Kroewa Thai

Prinsesseweg 25 9717 BH Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Kroewa Thai

Smaken van Bangkok

Van de drukke straat van Bangkok naar de rustige Prinsesseweg van Groningen. De sfeer op straat is anders, maar binnen bij Kroewa Thai voelt de sfeer authentiek Thais aan. De herkenbare pittige keuken komt hier tot leven.

Meer informatie over restaurant Kroewa Thai

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:00
Zondag Gesloten

9,1
Voordelig
Heine .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Reclame bestaat voor een deel uit herhaling......en ik blijf het herhalen, wat kan je hier waanzinnig goed Thais eten.
De dames en heren in de keuken weten hoe Thais eten bereid moet worden en de zeer vriendelijke bediening zorgt perfect op tijd voor een natje en een droogje.
De (mede) eigenaar komt vragen of het je nog aan iets ontbreekt maar dat is hier bijna ondenkbaar.
Zoals eigenlijk al wel te lezen is, Thais eten in Noord Nederland doe je nergens beter dan bij Kroewa Thai in Groningen!
JenJGroningen .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Afgelopen week een keer weer gegeten bij Kroewa Thai. Na onze geweldige ervaring vorig jaar met dit restaurant was dit wederom een perfecte keuze. Thaiser dan Thais kan hier bijna niet. Na het gastvrije ontvangst door het vriendelijke personeel en het serveren van een fles Chileense Mancura etnia rose cabernet sauvignon / syrah begonnen we als voorgerecht met vegetarische loempia's met een unieke huisgemaakte saus. Echt verukkelijk. Daarna als hoofdgerecht rode curry met gebakken biefstuk, kouseband en kokosmelk en de talapia filet met een extra peper. Ook dit bleek een zeer geslaagde keuze. We sloten af met de voor ons inmiddels befaamde Dame blanche. Nergens zo lekker te krijgen. Je eet echt je vingers er bij op!! We bezoeken regelmatig verschillende restaurants maar de Kroewa Thai is voor ons een van de toppers!!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Een stukje Thailand in de Stad ! Een tijd geleden hier ook al eens prima gegeten dus maar eens op herhaling. Het interieur is verbeterd ( wow wat een mooi "lava"-lampen ) maar het eten en de service nog even perfect als de vorige keer. Dit keer de Tilapia met curry genomen, heerlijk pittig. ( De keuken, 2 Thaise dames, kan het zo pittig maken als je wilt dus om een extra pepertje gevraagd.) Zullen zeker niet zo lang wachten voor we weer op herhaling gaan bij deze Thai.
Robbert E.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Heerlijk eten, zeer goede bediening met een smile.
Met twee jeugdvrienden uit eten geweest en alle drie verrukkelijk gegeten.
Mario D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Knus restaurantje buiten het centrum van Groningen met aandoenlijke kitcherige wanddecoaratie. Als onervaren Thai eters kregen we gelukkig wat praktische begeleiding bij de keuzes van het menu en de mate van pittigheid van de gerechten. Het eten was erg smaakvol en ruimschoots genoeg. Er werd aangeboden het resterende in te pakken, maar dat was niet nodig. Als laatste bezoekers van die avond mochten we zelfs een muziekverzoekje doen van de eigenaar. Om de Thaise muzak een beetje weg te blazen galmde even later luid en duidelijk de blanke soul van Allen Stone door het etablissement. Grappig slot van een fijne avond.
Moest ik wel een recensie hier schrijven. Bij deze! ????
EJM .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het was helaas alweer een paar jaar geleden dat we hier waren maar gelukkig verbleven we een paar dagen in Haren dus op de fiets naar Kroewa Thai. Het eten smaakte weer voortreffelijk. Groente heerlijk knapperig. Je eet echt vers.Wel miste ik het stukje persoonlijke aandacht dat we hier gewend waren.
AdriBrink .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijke kipsalade. Lekker vochtig zoals salade moet zijn! Dat vind je ( bijna) nergens. Je merkt dat dit gerechten zijn die van oma naar moeder en vervolgens naar dochter zijn gegaan.... Generaties lang. Uitzonderlijk goede bediening, top-sfeer. Groot hoek-terras in schaduw of zon. Sluitingstijd flexibel.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Lekker gegeten, maar zeker niet de beste Thai in Groningen. Je kunt niet met credit card betalen. Bediening is vriendelijk, echter niet Thais.
Jan-Peter K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Onwijs goed!!! Dit restaurant is een geschenk uit de hemel. Wat een fantastische gerechten en daarbij een sublieme bediening!!! 2 goedlachse meiden die de gast geheel in de watjes leggen.De drie gerechten die we hadden uitgekozen, eend, biefstuk, en een noedel gerecht, alle drie fantastisch. Wat een smaakbeleving. Op het einde van de avond, we vertrokken als laatste gasten,zei id dat alles perfect was...op de wat harde stoelen na... De vriendelijke eigenaar snelde nog snel even naar achteren om terug te komen met 2 kussens. Klasse!! Een dikke 10 punten voor alles!!!!!!!!!!!!!
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Onder het motto beter laat dan nooit, bij deze. Mocht je ooit in Groningen verblijven, vergeet dan absoluut niet bij Kroewa Thai te gaan eten! Entourage is top, het personeel super behulpzaam en lief en de eigenaar is the bomb! En dan heb ik t nog niet over t eten gehad. Te lekker! Doen dus! Met heel veel liefde, Patrick&Brigitte.
Heine .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Ik blijf hoog opgeven over dit gezellige restaurant waar je fantastisch Thais kunt eten.
Iedere keer weer is het een genot om wat uit te zoeken en je te laten verrassen.
Ook na al die keren dat wij hier gezamenlijk of met meerderen hebben gegeten blijft de kwaliteit onverminderd hoog en is het personeel gezellig en goed.
Voor zover wij hebben kunnen nagaan is er in Noord Nederland geen betere Thai te vinden.
Ik daag u allen uit om mij het tegendeel te bewijzen.
Graag tot de volgende Kroewa Thai recensie zal ik maar zeggen.
Wezel D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Mijn eerste keer in dit gezellige restaurant. Vooraf de Thom ka koeng, erg goed van smaak. Daarna heb ik de phad kraprauw thale. Goede combinatie van verschillende vissoorten in een goede saus. Alle ingrediënten waren in harmonie. Omdat ik van extra scherp gekruid houd, heeft de kok een peper chocoladesaus gemaakt zeer goed smaakte. Iedere medewerker was vriendelijk en zeer klantgericht. Ik vind het een aanrader.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Een paar daagjes in Groningen met mijn vriendin was ik op zoek naar dé Thai daar. Dat bleek volgens Iens dit onmogelijke hoekpandje in een rustige oude wijk aan de rand van de stad te zijn. Een plakkerige vloer, kleurige reproducties van Bhumibol, goden enzo...lelijke huiskamerlampen...ach als het eten maar zo goed is als ze zeggen. Meteen welkom gevoel door zeer aardige en bekwame jonge serveerster, die duidelijk ook lol heeft in haar werk. Voorgerecht van proeverij van Thaise hapjes. Ik wilde er graag viskoekjes bij, want die vind ik zo lekker. Het advies was om dat niet te doen...het zou te veel worden met het hoofdgerecht. Maar...ze kon de kipkoekjes in de proeverij wel vervangen door viskoekjes. En daar houden wij van :-). De viskoekjes waren vers gebakken en the best ever, wel wat pittig maar daar had ze voor gewaarachuwd. Dat gold ook voor de kipwings. De gebakken reuzengarnalen en loempia's waren wat milder van smaak en ook erg lekker. De chilisaus met stukjes cashewnoot was zo lekker, dat ik deze na afloop los opat...We dronken hierbij jasmijnthee en dat bleven we doen. Mijn vriendin nam daarna op voorstel van de serveerster een kipgerecht met gember en als begeleiding gebakken mie. Echt een aanrader: heerlijke verse gembersmaak, muizenoortjes (paddenstoelen die ik uit de Indische keuken ken) en lekkere groente. Heerlijk gekruid, vers van snaak en niet te pittig. Ik had beefstukreepjes met kousenbamden in rode curry en rijst. Oei wat lekker ook. Maar wel veel pittiger. Drie pepers: hier voor ervaren eter goed te doen. Het was allemaal veel te veel...maar het werdgraag netjes ingepakt keurig meegegeven. En daar kunnen we eenvoudig nog een dag van eten. En dan is zoooo goed uit eten gaan voor 50 euro wel erg betaalbaar. Ik weet even geen betere Thai dan deze. Moet je nagaan als ze de entourage ook nog zouden aanpakken met een binnenhuisarchitect. Wij komen hier zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
De beste thais restaurant van Groningen en omstreken. Lekker klein persoonlijk en knus.

Het heten is altijd goed van smaak voor een eerlijke prijs en grote porties.

De bediening is vriendelijk gastvrij en geeft je het gevoel dat je gast bent.

Dit restaurant is echt een aanrader om te gaan eten :-))
Wimheun .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Goede uitleg over de gerechten en zeer vriendelijke bediening.
Inrichting simpel, maar het gaat toch om het eten?
Bereid met passie dat was zeker te proeven.

Kortom een aanrader
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Th(a)ai..
Ik wilde mijn favoriete gerecht eend met ananas curry eten na een optreden.
De smaak was prima maar ik merkte ineens dat de stukjes eend zo taai waren dat ik voor het opeten dacht dat het per ongeluk varken was. Toen ik proefde was het wel degelijk eend maar echt te taai. Toen de chef langs kwam, wat ik op zich leuk vond, heb ik het toch maar gezegd. Toen ging hij me uitleggen waardoor het waarschijnlijk kwam en dat hij zelf eend heel anders klaar maakte, en bood me een glas wijn aan of een nieuwe curry. Dat is heel leuk allemaal maar ik drink niet en ik had een deel van de curry, zonder de stukjes eend al op gegeten. Dus een hele nieuwe zag ik niet zitten. Kopje koffie en toetje van de zaak was leuker geweest en ik zag ook niet dat hij iets ging zeggen in de keuken of iets dergelijks. Ik had graag gezien dat de chef meteen had gezet: Ik laat nieuwe stukjes eend maken en de curry is gratis of met korting of zo..Kom op Kroewa Thai. Jullie zijn goed, hou dat dan zo...
Annoeska H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Dit verwacht je niet aan de rand van een woonwijk in een ´simpel´ pandje, zulk lekker eten met zo´n gastvrije sfeer en bediening! We hadden een fantastische avond met 4 ´dames onder elkaar', maar dit werd nog super aangevuld met heerlijk eten en veel lol met de bediening en de eigenaar :-)
Wij komen terug!!!
Iefke .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Veel smaak en je proeft de verse ingredienten. Bediening was vriendelijk.
Sfeer is ok, maar het was er nogal licht wat in onze ogen wat minder sfeervol over kwam.
Enthousiaste eigenaar en personeel die er zichtbaar met plezier werken. Mochten we weer eens in Groningen zijn dan kom ik zeker weer! Bedankt voor de drankjes Marco!!!
Felix O.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Weer eens heerlijke gegeten bij Kroewa thai. Ze gebruiken top kwaliteit ingrediënten en dat proef je. De wijn is ook zeer goed en met zorg geselecteerd. Ik heb het heetste op het menu besteld nr. 16 malse bief salade (met 6 chilis op de kaart aangegeven). Het was overheerlijk en zeker en aanrader als je er tegen kan.
Gluten vrij eten is hier geen enkele probleem, gaat niet ten koste van de smaak en beperkt de keuze ook weinig.
Hoewel het sfeer binnen wel aangenaam en gezellig is valt er wat betreft het uiterlijk van het pand nog wat te verbeteren.
Guido2013 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Zo juist weer heerlijk gegeten. Mijn favoriet is nr. 33 gebakken gamba's met groenten, asperges en cashewnoten. Vandaag echter een iets anders geprobeerd. Nr. 18 gebakken stukjes kip met babymais, hete basilicum en peultjes en nr. 36 rode curry met gebakken Tilapiafilet, hete basilicum en groenten. Beide ook overheerlijke gerechten met typisch Thaise smaak. Echt een genot voor de kenner van de Thaise keuken. Kroewa Thai is wat dat betreft ook mijn favoriete Thai restaurant in Groningen en omstreken met heerlijke Thaise gerechten en een typisch Thaise inrichting.