Kreta (Grieks Restaurant)

Kennemerlaan 116 1972 ES IJmuiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kreta (Grieks Restaurant)

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Sharon D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Erg leuke avond gehad!
Het eten was heerlijk, vriendelijk personeel
En er hing een gezellige sfeer!
Zeker voor herhaling vatbaar.
WilmaBroekhuizen .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Wij komen hier met het gezin graag en vaak eten. Afgelopen week hebben wij hier de verjaardag van mijn zoon gevierd, die werd bij het dessert verrast met met een lekker nagerecht met sterretjes erin. De bediening is hier erg vriendelijk en alert. Het eten was zoals gewoonlijk erg lekker, zeker voor herhaling vatbaar!
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
ons favoriete restaurant in IJmuiden om gezellig met het hele gezin te gaan eten. Geen poespas, gewoon eerlijk en lekker eten!
Dit keer bij toeval hier terecht gekomen nadat een deel van ons gezin een dag weg was geweest. Mooie porties, goed gaar en mooi gegrild vlees, heerlijke groenten en garnituren, gewoon top! Je gaat hier zeker niet met een lege maag de deur uit.
Het decor is een beetje achterhaald, maar dat maakt niet uit, er hangt een fijne sfeer!
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
we hadden iets te vieren en daarom togen we met drie personen naar Kreta. Gelukkig waren we zo verstandig om te reserveren, want om 18.30 zat het restaurant grotendeels vol!
Zoals gewoonlijk heerlijk gegeten, het eten goed gekruid en gelukkig niet zo zout als een paar jaar geleden. Het eten was zelfs soms een beetje flauw, dus ze moeten niet doorslaan.
Helaas zagen we een dag later op de kassabon een glas wijn staan dat we niet hadden genuttigd en het valt me op dat dit regelmatig gebeurt bij restaurants. Wij nemen altijd een fles wijn en die stond gewoon op de bon, logisch, maar dan toch weer een extra glas...Het gaat maar om 3,20, maar toch.
Jammer dat je na een avond lekker gegeten te hebben bijna gedwongen wordt om de kassabon uit te pluizen..
Dick W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Altijd goed, prima mensen! Ik was hier met mw Bakker, vaste klant en dat is helemaal terecht. Je voelt je hier echt klant en de keuken is uitstekend. De jongeman die ons dit keer hielp was daarnaast werkelijk belangstellend en onderhoudend. Zo leuk! De eigenaar is daarnaast bijzonder aardig.
Duinevm002 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Heerlijk gegeten toen mijn moeder 50 is geworden. Hele gezellige bediening en een leuke sfeer. Het eten was ook heerlijk en lekkere grote porties.
Zeker een aanrader!
Michel E.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Samen met vriendin heerlijk gegeten No nonsense griek waar je krijgt waarvoor je betaalt Leuke sfeer, lekkere gerechten gerechten, lekkere wijn en altije net even te veel op je bord. Wij gaan vaker!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Gezellige inrichting, typerend voor een Grieks restaurant. Er was genoeg ruimte tussen de tafeltjes voor de privacy. We werden hartelijk verwelkomd met een glaasje ouzo. De menukaart bood een ruime keuze aan bekende Griekse gerechten.Wij kozen de vegetarische moussaka en de Yemista: paprika en tomaat uit de oven, gevuld met rijst, met als garnituur salade, feta en tzatziki. Zeer royale porties, en beide gerechten smaakten goed. De moussaka was lekker kruidig. De bediening was ook heel vriendelijk en adequaat. We werden vrolijk uitgezwaaid. Een prima gelegenheid om even een hapje te eten.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Ik heb met 2e pinksterdag hier gegeten, het was druk en het terras zat vol maar ondanks dat was het personeel erg attent en vriendelijk. Het eten werd snel geserveerd en het vlees was mals en niks op aan te merken. Zeker een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
we eten hier regelmatig en altijd goed! Onlangs weer gegeten en het was gewoonweg top! Meer dan ruime porties, zeer mals vlees, tja, klinkt saai, maar niets op aan te merken!! Wat ons wel opviel was dat e.e.a. minder zout is en dat is een zeer groot pluspunt. Dit keer niet uitgebreid gegeten, alleen een hoofdgerecht. Personeel is zeer attent en gezellig.
Ajazu .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Ik heb nog nooit zo lekker Grieks eten gehad! Heerlijk!
Jammer dat ik zo ver van Ijmuiden woon maar anders....
We hadden verschillende soorten vlees met daarinheerlijke jus met laurierblad en uitstekende griekse youghurt met honing toe!
Ook de bediening is erg behulpzaam en kin ons veel vertellen over de gerechten.
hopelijk tot gauw!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Wij zijn een van de vaste bezoekers bij Kreta. Jamal de eigenaar en de bediening zijn zeer sympathiek en klantvriendelijk. Het eten is er altijd top en behoorlijke porties. Een kleine minpunt maar dat is niet het restaurant aan te schrijven is dat de toiletten erg verouderd zijn.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Ik kom hier graag met mijn kids en familie . Goede bediening en heerlijk eten . Ik eet eigenlijk altijd te veel maar ja als t lekker is kan ik niet stoppen.
Dit is gewoon een restaurant waar je moet gegeten hebben
Yamas en tot gauw
Mies T.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Vorige week hier gegeten. Decor ziet er prima en gezellig uit. Niet te groot restaurant. Bediening is vriendelijk en attent. Tafel werd nog even schoongemaakt voor onze neus. Porties eten ruim voldoende. Tomaten in boerensalade lag duidelijk tijdje buiten koeling en Smaakte weeig. Dat is jammer. Vlees goed gemarineerd en op smaak. Frietjes te lang gebakken en vettig.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
afgelopen week weer lekker genoten van een heerlijk avondje eten met z'n drietjes! Het is hier altijd druk, ook door de week! Veel vaste klanten en dat zegt ook wel wat. Personeel ontzettend vriendelijk en attent, eten weer verrukkelijk en vooral veel...heerlijk mals gegrilde varkenshaas met champignonsaus, je kon het bijna met je vingers snijden! De mannen een mixed grill en ondanks dat het grote eters zijn kregen ze de borden niet leeg..
Missmaryk .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Ik kom al jaren bij Kreta, ook toen ze nog op vorige locatie zaten. Mijn tevredenheid over de bediening wisselt, maar het eten is altijd top! Elk vleesgerecht ligt op een bedje van gyros, er zit tzaziki bij en patat (kies ik altijd ipv rijst) ik heb mijn bord nooit helemaal leeg kunnen eten. Voorgerecht is dan ook niet nodig, maar de feta uit de oven is heerlijk!
Aardige eigenaar, werkt hard en heeft een mooie zaak neergezet
Donald B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Met zijn vieren gegeten, na een koude duinwandeling; 2 kinderen en 2 volw. vlotte vriendelijke bediening. Het vlees heerlijk mals en lekkere grillsmaak, de specialiteit van de kok. De porties zijn lekker ruim, ik heb voor het eerst in tijden mijn bord niet leeggegeten, lukte overigens niemand van ons, terwijl we toch hongerig binnen kwamen. Het kindermenu is voldoende voor een volw. als deze ook een voorgerecht neemt. Toetjes zijn lekker en ook weer aan de ruime kant. Het was aardig druk op een kille zondagavond dus we zijn niet de enige die het eten en entourage bevalt.
Virenka .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
eten was zoals gewoonlijk weer goed. Ook aan mijn verzoek om patat weg te laten en inplaats hiervan wat extra salade en zaziki, was geen punt en zonder extra kosten.
Wel grappig dat het eerste bordje salade vliegles kreeg, waarna het heel snel werd opgeruimd door de meiden.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Heerlijk gegeten. Kwaliteit van het eten is prima en ook goed bereid. Bediening is vriendelijk en we hoefden niet lang op het eten te wachten. We hebben niet alles op kunnen eten vanwege de hoeveelheid. Aanrader dus.
Snoeks3 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Het eten is altijd prima. Qua hoeveelheid en qua prijs.
Snelle en vriendelijke bediening.
Leuke entourage. Altijd druk. Die drukte geeft eigenlijk al aan dat het goed moet zijn.