Kraantje Lek

• Huisdieren welkom , Terras
Erg duur
Leslie V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Net hier geluncht met vrouw en kinderen. Uitsmijters en pannenkoeken voor de kinderen. Fijne bediening en goed terras met uitzicht op speeltuin. Ze gebruiken verse produkten. Heel goede aanrader!
Melle01 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Met gezin bij Kraantje lek pannenkoeken gegeten. Zeer teleurstellend, waren nauwelijks gaar. slechte prijs/kwaliteit verhouding, slechte ontvangst, totaal geen aandacht.
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Na een wandeling in het bos, hier naar toegekomen voor een kop warme chocolademelk en diner. Het eerste wat opvalt is de inrichting dat iets weg heeft van een oude herberg. Dat de ingang langs de keuken loopt omschrijven sommige recensenten als "personeelsingang", wij hebben het ervaren als een kijkje en daarmee vertrouwen in o.a. de schoonheid van de keuken. Daarnaast wordt de inrichting gesierd door diverse (soms imposante) opgezette dieren, dat zeker past bij de locatie en de menukaart, maar is misschien ook een kwestie van smaak...

Mijn partner en ik kozen beiden voor de wildproeverij die ons naast de kaart werd aangeboden. Dat bleek een zeer goede keuze! Vooraf een combinatie van eend en kwartel, en hoewel ikzelf niet dol ben op eend was het voortreffelijk bereid. Het hoofdgerecht was een combinatie van hert, haas en wild zwijn. Alle drie bijzonder mals en goed op smaak. De saus en bijgerechten waren goed in hun eenvoud en ontzettend lekker. Goede verse ingredienten hebben blijkbaar weinig opsmuk nodig. De porties waren daarbij zelfs voldoende voor mijn vriend (die een grote eter is). Het toetje bestond uit een klassieke combinatie van appel, caramel en kaneel ijs. Hoewel we er weinig van hadden verwacht, was het ontzettend lekker en sloot het de maaltijd perfect af. Op de kwaliteit van het eten geen enkele aanmerking! Kort punt van aandacht is misschien het vermelden van de prijs van de wildproeverij, die goed in verhouding is tot de kwaliteit maar wel iets boven die van de andere (voor/hoofd)gerechten ligt.

Het drankassortiment is uitgebreid en doordacht met bijzondere wijnen waarbij ook uit huiswijnen gekozen kan worden. Een absoluut plus punt is dat er kosteloos water wordt bijgeschonken, eigenlijk heel normaal maar tegenwoordig een zeldzaamheid in veel restaurants.

De bediening sloot qua niveau precies aan bij het eten. De combinatie van vriendelijkheid met een formeel randje zorgt ervoor dat je je welkom en speciaal voelt. Er werd meer dan voldoende naar ons omgekeken en rekening gehouden met onze wensen zoals tijd tussen de gangen.

Al met al hebben wij hier een ontzettend fijne avond gehad en komen wij zeker terug.
Ikbendiane .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Na een prachtige wandering in de omgeving streken we hier neer voor lunch. Het was erg druk, dus er werd meteen gezegd dat het lang zou duren. Helaas was het resultaat niet echt lekker: in de tomatensoep zaten dikke klodders bindmiddel. Na een uur werd het broodje beenham geserveerd: dat leek op gewone ham die opgewarmd was met een verschrikkelijk slap, klein wit mini- pistoletje...nee, geen aanrader voor dit broodje van € 7,-. Ik heb dan ook geen fooi gegeven
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
We hebben koffie & gebak genuttigd. De koffie is super net als het gebak.
Vervelend wel dat er ontzettend veel wespen waren. Dit maakte het "even lekker koffie drinken" iets minder relaxed. (Tip: lege kop, schijf citroen en kruidnagel in de citroen doet wonderen!)
Voor de kinderen vind ik de speeltuin niet zo fris (zand) en wat ouderwets, een nieuwe look zou niet mis staan. Complimenten voor het personeel dat afgelopen maandag werkte, vriendelijk & vrolijk. We komen absoluut nog eens terug voor een lunch!
AenGJ .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wij waren op uitnodiging van mijn schoonzus en haar lief die geboekt hadden via Social Deal. Op een prachtige locatie die ons allen deed denken aan de tijd dat onze kinderen nog klein waren en zich van het Klimduin lieten afstorten. Maar nu zaten wij in een sfeervol restaurant met zeer bekwaam personeel. Ons 3 gangen menu was heerlijk en ruim voldoende. De wijnen waren lekker. De bediening was heel attent en niet al te stijfjes. Vlotte gezellige mensen.
RuudvB .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Op een zondagse lentedag hier op het terras geluncht. We moesten redelijk lang wachten tot de vriendelijke jonge ober onze bestelling opnam. Die was niet zo moeilijk: drie maal kroketje met brood en een portie friet. Vervolgens erg lang wachten. De kroket was in orde, maar lag op een simpel sneetje casinobrood. De friet was een bordje vette Franse frietjes. De verse salade die er bij lag smaakte goed, dankzij de dressing.
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Afgelopen zaterdag hier met vier personen gegeten.
Was erg benieuwd wat ons te wachten stond. 'Kraantje Lek' stond vroeger namelijk meer bekend als een pannenkoeken eethuisje/kinderparadijs dan als een volwaardig restaurant. Maar dat is inmiddels veranderd. Minpuntje vond ik wel de entree. Je krijgt de indruk het restaurant te betreden via de personeelsingang. Dit omdat deze is gesitueerd met zowel links als rechts een keukentje.
Verder was de entourage sfeervol. Misschien een heel klein tikkeltje oudbollig, maar dat past goed in het geheel.
Wij zaten in de gezellige Opcamer. De tafels waren feestelijk gedekt.
Het menu was dik in orde; Vooraf een bakje van bladerdeeg met gamba's in een voortreffelijke saus. Als hoofdgerecht: boterzachte zalm op een bedje van spinazie en gepocheerde aardappel. Als nagerecht de z.g. 'sticky milk pie', vanille-ijs met een stuk heerlijke taart in chocoladesaus.
Ook de rode 'Kraantje Lek huiswijn (Italiaans) was prima, lekker zacht en vol. Smaak: Rood fruit, gekonfijte vruchten. De bediening was goed; vriendelijk en attent.
Conclusie: Goed volwaardig restaurant waar je voor een redelijke prijs heerlijk kunt eten. (Dit terwijl je er overdag nog steeds, zoals voorheen, terecht kunt voor een pannenkoek).
Het restaurant lijkt me trouwens ook een aanrader voor de kerst.
Lola-heemskerk .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Een dikke 10 voor het feit dat er kraanwater in een kan word geserveerd waar niks voor gerekend word. Dit zou elk restaurant moeten doen in Nederland en zeker in deze buurt. Wellicht logisch, maar een sterren restaurant om de hoek (met notabene uitzicht over de waterleiding duinen) schenkt Sourcy mineraal water.

Wij hebben ook genoten van het Social Deal Menu. Eendenham met een torentje van mousse, de parelhoen op een bedje van spinazie en de sticky milk pie. Ook het vis menu van mijn partner was erg goed. De bediening was zeer professioneel en sfeer is uniek te noemen. Tussen al de trendy lounge tenten met hun semi sjieke interieurs en dito kaart is dit een mooie tegenhanger. Het is een beetje stoffig maar het past goed bij de omgeving en het laat een uniek stukje geschiedenis zien. Het is een plek waar je schoenen wilt uitdoen.

We komen zeker nog een keer terug voor het wild menu.

Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Op zaterdag 7 februari 2015 hebben mijn partner en ik hier met een Social Deal voucher gegeten. Speciaal voor Social Deal was een keuzemenu samengesteld: voor het voor- en hoofdgerecht kon worden gekozen uit vlees of vis. Voor het voorgerecht had mijn partner geopteerd voor vis. Dat bestond uit een bakje van een soort bladerdeeg gevuld met garnalen. Daar heeft mijn vriendin behoorlijk van gesmuld. Zelf koos ik voor de eendenham met een torentje van mousse. Die plakken ham waren echt om je vingers bij af te likken zo mals. De mousse combineerde daar voortreffelijk bij. Ook voor het hoofdgerecht koos mijn vriendin voor vis en ik voor vlees. Mijn vriendin kreeg voortreffelijk bereide zalm voorgeschoteld en ik mocht genieten van een heerlijke parelhoen op een bedje van spinazie in een verrukkelijke mosterdsaus. Het vlees was buitengewoon goed klaargemaakt en zo boterzacht dat je eigenlijk geen mes nodig had om het van het bot te verwijderen. Beiden kozen we hetzelfde dessert: sticky milk pie, bestaande uit een bolletje vanille-ijs en een stuk uitmuntende zoetigheid overgoten met chocoladesaus. Lekker, lekker, lekker.

Over de porties waren mijn vriendin en ik zeer tevreden, al zal een grote eter wellicht wat grotere afmetingen gezien willen hebben. Maar daarover zeg ik altijd dat zij beter af zullen zijn met een "all you can eat" constructie.

Het restaurant is zonder twijfel een erkend historisch pand. Het ademde een zeer rustieke sfeer uit met al dat opgezette wild en ouderwetse gebruiksvoorwerpen als bijvoorbeeld een originele balans. Dat geeft een zeer gezellige en intieme sfeer. Het restaurant was ook vol (zaterdag 7 februari 2015), hetgeen bijdroeg tot de warme uitstraling. De bediening was zeer vriendelijk, vlot en opmerkzaam.

Heb ik dan helemaal niets te zeuren? Natuurlijk wel. Bij vrijwel ieder restaurant valt wel een minpuntje te ontdekken. In mijn geval was dat een niet helemaal schone lepel bij het dessert: er restte nog een klein stukje chocolade van de vorige keer. Geen probleem, kan gebeuren. Daar heb ik dan ook geen melding van gemaakt en de lepel gewoon even zelf gereinigd. Wat mij betreft, is dit restaurant een aanrader.

Rest mij nog op te merken dat ik absoluut niet begrijp waar de recente slechte recensies over dit restaurant vandaan komen. Mijn ervaring is in ieder geval een geheel andere.
Patrick-Hond .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Ik heb gegeten met 2 vrienden. Ik verwacht niet de wereld maar dit was wel erg onvoldoende allemaal allemaal. De bediening is redelijk, niets op aan te merken. Zoals andere het decor als "gezellig" en "uniek" beschrijven vind ik het pand vervallen, niet schoon en smakeloos. Het heeft meer weg van een decor uit een B film dan van een restaurant. Het eten was helaas niet beter. Daghap langs de A2 niveau. Extreem simpel, matige ingredienten en beroerd bereid. Gewoon echt slecht. Ik kan dan ook niemand aanrijden hier te eten. Het terras ziet er leuk uit, maar houd het alsjeblieft bij een drankje.
Hanneke T.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Bij het reserveren van een familiediner voor 11 personen ter ere van de negentigste verjaardag van onze (schoon)moeder en oma werd de reden tevoren aan het personeel uitgelegd. Wij hoopten dat er in ieder geval wat vriendelijke aandacht aan de jarige oude dame zou worden geschonken. Echter was de ontvangst en bediening onpersoonlijk en boers. De ober sloeg de plank mis en was zelfs brutaal en arrogant met de wijze waarop hij het gezelschap te woord stond. Het eten: de fazant was smakeloos, de rest liet qua kwaliteit en kwantiteit sterk te wensen over, helemaal in verhouding tot de schrikbarende prijzen. Was er toch nog iets gepeperd! De exorbitante rekening! Nee, wij komen hier niet meer terug. Geen aanrader.
Joost F.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Inmiddels behoort het al vele jaren tot mijn tradities om 1 keer per jaar in januari bij Kraantjelek van een uitgebreid wildmenu te genieten. Zo ben ik ook gisteren ( 09.01.2015) weer bij Kraantjelek gaan dineren.Wederom viel de intieme sfeer, de mooi gedekte tafels mij op. Bovendien was het eten om van te smullen, de wijn om van te genieten en de bediening alhoewel soms wat slordig zeer gastvrij. Concluie een topavond en een absolute aanrader voor een ieder die van Wild houdt in een authentieke ambiance.
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
We kwamen hier aan toen de meutes uitgelaten bakfietskindertjes net vertrokken. Dan verandert Kraantje Lek in een aandoenlijk ouderwets restaurantje. De bediening met de ouderwetse giletjes past precies in het decor van hertengeweien en opgezet wild.
Verrast door de wildkaart waar ik op alleen pannekoeken rekende, helaas ook door de prijzen. Maar wel prima klaargemaakt, een heerlijke herfstavond gehad op een ouderwetse plek.
Theodort .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Dit kan echt niet meer. Het voortbestaan van deze tent is echt nog alleen maar afhankelijk van de omgeving. Je kan heerlijk de duinen in vanaf hier en de kinderen vinden de speeltuin leuk. Maar het eten zou ik je niet aanraden. De pannenkoeken zijn super klein en niet lekker terwijl je wel gewoon een Overveens prijsje voor betaald en lang moet wachten op een plekje op het terras. Dit moet echt een stuk beter anders rij ik wel door naar het pannenkoeken huis op de hoek.
Proef1983 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Vandaag, een zonnige herfstdag, zochten wij na onze wandeling het terras bij Kraantje Lek op. Onze dochter bestelde een pannenkoek met kaas, mijn man koos een frietje met een kroket en ikzelf besloot alleen wat te drinken. Alle drie bestelde we ook een chocomelk met slagroom.

Het duurde lang voor het personeel onze bestelling opnam. Het personeel was in het zwart met wit gekleed. Het doel om er chique/gekleed uit te zien, kwam wat mislukt over. De kleding van het personeel zag er gedateerd uit, jaren '80/'90. Dat was ook hoe het interieur binnen was; oud, rommelig, wat smoezelig. De toiletten waren erg smerig. Denk aan een campingtoilet, die drie dagen niet is schoongemaakt.. Zowel bij de heren- als damestoiletten hing er een vieze geur van urine en waren de vloeren nat.

Terug naar het eten. De pannenkoek was erg klein, zoiets als je thuis uit je eigen koekenpan bakt. Er zat weinig kaas op, maar toch betaal je ruim €7.20 hiervoor. Hij was wel smaakvol. De friet was dun, bleek en slap. De kroket was niet krokant en er zat weinig vlees in. Een teleurstelling! In de chocomelk (3.- voor een kleine beker!) dreven korreltjes waardoor het leek of deze gemaakt is van instantpoeder. De smaak was ook onprettig. Erg onaantrekkelijk. Onze klachten over het eten werden niet serieus genomen; we kregen gewoon de rekening gepresenteerd en onze klachten zouden doorgegeven worden.. Deze rekening was overigens zeer gepeperd! Het is erg duur, voor de kleine porties die je krijgt waarvan de kwaliteit de wensen overlaat.

Buiten, op het terras, ziet het er bij Kraantje Lek erg leuk en authentiek uit. Een leuk speeltuintje voor de kinderen, fijne picknicktafels en zicht op de prachtige omgeving. Jammer dat Kraantje Lek zijn goede reputatie van jaren geleden niet meer waar kan maken. Dit is de derde keer achtereen dat we erg teleurgesteld worden. Tijd voor een flinke verfbeurt, een frisse wind, goede kok en personeel met hart voor de zaak..
Suzanna N.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Lekker ouderwets plekje, maar wat een slechte prijs-kwaliteit verhouding! De pannenkoeken zijn piepklein. Ik dacht dat ik per ongeluk een kinderpannenkoek voorgeschoteld had gekregen (±23cm diameter), maar de kinderpannenkoek bleek nog kleiner (±18cm diameter).

Jammer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Mijn 70ste verjaardag gevierd met echtgenote, kinderen en partners en kleinkinderen.
's Middags op het buiten terras, kleinkinderen heerlijk spelen in de speeltuin, iedereen een drankje en hapje. Alles voortreffelijk!
Daarna aan het diner, we mochten zelf kiezen: buiten of binnen in de voor ons gereserveerde Jaghtcamer, we kozen voor binnen, hoewel het mooi weer was, maar wat dreiging in de lucht zat, er was immers heel slecht weer voorspeld, maar uiteindelijk bleef het droog.
Voor de nagerechten toch maar weer naar buiten.
Het was een heerlijke dag: we hebben enorm genoten, de service en het eten was uitstekend.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Na vele jaren weer eens dineren bij Kraantje Lek. Drie gangen diner € 33,50.
Heerlijke zwezerik kroketjes, als een zalfje. Wat veel couscous salade ten op zichten van de 3 gamba's. De portie grietfilet met gefileerde sliptong was zeer ruim en voortreffelijk, de herten biefstuk, mals en als garnituur voldoende groenten, snijbonen, peultjes, tomaat gevuld met venkel, spiesje van courgette met kruiden en gebakken aardappeltjes. Wafel getopt met roodfruit en een bolletje ijs. Bediening voorbeeldig. Glas huiswijn € 4,25. Kraantje Lek is nog zoals het vroeger was, moet ook zo blijven. Wij komen zeker terug.
J.p. Z.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Fazant wilden we weer eens eten.

Helaas, wat een teleurstelling.

Het smaakte volledig naar niks. Alleen de zuurkool was smakelijk.

Een plofkip van de supermarkt smaakt 10 x beter. Dit was niet de eerste teleurstelliung in Kraantje Lek. De keuken heeft ons in het verleden vaker teleurgesteld.