Kreta

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Alice .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Hier is het altijd heerlijk eten, wij hadden de schotel, en dit was heerlijk gekruid en snel op tafel. En de Carpaccio is de beste die ik ooit heb gehad. Hiervoor komen wij alleen al terug.
Bediening is top, je kunt ze vanalles vragen, en alles kan aangepast worden aan een gerecht.
Wel vind ik het aan de prijzige kant, maarja je kunt natuurlijk zelf beslissen hoe duur je het maakt. Daarom vinden wij dit een restaurant om echt iets te vieren.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vaker hier gegeten. Nu met groter gezelschap. Op advies van restaurant verrassingsmenu genomen. Eten was erg lekker, maar helaas geen griekse gerechten.o.a. Carpaccio, mixed grill, toetje. Het eten smaakte goed. Restaurant hield goed rekening met wensen. Toetje viel erg tegen. Dat kan beter.
Hanst11 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Bijzonder lekker gegeten bij Kreta. Ondanks dat er eigenlijk geen plaats was, kregen we vrij snel een tafeltje. Verrassingsmenu was erg goed, lekkere variatie van voorgerechten, supermals vlees bij hoofdgerecht en lekker toetje. De andere tafelgenoten waren ook zéér te spreken over hun gerechten. Verder mooie ambiance en hardwerkend en zeer vriendelijk personeel. Een aanrader !!!
M_hengelo .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten! Bediening altijd vriendelijk. Super mooie locatie, helemaal nu het mooi weer is lekker buiten op terras gezeten.
Mvlaren .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bij binnenkomst werd ons vriendelijk verteld dat er helaas niet direct een tafeltje voor ons twee beschikbaar was. We hebben besloten om aan de bar even een drankje te doen, ondertussen kregen we een broodje met lekkere smeersels van het huis. De sfeer binnen is levendig en gezellig druk. Het decor is netjes verzorgd maar iets te modern/strak naar onze smaak.

Aangezien we vrij uitgebreid hadden geluncht besloten wij het voorgerecht over te slaan. We hebben samen een mixed grill besteld die wordt geserveerd op een schotel. Het vlees was heerlijk mals en erg goed van smaak. De aardappelschijfjes waren heerlijk krokant en gekruid. Het eten was over het algemeen net iets te zout (en dat terwijl wij zout eters pur sang zijn) maar dit was goed weg te spoelen met heerlijk speciaalbier van de tap.

Al met al erg lekker gegeten en meer dan genoeg!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Met een groep van 9 personen wat vroeg in de avond aangekomen en aan twee net te kleine tafeltjes gezet. Vooraf wat verschillende gerechtjes laten komen die op zich niet heel verrassend waren maar wel goed van smaak en presentatie. Als hoofdgerecht had ik zelf de lamskoteletjes, lekker typisch "grieks" gekruid en mooi rose gegrild, maar de kwaliteit van het vlees zelf ben ik beter gewend. Overigens wel goede portie en de Primitivo die ik er bij dronk was super.

De zaak ligt best mooi maar er had veel meer gedaan kunnen worden met de inrichting, nu is het een beetje gedateerd. Grappig dat in de toiletten Herman Finkers te horen is!
Scholtus .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wij hebben ons laten verrassen met een drie gangen menu.
Het was super lekker.Bediening was top!!!!
Wij gaan er zeker nog een keer eten.
47adm .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Wij waren met 5 personen 4 verschillende gerechten en op geen van alle iets op of aan te merken .bediening helemaal niets op aan te merken ,
En als je dan als niet twentenaar op het toilet ben en je hoort herman finkers waan je je echt in twente ,niet alleen daarvoor komen we graag terug.
DancingSun .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Het viel ons eerlijk gezegd wat tegen. De tafeltjes op het terras bij het water waren wiebelig. Het eten was verder goed maar niet uitmuntend (steak mix was al het vlees 'done' ipv medium. We vonden de wachttijd tussen de gerechten veel te lang.
Bij de kassa stonden we in de rij om af te rekenen en de obers liepen er met gerechten gehaast tussendoor.
De bediening was vriendelijk en de heren charmant.
Arindal .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Heerlijk eten, goede tijden tussen de gerechten door. En goede en vriendelijke bediening.
Al vaak gegeten en gaan we ook nog wel vaker doen.
Annet W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Een paar keer bij Kreta gegeten. Van voor- en hoofdgerecht, garnalen, biefstuk, lamsvlees, varkenshaas, tot nagerecht, erg smakelijk! Bediening is vriendelijk, inrichting prettig en uitzicht op het water erg plezierig. We zagen zelfs een ooievaar!
Adri T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Gisteren hier gegeten. We zijn in de weekeinden vaak op stap, overal in Nederland, en gaan dan vaak naar een lokale Griek. Zo ook in Almelo.
Opvallend is de prachtige locatie: een rond vrijstaand gebouw, met grote ramen rondom, omgeven door water. Zo kwamen we lekker rustig aan een raam te zitten. Inrichting is vrij modern, waar alleen de lichte muurschildering Grieks aandoet. Moderne muziek, niet Grieks helaas, dat vind ik altijd zo leuk, dat vind ik erbij horen.
Nog een kleine teleurstelling vooraf: geen ouzo van het huis, wat bijna altijd wel het geval is. Ook dat hoort erbij vind ik. "Daar doen we hier niet aan". Tja.
Opvallend was, dat er naast de traditionele Griekse gerechten ook veel andere gerechten op de kaart staan. De verklaring was desgevraagd, dat men zichzelf geen Grieks restaurant acht, maar een restaurant waar ook Griekse gerechten te bestellen zijn. Mm, dat was een eye opener.
Door wat positieve recensies kozen we beiden voor het drie gangen verrassingsmenu. Wat er zou worden opgediend wist de medewerker niet: "Het is namelijk elke avond anders" (en we waren deze avond een van de eerste gasten). Even doorpratend bleek het zelfs zo te kunnen uitpakken, dat je helemaal geen Grieks vlees zou krijgen. Nou, dit wat natuurlijk niet de bedoeling. Maar gelukkig bleek daar een oplossing voor: aan de keuken werd doorgegeven "dat het hoofdgerecht Grieks moest zijn".
Een fles retsina besteld. Bleek Kourtaki te zijn, dat je zelden tegenkomt in een restaurant. Een lekkere retsina (als je daar van houdt) met een stevige smaak en kleur. Een karaf kraanwater was gelukkig geen probleem.
Men serveerde eerst - van het huis - wat broodjes.
Het voorgerecht was direct een grote verrassing. Het waren drie vis/vleesgerechten, die zeer smaakvol werden opgediend en bijzonder goed smaakten.
Het hoofdgerecht was een door het restaurant gemaakte selectie van bekende Griekse vis-/vleesgerechten. Ook dit werd zeer smaakvol en origineel gepresenteerd. En het was excellent bereid: zeer zacht en met een rijke smaak.
En ook het nagerecht: verrassend opgediend, fraai gepresenteerd op het bord (het oog wil ook wat tenslotte) en erg lekker.
Kortom: een bijzondere belevenis. Meestal is het eten in een Grieks restaurant gewoon goed, maar dit was toch een niveau beter. Daar betaal je dan ook wel wat meer voor (ca. 20% duurder dan normaal), maar dat eet je er wel vanaf. Samen waren we bijna €83 kwijt.
Een aanrader!
Raymond013 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Vandaag bij Kreta gegeten. Een van de gerechten was minder lekker. Nadat we de oper hierop geattendeerd hadden werd er direct een ander gerecht aangeboden. Dit was heerlijk. Tot slot hebben ze het gerecht dat minder lekker was niet in rekening gebracht, maar ook het vervangende gerecht niet. Een ongekende service dus!
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
De lekkerste Griek ever! Wat hebben wij heerlijk gegeten. De smaken zo puur en lekker. Vlees smelt op je tong. Tzatziki is erg goed, de bijgerechten waren heerlijk. Aardappeltjes goed gebakken, de rijst was heerlijk bereidt. Ik kom hier zeker weer terug.
Kayleigh O.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Weer heerlijk gegeten bij Kreta afgelopen weekend. Met mijn familie opzoek gegaan naar een restaurant dat voor ieder wat te bieden heeft, dat is gelukt! We werden vriendelijk ontvangen en het eten was heerlijk! Het personeel is professioneel maar weet het toch zo te spelen dat je je meteen thuis voelt. De keuken heeft van alles te bieden, van authentiek Grieks tot een heerlijke biefstuk, waar mijn vader overigens erg blij mee was! Wat een top restaurant, kunnen veel anderen een puntje aan zuigen.
Everdt .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2014
Ik was erg gecharmeerd van het idee van de onderwaterduikboot. De ronde raampjes geven echt een oceanisch gevoel. Met kerst was helemaal leuk, toen stond er een kerstboom op het wat. Echt magisch. Top restaurant!
Rmn .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Altijd weer heerlijk eten, ruime porties en de wachttijden zijn nooit te lang, ongeacht hoe druk het is. Vooral de Kreta Schotel is mijn favoriet. Het personeel is ook erg vriendelijk.
Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Tja, waarom ze zich een Grieks restaurant noemen, is mij een raadsel. Op de kaart staan veel gerechten die niets met de Griekse keuken te maken hebben, zoals zalm met knoflooksaus en rib-eye met kruidenboter. De ober meldt dat de keuken aangepast is aan de Nederlandse smaak. Apart, wij eten regelmatig Grieks in Nederland en zijn vaak in Griekenland geweest, maar wat ze er in Almelo van maken vinden we heel vreemd. We hebben de vegetarische schotel besteld en die bestond naast tzatziki uit o.a. stukjes pizza, champignons in roquefortsaus, bladerdeeg met feta en daarbij pittige rijst en aardappeltjes. Op zich smakelijk eten allemaal, maar niet wat wij ervan verwachtten. Ze kunnen zich beter een 'fusion' restaurant noemen, dat dekt de lading meer. Verder was het er erg warm en benauwd en te weinig ventilatie.
Beste mevrouw,
Helaas niet u verwachting, ondanks dat proberen we het ieder naar hun zin te maken..
Op het feit dat we ons naam hebben veranderd van 'Gr. Spec Rest. Kreta' in 'Kreta Restaurant' zegt genoeg. Als je echt grieks wilt eten kan dat ook bij ons, maar u haalt wel erg uit naar hetgeen wat u zelf niet zou willen zien op ons menukaart terwijl het gigantisch veel wordt besteld.. Jammer van de slechte cijfer maar wij blijven heel veel Rib eye en zalm verkopen :)
Alice4 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Onlangs heerlijk gegeten met onze kinderen, die vonden het heerlijk en onze gyros wat ook super. Jonge dame in de bediening wat erg aardig.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Vriendelijke ontvangst. Ook rest van de avond buitengewoon attente en vriendelijke bediening. Kreta schotel smaakte goed. Jammer alleen van de gebakken aardappeltjes. Lekkere salade en tzatziki. Ook vegetarische disgenoot was heel tevreden. De vegetarische schotel zag er heerlijk uit. Diverse gerechtjes. Toetje heel lekker : Baklava met ijs. Mooi geportioneerd en bord mooi opgemaakt. Pluspunt : het vlees lag niet op een grote schaal, maar ieder had zijn eigen portie.