Kruisherenrestaurant

Kruisherengang 19 6211 NW Maastricht Nederland Kaart
31-433292020

Over het restaurant Kruisherenrestaurant

In het centrum van Maastricht staat het voormalige vijftiende-eeuwse Kruisherenklooster. Dit complex is getransformeerd tot een zeer bijzonder designhotel met daarin het restaurant van Kruisherenhotel Maastricht.

Een unieke plek waar oudheid en design met elkaar verweven zijn. In de kerk bevindt het Kruisherenrestaurant zich op de entresol die u dichter bij het plafond brengt. Vanaf hier heeft u een goed zicht op de historische plafond- en muurschilderingen. De eigentijdse lichtobjecten die door de lucht lijken te zweven, zorgen voor een buitenaardse sfeer.

In deze bijzondere entourage bij het Kruisherenrestaurant in Maastricht kunt u genieten van mooie gerechten, die gemaakt worden van pure producten uit de regio.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Architecturally impressive, the Kruisherenrestaurant is suspended between the eaves of the nave, offering remarkable views of original wall and ceiling frescos.

Modern lighting and contemporary furniture populate the mezzanine and offset the historic atmosphere, giving the space a truly unique design direction. Open daily for breakfast, lunch and dinner, Chef and his team create culinary masterpieces from locally-sourced produce, complemented by wines from across the globe.

Meer informatie over restaurant Kruisherenrestaurant

• : Valet parking & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Uitmuntend
9,1
9,4

Jouw recensie over het restaurant Kruisherenrestaurant

D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
In zo'n ambiance/uitstraling is een goede sommelier wel op zijn plaats en zal het aan het restaurant weer iets extra's toevoegen.
Joyce H.
Great experience!
Pauline M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
De gangen kwamen redelijk snel. Ze hadden goed ingespeeld op mijn vraag om iets speciaals te doen bij het nagerecht voor mijn dochter.
Z.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Heerlijke en mooie gerechten in een rustieke omgeving. Elk gerecht was een plezier om te zien en bijna 'zonde' om op te eten.
Anneliesvankessel V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2018
Wij hadden gekozen voor het 3-gangendiner. Uitgebalanceerde samenstelling.
I.p.v Ceviche het gerechtje met kreeft en varkenswang gekregen daar wij niet zo van rauwe vis houden.
Vooral het kalfskroketje bij het hoofdgerecht vonden wij heel lekker.
Een bijzondere plek om op "hoog niveau" te dineren.
Aardige , prettige bediening zonder al te formeel te zijn.
B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Zeker voor herhaling vatbaar. Mooi pand, trendy interieur, vriendelijk onthaal en klassevolle bediening, een culinair palet van dagverse gerechtjes volgens de inspiratie van de chef. Top!
C.J.T V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Wij vonden de prijzen onnodig hoog met name de wijnen. Goedkoopste wiite wijn (Verdegio) €45 en de goedkoopste rode wijn €50 per fles.
De 3 gangenmenu van €48 stond niet in verhouding met het geboden eten wat we kregen.
De voormalige kerk is prachtig verbouwd.
E.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
We waren verrast dat ze na het verblijf van een van haar servicemedewerkers op het toilet het toilet had verlaten zonder haar handen te wassen.
Dit is niet geschikt voor het restaurant.
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Uitstekend gedineerd en met recht tussen hemel en aarde!! Zal het aanbevelen aan al mijn culinaire vrienden
Goede kwaliteit
HGA V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
heerlijk gegeten in een mooie omgeving, zeker de moeite waard, vriendelijke bediening,......... komen zeker nog eens terug.....
C.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
de keuken bood een voortreffelijk lunch; genoten van de smaken. bediening was zeer persoonlijk. het restaurant moet zuinig op deze dame zijn. kan zeker op termijn uitgroeien tot een hoge klasse. wij komen graag een volgende keer weer terug.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Schitterend ingericht restaurant op verhoging in omgebouwde kerk met inachtneming / uitvergroting van het mooie oude gebouw waar je in zit. Gastronomie waar Maastricht e.o. zo goed in is. Eten prima, gerechtjes mooi opgemaakt en smaakvol, afwisselend; in de beperking toont zich de meester, dus wel keuze in aantal gerechtjes, maar dat is het ook; genoeg afwisseling om het leuk te houden. Bediening jong, maar talentvol. Muziek fractie te hard, en jazz/pop; mooie muziek, maar past wellicht niet helemaal bij sfeer van gebouw/setting. Gregoriaans? ;-).
Wij komen nog eens terug.
Riet H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
In een woord fantastisch. Alleen al het binnen komen is een beleving prachtige kunst mooi ingericht. Het eten was voor ons een ster waard hoor. Super bediening erg aardig heel familiair op een gepaste wijze. Uitleg was ook heel interessant van het eten. WIJ KOMEN ZEKER TERUG !!!
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Heerlijk eten en een zeer goede service
Mat J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Het beste restaurant waar ik tot nu toe heb gedineerd. Chapeau. Mat Janssens
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk eten in geweldige ambiance. Prima en behulpzame ontvangst, zeker voor minder valide familielid. De bediening was vriendelijk en professioneel.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijk 4 gangen menu genoten met uitbreiding door een kaasplank. Bijpassende wijnen waren uitstekend en de witte port bij de kaas was zalig. Gastvrije bediening, waanzinnige locatie, top!
Bram T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Er werd goed rekening gehouden met de wensen van mijn vriendin die een notenallergie heeft. Verder was het eten prima, er werd wel iets teveel geprobeerd om te upsellen, dit zonder resultaat helaas. Prima avond gehad en verder is de ambiance zeer naar tevredenheid. Zou het wel iedereen aanraden.
Free B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
We hebben heerlijk geluncht! Compliment voor Joe..... wat een talentvolle aardige jongen!
Vegetarische gerechten op aanvraag waren top! Komen heel graag terug
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk en leuk gegeten in het Kruisherenrestaurant. Zeker een aanrader! Ik moet wel zeggen dat ik de prijs/kwaliteit verhouding matig vind. Eend was niet heel lekker (taaie stukjes) en wat beginnersfoutjes van de bediening. Dat moet in deze prijsklasse echt perfect zijn!