Kwai Wan

Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

Voordelig
Fulco28 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Met een vriend gegeten bij Kwai Wan. We waren laat waardoor we niet de Chinese tapas namen waar we eigenlijk voor kwamen. Alternatief was een driegangen keuzemenu. We kozen de tomatensoep en haaievinnensoep als voorgerecht. De haaievinnensoep was uitstekend. Heerlijke smaak en zeer rijk gevuld. Hoofdgerecht was een combinatie van drie gerechten waarbij we de als bijgerecht de nasi kozen.

Opnieuw prima gerechten waarbij de uitgebalanceerde smaak en de versheid van de producten op viel. Zo waren de groenten in de gerechten en de nasi vol van smaak en precies goed gegaard.

Nagerechten waren koffie en ijs. Op zich prima maar het ijsdessert is wel aan een upgrade toe. Dat kan beter en origineler.

Prettige, deskundige en attente service en bediening. Restaurant oogt traditioneel maar strak, mooi en schoon. Gratis parkeren voor de deur en in de omgeving. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. We gaan nog een keer terug voor die tapas. Aanradertje als je van de Chinese keuken houdt.
ClaudineK .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wij hebben onlangs met vier personen bij Kwai Wan gegeten. Wij hadden gekozen voor Tapas. Heerlijk om onbeperkt kleine gerechtjes te bestellen. Alle gerechten waren heerlijk en de bediening uitstekend en vriendelijk. Kwai Wan een echte aanrader!!
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Kom hier regelmatig. Topchinees. Hier eten, is niet naar binnen schuiven maar mede door een zeer aangename bediening een avondje uit. Eigenaar Robert van der Fange is de gastheer en dat doet hij met zoveel overgave en plezier, dat ik er heel graag kom.
De kaart van Kwai-Wan is zoals bij alle Chinezen zeer omvangrijk. Maar wat je ook bestelt, het is met zorg en aandacht bereid. Topper is de Chinese- en Indische Tapaskaart. Heerlijk eten, goede hoeveelheden, hoge kwaliteit.
Maar ook het lopend buffet en à la carte eten is hier meer dan gemiddeld goed. Eigenlijk nog nooit een bok geschoten bij Kwai-Wan. Of het nu het restaurant is of afhalen. De kwaliteit is altijd zeer goed. Iets heel simpels als een gewone bak nasi is nergens lekkerder dan daar. Het restaurant bestaat nu meer dan dertig jaar. Ik hoop dat ze voorlopig niet verdwijnen, zou een enorm gemis zijn.
Jennie B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
We hebben lekker zitten genieten van Chinees Indische Tapas. Zoveel keus en toch alles smakelijk, vooral de groenten waren vers en knapperig. Het restaurant ziet er echt uit als een Chinees-Indisch restaurant met een vriendelijke bediening en schone tafels. De prijs/kwaliteit verhouding mag er ook zijn. We betaalden € 17.50 pp en daarvoor konden we onbeperkt bestellen. Het is dus nog steeds mogelijk om voor niet al te veel geld lekker buiten de deur te eten. Een aanrader voor eenieder die van chinees en variatie houdt.
Anton en Jennie.
Hartelijk dank voor uw mooie woorden en hopelijk tot een volgende gelegenheid

Reactie van proever:

Onze reactie was: Wat leuk!! Dit is de eerste keer dat we een reactie terugkregen en dan ook nog zo snel. Tot de volgende keer.
Niek14 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Zojuist gegeten bij dit restaurant en ik heb er maar 1 woord voor: Fantastisch!!! De bediening is zeer vakbekwaam en alert. Lege borden worden direct opgehaald d.m.v. het kaartsysteem. Als ik een aanbeveling mag doen: ga allemaal voor de autenthieke haaienvinnensoep. Dit is een beleving opzich.
Arjan F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Zelden zo'n hoogstaande culinaire ervaring gehad. Chinees eten zoals chinees eten bedoeld is!
Haaienvinnensoep is een aanrader. Service!!
Jooplaars .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Topkwaliteit. Of je nou afhaalt of in het restaurant eet, het is hier altijd genieten.
Ben geen hele grote fan van buffetten (te druk), eet hier dus alleen à la carte, maar ondanks de (zoals bij vrijwel alle Chinezen) zeer uitgebreide menukaart ben ik nog geen enkel gerecht tegen gekomen, dat er uit zag en smaakte of het met de Franse slag (magnetron) was klaar gemaakt.

Als er dan één puntje van 'kritiek' is, heb ik die t.a.v. de Babi Pangang. Die is van zulke goede kwaliteit (heeeeeeeel mager), dat ik het niet zo heel lekker (wat droogjes) vind. Ik houd van wat vettige babi pangang, maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Mijn favorieten bij Kwai Wan:
Peking Eend in Chinese champignon saus
Ku Lu Yuk
King Do Kai
Alle ossehaas-gerechten
Alle soepen
En iets heel simpels, de Loempia Speciaal. Die is absoluut van wereldklasse.

De bediening is ook van grote klasse. Eigenaar Robert van der Fange is Nederlands, dus er is geen enkele taal- of cultuurbarrière. Hij is zelf altijd in het restaurant aanwezig en geen wens gaat te ver. Uitstekende gastheer met altijd aandacht voor de gasten. Humorvol, correct en gezellig.

Alleen het interieur mag wel een renovatie ondergaan. Het restaurant viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en soms krijg ik het gevoel, dat het interieur in die tijd niet is gewijzigd. Het is er weliswaar erg schoon, maar tafels, stoelen en decoratie doen wat 'aftands' aan.
Maar dat doet niets af aan het goede gevoel bij een avondje Kwai-Wan. Daar gaan eten, is ook echt een avondje uit en dat maak je bij weinig Chinese restaurants zo mee.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Een gezellig dagje bij mijn zus en haar man in Den Bosch eindigt vaak met een bezoek aan dit Chinees-Indisch sfeervolle restaurant omdat de kwaliteit van het eten hier voorop staat. Ze onderscheiden zich echt in positieve zin van de gemiddelde Chinese restaurants. Ook deze avond was het eten weer heel lekker, zo niet fantastisch! De prijs is ook zeer concurrerend. Over de bediening niets dan lof, zeer vriendelijk, heel voorkomend en altijd even tijd voor een kort gesprek. Mijn complimenten. Absoluut aan te raden.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Deze Chinees onderscheidt zich duidelijk met die van andere. Vaak tref je te vette babi bangang, smakeloze Foe yong Hai, droge sate enz enz. Massa voer voor de al snel tevreden Hollander. Deze Chinees echter tovert met z'n eten en vooral de Babi Pangang en de sate onderscheiden zich duidelijk. De rest van de gerechten echter, blinken ook uit in kwaliteit.

De gastheer weet ondanks de kwaliteit ook een redelijke prijs voor de dag te toveren. In het weekend een buffet en ook dat is uitstekend verzorgd. Kortom, een goeie Chinees