Meer informatie over restaurant Kwiezien

Erg voordelig
Erg kort
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Toevallig gevonden. Bleek een complete verrassing. In positieve zin. De ontvangst, uitleg, het eten: alles boven verwachting en uitstekend. De passie voor het eten en de gasten was in alles te merken. Tot aan de verwarmde kopjes bij de espresso aan toe. Een absolute aanrader.
LennyH .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisterenavond met vrienden bij Kwizien gegeten. Wat een leuk concept....kleine heerljke gerechtjes, je mag zelf de volgorde aangeven. Als appetizer een bitterbal gevuld met bloemkoolcreme op een soort mayo van wakame....errug lekker. Varkenswang die smelt op je tong, runderrouleau met rotterzwam gerold in gepofte quinoa....een heel erg lekker gerechtje, gepekelde (denk ik) kabeljouw op een bedje van aardappen envenkel....niet te versmaden, spinaziesoepje met brie......ook een heerlijkheid en als desert heerlijk kaasplankje met een hele aparte desert wijn (lichte xeminez achtig) en de fameuze chocolade taart. Alles uit eigen keuken. We hebben het bij de huiswijn (wit) gelaten, lekker makkelijk wijntje. Aan tafel geholpen door Anne (wat een vriendelijk mens, leuke uitleg en humor). De chef kwan aan tafel om te vragen of alles naar wens was - natuurlijk was dat zo. Geen negatief puntje gezien. Wij komen nog eens terug om wat andere gerechtjes to proeven.
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Leuk dat je de gerechten in je eigen volgorde kunt bestellen. Alle gerechten waren lekker met de zalm als topper!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voor de zoveelste keer bij Kwiezien gegeten. En weer top-avond gehad! Kwiezien is meer dan een avondje-eten-met-z'n-tweeën. Lekker eten kan overal, maar de mannen en vrouwen aan de Delistraat maken er altijd weer iets leuks van. Hoe leuk is het dat ze weten dat je vriendin geen vis lust en haar dan gewoon 'stiekem' een proefhapje geven van een gerecht met.... vis?
En toen ze dat zei - nadat ze het toch maar eens geproefd had én lekker gevonden - was de reactie: "dat wist ik toch"?
Stoer, vlot, gezellig, humor, en niet te vergeten: lekker eten!
Neem de chocoladetaart! Daarvoor doen wij bij wijze van spreken een moord. We hebben er graag een celstraf voor over ;-)
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Kwiezien bied kleine gerechtjes die je uit een keuzemenu in de door jouw gewenste volgorde kan eten. Een leuk concept! 4 gerechtjes zou gelijk staan aan een 3 gangen menu maar persoonlijk vond ik het weinig. Daarbij opgemerkt dat ik best een grote eter ben. De gerechten zelf waren allen goed op smaak en verrassend gepresenteerd. Met name de carpaccio met mousse van eendenlever die gereserveerd werd onder een stolp met daaronder rook was leuk. Wijn spijs werd enthousiast toegelicht door vriendelijk personeel. Minpunt voor mij is dat de tafels erg dicht op elkaar staan en het de betreffende avond onwijs warm binnen was.
Margot M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Het eten was verder oke maar ik zag later wel dat er ook een terras was wat bij erg mooi weer vandaag blijkbaar dicht bleef. Gemiste kans. Binnen was het erg warm. Het slotstuk kwam met de rekening. We wilde zakelijk een apart bonnetje. Dit werd niet afgegeven. We werden zeker onvriendelijk benaderd. Geen goede service. Helaas we gaan er niet meer eten.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Kwiezien is door de jaren heen mijn favoriete restaurant. Zowel de chefs als het bedienend personeel doen hun werk met passie. Dit proef je aan het eten en merk je aan de persoonlijke aandacht. Altijd even vriendelijk word je bij de deur opgevangen, je jas aan de kapstok opgehangen en krijg je desgewenst uitleg over het concept en de gerechten op de steeds wisselende kaart. Hoewel ik niet per se een wijnliefhebber ben, neem ik bij Kwiezien altijd het halve glazen wijnarrangement. Dat staat garant voor de juiste wijn bij de verrassende gerechtjes. Daarnaast wordt er altijd beeldend over verteld. Zo stonden de ranken van de witte wijn uit Libanon op een zonnige heuvel. Terwijl de kogels de plukkers om de oren vlogen, werden de druiven geplukt. Je ziet het voor je. De laatste keer ben ik samen met mijn tweeling (jongen en meisje) op woensdagavond hun 21e verjaardag gaan vieren bij Kwiezien. Het was weer zo'n feest, dat ik nu ook maar eens een recensie schrijf. Wat zijn wij verwend door de charmante ober en de chefkok/eigenaar! Wij hadden als appetizer een lekkere broccoli-bitterbal. Nu denk je bij broccoli niet automatisch aan verfijnd eten. Gezien mijn eerdere ervaringen, durfde zélfs de tweeling het avontuur met de broccoli aan. Het was heerlijk! Ook de andere gerechtjes waren wederom erg lekker. Aangezien het door een annulering erg rustig was in het restaurant, hebben we ons laten 'gebruiken' als proefpersoon. Dit betekende dat we veel extra's kregen. De kers op de taart vond ik het nieuwe dessert met caramel, chocola, pinda's en taart. Als dat op de kaart staat, kan ik het sterk aanraden: tongstrelend! Al met al was het een zeer geslaagde, feestelijke avond! Fijn dat je altijd het gevoel krijgt bijzonder te zijn. Tot slot wil ik opmerken dat ik lerares ben en dus nooit een 10 kan geven: er moet altijd ruimte blijven iets te verbeteren. Ik zou op dit moment alleen niet weten wat...
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met een groep van 12 personen bezochten we op zaterdagavond dit restaurant. We werden keurig opgevangen, naar onze tafel gebracht en verder ingelicht over het concept van dit restaurant. Je kunt uit alle (voor/tussen/hoofd)-gerechten zelf een 3 of 4 gangen menu samenstellen. De aangeraden “starter”, een broccoli bitterbal met tomaten salsamayonaise, bleek in ieder geval vol van smaak. We kozen een rode en witte wijn uit voor de diverse gerechten en beide bleken goed te zijn.
Ik koos als voorgerecht voor de gerookte rundercarpaccio met eendenlevermousse; deze werd in een glazenstolp waaronder de rook zat, geserveerd. Een leuke presentatie. De smaak viel mij echter wat tegen. De eendenlevermousse viel weg onder het rookgeweld. Het was geen geheel. Mijn hoofdgerecht, krokant gebakken buikspek met gepofte kaantjes, klopte echter wel; mooie bereiding en goede smaken. Een hoofdgerecht die ik even mocht proeven was de runderbavette met cognacsaus; heel lekker. Als nagerecht koos ik van de kaaswagen een mooie selectie kazen die goed werden toegelicht. Er zaten, voor mij als liefhebber van kazen met een sterke smaak, een paar pareltjes tussen. Het combineerde prima met de Pedro Ximenez sherry die ik er bij uitgekozen had.
Kwiezien is een fijn restaurant met goede, plezierige bediening die smakelijke gerechten op tafel zet voor een redelijke prijs.
Deproefjes .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Voor de tweede keer bij Kwiezien geweest. Het was weer een feestje. Heerlijke gerechtjes en zeer vriendelijk en kundig personeel. Er hangt een hele informele en ongedwongen sfeer. Op naar een derde bezoek! (De locatie is ook erg leuk).
Melle Z.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Prima restaurant, verzorgde gerechten, mooie smaken. Maar niet spannend, beetje saaie inrichting, en correcte bediening, ik miste iets van karakter.

De gelijke portionering per gang is prima, geserveerde wijnen degelijk en passend.

Je zit er comfortabel.

Prima dus, maar niet spannend.
Ronlagendijk .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gezellig restaurant met zeer goede attente bediening en heel lekker eten.
In ongedwongen sfeer kun je genieten van de creaties welke de kok heeft bereidt.
de presentatie en uitleg over hetgeen je krijgt geserveerd is goed.

Martinegoed .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gisterenavond aan de chef's table mogen zitten: wat een ervaring! Heerlijke gerechten, verrassingen tussendoor en als absolute topper het buikspek! Daarnaast de bijpassende wijnen gedronken. En als extra mogen neuzen in de receptenbak van Kwiezien: foto's maken mag! Hoe bijzonder is dat. Echt een aanrader.
willbutter56 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Woensdag 9-3-2016 met zijn 4-en zeer smakelijk en gezellig gegeten. De gerechtjes zijn stuk voor stuk een streling voor de tong en het oog. Kan niet zeggen welk gerecht het lekkerst was want het was allemaal (vlees of vis) verrukkelijk en goede wijn. Leuke locatie, bediening top.
Zeker een aanrader voor een gezellig culinair avondje uit. Wij komen er in ieder geval nog vaker terug.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Vanwege de prachtige recensies kozen we Kwiezien voor een familie-etentje op de huwelijksdag van mijn ouders.
Het eten was heerlijk. Maar de service helaas niet. We hebben vanaf 19 uur bijna een uur gewacht alleen al op de kaart! Pas om 23.30 konden we onze desserts bestellen en toen moesten enkelen al naar huis. We waren met een groep van 11. Ik begrijp best dat dat lastiger is. Maar helaas, Kwiezien heeft onze verwachtingen niet overtroffen.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdag te gast bij Kwiezien waar wij kozen voor het 4 gangenmenu met wijnarrangement. Dit restaurant is niet voor niet een Bib Gourmand en zeker het bezoeken waard. Verfijnde en mooi opgemaakte/ uitgebalanceerde gerechten. Stuk voor stuk kleine kunstwerkjes. Iets meer verfijning in de smaak zou geen kwaad kunnen. De presentatie en bediening zijn uitstekend. De wijnen zijn per gerecht passend en met zorg gekozen. Het enige minpuntje is dat de prijs kwaliteit/ hoeveelheid niet helemaal in verhouding is.
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hier op zaterdag aan de chefs table gezeten. Dit was een zeer leuke en gezellige ervaring. ieder hebben we 3 verschillende gerechten gekozen, met bij het hoofdgerecht een bijpassende wijn. Alles wat wij te eten kregen was zeer lekker en heel mooi opgemaakt. De bediening is gezellig en vooral de uitleg bij de wijnen zeer goed. De bijpassende wijnen smaken voortreffelijk bij de gerechten. Van de kok kregen we nog extra een klein gerechtje om te proeven. We hebben hier een heel fijne avond gehad.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Wat een heerlijke ervaring om bij Kwiezien te tafelen. Ik vond het een uitstekend restaurant! We hebben hier met twee stellen gegeten en hebben een ontzettend gezellig avond gehad.
Het eten was erg goed en een genot voor de smaakpapillen. Ik had als hoofdgerecht het buikspek met gepofte kaantjes en dat was geweldig. Ook de zalm vooraf was erg goed.

De inrichting is vrij strak maar het oogt niet ongezellig. Het strakke maakt het restaurant netjes en prettig.

De bediening was goed en voorkomend, het enige nadeel was dat de amuse gepresenteerd werd als van het huis maar desondanks toch op de rekening stond. Wellicht naïef van ons maar het had iets beter gecommuniceerd mogen worden.
L V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Kwiezien:

Eten: We hebben gekozen om 4 gangen te eten. Alle porties zijn even groot. Je mag er zelf voor kiezen hoe je je diner inricht. Vooraf hebben wij een knollensalade gegeten (verrassend en een origineel gerecht) , als tussengerecht geitenkaas (leuke variant) en als hoofdgerecht kabeljauw (goed bereid, niet super spannend) als nagerecht is er voor een kaasplankje gekozen (goed) en een chocoladetaart (te groot). Al met al hebben we echt goed gegeten. Het is een leuk en gezellig concept door de grote van de porties. Alles wat goed bereid.

Decor: gevestigd aan het Deliplein op Katendrecht. Over smaak valt niet te twisten maar wij vonden het vrij strak en ongezellig ingericht. Mag voor ons wel wat sfeervoller.

Service: Over de service kunnen we niets op en aanmerken. Het enige wat wij heel jammer vonden is dat onder hem mom van een " amuse" ons een extra bitterbal werd geserveerd en dat we die later op de rekening vonden. Het was op ons overgekomen alsof het van " het huis" was dus dat was een verrassing. Ze hebben het wel uitgelegd maar ik vindt als je dit aan een klant moet uitleggen dat je het beter kan oplossen, zeker als de klant een grote rekening met alles erop en eraan moet afrekenen.
Willem Jan K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Dat Katendrecht helemaal hip is wist ik al. Dus gezocht naar een restaurant waar ik na een heerlijk biertje van de Kaapse Brouwers kon eten. Ik was alleen, dus even kijken waar ik terecht kon.
De ontvangst bij Kwiezien was hartelijk en er was ook nog een tafeltje vrij. Het concept van evengrote porties voor alle gangen was nieuw voor me. De keuze was echter prima en zo heb ik een 4 gangen menu samengesteld uit 2 voorgerechten en een hoofdgerecht en een dessert.
Vooraf was de gemarineerde zalm voortreffelijk evenals de a la minute gerookte entrecote waarbij ik de geur van het hout al rook in het restaurant. Het stoofpotje van eend was ook super en de afsluiting van bananenparfait maakte het compleet.
Ook heel fijn is dat er een grote hoeveelheid wijn per glas is te bestellen. Voor elke gang heb ik me laten verrassen met een bijpassende wijn. Ook een aanrader want deze wijnen pasten perfect bij elk gerecht waarbij de duidelijke uitleg bijdroeg aan het genot. Kortom een topper op Katendrecht waar ik zeker nog een keer terug ga komen.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Een leuk 60 jarig feestje gevierd afgelopen zaterdag 21 november in jullie restaurant.
Prettig informeel en toch ook weer een restaurant van een bijzondere klasse.
De sfeer van het interieur is leuk en rustig.
Het eten was in één woord: TOP!
Groot compliment voor het personeel, jong, dynamisch en geïteresseerd.
Klasse hoe ze zonder énige vorm van stress zoveel mensen tegelijk hun 4 gerechten kunnen laten kiezen en dit zonder één keer te vragen voor wie wat was, binnen niet al te lang wachten presenteren.
TOP avond, wij komen graag terug, een aanrader.

Marianne