Kwartelenmarkt 11

Kwartelenmarkt 11 5911 HZ Venlo Nederland Kaart

Over het restaurant Kwartelenmarkt 11

Een restaurant waar geen menukaart is maar waar de chefkok je graag verrast met het aanbod van de dag. Afhankelijk van het seizoen, de producten en aanbod. Altijd vers en lokaal. Je kunt aangeven wat je minder lekker vindt en wat je juist graag eet. De kok vertaalt het graag naar een volledig menu waar je op een eigentijdse manier verrast wordt met traditionele gerechten. Gastronomisch genieten in een huiselijke sfeer.

Glas champagne

Uitmuntend
9,3
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wij zijn, mede door de recensies op Iens, bij Kwartelenmarkt 11 gaan eten. Keurige ambiance, zeer vriendelijk personeel en inderdaad kwam de eigenaar langs om een praatje te maken en ons te wijzen op het verrassingsmenu. Wij gingen in zijn suggestie mee en kozen in eerste instantie voor het viergangen menu. Ik moet zeggen, het was voortreffelijk bereid. Varkenshaas heb ik wel vaker gegeten, vaak met een saus er over heen. Hier zat het in het verrassingsmenu. Bij het opdienen werd verteld dat het vlees 80 minuten in de oven was gegaard op een temperatuur van 62 graden. Of de informatie nu ter zake doet of niet, het was zeldzaam lekker, net als het voor- en tussengerecht.

In gesprek met één van degenen die bedienden, maakte ik een opmerking over haar fraaie schoenen. Die had ze van haar baas, die kennelijk op veel details let.

Toch was er een 'maar'. Het restaurant was vol die avond; zo'n 45 mensen. Ik denk dat tussen de 30 en 35 mensen voor het verrassingsmenu kozen. Qua organisatie gaat dat dan in een tempo waarbij bijvoorbeeld de tussengerechten alle 35 in een tijdsbestek van zo'n 25 minuten worden opgediend, waarna men in de keuken aan het hoofdgerecht begint van zowel de 35 met het vaste menu als de 10 mensen die van de kaart eten. Wij waren die avond vroeg, zo rond de klok van 18.00 uur omdat wij een andere afspraak hadden om 21.30 uur. Er kwamen ook gasten om 19.00 uur. Toch moest iedereen uiteindelijk in dezelfde shift belanden. Dat leidde, zeker voor ons, tot lange wachttijden met name tussen het tussengerecht en het hoofdgerecht. Het dessert hebben wij dientengevolge niet kunnen nemen. Ik heb aan de eigenaar doorgegeven waarom wij van het dessert afzagen. Hij gaf aan dat, wanneer mensen aan tijd gebonden zijn, hij daar (ook met het verrassingsmenu) individueel op in kan spelen. Dan moet het wel aangegeven worden. Ik onderschrijf de opmerkingen bij de recensies van Iens, dat de wachttijden in dit voortreffelijke restaurant meer aandacht behoeven.
Margriet N.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Erg mooie gerechten.
pruimen .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Van het begin tot het einde hebben we genoten van het eten en de service. De chef komt zelf aan tafel om de bestelling op te nemen en het menu te verklaren. Een klein team, 4 personen incl. afwashulp, runnen dit restaurant. Jenny is een zeer vlotte gastvrouw met goed advies. Het eten is bereid van verse produkten met een goede smaak. Het restaurant was vol op dinsdagavond dus reserveren is noodzakelijk.
Een aanrader!
Wil G.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heel goede keuken met persoonlijke aandacht van de eigenaar die tevens de kok is.
een echte aanrader om culinaire verwennerij voor een betaalbaar bedrag te nuttigen
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Ondanks regen toch buiten gegeten!
We werden gastvrij ontvangen en het eten was heerlijk. Bediening vriendelijk leuk gezellig. Zeker een aanrader ????
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Een zeer fijne avond die begon met een welkom van de chef. Hij vroeg aan tafel of hij ons mocht verassen. Een top idee. 4 prachtige gangen, zowel qua uiterlijk als qua smaak. Gecompleteerd door het warme weer was het fantastisch toeven op het terras. Grote aanrader. En, laat u verassen!
Justeatit .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Op een woensdag avond bij Kwartelenmarkt 11 gereserveerd met zijn tweeën. We werden hartelijk door gastvrouw ontvangen en een plaats gewezen. Het interieur voelt warm aan en is verrassend intiem voor haar openheid. De tafels zijn netjes gedekt en straalt een bepaalde luxe uit.

Nadat het wijntje ingeschonken werd komt de chef-kok ons persoonlijk welkom heten. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt, maar voelt lekker persoonlijk aan. De chef informeert naar bepaalde dieet- en allergiewensen en gaat vervolgens aan de slag. Wij lieten ons lekker verrassen met een 4-gangen diner.

De gerechten waren stuk voor stuk een kunstwerk met een smaakexplosie. Als voorgerecht een tartaar van Blue Fin tonijn. Het smolt weg op je tong! Ik zit nu gewoon weer te watertanden bij de gedachten. Vervolgens een licht gebonden paddenstoelen veloute gevolgd door gepaneerde kabeljauw met als afsluiter een diamanthaasje. Echt chapeau. Alle gerechten waren fantastisch. Enige minpuntje was dat het aardig lang duurde. Maar goed, wij mogen ook niet klagen. Alles wordt vers bereid met liefde, passie en dat is ook terug te zien op je bord.

Voor een heerlijk avondje uit in Venlo is Kwartelenmarkt 11 zeker aan te raden. Laat je lekker verassen door de chef! Zeker de moeite waard!
stefhenjean .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
wij hadden een 5 gangen menu het was allemaal lekker de ontvangst was goed, de bediening was goed, de aan kleding was perfect, mooi en keurig gedekte tafels, krijgt van ons een 9 zeer aan te bevelen wij hebben een gezellige en lekkere avond gehad super ga zo door Roel veel succes ,
sjraar en jeannette.