Kreta

Meer informatie over restaurant Kreta

Voordelig
GFicker .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Altijd een genot om hier weer te mogen gaan eten.
Het eten is lekker, goed gekruid en prima bereidt.
Het personeel is vriendelijk en altijd klaar om te helpen waar nodig.
De entourage ziet er prima verzorgt uit en is beetje bij beetje gemoderniseerd zonder de typische griekse sfeer te verliezen.
Zeer bijzonder zijn ook de Griekse avonden die zo nu en dan gegeven worden. Hier spat echt de griekse gezelligheid van af
Oda M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Dinsdagavond ben ik hier gaan eten met onze Zumba / Pilates groep. Het restaurant ziet er gezellig uit met verschillende tafeltjes, die toch voldoende privacy bieden. Het eten was geweldig lekker. Er was een zeer ruime hoeveelheid en veel variatie op verschillende schalen. Het personeel was heel vriendelijk en gastvrij.
Pielhaas .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vandaag, na jaren lang Venlo gemeden te hebben vanwege de medewerkers die je in het Duits aanspreken en teleurgesteld zijn als je 'n 'Hollander' bent, 'n dagje Venlo gedaan.
Moe van het slenteren kwamen we via de 'eetnu app'p m'n telefoon terecht bij het Griekse restaurant Kreta.
Na een vriendelijke ontvangst kregen we van de jarige serveerster de gebruikelijke Ouzo aangeboden.
Het beoordelingscijfer van 8,6 zijn ze meer dan waard. het was 'n verademing om nu eens niet alles op één bord te krijgen maar keurig alles gescheiden op verschillende schalen. We hebben genoten van de lamskoteletjes en een Girosschotel met metaxasaus en met kaas overbakken. Alles met een heerlijke smaak en een hoeveelheid die je niet op kunt. Hier komen we zeker 'n keertje terug.
Mars1981 .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Voor de liefhebber van de Griekse keuken is dit absoluut een aanrader. Het vlees, de salades en de sauzen zijn allemaal uit de kunst. De service is meer dan goed en uitermate vriendelijk. Als we weer eens in Venlo zijn gaan we hier zeker weer eten.
Ype .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij gaan regelmatig bij Griekse restaurants eten. De sfeer en het gastheerschap spreken ons erg aan. Kreta in Venlo stelde ons hierin niet teleur. Toen de gastvrouw merkte, dat mijn vrouw op de tocht zat naast de voordeur, ging ze direct een andere tafel voor ons zoeken. Over het eten: ik had als voorgerecht de champignons met feta. 4 grote paddestoelen in een soort kaasfondue. Zalig. Ik kan het niet laten de laatste kaasrestjes met een stukje stokbroodje uit het stenen pannetje te schrapen. Mijn hoofdgerecht was ossenhaas, kipfilet en lamsvlees. Goed grillen moet met aandacht gebeuren, en dat was hier zeker gedaan: perfect! De kipfilet was gaar en toch nog mals, het lamsvlees heerlijk en de ossenhaas gelukkig niet teveel gekruid. Mijn vrouw had heerlijke giro's en een ietsje aan de zoute kant gekruide souvlaki. De saus bij de gebakken aardappeltjes was zo lekker, dat je er voor om zou rijden: we proefden kerrie, honing en tabasco? Zoet met een net even pittige nasmaak. Goddelijk. Wanneer we weer eens in de buurt zijn, gaan we zeker terug naar dit gezellige, modern ingerichte restaurant met haar uiterst vriendelijke bediening.
Ruth S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Kreta is al jaren onze "stam" Griek! Komen regelmatig , eerdere jaren met het hele gezin nu vaker met z'n tweeen daar onze jongste zoon vegetarisch is! De eigenaren zijn zo langzaam aan vrienden geworden. Het interieur is pas geleden weer helemaal veranderd, top!
Personeel is ook vriendelijk en altijd in voor een praatje.
Wij komen er graag en raden het anderen ook vaak aan!
Fam. Steinvoort.
Cor Van Annie M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
gewoon een heerlijk uitje .....gezellig heerlijk eten ,meisjes zijn zeer vriendelijk .
wij komen hier graag eten je voelt je thuis .
prijs is ook prima .
Fijnproever04 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk gegeten met een groep vrienden, grote porties. Vriendelijk personeel, decor mag wel een opfris beurt krijgen. Al met al een top.
Sjaak D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Heerlijk gegeten, gyros speciaal. Voldoende salade, frietjes, gebakken aardappelen en veel vlees. maar wel allemaal lekker.
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
We eten vaak "Grieks", in het hele land, maar Kreta in Venlo was tot nu toe de beste van allemaal! De ontvangst was vriendelijk, direct een glaasje ouzo (van het huis!) en verder een vlotte bediening. De gekozen gerechten werden snel gebracht, met een smakelijke salade, nog een bak gebakken aardappeltjes en tzatziki erbij, en de porties waren ongewoon groot. Prima adres om heerlijk "Grieks" te eten!
Susanne G.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Op zicht heel lekker gegeten.Hadden wel bij reservering erbij kunnen zeggen dat er een Turks doopfeest was.Muziek stond kei hard.Is misschien voor eventjes niet zo erg, maar werd na 3 keer vragen nog steeds niks aan gedaan.Wij waren met 8 personen en konden elkaar bijna niet verstaan.Dat was wel heel erg jammer.Zeker een minpunt!
Tatteem .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
AANRADER!!!!! We hebben bij aardig wat Griekse restaurants gegeten maar hier klopt alles!
Vriendelijke, alerte en beleefde bediening, ook genoeg tijd tussen de gangen door. Een uitgebreide menukaart. Maaltijden zijn kwalitatief en kwantitatief prima in orde! Complimenten!
MKrom .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Uitstekende Griek. Grote porties. Veel zelfgemaakte gerechten en kwalitatief zeer goed. Bijvoorbeeld een heerlijke Taramosalade. Bij de vele lekkere gerechten van de grill heerlijke Tzatziki en gebakken aardappelen met een super rokerige sausje. Prima open huiswijnen waaronder een lekkere rosé
Bediening is vlot, uitermate vriendelijk en attent.
Toen ik vertelde dat ik dit restaurant via Iens had gevonden, vertelde serveerster met schaamrood op haar kaken dat zij dat nog niet kende. Boeiend voor een restaurant die juist op Iens zo hoog scoort en ook zo goed is.
Qwer .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Dit is 1 van de beste grieken waar ik gegeten heb.
De voorgerechten waren goed, wij hadden champignons met een kaas, inktvisringen, sardientjes, en gehaktballetjes. De gehaktballen waren groot en zeker geen balletjes maar ballen. Alle gerechten waren goed van themperatuur. Wij namen een schotel met verschillende soorten vlees. Het vlees was goed gekruid en mals. De porties zijn groot en konden wij niet helemaal op terwijl wij grote eters zijn.
Bij het vlees kregen we een grote schaal gebakken blokjes aardappeltjes en 2 grote borden salade.
Het restaurant heeft een mix tussen oude en nieuwe invloeden Griekse stijl.
Bediening was netjes en snel en kwam op gepaste momenten vragen of we nog wat drinken wilden.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Geweldig, bediening is vriendelijk en gastvrij, eten is gewoon erg goed.
Prijs is heel normaal, zeker niet duur.
Maar voorals het vegetarische hoofdgerecht is echt geweldig, zo ontzettend lekker. Mooie smaken met lekkere producten.
Het hoofdgerecht komt met heerlijk gebakken aardappels en met een lekker sausje. De salade is echte Griekse salde en niet van die sliertje niks als versiering op je bord.
Waarom dan geen tien, oké, de borden waren niet warm, dat is jammer maar niet meer dan dat.
Decor een negen is wat overdreven het ziet er uit als een standaard Griek en dat is oké, zou zonde zijn om er daarom niet te gaan eten, het is per slot van rekening Grieks. Ik ben in mijn leven al bij veel Grieken wezen
eten, ook in Griekenland en dit is echt de beste.
Rinie-1445 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Wij zijn echte liefhebber van de griekse keuken, en wij vinden
dit persoonlijk één van de betere griekse restaurant.
Hebben hier al een paar maal uitgebreid gegeten, en altijd naar volle tevredenheid. Het restaurant heeft een redelijk verzorgde kaart, met een goede variatie tussen griekse schotels en menu's alla cart.

Zowel de voorgerechten al hoofdgerechten en de desserts
zijn alle zeer goed van smaak en gemaakt van verse producten.
Ook de bediening is uitermate beleeft en verzorgd. Ook laten ze je lekker met rust, maar als je even wenkt staan ze meteen voor je klaar.

De prijzen van de maaltijden liggen hier iets hoger dan dat je misschien gewent bent bij de reguliere griek, maar door het verzorgde aanbod en de grote van de geserveerde porties is daar verder niets op aan te merken.

Eindconclusie: Een grieks restaurant waar je goed heen kan gaan voor een lekkere en verzorgde griekse maaltijd.