Kruisherenrestaurant

Kruisherengang 19 6211 NW Maastricht Nederland Kaart
31-433292020

Over het restaurant Kruisherenrestaurant

In het centrum van Maastricht staat het voormalige vijftiende-eeuwse Kruisherenklooster. Dit complex is getransformeerd tot een zeer bijzonder designhotel met daarin het restaurant van Kruisherenhotel Maastricht.

Een unieke plek waar oudheid en design met elkaar verweven zijn. In de kerk bevindt het Kruisherenrestaurant zich op de entresol die u dichter bij het plafond brengt. Vanaf hier heeft u een goed zicht op de historische plafond- en muurschilderingen. De eigentijdse lichtobjecten die door de lucht lijken te zweven, zorgen voor een buitenaardse sfeer.

In deze bijzondere entourage bij het Kruisherenrestaurant in Maastricht kunt u genieten van mooie gerechten, die gemaakt worden van pure producten uit de regio.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Architecturally impressive, the Kruisherenrestaurant is suspended between the eaves of the nave, offering remarkable views of original wall and ceiling frescos.

Modern lighting and contemporary furniture populate the mezzanine and offset the historic atmosphere, giving the space a truly unique design direction. Open daily for breakfast, lunch and dinner, Chef and his team create culinary masterpieces from locally-sourced produce, complemented by wines from across the globe.

Meer informatie over restaurant Kruisherenrestaurant

• : Valet parking & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Kruisherenrestaurant

Nick T.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Overweldigend, heerlijk, van absoluut sterrenniveau, geweldige gastheren, topkwaliteit zowel in ingrediënten, vakkennis, bediening, inlevingsvermogen, empathie en passie voor hetgeen men mee bezig is..Topprestatie!!
Reinro .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Eerder hier gegeten, toen lekker gegeten. Naar aanleiding van 25 jaar getrouwd hier weer gegeten, maar de gerechten vielen tegen. Ook de taart die het restaurant kon regelen viel tegen. Wij hadden graag de keuze gehad in een mooiere taart met mooie versiering.
Mariet S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
We hebben genoten van ieder gerecht. Het is een mooi en apart kader met zeer goede akoestiek.
Iedereen in de bediening was uiterst vriendelijk.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Tijdens een weekendje Maastricht hier gedineerd. Prachtige locatie waar je de gehele avond niet op uitgekeken raakt! Zeer correct en vriendelijk ontvangen, ook goede uitleg en bediening de rest van de avond.
Gerechtjes waren prachtig met lekkere wijnen erbij. Porties waren meer dan prima, ik heb zelfs last minute een gang moeten laten schieten.. wat verder geen enkel probleem was, erg blij mee.

Helaas ligt het voor ons niet om de hoek anders zouden we hier zeker vaker te vinden zijn, tot de volgende keer!
vanekelen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Afgezien van de wat onplezierige stoelen ( ventileren niet en zijn spiegelglad) is het verder "hemels "genieten van zeer vriendelijke en attente bediening met heerlijk smaakvolle en mooi geserveerde gerechten in bijzondere omgeving.
B. S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Bijzonder mooie locatie, zeer goed eten en uitermate correcte bediening .Mooie wijnen uit nederland.Een echte aanrader.Een topper.
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Lekker en verzorgd eten. Super vriendelijke bediening.
Gezellige avond met lekker eten.
Janneke L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Een absolute aanrader! Fijne sfeer, fijne bediening, mooie verzorgde gerechten. Vooral de vis (Pieterman) viel erg in de smaak. Fijn dat het mogelijk was een BOB-arrangement te nemen.
J.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Bediening was dik in orde. Heel speciaal om in een kerk te eten. Hebben dankzij het mooie weer eerst genoten van een drankje op de binnenkoer wat héél gezellig was. Het eten vonden we helaas wat minder. Had het wat meer culinair verwacht, wat meer verfijnder. De stoelen mochten ook wat comfortabeler. Als vrouwen bij mooi weer een kleedje dragen plakken de bovenbenen aan de plastiek. Eventueel een kussentje inleggen. Zit ook wat zachter. Unieke ervaring voor 1 keer.
Janneke L.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Mooi bereide gerechten, vooral de vis (Pieterman: nieuw voor ons) viel erg in de smaak. Bediening was vriendelijk en dacht mee over de te maken keuzes. Fijn dat een BOB-arrangement mogelijk was. Niet omdat we nog moesten rijden, maar vier hele glazDe 3 minuten stilte (4 mei) was bijzonder in deze sfeervolle ambiance.
NoahS .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Zeer fraai restaurant met uniek design. Zeer vriendelijke bediening. Gerechten waren lekker, maar de keuze is zeer beperkt. Er moet ook behoorlijk voor betaald worden. Een aanrader als je van een apart interieur en dito sfeer houdt.
H.-J. .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Ik was er voor de 5e keer. Ik was elke keer heel tevreden. De service was altijd erg goed en vriendelijk. De kwaliteit was altijd erg goed.
freek A.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Heerlijk gegeten alleen hoofdgerecht was minder . Bij het trio van Lam zat ook gestoofde tong en dat is echt voor ons !
Stond ook niet vermeld. Het Lam zelf was ook niet erg smaakvol . De rest vd 5 gangen was echter subliem !
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Een feestje!!
S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
De omgeving was schitterend. De enige dissonant was het volgende. Omdat ik Bob was wilde ik alleen maar 1 glas wijn. Ik vroeg aan Brian of ik een glas kon krijgen van de wijn van het huis. Hij lachte om mijn vraag en zei dat hij toch even de wijnkaart zou brengen. Zijn lachen viel bij mij niet in goede aarde, ik voelde me uitgelachen. Hij had ook kunnen zeggen dat er verschillende wijnen per glas zijn te verkrijgen en dat hij daarom de wijnkaart zou geven.
Later is het contact in mijn beleving wel verbeterd.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Lekker gegeten! De kok durft het aan van de geijkte paden of te wijken, dat waarderen wij. Gekozen wijnen in het arrangement waren heerlijk. Complimenten hiervoor. Wij kunnen het restaurant en ook zeker de bar aanbevelen.
Ronald L.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Verrast door een mooi 6 gangenmenu. Eerste voorgerecht kreeft met een zacht gekookt ei was de topper. Tweede vleesgerecht had iet minder gemogen, kwaliteit van de gangen was goed.
K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het Paasmenu sprak ons bij aankomst al aan; heerlijke gerechten met ingrediënten die wij beiden kunnen waarderen. Goede mix tussen vis en vlees, alhoewel onze voorkeur meer ligt bij vis. De proeverij van lam was niet geheel naar onze smaak, het Paas dessert was daarentegen verrukkelijk..................
Ook het presentje dat we mochten ontvangen bij het weggaan konden we érg waarderen; zo heb je thuis nog een heerlijk paaseitje om van na te genieten.
Terry Y.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Prachtige lokatie en heerlijk gegeten. Vlotte bediening en vriendelijke personeel. Na afloop nog een korte rondleiding gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.
Johnwetzels .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Er was niemand die ons ontving. Personeel was niet attent en erg onhandig/onzeker.
Het restaurant was sfeerloos en de wachttijden tijdens de lunch met zo weinig gasten was veel te lang.