Kota Radja

Melkmarkt 50 8011 ME Zwolle Nederland Kaart

Over restaurant Kota Radja

Heel Azie in het klein

Deze Asian Fusion is een moderne invulling van de Japanse, Koreaanse, Chinese en Thaise keuken. Dit komt ook terug in het stijlvolle interieur. Er kan gekozen worden uit kleine hapjes waar er geen onderscheid tussen voor- of hoofdgerecht gemaakt wordt. Het komt op tafel zoals jij dat wenst. Moeite met kiezen? Als je je wensen doorgeeft creeert de chef een compleet verrassingsmenu!

Meer informatie over restaurant Kota Radja

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras
Jolien V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Ik wil graag koe melk vrij eten. Kota radja heeft een hele overzichtelijke kaart waar alle allergieën op worden aangegeven. Daarbij maakten ze de sushi's vers voor mij zonder de mayonaise. Super service, aardige bediening.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Prima gerechtjes. Klassiekers gecombineerd met wat onbekendere gerechten. Heerlijke Chili Chicken, degelijke sushi, lekkere soepjes. De bediening was vlot en oplettend. Het interieur is mij wat te strak maar smaken verschillen. Aanrader is ook de thaise curry.
Jeffrey987 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
+ Nieuwe gerechtjes

- Service nog steeds niet verbeterdl
- Borden worden neergekwakt
- Lang wachten op gerechten
- Weinig attente bediening
- Zelf om een handdoekje moeten vragen en zelf naar de tafel mogen brengen. De fooi ging dan ook naar mezelf
- Weinig andere garnering

Voor 30 euro de man is dit wel jammer. Voor mij niet meer in ieder geval.
Robertdam .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op vakantie in Hattem zijn we gaan eten bij Kota Radja in Zwolle. Wij zijn erg blij dat het steeds vaker mogelijk is om veel verschillende gerechten te bestellen in diverse ronden. Wij hebben gegeten met onze kinderen en de menukaart heeft een zeer grote variatie aan Aziatische gerechten. Wij hebben super lekker gegeten. Vooral voor mij de Thaise curry en Indonesische rijst. Wij eten geen sushi en dan nog is er meer dan genoeg keus. Bij ons was de service erg goed. En het restaurant ziet er gewoon goed uit.
Dus als we nog een keer in Zwolle of Hattem zijn komen we zeker terug.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wij kwamen op de bonnefooi na een dagje musea, en ik begrijp dat we geluk hebben gehad dat er nog plaats was. Ik was aangenaam getroffen door het aantal vegetarische mogelijkheden, ook sushi. De glasnoedels brachten me terug naar Thailand, en ook de andere gerechtjes bevielen zeer. Mijn disgenoten (niet vega) roemden met name de eend en de springrolls. Attente en vlotte bediening. Enig minpunt is de onverkrijgbaarheid van kraanwater.
Wij kwamen niet verder dan twee rondes...toen waren we helemaal voldaan.
Edwin-D .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We komen hier regelmatig en het eten is werkelijk heerlijk, uitgebreide keuze en kwalitatief goed voor het concept.

Het komt echter wel regelmatig voor dat het gewoon te druk is en de service minder is, wachttijden erg lang worden en gerechten niet of de verkeerde worden gebracht. Ook gisteren was dit helaas wederom het geval en dat is toch echt te vaak voor een restaurant dat bovenin de iens top-10 voor Zwolle staat.

Daarnaast vind ik de rekening van de drankjes altijd schrikbarend hoog, ook als je gewoon pils en limonades drinkt. daar komt bij dat als je de alcohol of limonades zat bent, of naast een fles wijn er bovendien geen karaf kraanwater te bestellen is en je bent aangewezen op een fles sourcy a €5.50/0.75l.

Kortom het eten is goed en lekker, de uiteindelijke rekening is altijd behoorlijk fors gezien de drukte en kwaliteit van de service. Daarvoor zijn er ook betere alternatieven beschikbaar waar je leuker en intiemer kunt eten.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Eerlijk is eerlijk. Op 21 november vorig jaar schreef ik enthousiast over Kota Radja. Als verbeterpunt noemde ik het aantal verschillende mensen dat aan tafel voorbij komt. Deze keer was al het goede als vanouds maar de bediening lag gelukkig in minder en goede handen. Dan is het ook fair om er een puntje bij te doen.
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat hebben we weer heerlijk gegeten bij Kota Radja Zwolle. Het vogelnestje, de salade met gegrilde kip, het zwarte pannetje met heerlijke rijst, de tongstrelende sushi en natuurlijk vele andere heerlijke gerechten. Wederom mijn complimenten. Dit keer konden we dan ook nog heerlijk op het terras zitten, prachtig weer. En de service was er zeker niet minder om.
Binnen is de aankleding niet echt mijn smaak. Volmaakte avond.
Linda_w .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We hadden een Indonesisch restaurant verwacht en waren dus wel verrasst door de sushi, maar het was erg lekker. Ik vond vooral de avocado/zalm rol erg goed, veel verser en lekkerder dan bij de gemiddelde sushi tent.
Daarnaast was de bediening erg gastvrij. Ze kwamen zeer regelmatig langs en vroegen hoe het ging. Het enige nadeel vond ik dat toen we aangaven niets meer te willen bestellen, we ook meteen de rekening kregen.
Verder zit je wel redelijk dicht bij elkaar, wat soms storend is. Het decor is verder vrij standaard.
JessMoss .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We kwamen hier met een grote groep eten, om afscheid te nemen van twee mensen die voor een lange tijd naar het buitenland vertrekken. Een iemand in de bediening was ronduit asociaal en grof, wat een domper op onze stemming was. Ze vroeg ons wat we wilde drinken, alleen op een moment dat nog niet iedereen aan tafel zat of haar hoorde. Toen ik haar vroeg om iets later even terug te komen, gaf ze een theatrale zucht, rolde met haar ogen en liep weg.. Mijn neefje riep naar haar: zit je nu echt te zuchten? Hierop kwam ze terug gelopen om de discussie aan te gaan met hem ipv een excuus te maken... Ze liep te stieren dat ze al meerdere keren dezelfde vraag had gesteld en dat ze hier niet van gediend was. Op zijn uitleg dat nog niet iedereen zat, dat het een afscheidsfeest is en dat dus iedereen met een bepaalde emotie binnen komt, zat ze niet te wachten..
Vervolgens is mijn nichtje, die haar afscheid nam en overigens ook zelf in de hospitality werkt, naar haar collega gelopen om te vertellen dat ze de verdere avond niet meer door haar geholpen wilde worden. Ook bij dit gesprek kwam de vrouw van de bediening staan om haar verhaal doen, op hoge toon, duidelijk nog steeds geïrriteerd omdat haar vraag niet snel genoeg beantwoord werd. Een hele ongastvrije houding die zeker een domper op de sfeer was.
Het overig bedienend personeel was verder prima, maar helaas is er de verdere avond geen excuus meer gekomen of een ander gebaar om deze ervaring goed te maken. En dat is iets dat ik wel verwacht van een gastvrij restaurant.
JamieCaspar .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Ontzettend goed gegeten. De obers waren erg vriendelijk en vlot. De rondes werden binnen 1 minuut opgenomen waardoor het eten er ook snel was. Tip, vergeet niet van tevoren te reserveren. Zelf heb ik hier twee keer gegeten en twee keer was het heel de avond vol. Kortom Kota Radja bezorgd je echt een top avond!
Foodlove27 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Na alle positieve recensies hier wezen eten. . En inderdaad een aantal punten kloppen; vol, tafels op elkaar., zeer onervaren jong personeel, je kan elkaar moeilijk verstaan, eten is goed en zeer gevarieerd; zulke gerechten zie je nergens anders bij een all you can eat! Apart en goed gekruid. Warme gerechten zeer goed. Sushi redelijk. (Ik denk dat de avocado op was , want overal waar avocado bij stond zat het er niet in, dus een sushi avocado zalm was gewoon zalm, jammer dat dit niet aangegeven word) sushi rijst te dik, vis redelijk. Bij paling sushi proef je geen paling etc.
personeel leest de gerechten van het bonnetje terwijl het al op tafel staat.....
Drinken word niet snel gevraagd dus vaak lang lege glazen.
Wat niet klopt; ze hebben geen vaste Eet - tijden. Maar je mag er gerust de hele avond over doen ... (Gelukkig want in het begin duurde het wel even voordat het op gang kwam; , later verliep dit goed)
Al met al lekker eten, 65 euro kwijt , 4 water plus diner, geen desert vind ik toch prijzig, voor minder ken ik nog veel andere leuke restaurantjes! !
B V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Formule met vaste prijs voor 15 gerechten per persoon verdeeld over vijf ronden.
Redelijke smaken, niet erg verfijnd.
Geen karaf met kraanwater te krijgen.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Altijd lekker bij Kota Radja. Wij komen hier zeker 4 keer per jaar. Heerlijke sushi en de Bibimbop is zalig!
Bediening is vriendelijk. Meer verschillende soorten vegetarische sushi zou het nóg beter maken. En geen visseneitjes op vegetarische sushi en zeewiersalade serveren.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Toen ik in de zeventiger jaren in Zwolle studeerde en kamerbewoner was, was Kota Radja nog een 'gewone', traditionele Chinees. De eigenaar groette ons zelfs op straat. Want minimaal één keer per week haalden we af (en aten daar dan twee keer van) en als we in het weekend bleven was Kota Radja ons vaste adres om niet te hoeven koken. Vijfendertig jaar later is Kota Radja een belangrijke speler in culinair Zwolle. Met de tijd meegegaan, hip met een Oosters tintje en altijd vol; in het weekend, maar ook door de week. 'Binnen zonder afspraak' is er meestal niet bij. Prima om af en toe lekker Oosters te eten.
Voor een vast (en billijk) bedrag worden er in een aantal gangen steeds drie kleine gerechtjes geserveerd. Wat je wilt eten kun je op een briefje aangeven. Praktisch maar niet zo passend bij de entourage (vind ik). Om die reden laten we het briefje het briefje en laten we het uitzoeken van wat lekker is graag over aan 'het huis'. En dat gaat altijd goed. De bediening is over het algemeen adequaat. Jammer dat er zoveel verschillende medewerkers aan je tafel voorbij komen. Dat is een verbeterpunt. En ondertussen houdt 'de patron' alles goed in de gaten en ziet er op toe dat alles goed gaat. Hij is niet te beroerd om nog eens uit te leggen wat er geserveerd is en zorgt er voor dat je je echt zijn gast voelt.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Inmiddels diverse malen gegeten bij Kota Radja en alle keren was het eten heerlijk. De bediening werkt hard en de gerechten worden over het algemeen altijd snel geserveerd. Onlangs zijn er weer nieuwe gerechten aan de kaart toegevoegd, wederom erg smaakvol allemaal.
Paul321 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Met een groep heerlijk gegeten!! Gezellig aan een ronde tafel, fijn bediend en lekkere hapjes de hele tijd door. Echt een aanrader!
Info317 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Hier kan ik kort over zijn: Toprestaurant! Ondanks dat we niet gereserveerd hadden werd er toch een plek gecreëerd. De bediening was meer dan prettig en erg klantgericht. In dit restaurant voelt een mens zich echt uit eten. Klein nadeel is dat door de volle zaal een gesprek wat lastig werd.
Roos222 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Zeker een aanrader !!! Eten is goed ... Bediening vriendelijk behulpzaam we komen hier zeker vaker terug .... Sushi met kip is heerlijk
Gwendolyn S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We hebben hier met 2 personen gegeten. Het was op een vrijdag avond en het restaurant zat prop vol. Het eten was lekker, soms een beetje vet, maar desondanks hadden wij niets te klagen gehad.

De service was iets minder, er was namelijk een gerechtje vergeten, na het verteld te hebben aan de ober ging hij er direct achter aan, maar alsnog duurde het een goede 30 minuten voor dat we ons gerechtje hadden (en hadden we onze 2e ronde met eten ook al besteld en gekregen).

Het is een tip om van te voren te reserveren, want het is er altijd erg druk. Ook als je lange rustige gesprekken wil hebben in een knus hoekje van de zaak is dit misschien niet iets voor jou, aangezien met de drukte ook een hoop kabaal komt.

Je kunt reserveren voor 2 tijdstippen, 17:00 tot 20:00 of 20:00 tot sluit.
Wij kiezen altijd voor de latere, omdat het gewoon naar is dat je na 3 uur vriendelijk verzocht word de zaak te verlaten.

Het eten is lekker, de service is (meestal) snel en vriendelijk en het decor is knus en warm. echt een aanrader !!