Kruisherenrestaurant

Kruisherengang 19 6211 NW Maastricht Nederland Kaart
31-433292020

Over restaurant Kruisherenrestaurant

De hele dag ben je welkom!

Wat een bijzondere locatie! Je eet hier namelijk in de schip van de kerk van het Kruisherenhotel. De glas-in-lood ramen, de zwevende lichtobjecten, de muurschilderingen, de ruimtelijkheid en het hemelse uitzicht, je bent er even stil van. Het gastvrije personeel staat de hele dag voor je klaar: ontbijt, lunch en diner, het is allemaal mogelijk in het Kruisherenrestaurant.

Meer informatie over restaurant Kruisherenrestaurant

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
Zondag

Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldige entourage, vriendelijke bediening en alles top. Toch nog wel een grote Maar. Want in een restaurant van deze klasse verwacht je niet dat je kunt kiezen uit 1 visgerecht en 1 vlees gerecht, voor het hoofdgerecht. Dat kan echt niet. Het vlees kwam ook nog eens van het lam, dus daar kun je van houden. Ik niet. En vis als hoofdgerecht is het voor mij ook niet. Enfin, het werd wel goed opgelost maar dit vind ik niet Kruisheren waardig.
Heide J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wat een fantastisch hotel, een dikke 10 met griffel voor de architect! Traditie en moderne architectuur ongelofelijk goed gecombineerd. Sfeer, elegantie alles is er te vinden. Het personeel is buitengewoon vriendelijk …al met al … een belevenis.
Wij hadden dus ook hooggespannen verwachtingen van het restaurant. Jammer genoeg was het een buitengewoon teleurstellend ervaring. Te veel van alles, te grote porties als je 4 gangen neemt, te veel verschillende smaken op een bord die net niet bij elkaar passen of in ieder geval niets toevoegen. Hier geld echt… less is more…. !!! Wij hadden gekozen voor een wijn arrangement. Hopeloos….. nog nooit zo’n slechte wijn/spijs combinatie geproefd. Volgens de bediening was de sommelier er niet en had de sommelier een wijn/spijs aanbeveling op ‘een papiertje gezet’ wij hopen dat dit echt de redenen is anders is het toch handig de sommelier op een cursus wij/spijs combinatie te sturen. Wij hebben nog nooit goede wijnen laten staan maar aan het einde van een moeizame avond stonden er nog halflege glazen, wat veel zegt.
De bediening deed ontzettend hun best maar als zowel het eten een ‘smaak rommeltje’ is en de bijbehorende wijnen niet passend zijn dan wordt het lastig om ons nog tevreden te stellen.
Wij hopen echt voor het hotel en het restaurant dat dit ‘gewoon’ een slecht dag was (16.08.2016)!!
Volgende keer als wij in Maastricht zijn gaan wij het toch weer proberen wij kunnen ons gewoon niet voorstellen dat dit het niveau is dat wordt nagestreefd.
Wil & Heide Jeuken
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een van de weinige restaurants die Ruinart champagne schenkt, ook in halve flessen. Deze champagne is onze favoriet. Service prima, wij waren niet tevreden over onze tafel en werden direct aan een andere tafel verplaatst. Eten is heel goed en de ambiance in een oud omgebouwd klooster heel mooi.
Harmahorlings .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Correcte bediening, prachtige ambiance, heerlijke wijn; pluspuntje: menu wordt voor vegetarier asngepast;
duurdere prijsklasse
Extern .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Bekende entourage, excellente combinatie van rauw-kost en verfijnde ingredieneten, die wel hun biologische waarde houden.
JJIENS .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Fantastisch mooie locatie en dito eten en wijn. Kaart biedt weinig keuze, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn. Vooraf kabeljauw en hoofd zeeduivel gehad, heerlijk! We kregen ook nog prachtig gepresenteerd zalmhapje van de chef. Aanrader!
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Afgelopen weekend gaan dineren bij Kruisheren. Zeer hartelijk ontvangst bij de receptie, waarna we eerst een aperitief hebben gedronken in de mooie bar. Eenmaal aan tafel werden we wederom heel vriendelijk ontvangen en werd ons het menu uitgelegd. Mijn complimenten voor de service en bediening. Zeer goed! Het diner zelf was eveneens top, heerlijke voorgerechten, het hert was mooi gebakken en een lekker dessert. Enige minpuntje vind ik de prijs. Echt hoog in vergelijking met andere restaurants in Maastricht.
BJ A.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Absolute toplocatie! Het meest verrassend vond ik misschien wel dat op deze koude avond (het vroor) de kerk heerlijk warm was en er geen tocht was. Een hele prestatie.
Bediening was erg vriendelijk en precies goed 'aanwezig'.
Het voorgerecht - Vitello tonato- zag er qua presentatie absoluut anders uit dan ik gewend was, maar de smaak was heel goed. Aanrader. Hoofdgerecht (Zeewolf) iets traditioneler maar ook zeer smakelijk. ik vond alleen de garnering aan de magere kant.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Wij gingen hier dineren op onze trouwdag en gingen voor het 4 gangen verrassings menu met wijn arrangement. Voortreffelijk! Goede prijs en kwaliteit verhouding. Service was uitmuntend en ambiance was subliem! Als je in Maastricht bent moet je deze locatie ervaren!
Rien M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Prachtige ambiance en heerlijk eten , een feest voor iedere liefhebber. Prijs / kwaliteitverhouding is wat aan de hoge kant maar wordt uitstekend gecompenseerd door zeer deskundig en uitermate correct bediening, je voelt je er oprecht welkom.
Ine33 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hadden het viergangenmenu. de eerste twee gerechten waren super, het derde was ok, maar er werd niet gevraagd hoe het vlees gebakken moest zijn, het nagerecht iets minder.
bediening okee
Decor, service en eten was prima.
Herrie2801 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heerlijk geluncht op deze toplocatie met bijzonder vriendelijk personeel . Wij waren aan de late kant voor de lunch maar het personeel heeft alle moeite gedaan om ons van dienst te zijn.
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Goed eten en drinken in een mooi gebouw. Helaas voelen de stoelen en bankjes wat goedkoop aan. Vriendelijke bediening. Zeker de wijnbar op de begane grond is een aanrader.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Kruisherenrestaurant is een lust voor het smaakpalet en het oog. De gerechten zijn om in te lijsten en uitstekend bereid. De lokatie is bijzonder sfeervol, warm en prikkelend. Als kers op de taart is de hartelijkheid en kundigheid van het persooneel; graag tot zien
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
In de mooie bar van het overweldigende hotel met bovengrondse wijnkelder hebben wij genoten van een mooie wijn en een heerlijke sashimi van tonijn met wasabi. Genot voor alle zintuigen!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Wat een prachtige plek om te eten. Tot aan de toiletten toe een plaatje! Het was niet druk toen wij hier aten. Dat voelde wel een beetje vreemd aan. Zo'n mooie locatie op een vrij drukke dag in Maastricht. Het eten was lekker de bediening, vriendelijk, rustig en goed. We namen het verwen menu. De gerechtjes waren smakelijk, licht en lekker. We hebben goed gegeten. Een aanrader!
Ramon M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Prachtig restaurant op/in een unieke locatie. Service was goed en vriendelijk maar had iets minder formeel gemogen. Verder heerlijk eten van mooie en verse producten. Zowel het voorgerecht en hoofdgerecht waren goed van portiegrootte. Het hebben een heerlijk ontspannen avond gehad.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Omdat het restaurant Kruisheren als één van de winnaars uit de restaurantweek kwam, kregen wij een extra kans om van het winnende menu te genieten. Al één keer eerder hadden we bij het Kruisheren gedineerd en dat was destijds een zeer aangename ervaring, dus onze verwachtingen waren hooggespannen.

En ook deze keer maakte het Kruisheren het waar. Het menu was verrassend en gevarieerd en de bediening was vriendelijk en gastvrij. Wat de avond helemaal compleet maakte, was het prachtige decor en de aangename ambiance. Met recht mag het Kruisheren zich restaurantweekwinnaar noemen!
Nic T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
We hebben ons A la carte laten verwennen. Doordat we besloten niet heel uitgebreid maar 3 gangen te nuttigen viel het ons op dat de porties ruim waren. De keuzes van iedereen werden goed ontvangen en de wijn die gekozen was smaakte er heerlijk bij. Ook de rode wijn per glas werd aangepast op de smaakvoorkeuren van de daarvoor gedronken witte wijn en was super! Daarnaast is natuurlijk de ambiance voor ons bij ieder bezoek aan Maastricht een reden om er weer te gaan dineren of lunchen.
johnv55 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Ons diner bij het Kruisherenhotel was zonder meer goed, leuke vlotte bediening met persoonlijke aandacht voor de gast. Lekker eten en uitstekende wijnen passend bij de gerechten. Zonder meer subliem. Aanrader voor een ieder. Ook de entourage waarin je je bevindt is zonder meer bijzonder te noemen.
minpuntje: parkeren bij het hotel kost 7,50