Kruiden & Jasmijn

Kerkstraat 43 4285 BA Woudrichem Nederland Kaart

Over restaurant Kruiden & Jasmijn

Dineer in de prachtige beeldentuin

Een menu waarbij je uit 3 tot 7 zaligheden kunt kiezen. Zaligheden die je het liefst allemaal op je bord terugziet. In voor lekker eten met een mooi uitzicht? Je kunt plaatsnemen in hun prachtige beeldentuin of na je laatste gerecht een bezoekje brengen aan hun galerie. In de beschutting van de oude stadswal en de muren van het magistrale arsenaal waan je je in een andere tijd. Geniet van de geweldige sfeer en voel je thuis bij Kruiden & Jasmijn!

Meer informatie over restaurant Kruiden & Jasmijn

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Hier op een zondagmiddag genoten van Patrick's zomergekte (5 gangen voor 29.50). Het restaurant ligt direct na de poort als je de vesting in rijdt. Parkeren kan in de omgeving. Behalve tafels in het huis, kun je bij mooi weer ook in de beeldentuin eten. Er is een open keuken. De bediening is Vlaams en zeer attent. Het eten is verzorgd en smakelijk. De wijnkaart is klein met voor ieder wat wils.
Marla V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
In één woord met 40 man heel hartelijk, vriendelijk en goed georganiseerd ontvangen in de tuin van dit restaurant met klasse hapjes, gevolgd door een werkelijk subliem gevarieerd 8-gangen diner. Elk detail, elk hapje van begin tot eind was verrukkelijk ! De bediening liep als een trein en niets was teveel. We raden het een ieder aan en ons volgend familiegebeuren gaat zéker weer hier plaatsvinden.
Marla Vink
Chris196331 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk mogen genieten van de overheerlijke Oosterschelde kreeft welke perfect was klaargemaakt en gepresenteerd als een plaatje! De oesters vooraf waren ook super vers en zalig!
De gehele avond zijn we geweldig verwend en hebben ons vermaakt met Michael die een perfecte gastheer was. Vanwege de enorme gelijktijdige vraag naar het kreeften gerecht moisten we wat langer wachten. Dit werd geheel opgevangen door ons een super lekker wijntje aan te bieden tijdens het wachten. Voor ons is Restaurant Kruiden en Jasmijn een top restaurant. Ga zo door!! Gr, Corine en Chris Rademakers.
De_Groot_ .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Kruiden & Jasmijn in Woudrichem is een echte aanrader voor mensen die van lekker eten houden. Een restaurant waar ze op detail letten. Vooraf een heerlijke Cava in de tuin gedronken en daarna naar binnen voor de gangen. Wij hebben hier heerlijk gegeten. Bij alle gangen kregen wij uitleg van de wijn die werd geserveerd. Helaas werd het dessert iets te laat uitgeserveerd waardoor wij geen mogelijkheid meer hadden voor een aperitiefje. Maar een zeer geslaagde avond gehad.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Ik had de chef en de maître al eens ontmoet bij een wijn spijs middag. Een bezoek aan hun restaurant was er nog niet van gekomen. Nu werd ik door mijn zus getipt voor een zeer aantrekkelijke actie. Daar het onze vakantie is, ondanks het drukke programma, toch maar geboekt.
Woudrichem is een oud vestingstadje en zeker de moeite waard om eens omheen en doorheen te wandelen. Pittoreske straatjes en mooie natuur met Maas en Waal. Parkeren kan boven verwachting voor de deur en nog eens gratis, prima. De lunch op zondag start om 2uur. Het restaurant ligt juist na de poort van de vestingwal aan de voet van de Gotische Martinuskerk. Binnen zijn er drie ruimtes die modern en strak zijn ingericht. Achter het restaurant is een tuin waarin verschillende sculpturen staan en waar je met goed weer kunt eten. We mochten een plaatsje uitkiezen en het werd een tafel met uitzicht op de open keuken naast de tuindeuren.

Als aperitief een Zuid afrikaanse Chenin Blanc 2015 van Rondebosch die goed beviel. Op tafel stond al het borrelgarnituur met hele lekkere droge worst en groene olijven. De amuse werd door de Sous gepresenteerd, die deze middag meerder malen bijsprong. Op een lijstenen plaatje,een bolletje mousse van asperge met erop een schuim van parmezaan, ernaast aardappel krokantjes en groene blaadjes. Goede smaken, mooi in balans.

De eerste begeleider werd redelijk uitgebreid door Michael Horemans gepresenteerd, een Pinot Blanc 2014 van het huis Trimbach. In het schaaltje een stuk geschroeide tonijn op een salade van rijst en makreel afgewerkt met in soja gemarineerde asperges en blaadjes bloedzuring. Het deed wat aan sushi denken maar dan veel lekkerder, de wijn paste maar bleef wat op de achtergrond.

Ook bij het soepje wilde ik wel een wijntje. Het werd een hele frisse Hongaarse Tokaji 2014 van Chateau Dereszla, erg lekker. Als garnituur stukjes hoender met bundelzwam, blaadje koriander en een schuim van kokos. Aan tafel aangevuld met een soepje van butternut pompoen op smaak gebracht met rode peper. Verrassend lekker met een Thaise toets, de wijn combineerde prima en hij vulde het gerecht aan met zijn mooie zuren.

Over naar een Chardonnay met Viognier 2015 van Mas des Mas, rijk en boterig met mooie gebalanceerde vanilletoets. Ui t de keuken een tweetraps gerecht. In het glaasje, risotto van Oosterschelde kreeft, mooi hoog op smaak. Ernaast een stukje op de huid gebakken rode mul, bedekt met geblancheerde zilte groentjes (lamsoor en zeekraal) en ernaast toefjes crème van oerwortel, aan tafel afgewerkt met een witte botersaus. Keurige bereidingen en lekkere smaken combinaties.

Voor het pièce was een Chileense rode geselecteerd, de Montes 2013 gemaakt van Cabernet Sauvignon en Malbec, diepe kleur, krachtig met vanille toets en in de afdronk tonen van aardbei. Op het rode bord eendenbout, eerst op de barbecue daarna 18 uur gegaard in een vacuümzak en als laatst krokant op de huid afgebakken. Geweldig lekker met een prima textuur. Ernaast gegrilde asperge, gegrilde courgette, crème van doperwt, mousseline van bataat aardappel op smaak gebracht met limoen en peper. De wijn sloot naadloos aan bij de bout.

De dessertwijn kwam uit Argentinië, gemaakt van laat geoogste Torrontes druiven, die boven de 1700 meter groeien, van het huis Don David. Mooi bloemig aroma met aangename zuren. Op het bord allerlei verschillende smaakjes en bereidingen. Gegrilde ananas, crème van mango met krokantje van framboos, chocolade kogel gevuld met passievrucht en spongecake van limoen, allemaal smaakjes waarbij de wijn goed aansloot. Bij het ijs van bananen met chocolade klopte de combinatie minder.

Als afsluiter nog een krachtige espresso.

Bediening was zeer goed verzorgd met Michael Horemans in de hoofdrolm die zo nu en dan werd bijgestaan door de souschef. Presentaties van wijnen en gerechten zijn uitgebreid en met een vriendelijk Belgische accent, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, huiswijn €4,50, vijf gangen menu €27,50 (speciale actie), begeleidende wijnen €6,50 en espresso €2,25.

De keuken van chef Patrick De Rade heeft een klassieke basis, de gerechten zijn redelijk verfijnd zijn, keurige bereidingen en goede tot hele goede smaken en smakencombinaties. De bijpassende wijnen worden zorgvuldig geselecteerd. We hebben weer genoten van deze smakelijke middag, bedankt!
Niek W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Omdat de kaart binnenkort zou wisselen, en niet meer alle gerechten op voorraad waren stelde de bediening een surprise-menu voor. We gingen hierin mee en kozen voor 3 gangen, en omdat we niet zo van de deserts zijn, een voor-, tussen- en hoofdgerecht.
Als voorgerecht kregen we een heerlijk stukje kort geschroeide tonijn op een salade van orzo. Erg lekker. Het tussengerecht was een zachtgegaard stukje schelvis. Het hoofdgerecht Waygu-rund, prima gebakken met wat heerlijke voorjaarsgroenten en bataatpuree.
Het bijpassend wijn-arrangement was niet spannend maar wel lekker. Zoals altijd bij patron Patrick geweldig lekker gegeten. Een fijn adres!
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eten is een genot. Mooi en lekker,diversen smaken die over je tong dansen. Je kijkt zo de keuken,vanwaar wij zaten,wat ik als zeer prettig ervaar. Ik wil hier graag nog een keer met mooi weer in de tuin eten. Vriendelijk personeel. Ambiance is klein maar wel gezellig.Er was een fout gemaakt met de reservering maar dit is goed opgelost.
Inky1964 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk high wine arrangement gedaan. Lekker hapjes, bediening prima. Echt een aanrader. Gezellige omgeving, we gaan zeker een keer terug. Is niet goedkoop maar de kwaliteit is hoog!
Robert Jan M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een heerlijk restaurant. Met z'n 4-en genoten van het viergangen menu, met een heerlijk wijnarrangement erbij (waarbij we ons enigszins moesten inhouden vanwege de thuisreis). Eigenlijk waren het zes gangen, door de verrassende amuse vooraf en het chocolademousse-feestje bij de koffie. Uitstekende bediening, zoal ik al zei goede wijnkeuzes en heel mooi gepresenteerde gerechten vol van verrukkelijke smaakcombinaties.
HCB W.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wij kwamen door een aanbieding in dit restaurant. Het is in een mooi huis in Woudrichem en prettig ingericht met goed verzorgde verlichting. De bediening slechts twee personen voor circa 40 plaatsen was goed attent. Het eten is prima, de kok verstaat zijn vak, jammer vind ik dat hij een overvloed van verschillende smaken tegelijk op het bord brengt. Dat maakt deat de prijs/kwaliteit verhouding wat minder is. Een prachtige uitzondering was de entremet van aardappel een wonderstuk.
Hanneke L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Werkelijk heerlijk gegeten bij Kruiden en Jasmijn gisteravond. Wij maakten gebruik van de J en A actie en waren verrast over de kwaliteit van het eten en de zorg waarmee de gerechten bereid en opgediend werden. We komen zeker terug.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Bij aankomst waren er nog heel veel tafels vrij in de gezellige beeldentuin,het viel ons op dat ze ons naar het (kleinste plastic tafeltje ) in het midden brachten.wat wij uiteindelijk niet accepteerde dus kozen we een ander houten tafeltje.(duidelijk voelbaar dat we een AH klant waren) Het was een vast keuze menu ,maar omdat mijn man graag vis wilde als hoofdgerecht kreeg hij dat ook. ze vroegen of dat we het 3 gangen menu wilde uitbreiden met een klein tussen gerechtje. uiteindelijk koste dat kleine gerechtje 10,00p.p (beetje duur) maar ja dat is ons eigen schuld.we namen de huiswijn mijn man rood en ik wit.mijn man wilde nog een glas maar die huiswijn was op,dus schonken ze een andere wijn wat mijn man echt niet lekker vond ,dus glas weggehaald en een andere wijn geschonken (duurder)maar goed.helaas stond de niet opgedronken wijn ook op de rekening (jammer) het eten was lekker maar erg weinig,we hadden echt nog trek.de rekening daar in tegen was niet weinig ,tweede menu gratis maar wel 89,00 betalen .nou voor ons nooit meer naar jasmijn. we willen nog wel een compliment geven aan de enige dame die daar serveerde top!
TimovdB .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Heerlijk gegeten en een zeer vriendelijke bediening. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zat, hoefden we niet lang te wachten tussen de gangen.
Arenencaroline .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij hebben met een AH kaart bij dit restaurant het verrassingsmenu gegeten. Het eten was prima. Vooraf werd gevraagd of er iets was wat we echt niet wilden eten. Een negatief puntje was wel dat we bijna bij de buren op schoot zaten. Weliswaar braken de buren meteen het ijs door voor te stellen de tafels dan maar aan elkaar te schuiven, maar van een restaurant in deze prijsklasse verwacht je toch wat meer privacy. Wij denken dat dit misschien veroorzaakt werd doordat het die avond vreselijk slecht weer was. Gasten die in de tuin hadden willen eten, moesten daardoor waarschijnlijk ook een plaatsje binnen krijgen. Als dit klopt had het prettig geweest als dit ook aan de gasten verteld werd.
Noknok .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Mooie gerechten, schilderijtjes op een bord. Goede wijn spijs combinaties.
Gegeten in de rustgevende tuin in het mooie vestigingstadje.
Zeker nog een keer terug!
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Gisteren avond weer genoten van kerstdiner. Het menu was met zorg samengesteld en was echt perfect, ook het bijpassend wijnarrangement was hier op afgestemd. De bediening was zeer professioneel maar uitermate vriendelijk, en de uitleg bij de wijnen was zeer goed. Patrick met je crew het was weer een genot om als gasten aanwezig te zijn, volgens mij moet je aan een ster.
Hens45 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Weer heerlijk gegeten bij Kruiden en Jasmijn. Overigens is het ons hier altijd al goed bevallen. 4-gangen verrassingsmenu met heerlijke oesters, door onszelf als extra voorafje besteld, daarna tartaar van rund met oesterschuim, zoetzure bietjes, eidooier en frisse kruidensalade. 2de gang bestond uit roodbaars met mosseltjes, saus van het kookvocht, dun geschaafde bonito, door het dunne schaven op de warme vis bewoog het, en spitskool. Wederom heerlijke smaken. Hoofdgerecht bestond uit kalfsstaartstuk, perfect rosé gegaard, BBQ paprika/ ratatouille, smaakte werkelijk top bij het vlees, aubergine crème en een jus met kruiden uit eigen tuin. Als dessert smaken van mango, kokos, VERSE ANANAS, ijs van yoghurt met vlierbloesem. Een heerlijk frisse afsluiting van het menu! Koffie met heerlijk huisgemaakte friandises. Alles met veel aandacht gemaakt. Wijnarrangement van de maitre-sommelier sloot perfect aan bij de gerechten. Prettige gastvrije bediening.
B V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Entree mooi van uiterlijk smaak redelijk, piece zeer simplistisch en zeer taai vlees, dessert top uiterlijk mooi smaak.
Erin arrangement redelijk
Fransjesnijders .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Het eten was prima, hoewel het voorgerecht erg klein en licht was (zelfs voor mij 50 kg wegend) en het hoofdgerecht van het verrassingsmenu wat saai was.
De amuses waren uitstekend, maar bij het toetje zaten stukjes ananas uit blik.
De 2 obers waren uiterst onprettig, soms zelfs onbeschoft, 1 uitte zijn ergernis dat we de wijn liever zelf wilden inschenken door de fles met een dreun op de tafel te zetten. Toen we beleefd om brood vroegen die de andere mensen om ons heen die later waren gekomen allang hadden gekregen, reageerde de ober onaangenaam.
Het interieur is kwestie van smaak, maar zou ik tuttig noemen.
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
In de middag al gereserveerd bij kruiden en jasmijn. Laatst beschikbare tafel, zo bleek toen we het tafeltje bij de deur kregen. Degene die als laatst reserveert, krijgt deze tafel. Jammer! Er was niets aan te doen. Gekozen voor drie gangen verrassingsmenu. Voortreffelijk gegeten. Koks gaven uitleg aan tafel bij het uitserveren van de gerechten, goede bediening van het eten. Dit in tegenstelling tot de drankjes. De dames in de bediening zagen hun werk absoluut niet. Na 30 minuten met een leeg koffiekopje te hebben gezeten, zelf maar naar de kassa gelopen. Na het uiten van ontevredenheid over de bediening kregen wij alleen een excuus. Het was zo hectisch. Jammer, dit deed af aan de avond waarop we heerlijk aten.