Krab aan de Haven

• Terras
6,4
Teun D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Heerlijk culinair 6gangen menu gegeten gisteren, goede service, vriendelijk, de kok stond alleen maar complimenten met de drukte, alles was smaakvol. Lekkere wijnen zowel per glas als fles
Wij hadden chablis heerlijk

Wij als horeca mensen komen hier vaker terug
Halucobo .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
In de havenkom van Almere gekozen voor Restaurant Krab aan de Haven. De Gastro-formule (6 gerechten uit de lijst van voor- en hoofdgerechten) voor elk 6 euro is een schot in de roos. Heerlijk eten, mooi opgediend, mooie porties (echt niet te klein). Een perfecte rondgang in wat het restaurant te bieden heeft. En dat is heel wat. Zeer aanbevolen.
Polleke17 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het restaurant is heel open en licht, wat de gezelligheid niet altijd ten goede komt. Uitzicht op de haven is leuk. Service was vriendelijk. We hadden 2 gevarieerde visschotels (vers en gefrituurd) en die waren teleurstellend. De gefrituurde schotel was diepvries en erg droog. De verse plakjes paling, zalm, garnalen waren gelijk als in de supermarket. Ik had van een culinair visrestaurant toch veel meer verwacht.
Nannette O.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten was goed. De service was niet zo goed, het duurde bijna een uur voor onze eerste bestelling opgenomen werd. Bier werd flat ingeschonken, flesjes vielen van het dienbord, bordjes omgegooid, allemaal wat klunzig. Van de 28 gerechtjes op de proeverij kaart waren er direct al drie niet voorradig en na een uur waren er nog twee niet meer te bestellen. Dat maakt de keuze niet bepaald groot als je bedenkt dat er sowieso al vier soepjes bij staan. Jammer, want de smaak van sommige gerechten was echt heel erg lekker. De carpaccio van rundvlees met pijnboompitten bijvoorbeeld of de terrine van eend en spinazie. Het decor is wel ok, de wc is niet zo schoon, en vreemd gesitueerd. Voor 30 euro plus drank is het het eigenlijk niet waard. We hebben door de enorm langzame bediening niet eens alle gerechten kunnen proeven, iets wat me toch de bedoeling lijkt van zo'n arrangement.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Bij dit restaurant kun je prima eten. Deze periode zijn ze meegegaan in het all-you-can eat concept. Dat willen we wel proberen! Tegelijkertijd weten we dat hier alles ter plekke wordt voorbereid. Dat is lekker maar hoe werkt dit uit?

Er staan allerlei heerlijke hapjes op de kaart, maar het duurt echt lang voordat de eerste bestelling wordt opgenomen, wel 40 minuten. En het duurt een uur bijna voordat de eerste bestelling op tafel staat.

Mijn maag krampt letterlijk van de trek, en ik zie meerdere tafels kijken en fluisteren waar het eten blijft. Een beetje genant voor zo'n goed restaurant. Ook de tweede ronde laat echt op zich wachten, en tegen die tijd heb je al teveel negatieve gevoelens bij deze all-you-can-eat. Want het werkt niet zo. Ik kan namelijk veel meer eten dan dit.

Uiteindelijk is de score onvoldoende. Er is tussen de lange levertijden nog een besteld hapje vergeten, dat waren de garnalen kroketjes.
Eerlijk is eerlijk: het eten is lekker, maar het concept werkt voor geen meter. Heel misschien dat ik het later nog een keer probeer, maar je kunt hier beter a la carte eten.

MoniqueKlokman .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Krab aan de Haven heeft een nieuw concept wat zeer zeker de moeite waard is om uit te proberen. Voor € 29,50 kun je uit een zeer gevarieerde kaart per keer 2 gerechtjes uit kiezen. Niet alleen vis, maar ook vlees. En het is allemaal super lekker. De service van de kok, alsmede het bedienend personeel gaat heel ver. Heerlijk tafelen en goed vers eten krijgen voor een schappelijke prijs? Dan moet je zeker bij Krab aan de Haven zijn. Wij hadden de proeverij nog niet meegemaakt, maar gaan zeer zeker terug!!! Bedankt team van Krab.
Karinpo .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Verschrikkelijke bediening, traag en onbeschoft.
Restaurant een klachtenmail gestuurd en een herinnering hierop, geen reactie. Ik hoef geen compensatie, alleen een bevestiging dat hier naar geluisterd is.
Nooit maar dan echt nooit meer naar Krab aan de Haven.
Als je een slechte middag of avond wilt hebben, gaat u dan naar Krab aan de Haven.
Paulusst .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Bediening ronduit slecht en onbeschoft. Serveerster vond het normaal met haar kont tegen mij te stoten. Excuus? Nee natuurlijk niet. Dezelfde Dame liet drank van haar dienblad vallen. Over de jas van mijn echtgenote. Excuus? Nee natuurlijk niet. Nog nooit zo een onbeschofte serveerster meegemaakt. Het duurde en duurde eer de bestelling kwam. Als we vroegen hoe lang dit nog ging duren? Antwoord: komt eraan. Pas toen we aanstalte maakte te vertrekken kon het wel ineens gebracht worden. Bij het afrekenen gaf mijn vrouw aan deze serveerster aan dat het niet goed is wat ze heeft gedaan. Dat ze de kritiek als opbouwend diende te beschouwen en er hopelijk iets van zou leren. Haar antwoord: ik leer echt toch niets van uw commentaar!!!
Vervolgens hebben we naar de baas gevraagd. Deze meneer hoorde ons aan en deed of zei verder niets. Thuisgekomen constateren we op het internet dat deze meneer helemaal de eigenaar niet is.

Een goed advies aan een ieder. Bezoek dit restaurant niet. Het bederft je dag.

Nog nooit zo een slecht restaurant meegemaakt.

Eens en nooit meer.
Ed M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Prima idee dat all you can eat. We eten namelijk graag van alles een beetje. Goede produkten, heerlijke bereiding en de havenkom blijft een leuke omgeving.
En een goede prijs. Wij gaan hier vaker eten.
Reinavanloo .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heerlijk gegeten. We komen
We komen. Er al jaren de boot
Sfeer is lekker omgedwongen.
Echt op z'n Amsterdams.
Decor is prima.
Vooral het vaste team is een gezellig stel
mensen.
Als je graag vid wil eten dan is Krab aan de haven een aanrader
Brouwerf .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Krab aan de Haven is gelegen aan de sfeervolle boulevard van de havenkom in Almere Haven, prachtig uitzicht en sfeervolle zaak. Chefkok en eigenaar John van Beem maakt superieure gerechten klaar en heeft naast de klassiekers op de kaart ook een concept genaamd "onbeperkt proeven" Een echte aanrader dit restaurant!
Facemail F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Gisteren, dd 0 juli 2015, hebben we (vier volwassen visliefhebbers en een kind van een jaar) heerlijk gegeten bij krab aan de haven. Voor allen een eerste ervaring. Buitenterras met uitzicht op de haven. Uitstekende bediening (behulpzaam, vriendelijk en vlot). Veel gerechten uitgeprobeerd (tapas look alike kaart). Er is ok een menu kaart. Het eten is lekker en fraai opgemaakt. Allemaal lekker. Uitstekende prijs/ kwaliteitsverhouding. Aan te bevelen.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Vandaag gegeten bij Krab aan de Haven in Almere. Zoals velen al beschreven, moesten ook wij lang wachten op ons eten. Tevens werden gerechten vergeten of verkeerd geleverd. De fouten werden afgedaan met een smoes als 'Het staat toch echt op de bon'. Tip!: Controleer of het eten wel gaar gebakken is, want dat word nog wel eens vergeten. Jammer want het concept was leuk bedacht in de vorm van een all-you-can-eat principe.
Renburgh .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Wel mooie damasten servetten, maar prijs/kwaliteit niet in verhouding. Onhandig bedienend personeel (gevulde glazen worden omgestoten). Geen groene bijgerechten. Half schaaltje gebakken aardappelen.
Mariette V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Voor de tweede keer deze week hier gegeten. De eerste keer in het weekend, de bediening was traag. Misschien een ongelukkige treffer? Welnee, dit blijkt de standaard. Ook vanavond personeel dat met zn viertjes achter de bar blijft staan, niemand op het volle terras, lang wachten op eerste drankje, lang wachten op de kaart, lang wachten op de gerechten. Jammer, want het eten is prima.
All you can eat....tja, de formule is misschien aardig, maar door de lange wachttijden kom je niet verder dan 1 of 2 keer iets bestellen van de kleine hapjes. Voor je het weet is het half 10 en houdt de pret op.
Dus nee, sorry, geen aanrader
Rianne2000 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Afgelopen week hier gegeten omdat het concept van meerdere rondes met kleine gerechtjes ons erg aansprak.
Helaas duurde alles ontzettend lang. Na twee uur hadden we pas 1 ronde gehad. Toen eindelijk ronde twee gebracht werd, bleek er een verkeerde bestelling tussen te zitten. Volgens het meisje in de bediening was dat ons probleem want het stond nu eenmaal zo op de bon en of we dat gerecht dan niet deze ronde konden nemen en dan bij de volgende ronde het gewenste gerecht konden bestellen. Hier waren wij het niet mee eens, maar dan was de enige optie om te wachten, want de andere tafels gingen voor.
Nadat we hadden aangegeven dat dat dan nog wel heel lang wachten was, was het excuus dat het erg druk was. Sorry, maar dat slaat nergens op. Neem of meer personeel aan of verminder het aantal tafeltjes.
Uiteindelijk hebben we de drankjes en de eerste ronde betaald en zijn we voor het eerst in ons leven halverwege het eten weggelopen uit een restaurant.
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Sinds jaar en dag is Krab aan de Haven een begrip in Almere. Vroeger een perfect a la carte restaurant maar sinds men is overgestapt naar het all you can eat concept is het minder.

Mooi gelegen aan de Havenkom van Almere Haven dus alle ingredienten voor een mooie avond maar dan moet je wel bediend worden. De bediening was door de jaren heen altijd al een minpunt maar maakte het eten veel goed, nu is bediening afwezig.

Hapjes zijn ok maar niet bijzonder. Schoenmaker houdt u bij uw leest en zet weer vele visspecialiteiten op de kaart en wij komen als vanouds met regelmaat terug.
Stsm .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We konden pas wat bestellen toen we er 20 minuten later om vroegen. Eerste gerecht liet ook erg lang op zich wachten. Tweede gerecht duurde zo lang dat we besloten hebben om weg te gaan. Drankjes betaald en het eerste gerechtje. Het excuus was dat het druk was, dit was alleen niet het geval. Personeel was niet vriendelijk. Vooral de meneer in de bediening zag er niet naar uit dat hij er plezier in had. Dit is het eerste restaurant waar ik weggelopen ben. Ik ga hier nooit meer eten en zal het ook niemand aanraden.
J R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Na een heen en weertje langs de haven kozen we voor Krab en dat was een goede keus. We ontdekten al snel dat Krab ook meegaat in de Almeerse "All you can eat" gekte en dat de reguliere kaart beperkt is tot wat klassiekers. Nu bevatte de tapaskaart genoeg lekkere gerechten maar we kozen toch voor "klassiekers". Uiteraard ga je niet naar Almere's enige visrestaurant voor een biefstukje dus kozen we eerst Bouillabaise en krabkroketten. Beide zonder meer uitstekend. Vervolgens kreeg ik sliptongen die eigenlijk een beetje saai waren. De tong was weliswaar prima gebakken maar daarbij werd een kwak groenten geserveerd en wat gefrituurde aardappelblokjes. Al met al niet heel bijzonder. Gelukkig waren de bediening en de plek prima goed dus we komen zeker nog een keer terug.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Krab aan de Haven is bijna altijd raak. Als je zonder veel zorgen wilt genieten van een lekker diner. Het is een visrestaurant, en er wordt goed gekookt. Eerlijk gezegd staan er niet veel verschillende soorten vis op het menu, maar kiezen is voor ons niet moeilijk.

We nemen namelijk meestal het verrassingsmenu. Deze keer is dat een extra verrassing, want het verrassingsmenu is er niet in de maand april. Naast de kaart is er een 'Onbeperkt Proeven' kaart. De Krab zit namelijk in de Havenkom, met een heel aantal restaurants die overschakelen naar het all you can eat concept. Je moet met de tijd mee, dus ik ben daar geen tegenstander van. Als je het maar goed wordt uitgevoerd.

We hebben deze avond echter beperkt tijd, en kiezen voor het menu.

Op tafel komen: Vis Hors d'Oevre, krabkroket en een vissoep - bouillabaise. De start is heel goed, alle onderdelen zien er mooi uit en zijn met zorg gekookt.

De vulling van de kroket is romig en fluweelzacht. De vissoep heeft heel veel smaak, aan deze soep wil je denken als je zin hebt in vissoep (dat heb ik best vaak). Er zit witvis in, mosselen en garnaal. De Hors d'Oevres zijn voor een voorgerecht vrij fors.

Als hoofdgerecht kiest helft voor Vis van de dag, een Zeebaars in botersaus. De andere helft waaronder ik kiest voor Krab Sabayon.

De vis is heerlijk zacht, en de saus completeert het mooi. De krab is leuk uitgevoerd: de schaal van de krab is gevuld met krab, heerlijke botersaus, witvis, rivierkreeft en spercieboon. Het is lekker, maar hier en daar heb ik een wat droger stukje krab te pakken. Niet erg om een puntje af te trekken, maar helemaal perfect is het niet.

Helaas hebben we vanwege een verplichting geen tijd om een toetje te nemen. En blijkt bij het afrekenen dat de 'Onbeperkte Proeverij' alleen in de maand april als test is gepland. We kunnen hier dan niet meer van genieten, want het is al eind april. We vragen aan gastheer Dennis of het in mei wordt voortgezet, dan kunnen we het in ieder geval een keer proberen. Dat wordt in ieder geval voorgesteld in het team.

Conclusie: hier kun je met een gerust hart eten. Ik kom hier al meer dan 10 jaar en heb ooit 1x een opmerking gemaakt over het eten. Daar was indertijd een goede verklaring voor. Het menu omvat minder verschillende visgerechten dan ik recent in Urk ben tegengekomen, maar de kok is wel beter. De gerechten zijn hier geraffineerder, en daar houd ik toch erg van.

NB. Op het moment van schrijven is het al mei, en ik zie op de website van het restaurant dat de Onbeperkte Proeverij geprologeerd is. Over een paar dagen ga ik het proberen en schrijf dan zeker een recensie.