Kreta Mezes & Grill

7,1

Jouw recensie over het restaurant Kreta Mezes & Grill

Wessel L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Afgelopen vrijdag met z'n vieren gegeten bij Kreta. Drie gangen, allemaal even lekker. Maar wat het bijzonder maakt om hier te eten is niet alleen de kwaliteit, maar ook de sfeer en de adviezen mbt eten en drinken. Verrassend en ongebruikelijk is ook dat er uit meerdere huiswijnen gekozen kan worden en je niet afhankelijk bent van de keus van het restaurant. Ook is het bijzonder hoeveel kennis er is over de wijnen (en andere drank) en dat het verhaal wat je hoort niet exact bij de tafel naast je wordt 'afgedraaid' maar duidelijk toegespitst is op de keus aan je eigen tafel. Ook heeft de bediening alle tijd om je te helpen en naar je te luisteren. Al met al een restaurant waar ik graag terug kom en wat ik anderen kan adviseren.
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Altijd volop genieten bij restaurant Kreta Mezes & Grill!

Afgelopen zaterdag wederom genoten van de heerlijke Griekse gerechten en geweldige service. Wij kiezen vaak voor de mezes (tapas style) zodat we meerdere verschillende Griekse gerechten kunnen proeven en lekker lang kunnen tafelen. Hierbij drink ik zelf graag een passende Griekse wijn, ik laat me dan met liefde adviseren, en mijn man maakt een keuze uit het grote aanbod speciaal bier. Deze keer hebben we ook de speciale 'gerechten van de dag' gegeten door deze ofwel in hoofdgerecht formaat met z'n allen te delen ofwel een aangepaste mezes hiervan te krijgen. Heerlijk om je zo in de watten te laten leggen en intens te genieten!

Iedereen die geniet van authentieke Grieks gerechten en een oprechte, professionele en liefdevolle service, ga eens eten bij Kreta Mezes & Grill!
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hier zaterdag tijdens met Deventer Opstelten geweest. Ondanks dat wij laat kwamen, werd alles uit de kast gehaald om een heerlijke maaltijd voor ons te maken. Het eten is er heerlijk en je krijgt het gevoel of in Griekenland bent. Het personeel is kundig en vriendelijk. Het is altijd een feestje als hier naar toe gaat. De recentie die hier onder is geschreven snap ik dan ook niet. Wat verwachten sommige mensen met deze dagen dat ze het eten gelijk krijgen. Dan moet je naar de cafitaria gaan.
J E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Ik heb hier tijdens Deventer op Stelten gegeten, maar helaas bleek dit restaurant een vlek op een leuke dag. Het eten viel mij tegen (half koud), maar vooral aan service schortte het. Ik heb meer dan een uur moeten wachten op het eerste gerecht en op al onze vragen bleef de bediening maar lachend zeggen dat ze het niet wist omdat ze er nog maar net werkte. Toen andere personen bij het afrekenen een opmerking maakten over slechte service (gehorig restaurant, dus allemaal duidelijk te verstaan), werd de kok erbij gehaald die de mensen uit begon te schelden. Dat was niet best voor de kille sfeer die toch al in het restaurant hing. Hier kom ik niet meer terug.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heel leuk Grieks restaurant in het mooie centrum van Deventer. Verfijnde gerechtjes, veel keuze en hele vriendelijke bediening. Aankleding is misschien wel wat gedateerd. Zou een upgrade kunnen gebruiken. Ook staan de tafels dicht op elkaar. Normaal beschouw ik dit niet als een probleem, maar nu zat er een nogal corpulente man met zijn partner dicht bij ons die erg luidruchtig was en overdreven veel gerechten bestelde. Maar dan kan Kreta Mezes en Grill absoluut niets aan doen!
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Na een bezoekje aan Dickens festijn hebben we besloten om bij Kreta te eten en wat was dat de moeite waard! Mijn vriend wilde heel graag de pulled lamb burger en ik koos een aantal Griekse mezes. Het was onwijs lekker, de huiswijn perfect en het Griekse honing bier (Septem) heerlijk bij de burger. Bediening was vlug en vriendelijk tijdens de drukte.

De recensie van fun1978fun trekt enig twijfel. Wij zaten 1 tafel verder toen dit gebeurde. Ten eerste denk ik niet of ze de Griekse keuken kennen. Ten tweede was de man ook erg onbeleefd naar het personeel. En dit terwijl bijna alles op was?! In mijn ogen ben je dan uit op een gratis maaltijd. Het personeel heeft dit top afgehandeld!

Wij raden in ieder geval dit restaurant zeker aan, mede door het complete aanbod van kwaliteit en goede prijs!
fun1978fun .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vandaag met mijn vriendin in dit restaurant gaan eten. De mousaka werd koud op gediend. We vroegen of ze hem heet wilde serveren. Kwamen terug maar mousaka was nog steeds koud. Namen hem weer mee terug en toen konden de mousaka eten. Rest van het eten had geen warm houd platen zoals normaal bij de griek. Eten werd al niet al te heet opgediend en zonder platen was het al heel snel kouder aan het worden. Dus je moet in een snel trein vaart het eten naar binnen werken anders is het afgekoelt. Ik vond de smaken van het eten niet bijzonder en magertjes. Vond wel het decor wel goed. Toen ik dit aangaf aan de serveerster zei ze sorry en wilden een drankje aan bieden. Ik gaf aan ik heb liever dat je wat doet met de feedback dan een drankje. Toen kwam in eens de kok naar ons toe. Voelde raar omdat we ons verhaal al hadden gedaan. Vertelde het nogmaals. Maar die gaf aan dat we de enige ware die er zo over dachten. Hij zat al 20 jaar in het vak. Had termometer in mousaka gedaan etc. Deed dus niet echt iets met de feedback. We gaan hier dus ook nooit meer heen! De serveersters vond ik wel meer service bieden alleen deden ze ook niet daadwerkelijk iets met de feedback. Maar denk dat de kok meer te vertellen had daar.
xHansPetersx .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
met de hele familie (8 man sterk) uit eten geweest. wij hadden gekozen voor een soort tapas principe waarbij iedereen dus meerdere kleine gerechten kan kiezen en eventueel "ruilen" met de anderen. zoals gewoonlijk was de kwaliteit weer goed met diverse authentieke gerechten die niet snel bij andere griekse restaurants zijn te vinden. de accommodatie is gezellig en de bediening is vriendelijk. enige minpunt: het water, de wijn en de frisdranken zijn ontzettend duur. waardoor met de rekening zich ook een kater aandient.
Annekefroemel .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Gisteren wezen eten met mijn moeder en dochter.De bediening was oke.WIJ proberen altijd graag dingen uit en kiezen daarom soms gerechten die niet kennen niet alle gerechten vielen in dr smaak wat logisch is gezien we bepaalde gerechten niet kennen.Bij het afrekenen werd mij duidelijk gemaakt dat het uitproberen van gerechten niet op prijs word gesteld.De opmerking erbij dat het geen niet door ons werd opgegeten ook andere mensen hadden kunnen eten ik sond perplex,ik betaal toch gewoon voor de gekozen gerechten.Dat sommige gerechten dan niet echt in de smaak vielen moet en mag geen probleem zijn.Voor ons dus 1x en nooit weer.
Beste Mevrouw,

Jammer dat U zo de avond heeft ervaren. Wij proberen altijd zo transparant mogelijk over te komen.
Natuurlijk kan het zo zijn dat er soms een gerecht niet in smaak valt. Daar gaan wij in principe ook heel soepel mee om en dat hebben wij ook gedaan. Het concept is duurzaam en juist voor mensen die verschillende gerechten willen uitproberen.
Alleen in uw geval was er teveel bestelt en dat kreeg u niet op. Sommige gerechten waren niet eens aangeraakt.
Als dat het geval is betaalt u daar extra voor, omdat het uw eerste keer was hebben wij dat niet gedaan. Er is enkel gevraagd of u voortaan iets voorzichtiger kan zijn met bestellen zodat er niet zo veel wordt weggegooid.
Jammer dat het verkeerd is overgekomen en hopelijk wilt u toch in de toekomst een bezoek wagen met onze nieuwe kaart of ons A la Carte Menu.

Met vriendelijke groet,

Team Kreta

Reactie van proever:

Goedenavond,ik wil even reageren op uw reactie die u heeft geplaatst.Over de gerechtjes waarvan u zegt dat deze niet zijn aangeraakt is klinkklare onzin,geproefd is er zeker nihil maar geproefd...teveel besteld? wij hadden nog een paar rondes te gaan dus had nog meer gerechtjes kunnen proeven..maar we hadden geen zin meer om dat te gaan doen omdat WIJ dat zonde vonden.Als wij iets niet kennen gaan we op ontdekking uit en mocht dat tegenvallen dan laten we dat staan.Dus kom mij nu niet aan met dat wij vol zaten want ik wilde nog wel even doorgaan..ik betaal daar tenslotte voor enals je de gerechten als nederlander niet kent probeer je dat uit..jammer u zo reageert u zat geeneens bij ons aan tafel dus kunt u niet gaan zeggen vol overtuiging of wij dat nu hebben uitgeprobeerd of niet..een geur of nip kan al genoeg zijn..dan heb je het geprobeerd.of niet dan?Mvg,Mvr. De Vries.
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Op een zondag hier heerlijk gegeten.
We kozen voor de mezes vier rondes van vier gerechtjes per persoon. We zijn grote eters maaer na drie rondes was het zelfs voor ons genoeg.
De mezes zijn goed van smaak met veel keuze, vis vlees vegatarisch. Bediening netjes en een aardige eigenaar.
Ria O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Kwamen per toeval met zijn vieren bij Kreta terecht, maar wat was het leuk daar. Deze formule mogen ze van ons ook bij heel veel andere restaurants gaan gebruiken. Per bestelronde (Max 4 rondes )mag je pp 4 gerechtjes bestellen. Per ronde dus 16gerechten in ons geval. Deze formule kenden wij nog niet, maar was was het leuk en erg lekker! De bediening was ook erg behulpzaam. Top!! Als we in de buurt komen gaan we zeker nog een keer en we zullen dit ook aanbevelen bij familie en vrienden. Geweldig leuke avond gehad. Bedankt.
Vief89 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij dit gezellig ingerichte restaurantje. Vriendelijk personeel en leuk concept: Griekse tapas. Leuk om dan eens wat anders te proberen dan een standaard gerecht! Eigenlijk waren alle hapjes heerlijk maar in het bijzonder zijn de verschillende tapenades aan te raden en ook de Mousaka was erg lekker. Mijn man heeft 2 speciaal biertjes gedronken, hierin is ook keuze genoeg!
Bediening en welkom is prima, komen regelmatig vragen of alles naar wens is en ook de tapaslijst wordt snel opgehaald. Je hoeft niet lang op de volgende ronde te wachten, maar dit kwam misschien ook doordat het vrij rustig was.
Je waant je in Griekenland en door schilderingen lijkt of je naar buiten kijkt naar het Griekse landschap, leuk gedaan en sfeer verhogend. Ook het straatje waar dit restaurant zich bevindt is op zo'n mooie lente dag sfeervol!
Erik F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Een zeer goed restaurant dat ik kan aanbevelen! Het werkt volgens de formule die je vaak ziet bij Japanse restaurants, je kan op een kaart diverse kleine gerechten 'mezzes' kiezen, en dit is een ideale manier om de complete Griekse keuken te ontdekken. Vooral met een grote groep kan je leuk gerechten delen, variëren en combineren. Leuk en super lekker! Als ik toch enig punt van kritiek mag geven; vaak zijn gerechten erg zout van smaak en feta is wel erg veel aanwezig in de gerechten. Bediening is prima, attent, vriendelijk en al die gerechtjes worden netjes bijverteld wat het is. Kreta: dank voor de heerlijke avond!
Inge M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Leuk om een keer grieks te eten zonder dat je alleen maar het standaard vlees zit te eten. Erg lekkere hapjes. Vriendelijke en rustige bediening
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
na een halfjaar hebben we hier weer eens gegeten tot onze verheuging was hij nog net zo goed als toen een zeer uitgebreide kaart met lekkere dingen en de bediening is nog steeds top die schotjes tussen de tafels geven een prive gevoel we vinden hem nog steeds de beste griek van deventer,
een aanrader dus .
rik en ben
Jos G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten nadat de bediening ons enthousiast het concept had uitgelegd. Allemaal kleine hapjes die elk voor zich prima bereid waren. Enigste verbeterpuntje vind ik dat je niet naast je gewone consumptie een kan kraanwater kunt krijgen; nu heb ik ongeveer €10,- betaald voor een liter water... Dát smaakt niet naar meer.
Beste meneer Jos,

Bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant op zaterdag avond aan Tafel 2. Het is goed om te horen dat de Griekse tapas in smaak viel. Alleen is er een misvatting, want wij serveren wel degelijk een glas kraanwater bij wijn of ander alcoholisch drankje. Een kan kraanwater kunnen wij niet geven, omdat wij simpelweg deze niet hebben.
Daarnaast is een liter fles Chaudfontaine mineraal water € 7,50 en bij een fles wijn voor ongeveer de helft van de prijs.

Ik hoop hier u voldoende mee geïnformeerd te hebben en hopelijk tot ziens!

Mvg,
Team Kreta
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Hele gezellige avond met lekkere Griekse hapjes. Leuk concept, anders dan het standaard bord vol met vlees (alhoewel daar niks mis mee is!) Vriendelijke eigenaar, keuken was meer dan prima. We gaan zeker nog eens.
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We zijn hier al een paar keer geweest en elke keer is het een heerlijke en sfeervolle avond, nu ook weer. Je kunt allerlei Griekse mezedes proeven die vers en met smaak bereid zijn. Mijn favorieten zijn de stifado en de gegrilde aubergines. Ook voor vegetariërs is er keus genoeg.
Vader en zoon doen er culinair & in het contact alles aan om je een fijne avond te bezorgen. Dat is wat ons betreft helemaal gelukt!
peterandriesschoute .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Prima gegeten. Alexis Zorbas menu (uitstekend bereide burger gevuld met feta en gyros)
Solomos (gegrilde zalm tot perfectie)
Heerlijk fris biertje erbij (Septem Monday Pilsner)
Populair gezien het volle restaurant maar de bediening bleef geweldig.
Een fantastische gastheer!
Zeker voor herhaling (en dan de all you can eat tapas) vatbaar.
Kraloo .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De nieuwe stijl van bestellen met een kaart en kleine hapjes maken het mogelijk om eens iets te proberen wat je anders niet zo snel zou nemen. Ook a la carte is nog steeds mogelijk. De jonge eigenaar, de opvolger in de familie, is bezeten van alles wat er geserveerd wordt en weet overal herkomst en bijzonderheden van en over te vertellen. Eten is geweldig lekker en bij mooi weer kun je lekker buiten zitten op de knusse patio. Niets op aan te merken dit restaurant, gewoon doen!