Kruisherenrestaurant

Kruisherengang 19 6211 NW Maastricht Nederland Kaart
31-433292020

Over het restaurant Kruisherenrestaurant

In het centrum van Maastricht staat het voormalige vijftiende-eeuwse Kruisherenklooster. Dit complex is getransformeerd tot een zeer bijzonder designhotel met daarin het restaurant van Kruisherenhotel Maastricht.

Een unieke plek waar oudheid en design met elkaar verweven zijn. In de kerk bevindt het Kruisherenrestaurant zich op de entresol die u dichter bij het plafond brengt. Vanaf hier heeft u een goed zicht op de historische plafond- en muurschilderingen. De eigentijdse lichtobjecten die door de lucht lijken te zweven, zorgen voor een buitenaardse sfeer.

In deze bijzondere entourage bij het Kruisherenrestaurant in Maastricht kunt u genieten van mooie gerechten, die gemaakt worden van pure producten uit de regio.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Architecturally impressive, the Kruisherenrestaurant is suspended between the eaves of the nave, offering remarkable views of original wall and ceiling frescos.

Modern lighting and contemporary furniture populate the mezzanine and offset the historic atmosphere, giving the space a truly unique design direction. Open daily for breakfast, lunch and dinner, Chef and his team create culinary masterpieces from locally-sourced produce, complemented by wines from across the globe.

Meer informatie over restaurant Kruisherenrestaurant

• : Valet parking & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Uitmuntend
9,1
9,4

Jouw recensie over het restaurant Kruisherenrestaurant

HGA V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
heerlijk gegeten in een mooie omgeving, zeker de moeite waard, vriendelijke bediening,......... komen zeker nog eens terug.....
C.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
de keuken bood een voortreffelijk lunch; genoten van de smaken. bediening was zeer persoonlijk. het restaurant moet zuinig op deze dame zijn. kan zeker op termijn uitgroeien tot een hoge klasse. wij komen graag een volgende keer weer terug.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Schitterend ingericht restaurant op verhoging in omgebouwde kerk met inachtneming / uitvergroting van het mooie oude gebouw waar je in zit. Gastronomie waar Maastricht e.o. zo goed in is. Eten prima, gerechtjes mooi opgemaakt en smaakvol, afwisselend; in de beperking toont zich de meester, dus wel keuze in aantal gerechtjes, maar dat is het ook; genoeg afwisseling om het leuk te houden. Bediening jong, maar talentvol. Muziek fractie te hard, en jazz/pop; mooie muziek, maar past wellicht niet helemaal bij sfeer van gebouw/setting. Gregoriaans? ;-).
Wij komen nog eens terug.
Riet H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
In een woord fantastisch. Alleen al het binnen komen is een beleving prachtige kunst mooi ingericht. Het eten was voor ons een ster waard hoor. Super bediening erg aardig heel familiair op een gepaste wijze. Uitleg was ook heel interessant van het eten. WIJ KOMEN ZEKER TERUG !!!
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Heerlijk eten en een zeer goede service
Mat J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Het beste restaurant waar ik tot nu toe heb gedineerd. Chapeau. Mat Janssens
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk eten in geweldige ambiance. Prima en behulpzame ontvangst, zeker voor minder valide familielid. De bediening was vriendelijk en professioneel.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijk 4 gangen menu genoten met uitbreiding door een kaasplank. Bijpassende wijnen waren uitstekend en de witte port bij de kaas was zalig. Gastvrije bediening, waanzinnige locatie, top!
Bram T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Er werd goed rekening gehouden met de wensen van mijn vriendin die een notenallergie heeft. Verder was het eten prima, er werd wel iets teveel geprobeerd om te upsellen, dit zonder resultaat helaas. Prima avond gehad en verder is de ambiance zeer naar tevredenheid. Zou het wel iedereen aanraden.
Free B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
We hebben heerlijk geluncht! Compliment voor Joe..... wat een talentvolle aardige jongen!
Vegetarische gerechten op aanvraag waren top! Komen heel graag terug
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk en leuk gegeten in het Kruisherenrestaurant. Zeker een aanrader! Ik moet wel zeggen dat ik de prijs/kwaliteit verhouding matig vind. Eend was niet heel lekker (taaie stukjes) en wat beginnersfoutjes van de bediening. Dat moet in deze prijsklasse echt perfect zijn!
Jeannine C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Zeer gastvrij ontvangst !! Rondleiding gehad , prachtig verhaal over het verleden tot heden , complimenten voor Bart !!!
Mooie verjaardag gehad , leuke attentie bij de koffie , prachtig, bedankt !!
Annick A.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Lekker gegeten, jammer van de beperkte keuze.....ontbijt veel keuze...ook glutenvrije broodjes en crackers...heerlijk vers fruit.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Menu werd vlot lichtjes aangepast voor mijn partner.
Je kreeg zeer ruim de tijd om lang te genieten.
De rode wijn was uitstekend.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Het was een snikhete dag. Lekker koel in de Kruisheren. Werden eerst aan een tafel geplaatst waar je uitzicht door een te grote vaas op een sokkel -die als afscheider tussen een andere tafel moest dienen- werd belemmerd. Maar dat was geen enkel probleem kregen meteen een andere tafel met ruim zicht. Ivm het warme weer deze keer slechts 3 gangen genomen eigenlijk tegen mijn principe in:). Na Amuse en eerste gang wel even moeten waarschuwen dat het tempo tussen de gang wel erg hoog lag. Daarna prima timing. Wijnarrangement (passend) gekozen. Prima arrangement (hele verfijnde witte wijnen). De rode wijn bij de hoofdgang was wel in orde maar veel te zwaar mbt het warme weer.Toch het gevoel dat gewoonweg de vaste lijst wordt gebruikt ipv een op de dag afgestemde keuze. De rode wijn zal ongetwijfeld ooit bij 18 graden hebben gelegen maar was nu toch aan de wat warmere kant. Een goede rode wijn kun Je met gemak ook op 17 graden serveren nu was ie duidelijk zonder gebruik van een wijnkoeler als snel op kamertemperatuur en dat was op die dag zeker te warm. Conclusie: waarlijk genoten maar Kruisheren moet er wel op letten dat de gemakzucht er niet in gaat sluipen.
Philippe H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Heerlijk avond. Alles was perfect. Ìedereen was tevreden : omgeving, heel altijd, dienst, ...
Misschien dit formulaire bereikbaar ook in het frans aangegeven zijn?
Veel bedankt
R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Het was een leuke en aangename ontvangst en verblijf in het hotel !
Het diner was buitengewoon lekker met zeer goede service .
Heel zeker voor herhaling vatbaar en tot zeer binnenkort .
V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
We hadden een geweldige avond met Rick de ontzettend gezellige sommelier en een superhostess van de Hotelschool - haar naam is me even ontschoten maar alles was top!
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
De wijnen pasten uitstekend bij de gerechten.
De bediening was heel goed.
We vonden de lunchgerechten goed, maar veel te duur voor wat men ervoor serveert.
Het waren beslist geen exclusieve ingrediënten, prima van smaak verder, maar niet echt de prijs waard die we ervoor moesten betalen.
We zullen beslist niet terugkomen, hoe mooi het restaurant er ook uitziet en hoe vriendelijk het personeel ook is.
Nick T.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Overweldigend, heerlijk, van absoluut sterrenniveau, geweldige gastheren, topkwaliteit zowel in ingrediënten, vakkennis, bediening, inlevingsvermogen, empathie en passie voor hetgeen men mee bezig is..Topprestatie!!