Kreta

Nieuwe Stationsstraat 30 6711 AG Ede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kreta

Ilonagrakist .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Geweldig restaurant, prettige bediening heerlijk eten.
Ik neem daar meestal de visschotel en die smaakt uitstekend.

Echt Grieks eten in Griekse sferen
Cynthia E.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Grieks zoals een Griek hoort te zijn. Veel lekker gegrild vlees, patatjes en Griekse rijst. Heerlijk gegeten in dit leuke restaurantje!
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Gewoon prima gegeten voor wat je bij die prijs mag verwachten. Geen hoogstandjes of bijzondere dingen/gerechten.

Netjes een klein geroosterd broodje met olijven vooraf en bij het voorafje een duo-penotti-broodje. Men had wel wat vaker mogen vragen of we nog wat wilden drinken, maar verder prima.

Qua aankleding typisch Grieks: oubollig en druk met blauwe en witte accenten.
Hazel H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Lekker ongedwongen grieks eten. Geen culinaire hoogstandjes, maar dat hoeft ook niet.
Gewoon lekker eten voor een prima prijs.
Celco .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Via dinerprikkels gevonden.
We werden ontvangen en bediend door een vriendelijke gastvrouw.
We hadden vooraf warme dolmades en als hoofdgerecht de Chersonissos-schotel met verschillende gegrilde vleessoorten. Deze schotels zijn doordeweeks maar 10 euro p.p.
Voor de totale rekening was ik 35 euro kwijt, en voor dat bedrag hebben we heerlijk gegeten en gedronken.
RL73 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Heerlijk huiselijk familierestaurant. Vriendelijke mensen. Heerlijk gegeten, het vlees is goed gekruid en altijd super mals, beter als elke andere griek in Ede. We deden wat langer over het voorgerecht omdat we ook de kinderen eten moesten geven. Dus het hoofdgerecht kwam net iets te vroeg, maar ondanks dat was het een heerlijke avond. Ook onze dochter van 5 vond het er erg gezellig!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Een gezellig familie-restaurant waar wij al jaren komen. Het eten is er altijd lekker en ruim voldoende. De bediening is snel en vriendelijk, waarbij Marina op haar geheel eigen wijze laat zien dat zij hart heeft voor haar zaak en haar klanten.
Tijdens de avonden met live-muziek komen oma en de achtekleinkinderen ook gezellig mee dansen. Kortom: een echt grieks restaurant zonder poespas, met veel lekker eten en een warme sfeer.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Met een grote groep hier gegeten. Normaal gesproken check ik altijd de recensies maar dat had ik nu niet gedaan (ik was uitgenodigd). Het leuke is dat de vorige reacties prima aansluiten bij onze beleving. Ik hou van de ongedwongen sfeer en de warme gastvrijheid van de gastvrouw (Marina). Zeker als het eten dan ook nog goed is!
Het was geen enkele moeite om onze groep (12 personen) te verplaatsen zodat we heerlijk buiten op het terras hebben kunnen eten. De voorgerechten smaakten goed, tip is wel de fetakaas in bladerdeeg met honing. Qua hoofdgerecht hebben we ons aan de Griekse standaardgerechten gehouden dus grote borden met souvlaki en gyros. Salade mag iets meer, koolsalade ontbreekt niet. Ook voor nagerechten voldoende keuze, neem eens de echte Griekse yoghurt, ook met honing.

Het eten is kortom prima en gezien de prijs is het een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Waan je even in het buitenland en wees te gast bij deze familie en geniet van hun gastvrijheid en humor.

Drift .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
You either love it or hate it: Een typisch Grieks restaurant gerund door een familie. Ongedwongen sfeer, bediening die vrij is en netjes maar erg druk. De inrichting doet oud aan en is sfeervol Grieks met gezellige nisjes, leuke tafels en allerlei Griekse snuisterijen, Griekse muziek: met andere woorden alles erop en eraan. En het eten is gevarieerd, grote porties en goede kwaliteit. Een aanrader voor een gezellige Griekse avond als je van ongedwongen houdt!!
Idavreven .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Regelmatig bij Kreta gegeten.
Eten is eigenlijk altijd wel goed, standaard de dolmadakia als voorgerecht en is er heerlijk!
Schotels zijn altijd ruim voldoende en smaakt erg goed.
Toetjes vind ik niet heel bijzonder.
Bediening is vriendelijk, eigenaresse is wel erg aanwezig wat ik zelf niet op een vervelende manier vind, maar kan me voorstellen dat mensen haar te "vrij" zouden vinden.
De inrichting is druk en oogt oud, wat ik zelf leuk vind, de nisjes zijn erg leuk en gezellig om in te zitten.
L_consoli .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Een prima plek om een dagje Ede af te sluiten. De bediening is bijzonder vriendelijk en attent, de eigenaresse (?) gaf ons goede tips zowel qua eten als qua drinken. Basilis-schotel is een culinair reisje door Griekenland, inclusief stukje heerlijke Moussaka. Prima Griekse huiswijn erbij. Voor herhaling vatbaar!
Titus V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Door omstandigheden voor het eerst in acht jaar hier weer eens wezen eten. Ik keek er al tijden naar uit!
Ik werd niet teleurgesteld. Ik heb heerlijk gegeten. Voldoende grote porties. De prijzen zijn erg schappelijk. Het welkomstglaasje Ouzo is in die acht jaar helaas geschrapt.
Het interieur is wat kitscherig, maar heeft ook wel weer wat.
De bediening is bijzonder vriendelijk en de "Grieken" zelf ook informeel. Vind ik geen probleem. Heeft wel wat charmants.
De bediening was scherp op wanneer we aan de volgende gang toe waren.
Wat mij die avond als enige stoorde was dat je wel moeite moest doen om wat de drinken bij te bestellen.
Ik kom zeker weer, en dit keer ga ik zeker geen acht jaar meer wachten.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
2 weken geleden gegeten met een vrienden stel; op basis van recensies hier naar toe gegaan, omdat Ede gelegen was tussen onze woonplaatsen. Decoratie van het restaurant is oud en traditioneel zoals je dat bij een Griek mag verwachten. De service had iets leuks en charmants; erg ongedwongen. Typisch Griekse gastvrouw met leuke vlotte humor. Het is qua eten niet de beste Griek waar we gegeten hebben, maar zeker waard voor het geld.
JanineM .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Met zijn tweetjes hier gegeten, voor de eerste keer en met een bon van vakantie veilingen.
Alles zag er schoon uit, en we werden vriendelijk ontvangen. Mijn dochter wilde zoete witte wijn, en omdat ze niet wist of ze zoet, of heel zoet lekkerder vond werden er keurig twee karafjes gebracht en mocht ze ze beide proeven en haar keus maken. Eten zag er verzorgd uit, smaakte heerlijk, en ook was alles vers. We werden heel vriendelijk geholpen. Wij gaan dus zeker nog eens terug.
Veltje .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Kreta is een restaurant waarvan je moet houden. Het decor is vol en rommelig, maar toch heeft het wel wat gezelligs. De bediening bestaat uit de eigenaresse en familieleden. Voor iemand die luxe restaurants gewend is met bediening volgens het boekje is dit geen restaurant. Voor degene die van gezelligheid houden en de humor van wat "vrij" gedrag kan inzien is dit een perfecte gelegenheid.

Het eten is perfect, de prijs/kwaliteit verhouding is absoluut netjes.
Er zijn verschillende schotels te verkrijgen, mijn voorkeur gaat naar de Metaxaschotel, hoewel de Lamskoteletjes ook overheerlijk zijn. Typisch Grieks restaurant, plateservice met een heerlijke koolsalade als sidedish erbij geserveerd. Ook de typische Griekse gerechten zoals Stifado is hier te verkrijgen. De Keftas (voorgerecht van gehaktballetjes in tomatensaus), verschillende gerechten in bladerdeeg zijn ook niet te versmaden.

Kortom, houd je van een persoonlijke benadering, geef je niet teveel om "procedures" omtrent de bediening, dan is dit een uitstekend restaurant om voor een zeer schappelijke prijs een hapje te gaan eten.
Rien G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Bijzonder restaurant met bijzondere mensen. Oudere mevrouw die ook in de bediening werkt steekt de ene sigaret met de andere aan, buiten pal naast de entree. Wel redelijk vriendelijk en altijd iets te vertellen. Restaurant is oud en niet echt schoon, maar het hoort een beetje bij het concept oud en traditioneel. WC is echt niet schoon en de keuken waar je in kunt kijken oogt schoon maar wel oud. Bij ons laatste bezoek had een van ons Tong, die was erg vet en volgens mij gewoon uit de frituur. Salade en frites waren prima. Mijn vlees schotel was ook goed. Bestelde een fles wijn van een Grieks merk en die werd open gebracht, Dat is echt niet netjes en toen ik er iets van zei kreeg ik te horen dat het altijd zo ging. Voor mij een ervaring om niet snel te vergeten maar teruggaan doe ik niet meer. Ondanks dat de avonden met live muziek altijd zeer gezellig waren.