Kruisherenrestaurant

Kruisherengang 19 6211 NW Maastricht Nederland Kaart
31-433292020

Over het restaurant Kruisherenrestaurant

De hele dag ben je welkom!

Wat een bijzondere locatie! Je eet hier namelijk in de schip van de kerk van het Kruisherenhotel. De glas-in-lood ramen, de zwevende lichtobjecten, de muurschilderingen, de ruimtelijkheid en het hemelse uitzicht, je bent er even stil van. Het gastvrije personeel staat de hele dag voor je klaar: ontbijt, lunch en diner, het is allemaal mogelijk in het Kruisherenrestaurant.

Meer informatie over restaurant Kruisherenrestaurant

• : Valet parking & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Kruisherenrestaurant

Connie S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Deze locatie is een unieke ambiance voor een feestelijke lunch.
Men moet wel goed ter been zijn gezien de steile trap naar het restaurant (en de toiletten zijn weer beneden)
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Wachttijd lang, betekende voor ons zeer positief. Het was een feest. Een bijzondere ( smaak)ervaring. Mooie ambiance. Vriendelijk personeel.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
prachtig kader, goeie ontvangst en bediening
prima gerechten met toelichting bij bediening met aangepaste correcte wijnen
champagne aperitief prijzig
J44 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Matige kwaliteit. Veel meer van verwacht. Eten blijkt uit Chateau Neercanne als halfproduct naar de Kruisherengang te komen. Slechts 2 menu's en als je dan 1 gang (Kaas) in beide menu's echt niet lust: "Wij zorgen wel voor passende oplossing", liet de overigens correcte bediening ons weten. Als je dan in een vijfgangenmenu de kaas-gang vervangen wordt door een toetje om vervolgens als vijfde gang nog eens datzelfde toetje te krijgen: weinig fantasierijk van de kok. De kwaliteit van het eten was redelijk. Het menu daarentegen redelijk fantasieloos. Zeker als je let op de prijsstelling: geen succes cq herhaling.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Perfect gegeten in een heel bijzondere locatie. Was helemaal af. Vriendelijk personeel met uitstekende gerechten. De wijnen die bij het menu zaten waren van een uitstekende keus.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Matige avond. Tijd tussen de gangen veel te lang. 19.15 binnen om 22.30 pas het hoofdgerecht. Gerechten waren redelijk. Maar voor dit geld mag je meer verwachten. We hebben trouwens wel gelachen om de blunders van de bediening.
Leonoor C.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wát een sfeervolle plek om te eten (en te overnachten) is het Kruisheren hotel! Hadden een viergangendiner op zaterdagavond. Was goed, maar niet spannend en in redelijk kleine porties. Moesten hier en daar ook lang wachten tussen de gangen. Goede service, fijne wijnen.
Danielle I.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Super bediening, heel attent en sprankelend!
De lunch gerechten waren oogverblindend en tongstrelend!
Alles klopte samen met een prachtige wijn vd Apostelhoeve
We hebben weer genoten in een betoverende ambiance
Danielle & Raymond
paul U.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prachtige plek, prima bediening maar jammer van de menukaart. Heel beperkt en dus menu van de chef genomen. Niets mis mee maar saai, erg 'keurig tussen de lijntjes ' . Had meer avontuur verwacht, sterkere smaken . Nu was het vooral vlak van smaak, en daardoor vooral veel frutsel op het bord met weinig smaakbeleving . Jammer want de ingrediënten zijn er. Probeer eens iets nieuws.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Geweldige entourage, vriendelijke bediening en alles top. Toch nog wel een grote Maar. Want in een restaurant van deze klasse verwacht je niet dat je kunt kiezen uit 1 visgerecht en 1 vlees gerecht, voor het hoofdgerecht. Dat kan echt niet. Het vlees kwam ook nog eens van het lam, dus daar kun je van houden. Ik niet. En vis als hoofdgerecht is het voor mij ook niet. Enfin, het werd wel goed opgelost maar dit vind ik niet Kruisheren waardig.
Heide J.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wat een fantastisch hotel, een dikke 10 met griffel voor de architect! Traditie en moderne architectuur ongelofelijk goed gecombineerd. Sfeer, elegantie alles is er te vinden. Het personeel is buitengewoon vriendelijk …al met al … een belevenis.
Wij hadden dus ook hooggespannen verwachtingen van het restaurant. Jammer genoeg was het een buitengewoon teleurstellend ervaring. Te veel van alles, te grote porties als je 4 gangen neemt, te veel verschillende smaken op een bord die net niet bij elkaar passen of in ieder geval niets toevoegen. Hier geld echt… less is more…. !!! Wij hadden gekozen voor een wijn arrangement. Hopeloos….. nog nooit zo’n slechte wijn/spijs combinatie geproefd. Volgens de bediening was de sommelier er niet en had de sommelier een wijn/spijs aanbeveling op ‘een papiertje gezet’ wij hopen dat dit echt de redenen is anders is het toch handig de sommelier op een cursus wij/spijs combinatie te sturen. Wij hebben nog nooit goede wijnen laten staan maar aan het einde van een moeizame avond stonden er nog halflege glazen, wat veel zegt.
De bediening deed ontzettend hun best maar als zowel het eten een ‘smaak rommeltje’ is en de bijbehorende wijnen niet passend zijn dan wordt het lastig om ons nog tevreden te stellen.
Wij hopen echt voor het hotel en het restaurant dat dit ‘gewoon’ een slecht dag was (16.08.2016)!!
Volgende keer als wij in Maastricht zijn gaan wij het toch weer proberen wij kunnen ons gewoon niet voorstellen dat dit het niveau is dat wordt nagestreefd.
Wil & Heide Jeuken
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een van de weinige restaurants die Ruinart champagne schenkt, ook in halve flessen. Deze champagne is onze favoriet. Service prima, wij waren niet tevreden over onze tafel en werden direct aan een andere tafel verplaatst. Eten is heel goed en de ambiance in een oud omgebouwd klooster heel mooi.
harmahorlings .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Correcte bediening, prachtige ambiance, heerlijke wijn; pluspuntje: menu wordt voor vegetarier asngepast;
duurdere prijsklasse
extern .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Bekende entourage, excellente combinatie van rauw-kost en verfijnde ingredieneten, die wel hun biologische waarde houden.
Joram Jacob D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Fantastisch mooie locatie en dito eten en wijn. Kaart biedt weinig keuze, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn. Vooraf kabeljauw en hoofd zeeduivel gehad, heerlijk! We kregen ook nog prachtig gepresenteerd zalmhapje van de chef. Aanrader!
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Afgelopen weekend gaan dineren bij Kruisheren. Zeer hartelijk ontvangst bij de receptie, waarna we eerst een aperitief hebben gedronken in de mooie bar. Eenmaal aan tafel werden we wederom heel vriendelijk ontvangen en werd ons het menu uitgelegd. Mijn complimenten voor de service en bediening. Zeer goed! Het diner zelf was eveneens top, heerlijke voorgerechten, het hert was mooi gebakken en een lekker dessert. Enige minpuntje vind ik de prijs. Echt hoog in vergelijking met andere restaurants in Maastricht.
BJ A.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Absolute toplocatie! Het meest verrassend vond ik misschien wel dat op deze koude avond (het vroor) de kerk heerlijk warm was en er geen tocht was. Een hele prestatie.
Bediening was erg vriendelijk en precies goed 'aanwezig'.
Het voorgerecht - Vitello tonato- zag er qua presentatie absoluut anders uit dan ik gewend was, maar de smaak was heel goed. Aanrader. Hoofdgerecht (Zeewolf) iets traditioneler maar ook zeer smakelijk. ik vond alleen de garnering aan de magere kant.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Wij gingen hier dineren op onze trouwdag en gingen voor het 4 gangen verrassings menu met wijn arrangement. Voortreffelijk! Goede prijs en kwaliteit verhouding. Service was uitmuntend en ambiance was subliem! Als je in Maastricht bent moet je deze locatie ervaren!
Rien M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Prachtige ambiance en heerlijk eten , een feest voor iedere liefhebber. Prijs / kwaliteitverhouding is wat aan de hoge kant maar wordt uitstekend gecompenseerd door zeer deskundig en uitermate correct bediening, je voelt je er oprecht welkom.
ine33 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hadden het viergangenmenu. de eerste twee gerechten waren super, het derde was ok, maar er werd niet gevraagd hoe het vlees gebakken moest zijn, het nagerecht iets minder.
bediening okee
Decor, service en eten was prima.