Kreta

Molenstraat 27 5751 LA Deurne Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kreta

Ron D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op 1-1-16 gegeten bij Kreta samen met vrouw en kind. Met zijn drietjes een twee persoons schotel Zorba besteld met een extra bord. Eten stond snel op tafel en was verder erg goed. Nagerecht, mijn dochter had een kinderijsje in een bolletje ijs in een plastic bekertje voor €3,50 erg karig, mijn vrouw had een tiramisu, een bol ijs op een laag witte mascarpone (zij is geen liefhebber van ijs) Dit ook nooit eerder bij tiramisu gezien. Het smaakte wel maar zeker geen tiramisu. Ik zelf had een chocolade brownie met een warme chocolade vulling. Ik vond de brownie droog en korrelig het leek wel of alles kwam zo uit de magnetron, niet lekker. Maar het meest opvallende van deze avond was wel de bediening, we hadden het idee dat wij onzichtbaar waren, we werden niet gezien. Is alles naar wens, heeft u van alles voldoende, zou u nog iets te drinken willen, wij hebben niet gehoord. Wat volgens ons bij andere tafels wel gebeuren was bij ons niet het geval. Waarom dit zo was is ons niet duidelijk geworden. Bij de rekening wel een klein evaluatie briefje, erg netjes. Dit hebben we ook ingevuld met onze bevindingen hopelijk wordt er iets mee gedaan. Maar wij gaan weer op zoek naar een ander Grieks restaurant, dit was voorlopig de laatste keer bij Kreta in Deurne.
Marinke V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
'De Griek' in Deurne is al jarenlang een begrip. Dit filiaal van dezelfde eigenaar serveert eten van dezelfde kwaliteit. Veel vlees en tzatziki zijn de aanraders. Het gratis saladebuffet zorgt dat je het voorgerecht kunt overslaan en je honger kunt bewaren voor het goed gekruide vlees. Er mag net wat meer licht in de zaak, want voor het lezen van de menukaart heb je echt een zaklamp nodig.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Heerlijke mezze gegeten bij Kreta! Zijn er al verschillende keren geweest en is altijd goed bevallen. Het leukste aan de mezze vind ik dat je zo veel verschillende gerechtjes kunt proberen. Tussendoor mag je de hele tijd salades halen bij de saladebar. Heb hier niet vaak alleen een hoofdgerecht besteld. Bediening is erg aardig en er hangt een goede sfeer. Aankleding is ook typisch Grieks.
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Al vaak gegeten en altijd is alles even lekker. De bediening is vlot, zeer vriendelijk en zeer behulpzaam. Bestel je iets en wil je graag iets erbij of een ander sausje, alles is mogelijk daar.
Wij hebben er al veel verschillende dingen gegeten, maar wij willen steeds weer terug. Wij vinden het heerlijk relaxen en dat voor een zeer schappelijke prijs. Ga zo door mensen van Kreta, wij vinden het geweldig
Frans M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Mijn oog valt tijdens het welkomstdrankje op de biologische azijn op tafel. Ik complimenteer de medewerker hiervoor die me onmiddellijk een betere tafel buiten in de koelte aanbiedt.

Griekse bruscheta als voorgerecht, pittig van smaak, vers bereid met extra gesneden olijven, basilicum pesto op brood met tomaat, ui, afgemaakt in een combinatie met knoflook en een zachte en bijzonder smaakvolle fetakaas , bijzonder tongstrelend in combinatie met de onderlegger.

Een heerlijke selectie aan koude kleine gerechten wordt gratis aangeboden in de nazinderende warme maar afkoelende avond.
Goed gegaarde koude en licht gekruide kip gegarneerd met een mayonaise die te weinig (helaas) aan de smaak toevoegt. De originele topping (vergissing van de keuken) met advocaat is een andere begreep ik van de eigenaresse. Jammer dat ik deze niet heb kunnen proeven. De gevulde groene pepers zijn daarmee in scherp contrast en springen ondanks de verkoelende inhoud vurig in de mond, slechts tijdelijk en licht geblust door hun vulling die wat mij betreft aardser en steviger mag zijn als contrast. De gevulde tomaten zijn een aangename afwisseling.

Het hoofdgerecht, een risotto met tomaat en munt, heeft een stevige bite, wordt perfect en warm opgediend. en is bijzonder in combinatie met de zelf te doseren Griekse feta, tongstrelend en een verfrissend nieuwe combinatie waarvan ik nog niet eerder heb genoten.

Tot slot als toegift van het huis koffie met mandarijnenlikeur. Een bijzondere avond in een aangenaam restaurant waarbij eten en bediening elkaar bijna vlekkeloos aanvulden.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
Als regelmatige klant hier Zondag weer geweest. De gerechten in het algemeen van goede kwaliteit. Na een bezoek aan de saladebar met salades van o.a. Rode biet, bloemkool, paprika en Tonijn, voorgerechtje van kip en Tomaat gevuld met tonijnsalade lekker fris.
Hoofdgerecht Griekse vleesschotel met Gyros, varkenshaas spiesje, lamskoteletje en grieks gehaakt. Prima. Het spiesje en de kotelet had iets korter op de grill gemogen. Onze tafelpartner had een mooie zalmmoot uit de oven. Prima gerecht.
Al met al kwaliteit zoals we gewend zijn. Wel moet er op gelet worden niet teveel couverts te willen doen. Dit gaat ten koste van de service en kwaliteit.
Joëlle V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Dezelfde eigenaar als Rhodos in Deurne en ook hier waar voor je geld. Zeker in de zomermaanden is het hier gezelliger zitten. Het saladebuffet is net als bij Rhodos heerlijk. Alleen daar kun je je al vol aan eten. Ik vind de prijs/kwaliteit hier echt super!