Kreta Mezes & Grill

Woensdag t/m Zondag 16:00 - 22:30

Duur
XHansPetersx .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
met de hele familie (8 man sterk) uit eten geweest. wij hadden gekozen voor een soort tapas principe waarbij iedereen dus meerdere kleine gerechten kan kiezen en eventueel "ruilen" met de anderen. zoals gewoonlijk was de kwaliteit weer goed met diverse authentieke gerechten die niet snel bij andere griekse restaurants zijn te vinden. de accommodatie is gezellig en de bediening is vriendelijk. enige minpunt: het water, de wijn en de frisdranken zijn ontzettend duur. waardoor met de rekening zich ook een kater aandient.
Annekefroemel .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Gisteren wezen eten met mijn moeder en dochter.De bediening was oke.WIJ proberen altijd graag dingen uit en kiezen daarom soms gerechten die niet kennen niet alle gerechten vielen in dr smaak wat logisch is gezien we bepaalde gerechten niet kennen.Bij het afrekenen werd mij duidelijk gemaakt dat het uitproberen van gerechten niet op prijs word gesteld.De opmerking erbij dat het geen niet door ons werd opgegeten ook andere mensen hadden kunnen eten ik sond perplex,ik betaal toch gewoon voor de gekozen gerechten.Dat sommige gerechten dan niet echt in de smaak vielen moet en mag geen probleem zijn.Voor ons dus 1x en nooit weer.
Beste Mevrouw,

Jammer dat U zo de avond heeft ervaren. Wij proberen altijd zo transparant mogelijk over te komen.
Natuurlijk kan het zo zijn dat er soms een gerecht niet in smaak valt. Daar gaan wij in principe ook heel soepel mee om en dat hebben wij ook gedaan. Het concept is duurzaam en juist voor mensen die verschillende gerechten willen uitproberen.
Alleen in uw geval was er teveel bestelt en dat kreeg u niet op. Sommige gerechten waren niet eens aangeraakt.
Als dat het geval is betaalt u daar extra voor, omdat het uw eerste keer was hebben wij dat niet gedaan. Er is enkel gevraagd of u voortaan iets voorzichtiger kan zijn met bestellen zodat er niet zo veel wordt weggegooid.
Jammer dat het verkeerd is overgekomen en hopelijk wilt u toch in de toekomst een bezoek wagen met onze nieuwe kaart of ons A la Carte Menu.

Met vriendelijke groet,

Team Kreta

Reactie van proever:

Goedenavond,ik wil even reageren op uw reactie die u heeft geplaatst.Over de gerechtjes waarvan u zegt dat deze niet zijn aangeraakt is klinkklare onzin,geproefd is er zeker nihil maar geproefd...teveel besteld? wij hadden nog een paar rondes te gaan dus had nog meer gerechtjes kunnen proeven..maar we hadden geen zin meer om dat te gaan doen omdat WIJ dat zonde vonden.Als wij iets niet kennen gaan we op ontdekking uit en mocht dat tegenvallen dan laten we dat staan.Dus kom mij nu niet aan met dat wij vol zaten want ik wilde nog wel even doorgaan..ik betaal daar tenslotte voor enals je de gerechten als nederlander niet kent probeer je dat uit..jammer u zo reageert u zat geeneens bij ons aan tafel dus kunt u niet gaan zeggen vol overtuiging of wij dat nu hebben uitgeprobeerd of niet..een geur of nip kan al genoeg zijn..dan heb je het geprobeerd.of niet dan?Mvg,Mvr. De Vries.
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Op een zondag hier heerlijk gegeten.
We kozen voor de mezes vier rondes van vier gerechtjes per persoon. We zijn grote eters maaer na drie rondes was het zelfs voor ons genoeg.
De mezes zijn goed van smaak met veel keuze, vis vlees vegatarisch. Bediening netjes en een aardige eigenaar.
Ria O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Kwamen per toeval met zijn vieren bij Kreta terecht, maar wat was het leuk daar. Deze formule mogen ze van ons ook bij heel veel andere restaurants gaan gebruiken. Per bestelronde (Max 4 rondes )mag je pp 4 gerechtjes bestellen. Per ronde dus 16gerechten in ons geval. Deze formule kenden wij nog niet, maar was was het leuk en erg lekker! De bediening was ook erg behulpzaam. Top!! Als we in de buurt komen gaan we zeker nog een keer en we zullen dit ook aanbevelen bij familie en vrienden. Geweldig leuke avond gehad. Bedankt.
Vief89 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij dit gezellig ingerichte restaurantje. Vriendelijk personeel en leuk concept: Griekse tapas. Leuk om dan eens wat anders te proberen dan een standaard gerecht! Eigenlijk waren alle hapjes heerlijk maar in het bijzonder zijn de verschillende tapenades aan te raden en ook de Mousaka was erg lekker. Mijn man heeft 2 speciaal biertjes gedronken, hierin is ook keuze genoeg!
Bediening en welkom is prima, komen regelmatig vragen of alles naar wens is en ook de tapaslijst wordt snel opgehaald. Je hoeft niet lang op de volgende ronde te wachten, maar dit kwam misschien ook doordat het vrij rustig was.
Je waant je in Griekenland en door schilderingen lijkt of je naar buiten kijkt naar het Griekse landschap, leuk gedaan en sfeer verhogend. Ook het straatje waar dit restaurant zich bevindt is op zo'n mooie lente dag sfeervol!
Erik F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Een zeer goed restaurant dat ik kan aanbevelen! Het werkt volgens de formule die je vaak ziet bij Japanse restaurants, je kan op een kaart diverse kleine gerechten 'mezzes' kiezen, en dit is een ideale manier om de complete Griekse keuken te ontdekken. Vooral met een grote groep kan je leuk gerechten delen, variëren en combineren. Leuk en super lekker! Als ik toch enig punt van kritiek mag geven; vaak zijn gerechten erg zout van smaak en feta is wel erg veel aanwezig in de gerechten. Bediening is prima, attent, vriendelijk en al die gerechtjes worden netjes bijverteld wat het is. Kreta: dank voor de heerlijke avond!
Inge M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Leuk om een keer grieks te eten zonder dat je alleen maar het standaard vlees zit te eten. Erg lekkere hapjes. Vriendelijke en rustige bediening
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
na een halfjaar hebben we hier weer eens gegeten tot onze verheuging was hij nog net zo goed als toen een zeer uitgebreide kaart met lekkere dingen en de bediening is nog steeds top die schotjes tussen de tafels geven een prive gevoel we vinden hem nog steeds de beste griek van deventer,
een aanrader dus .
rik en ben
Jos G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten nadat de bediening ons enthousiast het concept had uitgelegd. Allemaal kleine hapjes die elk voor zich prima bereid waren. Enigste verbeterpuntje vind ik dat je niet naast je gewone consumptie een kan kraanwater kunt krijgen; nu heb ik ongeveer €10,- betaald voor een liter water... Dát smaakt niet naar meer.
Beste meneer Jos,

Bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant op zaterdag avond aan Tafel 2. Het is goed om te horen dat de Griekse tapas in smaak viel. Alleen is er een misvatting, want wij serveren wel degelijk een glas kraanwater bij wijn of ander alcoholisch drankje. Een kan kraanwater kunnen wij niet geven, omdat wij simpelweg deze niet hebben.
Daarnaast is een liter fles Chaudfontaine mineraal water € 7,50 en bij een fles wijn voor ongeveer de helft van de prijs.

Ik hoop hier u voldoende mee geïnformeerd te hebben en hopelijk tot ziens!

Mvg,
Team Kreta
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Hele gezellige avond met lekkere Griekse hapjes. Leuk concept, anders dan het standaard bord vol met vlees (alhoewel daar niks mis mee is!) Vriendelijke eigenaar, keuken was meer dan prima. We gaan zeker nog eens.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
We zijn hier al een paar keer geweest en elke keer is het een heerlijke en sfeervolle avond, nu ook weer. Je kunt allerlei Griekse mezedes proeven die vers en met smaak bereid zijn. Mijn favorieten zijn de stifado en de gegrilde aubergines. Ook voor vegetariërs is er keus genoeg.
Vader en zoon doen er culinair & in het contact alles aan om je een fijne avond te bezorgen. Dat is wat ons betreft helemaal gelukt!
Peterandriesschoute .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Prima gegeten. Alexis Zorbas menu (uitstekend bereide burger gevuld met feta en gyros)
Solomos (gegrilde zalm tot perfectie)
Heerlijk fris biertje erbij (Septem Monday Pilsner)
Populair gezien het volle restaurant maar de bediening bleef geweldig.
Een fantastische gastheer!
Zeker voor herhaling (en dan de all you can eat tapas) vatbaar.
Kraloo .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De nieuwe stijl van bestellen met een kaart en kleine hapjes maken het mogelijk om eens iets te proberen wat je anders niet zo snel zou nemen. Ook a la carte is nog steeds mogelijk. De jonge eigenaar, de opvolger in de familie, is bezeten van alles wat er geserveerd wordt en weet overal herkomst en bijzonderheden van en over te vertellen. Eten is geweldig lekker en bij mooi weer kun je lekker buiten zitten op de knusse patio. Niets op aan te merken dit restaurant, gewoon doen!
PPjansen .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wij hebben hier met 9 personen, 4 volwassenen en 5 kinderen gegeten. Allereerst werden wij zeer vriendelijk ontvangen en was er een tafel voor ons gereserveerd. In overleg met de bediening besloten om ons te laten verrassen met voor de kinderen in ieder geval lekkere calamaris. Alle gerechtjes waren heerlijk en van voortreffelijke kwaliteit. Sommige gerechten spatten van je bord, zo lekker!! Zowel de ouders als de kinderen hebben heerlijk gegeten. Wat ons betreft oprecht de lekkerste griek van Nederland ! Bediening zeer vriendelijk en aardig voor de kinderen. De zoon van de eigenaar verdient een dikke pluim voor de goede en prettige verzorging. Wij komen graag weer.
Bimbam .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Grieks all you can eat concept. Ruim voldoende keus en mijn partner en ik zaten dan ook aardig vol na afloop. Wel jammer dat er geen nagerecht bij het menu is inbegrepen. Al met al is het eten in kwaliteit voldoende, maar geen culinaire uitschieter helaas gezien. Inrichting van het restaurant is sober, maar netjes en het personeel was vriendelijk. Enige uitleg over de gerechten echter ontbrak.
Beste Bimbam,

bedankt voor uw kritiek. Wij proberen daar altijd aandacht aan te besteden.
Ik zal een paar punten proberen toe te lichten.
Wij hebben wel desserts op de achterkant van de kaart, maar die zijn wel voor een kleine meerprijs. Wij hebben hiervoor bewust gekozen i.p.v. een hogere instapprijs met Dessert.
De authentieke Griekse keuken is niet per se een culinaire hoogstaande keuken, maar wij proberen wel de authentieke pure en verse smaken uit Griekenland zo goed mogelijk klaar te maken.
Het interieur is ook in de planning.
De Mezes worden altijd met vermelding van de naam uitgeserveerd, daarnaast kunt U ze ook op de kaart (foto's) terug vinden. Het personeel wilt ook graag toelichten hoe ze klaar gemaakt worden en wat de ingrediënten zijn.

Met vriendelijke Groet,

Team Kreta Mezes & Grill
Toetje Van De Week .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Vrijdagavond 3 januari bij Kreta gegeten, wat een fijn Grieks restaurant is dit! Met een tapas style concept kun je veel proeven wat de kaart te bieden heeft, heerlijke salades, kaasgerechten, pasteitjes en vlees en vis. Echt top, je proeft dat alles zelf gemaakt wordt. Uitschieters zijn het lamspasteitje en de baklava (beste die ik ooit geproefd heb). Bediening ook zeer aardig en attent, zelfs de koffie is hier perfect!
Bijtje .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Een zeer ontspannen avond, heerlijk bijgekletst met vriendin en ook lekker gegeten. 2 uur is ruim voldoende om allebei te combineren. Het was erg leuk om de verschillende hapjes te kunnen kiezen en 4 rondes haalden we niet eens. Bediening heel vriendelijk en ik kom zeker nog een keer terug!
Jo J.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Mijn man en ik zijn vorige week bij Kreta geweest en voor het eerst genoten van het nieuwe concept.Je mag dan 4 rondes 4 hapjes per persoon per keer gebruiken..ideaal concept omdat men zo verschillende gerechtjes kan proberen.Onze complimenten voor de kok,alles smaakte even lekker.Enige zware domper was de opmerking van de eigenaar nadat wij onze laatste ronde hadden besteld...hij gaf te kennen dat wij zo snel aten??!!!Dit is natuurlijk niet fijn om te horen als je gewoon netjes aan de regels houd,je gewoon gebruik wilt maken van alle 4 de rondes(betaal je ook voor)en dan deze opmerking te horen.Dus wil je een wat vrolijke gezicht van de eigenaar dan kun je wellicht beter stoppen na de derde ronde.De ober was trouwens wel erg vriendelijk en beleefd!
Beste Jo, wij zijn blij dat uw genoten heeft van ons concept! Ik heb het genoegen gehad om uw die avond te verwelkomen in ons restaurant. Jammer dat uw mij vader (eigenaar en de chef-kok verantwoordelijk voor het eten) verkeerd begrepen had. Hij wilde uw gerust stellen dat het niet nodig was om te haasten voor de vier gangen. Die maakt hij toch wel met veel genoegen klaar voor U. Hopelijk wilt u dit review nog corrigeren.
Met vriendelijke Groet,
Leonidas Eigenaar/Gastheer Kreta Mezes & Grill

Reactie van proever:

Beste Leonidas, dankjewel voor de reactie. Aangaande onze beoordeling t.a.v. Kreta willen wij er nogmaals op wijzen dat de kwaliteit van het eten en de bediening ,in dit geval was jij dat, echt subliem waren. Toch vonden wij het vervelend te horen op onze weg naar de rook-ruimte om deze opmerking te moeten vernemen van je vader...wij waren ons niet aan het haasten en hebben 2 uur genoten van al het lekkers.Toch vinden wij de gemaakte opmerking jammer,sorry.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Het was erg lekker. Veel vlees, daar hou ik van. De wijn was ook erg lekker. En de ouzo ook. En de Metaxas. De bediening was erg vriendelijk wist alles van Griekse witte en rode wijn. Ik ga zeker nog een keer daar eten!
Daphna J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat een goed restaurant. Lekker eten, goede service, sfeer is erg aangenaam en je krijgt er meer terug voor je geld. Ik ben er al een keer wezen eten en het blijft lekker