Kreta

Kerkstraat 8 9641 AR Veendam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kreta

Jack V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Ook wij hebben hier met veel genoegen gegeten, naast de vriendelijke bediening smaakte het eten, de mixed grill, heerlijk, en dat alles ook voor een zeer redelijke prijs. Wij kunnen iedereen aanraden om hier eens te gaan eten.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Alles wat ik (uiteraard) eerst op Iens had gelezen over dit restaurant is waar!
Erg vriendelijke bediening door (waarschijnlijk) de eigenaar, welkom geheten met een gratis Ouzo. Begonnen met Tzatziki met erg lekker gebakken brood. Daarna een Kreta schotel (diverse vleessoorten) die erg smakelijk was en waarvan ik zelfs de zelfgemaakte mayonaise niet kon laten staan..terwijl ik normaal geen mayo lust. Het Griekse bier Mythos is een aanrader om te proberen, hoewel de Griekse huiswijn ook prima was.
Eiltjan .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
We worden vriendelijk door de eigenaar ontvangen. Het restaurant ziet er gezellig uit, tafeltjes en stoelen staan tamelijk dicht op elkaar - maar dat is niet echt hinderlijk. We beginnen met een ouzo. De bestelling wordt opgenomen en vrij vlot geserveerd. Het eten in dit restaurant: het ziet er goed uit en smaakt uitstekend.
Zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.
Cecilia O.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Zeer vriendelijke bediening door de eigenaar. Eten was vlot op tafel maar toch geen gehaaste sfeer. Heerlijk vlees mooi zachte lamskoteletten, verse salade en heerlijke tzaziki (zelfgemaakt?) Aardappelschijfjes niet Grieks maar wel lekker. Wij vinden dit een prima Grieks eethuis, en die zijn moeilijk te vinden in Groningen...
Yves A.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Omdat we trek hadden in Grieks, onderweg waren en niet bekend in de omgeving, hebben we de gok gewaagd op basis van oude recensies. Binnen werden we vriendelijk en snel geholpen. Snel is iets wat de lokale bevolking graag wil, want om 18:30 ging de vierde tafel voor de tweede ronde. Klanten kennen elkaar en komen duidelijk niet voor het eerst. Nog steeds constante kwaliteit blijkbaar.
Bmartena .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Constante kwaliteit

Kreta is in Veendam al sinds lange tijd een vertrouwd adres. Je kunt er altijd gerecht voor heerlijke vleesgerechten op vele manieren bereid.
Toen wij hier afgelopen zaterdag met zijn tweeën aten was het wederom genieten.

We hadden behoorlijke trek dus kozen we voor twee voorgerechtjes.
'Choriatiki', oftewel een lekkere salade van een flink formaat, en Keftedakia, gehaktballetjes in een heerlijk ruikende saus.

Dan de hoofdgerechten. De Rhodos-schotel is aan te raden. Echte gyros zoals die hoort te zijn en daarnaast twee grote spiesen met lekker malse ossenhaas. De romige zachte saus maakt het af.. De meteora-schotel was ook prima, maar hier passen de verschillende bereidingen gewoon wat minder goed bij elkaar.

Van een nagerecht is het niet gekomen, want van de porties die hier worden geserveerd raak je behoorlijk verzadigd!

Al met al is het hier gewoon lekker smullen zonder te veel poespas. Oh ja, de prijzen zijn ook nog eens zeer scherp!
Page .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
Zo nu en dan eten wij bij Kreta. Het eten is goed. veel vlees, groente is al jaren een sperciebonen gerecht en een boerensalade met gefrituurde aardappel schijfjes. Niet culinair, wel lekker. Er is een goede prijs/kwaliteit verhouding. Kaart verandert niet. bediening is vriendelijk. Men krijgt er al jaren een glaasje ouzo van het huis vooraf. Inrichting is laatst wat gemoderniseerd.