig spectaculair. Met carpaccio als voorgerecht kan feitelijk niet heel veel misgaan, al vonden wij de hoeveelheid rucola wat aan de magere kant en geven wij de voorkeur aan vers geraspte parmezaan boven een stukje gebakken/gefrituurde parmezaan. Het tussengerecht met 2 (kleine) coquilles maakte geen indruk. De koolvis, en het parelhoen voor de vleesliefhebber, als hoofdgerecht waren goed klaargemaakt op een net opgemaakt bord. Het dessert met o.a. chocolademousse was simpel.
De geadviseerde wijnen waren goed, ondanks het feit dat over de wijn zelf, buiten het land van herkomst, vrijwel niets werd verteld.
De ambiance in het restaurant kon ons niet echt bekoren. Er hing weinig sfeer, ondanks de gedane pogingen om de ruimte feestelijk aan te kleden en de vriendelijkheid van het personeel.
Vanwege de actieprijs was o.i. sprake van een goede prijs-kwaliteit verhouding. Of dat ook geldt als je a la carte eet kunnen wij niet beoordelen.