Kruim - Eten & Drinken in de Chocoladefabriek

Klein Amerika 20 2806 CA Gouda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kruim - Eten & Drinken in de Chocoladefabriek

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lustje .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Altijd een leuke plek om te komen. De kwaliteit van het eten wordt wel steeds minder en de prijzen zijn voor zo'n eenvoudige maaltijd hoog. Voor een hamburger met een blaadje sla en een laf wit broodje betaal je 10 euro. Dat kan beter Kruim!
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Reeds meerdere malen hier geweest en zal hier nog meerdere malen terugkomen. Het eten is uitmuntend, de prijzen zeer goed te doen en het personeel doorgaans vriendelijk en aanspreekbaar. De wisselende dagschotels zijn altijd smakelijk en de gerechten op de vaste kaart zijn ook wonderbaarlijk.
Nanette E.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij kwamen in groot gezelschap. Al was het een drukke avond met speciaal programma, toch werd ruimte voor ons gemaakt. Op twee grote tafels werden verschillende varianten van vlees, vis en vegetarische gerechten in grote schalen neergezet en een ruime mix van groente, aardappel en couscous, verschillend bereid.
Er was ruim keus uit verschillende ( nederlands gebrouwen) biertjes.
Voor 20 euro per persoon waren we klaar inclusief koffie.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Op een doordeweekse dag geluncht in de Chocoladefabriek. Het was erg druk en levendig. Daardoor duurde het wat lang voor onze bestelling kwam. Gelukkig verveelden we ons niet dankzij de tijdschriftenwand met de nieuwste tijdschriften. We namen een donkerbruine sandwich met tonijn en een met chorizo en kruidenkaas, gecombineerd met een verse jus. Smakelijk! Klein minpuntje was dat de korst erg hard was en daardoor wat lastig te snijden, zeker in combinatie met de kleine bordjes.
De prijzen zijn wat aan de hoge kant. Maar de combinatie van bibliotheek en eetgelegenheid is een hele goede!
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Heel gezellig etablissement in de stadsbibliotheek met aardige jonge bediening. Ik was er dit keer alleen voor koffie met gebak. Het biebrestaurant heeft wel het karakter van een horecagelegenheid met bijbehorende geuren; maar etenslucht vind ik niet lekker als je gewoon een boek komt lenen. In de vitrine lonken gerechten zoals gegrilde groente, salades en couscous... om te watertanden. Je kunt dit eten ook kopen en meenemen, desnoods in je eigen bakje, kijk, dat is nou leuk dat ze oog hebben voor het milieu. Helaas ziet de eco-look menukaart er tamelijk gerecycled en smoezelig uit. Graag een keer vervangen. Het valt me op dat de tent altijd vol zit met babbelende dames, jong en oud. Voor mij een beetje te rumoerig! Dus ik houd het bij koffie of snelle lunch.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We waren bij Kruim ivm Gouda bij Kaarslicht.Het bleek vooraf niet meer mogelijk bij een ander restaurant te reserveren en dan ook klaar te zijn met het eten voordat de ceremonie op de Markt begon.
Maar gelukkig waren we bij Kruim zeer welkom om te reserveren voor het schappelijk geprijsde stampottenbuffet.Doordat het flink regende zat Kruim bomvol, maar wie schetst onze verbazing dat er voor ons een gereserveerde tafel was met daarop onze naam en nog goed gespeld ook. En dat komt niet vaak voor, hulde, dus!We kregen op zeer vriendelijke wijze uitleg over de gang van zaken, het buffet was gevarieerd, de wijn smaakte prima, het kraanwater was gratis, het dessert machtig, maar wel lekker, de entourage heerlijk rumoerig met optredens van muzikanten, dus voldaan en met warme gevoelens van sympathie voor deze zaak liepen we weer in de regen naar de Markt voor het Kaarsjesfestijn.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Bij kruim eerst op het terras gezeten en een biologisch pilsje gedronken, de Leckere uit Meern 2,60
Het betrok en ging regenen, dus naar binnen. Kruim is het gebouw 'De Chocolade fabriek', een jaren zestig fabrieksgebouw. Het is een hoge ruimte, maar wel gezellig ingericht. vanuit het restaurant kijk je de bibliotheek in, die er ook is gevestigd.
Achter een toonbank lagen diverse gerechten die al bereid waren, zoals aardappelsalade. We namen de zalm 14 euro. Er zat aardappelsalade en sla bij en we konden nog iets kiezen, we namen de gegrilde groenten.

De vis was erg groot en zeer smakelijk, niet droog, maar lekker sappig. De aardappel salade smaakte zoals verwacht, de sla was niet aangemaakt en dus was saai, maar samen met aardappelsalade en gegrilde groenten oké. De gegrilde groenten waren van te voren bereid en niet knapperig, maar wel heel goed van smaak, mais, aubergine, paprika enz.
We namen er een witte wijn bij, Airen 3,60, die smaakte ook uitstekend.
Hoewel Kruim officieel om 20.00 uur sluit, mochten we rustig nog een wijntje drinken, omdat er toch nog werd schoongemaakt en opgeruimd, erg gastvrij!
De prijs/kwaliteit is heel goed.
We waren op vakantie, maar als ik nog eens in de buurt kom, ga ik er zeker eten.

Hendrikstorm .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Ik lunch hier regelmatig, leuke plek in de stad. Het eten is lekker, maar niet uitzonderlijk goed.De lunchkaart kan ook wel een opfris beurtje krijgen. De bediening is aardig en correct maar af en toe kan het net wat te lang duren.
Sarah-eet .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Hartstikke lekkere broodjes gegeten bij Kruim. Supervers, heel vriendelijke bediening en mooi ingericht. Koffie was van uitstekende kwaliteit. Top!
Giovanna F.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Hier geweest voor een high tea. Wat een lekkere ervaring!!
Alles prima verzorgd, vriendelijk personeel en lekkere hapjes.. beter kon t niet!
Loredana C.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Afternoon Tea was heel lekker, veel zoete en hartige hapjes. We waren met 4 mensen, 2 die geen vlees en vis eten en ze hebben de broodjes voor 2 aangepast. Iedereen daar is zeer vriendelijk. Ik heb een paar keren de reservering moeten veranderen en ze hebben hun best voor mij gedaan. Leuke lokatie binnen de bibliotheek. Aanrader!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Wat een bijzonder hippe tent. Vroeger (ik ben inmiddels 60, dus kan dat roepen) was een bibliotheek toch wel een vreselijk saaie plek en je deed daar niet echt inspiratie op. Maar nu....is alles veranderd. Heerlijke sandwiches en nog veel lekkerder smoothies, sapjes, diverse kofffie's. Kortom.....en plek om nog weer eens langs te gaan. complimenten zoals dit is opgezet.