Kung Xi

Schoolstraat 84 1354 HS Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kung Xi

Rest1732 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteren weer bij Kung Xi all-you-eat gegeten. We waren met een vrij grote groep en hebben heerlijke gegeten en gedronken.
Onder ons, behalve veel liefhebbers, ook een ware kenner en fijnproever van sushi. Hij was blij verrrast over de kwaliteit! Deze had hij in Almere nog niet eerder ervaren.
De bediening was zeer attent en vriendelijk.
Natuurlijk ook weer tjauw min moksi en nasi Singapore meegenomen, om de volgende dag nog even van te genieten. Bij afkoelen thuis moeilijk van af te blijven...dus dan maar iets minder de koelkast in....
Alles voor een heel redelijke prijs....kortom een topper!
JMastenbroek .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ik vond het een koopje. Onbeperkt sushi eten en onbeperkt witte wijn. En allebei lekker.
Ik kan dit van harte aanbevelen.
Debbie N.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vorig weekend voor het eerst gegeten bij Kung Xi en het was heerlijk! Als sushi fan ben ik soms een beetje kritisch, maar de volgende keer rijd ik weer van Amsterdam-Noord naar Almere om hier te eten. Ik vond vooral de geflambeerde zalm en de crispy maki fantastisch. Verder was de bediening vriendelijk en netjes. Top!
Koen N.
Echt een TOP restaurant!

Dit restaurant heeft voor mij ongeveer alles wat een restaurant moet hebben. We zijn hier nu voor de tweede keer en ik ben onverminderd enthousiast. Ik ga ZEKER nog vaker.

Gezelligheid:
-De verlichting geeft een aangenaam gevoel. Het is licht genoeg om je eten en personen te zien zonder dat het ten koste gaat van de warme uitstraling en sfeer.
-De eigenaar heeft een gezellige babbel met de gasten die eten afhalen. Doordat dat loket duidelijk naast het restaurant zit heb je daar absoluut geen last van. Het is duidelijk dat andere gasten het ook naar hun zin hebben.
-Je zit er dus met een prima ontspannen gevoel.

Drinken:
Drinken is niet een lullig 0,2l glaasje. Maar een goed glas vol. Dat is prettig dorst lessen. niet twee grote slokken nemen en weg is €2,50... nee, gewoon waar voor je geld krijgen. top :D (Houden zo!)

Wat ik zo gaaf vind aan dit systeem, is dat je veel verschillende smaken op een avond kunt proeven. Bij veel aziatische keukens zijn lekkere dingen te krijgen, maar moet je kiezen uit OF, dit, OF dat... dit restaurant laat je kiezen EN dit... EN dat... EN NOG MEER!

Je verwacht bij een concept als dit, dat het "lopende band" werk is. Maar wie secuur kijkt ziet dat het niet zo is.
Bij ongeveer de helft van de gerechten zit een een creatieve finish. En dat kan ik wel waarderen.

Al met al weer een avond gehad waarvan je kunt concluderen: VOOR HERHALING VATBAAR.

Wat ook relaxt is, is dat ze qua zitplaatsen ook kiezen voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Hier bedoel ik mee: Ze stoppen niet het hele restaurant vol met tafels en stoelen maar kiezen ervoor dat de gast wat bewegingsruimte heeft.

zowel voor gezinnen als voor (grote) groepen een ijzersterke aanrader. Grote parkeerplaats om de hoek met GRATIS parkeren...

Can it be any better?! tot de volgende keer!
Lennart G.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor de deur parkeren was al een meevaller bij aankomst!
Op de drukke zaterdag avond geholpen door de zeer vriendelijke bediening die ons uitleg heeft gegeven over de soorten eten (sushi, teppan yaki en 'chinees' zoals we het in Nederland kennen). We hebben gekozen voor het all you can eat menu en hebben heerlijk gegeten. Alle gerechten worden vers bereid in de keuken. Het zijn goede porties die mooi verdeeld zijn. Ook zeer fijn is dat alles te combineren valt! De zaak ziet er netjes en verzorgd uit. Zeker een aanrader en we komen snel terug!
Roland83 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het eten is in dit restaurant elke keer goed. Zowel afhaal als het all you can eat concept. We hebben hier nu meerdere keren gegeten,en elke keer was het eten erg goed. De twee eigenaren doen hun uiterste best en zijn uiterst vriendelijk en beleefd, maar de efficiëntie van de bediening laat nog wel wat te wensen over. De eigenaren hebben het druk met sushi maken en met de andere twee obers managen, maar die twee obers zijn weinig professioneel. We moesten lang wachten op het eten, en de tafel werd niet netjes afgeruimd tussendoor. Maar als het eten kwam, dan was het elke keer erg smaakvol en origineel. We zullen hier vaker terugkomen, maar we verwachten dan wel dat we lang zullen zitten.
ShiraD .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wat iets slechts, hoe kan dit restaurant zo'n hoog cijfer hebben?!
Bij binnenkomst is het duidelijk veel te donker in het restaurant en de inrichting heeft meer weg van een goedkoop bordeel dan een sushi restaurant.

Bij t bekijken van de kaart bleek heel veel niet meer te bestellen te zijn (met zwarte stift doorgestreept).

De bedieding liep als een dwaze rond, op zoek naar de juiste tafeltjes bij de juiste bestellingen, om vervolgens ook niet te kunnen vertellen wat wat is. Bij de vraag, "welke (sushi)rol is dit?", werd er doodleuk gezegd "uhm ja, dit is sushi).

Dienbladen vol vieze borden werden naast ons op het tafeltje geplaatst..

Ook het eten was barslecht, en daarbij was de wachttijd belachelijk, voor zo'n klein restaurant.

Nooit meer! Echt zonde geld.

Het stel aan het tafeltje naast ons, zijn zelfs na een kwartier weggelopen.
Hadden wij ook moeten doen.
Adriaan1961 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisteren hier gegeten met een xenos actie bon. All you can eat.
Volop keuze in sushi, Japanse gerechtjes en Chinese gerechtjes. Heerlijk vers, goed van smaak, prima prijs kwaliteit verhouding.
We mochten 5x per persoon 5 gerechten uitkiezen.
De gerechtjes werden telkens snel gebracht. Na 3 ronden waren we voldaan!
De bediening was vriendelijk en gastgericht.
Een aanrader voor gezin met kinderen! Voor elk wat wils in een gezellig restaurant.
Rest1732 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Gisteren voor de 2e keer in 4 weken bij Kung Xi geweest, beide keren all-you-can-eat gegeten (en gedronken). Omdat we ook de Moksi Meti wilde proeven, hebben we -al volgegeten- bij vertrek Tjauw Min Moksi en Mihoen Singapore meegenomen. Voor de volgende dag….ja ja…
Thuisgekomen het meegebrachte eten op het aanrecht laten afkoelen…en maar om de beurt kijken of het al de koelkast in kon…..!
Voor een heel redelijk prijs eet je fantastisch: in het sfeervolle restaurant bij aardige, servicegerichte mensen of thuis met de gehaalde gerechten.
Kortom: een aanrader!!!
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Chinees, Japans & Surinaams. In de praktijk een goede combinatie. Voor het eerst "All you can eat" 2 kleinzonen eten (nog) niet alles, dus voor de jongste (7) patat met mayo en kleine loempia's, ijsje toe. Grote kleinzoon (12) bleek verzot op diverse sushi en gebakken banaan. De 4 volwassenen hebben echt genoten van een grote diversiteit aan kleine gerechten, smaakvol gepresenteerd. De geschonken wijn, een Sauvignon Blanc uit de Zuid-Franse Carcassonnestreek is fris met een bloemig aroma, pittig van smaak. Voor 1 persoon glutenvrij gaat ook prima. Enthousiaste bediening met soms een klein foutje. Komen zeker terug, kindvriendelijk.
Nine Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Na twee uur hadden we ronde twee pas binnen en daar was nog de helft van vergeten, terwijl het restaurant vrijwel leeg was. Je moet zelf om je drinken vragen en vragen of ze je kaartje mee willen nemen. Het eten was vers gemaakt en smaakte op zich prima. De sushi was lastig eten omdat het helemaal uit elkaar viel. Wij komen in ieder geval niet meer terug.
Koen N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Dit is voor mij de eerste All You Can Eat waarbij netheid gecombineerd wordt met veel eten. HOE KAN DAT? Echt geweldig! :D

Voor het vaste bedrag van rond de 25 euro kun je 5 gangen bestellen die elk uit 5 gerechten kan bestaan... Hemels! Want er is enorm veel keuze, de snelle rekenaar ziet meteen dat dat een eurootje per gerecht is. Dan wordt het ook nog eens vers klaargemaakt. Veel All You Can Eat concepten zijn in buffetvorm, waar het eten al tijden ligt te verpieteren... dit is gewoon vers. Gerechten worden dus heet en vol van smaak geserveerd.

Je kunt zien dat het nog een nieuw restaurant is. Dat merk je doordat de meid in de bediening nog niet heel erg spraakzaam is. Het is nog even aftasten maar omdat je meteen weet dat je met een verzorgde zaak te maken hebt neem je dat makkelijke praatje dan uiteraard voor lief.

Ik ben zelf geen vismens, maar om me heen hoorde ik vele reacties van andere eters "Die Sushi is echt vét lekker". Uit eten gaan wordt zoveel leuker als iedereen om je heen ook vrolijk is, en ook dat troffen wij. Iedereen dus lekker eten.

Oh ja, als u denkt dat het lastig parkeren is in Almere Haven? Niets is minder waar: een grote parkeerplaats (gratis) op 50 meter lopen.

Mochten wij op de route zijn dan komen we zeker terug.

Kung Xi bedankt!

Ps. probeer de gebakken ananas!
Vlekkie .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
We werden buitengewoon vriendelijk ontvangen. We hebben de kaart bekeken en gekozen voor "all you can eat". Wauw, wat een heerlijk eten. Vers bereide overheerlijke sushi, heerlijke vleespastei, alles even lekker en vers. Voor ons voortaan nog maar één all you can eat Chinees!