Kota Radja

Meer informatie over restaurant Kota Radja

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag 15:00 - 22:00
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
"Gewoon" een goede Chinees. Wel erg onervaren, jong personeel, maar dat is een keus van de portemonnee, die ik vaak niet begrijp. Menu 3 gangen genomen. Alles ruim voldoende zowel kwantiteit als kwaliteit. Verdeeld over vis en vlees gerechten. Mooie, stijlvolle inrichting.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Ditmaal niet op de recenties afgegaan maar op een aantal ervaringen van ruim 30 (!) jaar terug. Blijkens een met overdosis plakband op het glasvezelbehang aangebrachte, desondanks loslatende poster bestaat het restaurant maar liefst 50 jaar en de poster getuigd van een gevoel van trots. De manier waarop de poster er hangt zal helaas ook getuigen van een bij ons achterblijvend gevoel van 'ach, zo kan het ook wel'.
Het is rond 18:15 wanneer we binnenkomen. Slechts een handjevol tafels zijn bezet en wanneer dat rond etenstijd het geval is dan moet je klaarblijkelijk al zo je bedenkingen hebben. Het blijkt.
Het theekopje van mijn vrouw is verre van schoon dus vraag ik om een schoon kopje. Het vervangend exemplaar is inderdaad iets schoner. De tomatensoep is goed van smaak en op temperatuur. We hebben goede moed. Maar wanneer het hoofdgerecht komt dan blijkt de omelet (foe yong hai) niet vers bereid maar van een voorbereid gerecht op een bakplaat gesneden. Het heeft bovendien een harde vlies, waarschijnlijk is het opgewarmd. Van de drie soorten babi pangang is er eentje droog, hard en doorgebakken. De vijftig jaren ervaring spatten er niet vanaf. De bami, de nasi en de satehsaus brengen het er goed vanaf, maar de lust is ons vergaan. Ons gezellig dagje uit wordt op het einde licht verpest. De serveerster brengt mijn commentaar over naar de eigenaar en komt terug met de mededeling dat 1 van de 6 gerechtjes van de rekening zal worden gehaald. Ik leg haar uit dat dit niet zal maken dat we terugkomen. De koffie en het dessert slaan we hier over. Kort daarop meldt zich de eigenaar aan tafel en ik nodig hem uit erbij te komen zitten. De man blijft liever staan en ik herhaal mijn klachten. Ik zal de hele conversatie achterwege laten maar de man voelt zich
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
lekker eten bij Kota radja. het geroosterde buikspek met Hoisin saus is de favoriet. het special menu met babi pangang foe yong hai en tjap tjoy allemaal prima. Goed warm en lekker op smaak. Het decor is zoals overal. maar schoon en netjes.
Johson01 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De bediening wil altijd sneller dan wij willen. Na 2x dit te hebben aangegeven wordt er op ons teken keurig de bestelling opgenomen. Immers, na de bestelling wordt er verrassend snel bediend bij een chinees restaurant. Dat is ook hier. Rijsttafel van het huis hebben we besteld. Vooraf: Voortreffelijke soep (met vlees en krab) en dim-sums. De hoofddis bestaat uit een heerlijke variatie - die volgens mij iedereen lekker vind - van vlees, garnalen, st. jakob-schelpen en groenten. Klein minpuntje: de ossenhaas is iets te ver. Maar de overige gerechten zijn meer dan voortreffelijk. Daarnaast is bij dit chinees restaurant de als bijgerecht geserveerde nasi heerlijk. Conclusie: voor relatief weinig geld heerlijk eten in een wat sober restaurant.
DeVreter .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Supergoed eten; geen ordinaire Chinees waar je op zondag afhaalt (je begrijpt vast wel wat ik bedoel). Pekingeend is aanrader, heerlijk! Ik vind het alleen niet bijzonder gezellig ingericht.
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Na een vriendelijk ontvangst mochten wij een tafeltje uitzoeken. De menukaart inclusief wijnkaart werd al snel gebracht. Gekozen voor een Zuid Afrikaanse wijn Chenin Blanc, een heerlijke wijn. Als gerechten kozen wij voor de Pentan met kip en de Peking Eend op traditionele wijze. Beide gerechten zeer smaakvol. De kip een lekker pikante smaak en de eend zoals hij moet zijn zijn.
Heerlijk gegeten voor weinig geld, extra nagevraagd of de rekening wel klopte.
Een aanrader voor Leeuwarden.

Shailinder S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Mooie zaak, vriendelijke bediening. Er was iets fout gegaan bij onze bestelling, en moest helaas opstaan richting bar voor ik samen kon gaan eten. Het probleem is daarna wel heel snel opgelost. Er waren 2 bediendes waarvan één heel goed (blond haar) en de tweede duidelijk minder gastvrij. Onder aan de streep een gezellige avond gehad waarbij de directie zich heeft verontschuldigd voor het kleine euvel. Ik zal zeker terug gaan!
Romano B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Lekker chinees/Aziatisch gegeten.
Goede prijs / kwaliteit verhouding.
Nette porties en vriendelijk personeel.
Gezellige ambiance

Zeker de moeite waard om hier te komen eten.

Jan L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Verrassingsmenu genomen. Alles lekker vers met veel smaak, aantrekkelijke presentatie. Vlotte bediening. Iets te weinig sfeer omdat er niet veel klanten waren.
Tsjeard B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Wij hebben hier reeds vaker gegeten en komen graag terug.
De kwaliteit van het eten is hier prima. Wij zijn dol op de rijsttafel. De ambiance is goed. Modern interieur en het ziet er keurig uit.
Hele vriendelijke bediening. Typisch wat je van een Chinees verwacht. Echt een aanrader.
Bleek288 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Het voorgerecht (garnalencocktail) viel mij erg tegen: de garnalen hadden geen smaak en leken wel gekookt. De chinese pekingeend daarentegen maakte het meer dan goed en was heerlijk.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Goed gegeten in een klein gezelschap aan een ronde tafel. Aanbevolen door kennissen in Leeuwarden en terecht. Goede loempia's, prima Peking eend, en ook andere gerechten zoals het een goed Chinees Indisch restaurant betaamd. Prettig geprijsde grote porties, zodat we met de doggy bags vertrokken. Aankleding sprak mij niet zo aan (schijnt verbouwd te zijn na een brand).
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
van oudsher in L. met stip een van de betere chinezen.. vorige x genoten vd pekingeend.. ditmaal onbeperkt wezen dimsum-men..
kleine overheerlijke gerechtjes (vgl. tapas, sushi ed.) ja perfect!!
misschien in chinatown DH wel veel meer keuze, maar hier de belangrijksten geheel op smaak.. service prima, prijs+entourage oke
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Een tijdje geleden hebben wij hier prima gegeten, vanavond opnieuw, de verwachtingen zijn hooggespannen.

Als vooraf bestelden we de huisgemaakte loempia's en een portie sate. We kregen 2 mini loempia's en een portie van 4 sateetjes voorgeschoteld. De presentatie was redelijk karig, de smaak gangbaar (niet uitgesproken).

Het hoofdgerecht bestond uit de Pabi Pangang en de Mapo Tofu. Ook hierbij was de presentatie heel gemiddeld. Hoewel de smaak door gaat voor een gemiddeld chinees restaurant, het kon niet onze verwachtingen overtreffen.

Als dessert bestelden we een roomijs met ananas en een dame blanche. Een dame blanche hoort geserveerd te worden met warme chocolade. Wij kregen een bolletje ijs met koud overgoten chocolade. Ook de ananas was volgens ons niet vers, het was afgemaakt met fruit uit blik.

Het restaurant is modern en netjes ingericht, hiervoor een 8. Voor een hap chinees zonder hooggespannen verwachtingen is dit in Leeuwarden een prima keus, daarom voor het eten een 7. De bediening was best aardig. maar ook wat rommelig, daarom hiervoor ook een 7.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Gewoon de beste Chinees in Leeuwarden. Erg mooie moderne zaak. Vraag om de Pekingeend met pannenkoekjes en hoisin en je heb de avond van je leven.