Kota Radja

Meer informatie over restaurant Kota Radja

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Vanavond zijn wij in Kota Radja terecht gekomen. Hoewel in de buurt is dit de eerste keer dat wij hier eten.

Qua menu hinkt Kota Radja op verschillende gedachte. Het restaurant bestaat daarmee feitelijk uit twee gedeelte. Aan de voorkant bevindt zich het Chinese gedeelte (“Kota Radja”), met een vrij standaard (ingekorte) menukaart. Het achterste gedeelte (“Mei-mei”) is een kruising tussen een sushi-restaurant, en een concept waarbij men naast Chinese gerechten, sushi, ook Westerse gerechten als black angus steak en carpaccio kan eten.

Wij kozen voor het Chinese menu. Als voorgerecht werden wij verrast door uitstekende Chinese lenterolletjes en traditionele pekingeend pannenkoekjes. Beide ambachtelijk, smakelijk en modern opgediend. Echter, bij het hoofdgerecht kwam dat hinken op meerdere gedachten ook tot uitdrukking: een varkenshaas-saté op een tippan, Chinese “shoarma” en Pekingeend. Hoewel kwalitatief goede producten mist dit duidelijk aan authenticiteit. Een domper na de bijzonder goede voorgerechten.

Het restaurant is enige tijd geleden volledig gerenoveerd. Het oogt dan ook prachtig strak en modern. Het nadeel hiervan is dat door het gebruik van gladde materialen het geheel erg gehorig is, zeker op een zaterdagavond. Misschien dat men de akoestiek nog kan verbeteren.

De service is prima. Aanwezig als het moet maar zeker niet opdringerig. Positief punt was ook dat afwijking van de standaard menu’s mogelijk was zonder dat hiervoor een meerprijs werd gerekend.

Al met al heeft Kota Radja er voor gekozen om voor een breed publiek toegankelijk te zijn. Persoonlijk vind ik dit jammer omdat de Aziatische gerechten daarmee aan authenticiteit inboeten.
Jan F.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Binnen 5 minuten stond ons eten op tafel. En na een half uurtje stonden we dan ook alweer buiten. Gezellig tafelen zit er bij Kota Radja niet in.
We bestelden nasi rames kota radja. Dit werd opgediend in een schaal met vier bakjes. De porties waren klein en om alle schaaltjes te vullen waren de drie sateetjes over twee bakjes verdeeld. Op de vraag of het rundvlees (3 blokjes vlees) nog aangevuld kon worden werd aangegeven dat dit alleen tegen een meerprijs kon. Teleurstellend qua hoeveelheid en daarom niet in verhouding met de prijs.
Yvonne1962 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Zeer smaakvol ingericht restaurant. Een voortreffelijke Chinese rijstafel en Tipan. Wellicht een idee om de rode saus bij de rijsttafel apart te serveren zodat men kiezen of men dit wil of niet. Vriendelijke en goede bediening.
Kieriev .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een etentje van de kinderen voor de ouders. Tezamen met aanhang waren we met z'n tienen. Ik ben vegetariër, helaas stonden er op de menukaart geen vegetarische gerechten. Dit was tijdens mijn laatste bezoek aldaar zo'n tien jaar geleden ook alzo, heb het toen ook benoemd. Nu tien jaar later, wat dat betreft geen enkele vooruitgang. Ik vind het nogal veelzeggend dat een zichzelf respecterend restaurant geen enkele aandacht schenkt aan de groeiende groep vegetariërs. Tegenwoordig is dit een zeldzaamheid, en heeft bijna ieder restaurant wel een aantal vegetarische gerechten op de menukaart staan. Helaas behoort dit restaurant tot de kleine groep restaurants die nog in een ver verleden leeft.
Ik moet er dus maar om vragen. De vriendelijke jongeman die onze tafel 'beheert' kan mij er weinig over vertellen, "er komen hier haast nooit vegetariërs", zegt hij. "Logisch", zeg ik, "als je niet de moeite neemt het voor de vegetariër iets aantrekkelijker te maken". Even later komt een dame me te woord staan. Ze biedt me een vegetarische rijsttafel aan, bestaande uit een voorgerecht met 2 vegetarische loempia's, en een hoofdgerecht dat bestaat uit gado gado, foe yong hai en tjap tjoy. Hoe verrassend, maar niet heus. Iedere vegetariër die de Chininees-Indische keuken een beetje kent zal deze gerechten inmiddels de neus uit komen. Hebben ze hier dan geen enkele fantasie? In menig Chinees-Indisch restaurant waar ik geweest ben, hebben ze diverse heerlijke gerechten met tahoe of paddestoelen als vleesvervanger. Dat zullen ze hier toch ook wel kennen? Blijkbaar te veel moeite.
En als het dan nog lekker was. De gado gado werd volledig verpest door een onsmakelijke pindasaus, en ook de foe yong hai was ver beneden gemiddeld. De tjap tjoy was redelijk, maar zeker niet bijzonder.
Al met al, zéér teleurstellend. Ook de rest van de familie, die wel gewoon vleesgerechten had, was behoorlijk teleurgesteld in de over het algemeen smakeloze gerechten.

Enorme afknapper!!! Ontzettend jammer, en absoluut de laatste keer dat ik hier ben gaan eten.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Heerlijk bij kota radja gegeten. Het eten was goed, zoals we gewend zijn. Service is vriendelijk, echter wat toch wel een stuk beter kan is het TE snelle serveren. Binnen 1 uur stonden we alweer buiten. Als ze 5 minuten extra inbouwen per gang dan scheelt dat al wat en is het meer een avondje uit voor de gasten.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Met familie hier gegeten. Decor beviel mij zeer. Eindelijk een chinees restaurant zonder de schreeuwende chinese ballonnen, rood en wat dies meer zij. Heerlijk modern. Service was prima. Eten was ook prima. Maar kwam niet boven de gemiddelde goede chinees uit. Dit in tegenstelling tot het prachtige interieur. Jammer.
Himsterhout .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Heel matig hoor. Qua smaken verrast er niets, vis was niet gaar, er is niet een keer gevraagd of we nog iets wilden drinken en een door ons besteld bijgerechtje van heel simpel geroerbakte paksoi moest maar liefst 12,50 kosten! Veel te duur voor de matige kwaliteit die geboden wordt.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Niet slecht. Mooi bereid, niet te veel saus, maar niet zo heel smakelijk. Ik mis de pit en de kruiden. De pindasaus was echt niet lekker en flauw. Toen ik dat zei tegen de serveerster kreeg ik te horen dat de smaak was afgestemd op kinderen, want die eten pindasaus. Volwassenen blijkbaar niet! Of ik weer een keer de reis naar Beetsterzwaag maak? Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
Hans702 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Afgelopen week een bezoek gebracht aan Mei Mei in Beetsterzwaag.
Mooie en verzorgde ambiance in dit restaurant, keurige schone toiletten en mooi en smaakvol ingericht met vriendelijk personeel.
Daar houdt het dan ook echt mee op helaas....Zelden zulke slechte smakeloze sushi geproefd en de rest van het eten was ook karig en smaakte allerminst vers.
De sushikaart is ronduit karig en prijzig en men heeft van dit restaurant kennelijk een alles in 1 idee proberen te maken, naast enkele sushigerechten staan er een enorme waslijst van onduidelijke en onsamenhangende gerechten op de kaart en zijn de prijzen niet vernoemd bij de hoofdgerechten (hoofdgerechten zijn vanaf 16,50 ???)
Ik geloof oprecht dat men dit restaurant met de allerbeste bedoelingen heeft "bedacht" maar vooralsnog is het van alles en tegelijk van alles niets...en dat is reuze jammer, het is echt vlees noch vis!
Ofschoon de inrichting en styling heel erg smaakvol en luxe is heeft het in de verste verte niets maar dan ook niets met een sushi of Aziatisch restaurant te maken, niet qua inrichting, niet qua decoratie, niet qua achtergrondmuziek etc etc...
Allerergste was toch echt dat ik in veel Aziatische restaurants heb gegeten maar dit echt ronduit slecht was qua kwaliteit van het aangeboden eten...zo erg zelfs dat ik te verbouwereerd was om er ook maar iets van te zeggen...simpelweg omdat ik niet wist waar te beginnen met klagen en het totaal niet in de lijn der verwachting viel, mijn tafelgenoten hebben zelfs enkele gerechten laten staan omdat het simpelweg niet lekker was ....toppunt was wel de boontjes die volzaten met harde draden (uitspugen de enige optie) en de ronduit smakeloze, niet verse sushi!
Dit restaurant was ons aangeraden door vrienden maar ik zal het zeker afraden...de vriendelijke bediening en luxueuze inrichting ten spijt...ik begrijp dan ook niets van alle positieve reacties hier?
Meemees .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Mei Mei,

Een aantal maanden geleden perfect gegeten zeer goede kwaliteit,hele mooie wijnen,prijs 29.50 voor 5 x iets bestellen van de kaart.

Nu onlangs weer geweest kun je 4 x iets bestellen en de prijs is 33.95,de porties zijn dan zg iets groter,maar dat hoeft van mij niet.

Erg jammer,maar misschien dat ze de weelde niet aankunnen,btw,ik reed er laatst nog een x langs (zijkant) en het was op primetime niet eens voor de helft gevuld,zouden er meer mensen zijn die de prijsverhoging niet pikken...
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Wij zijn niet vaak zó ontevreden geweest over een restaurant. De smaak van het eten in deze prijzige tent is volledig afgestemd op wat (men denkt dat) de locals willen. De kerriesaus en de groente bij de bami rames waren bereid met... boter! Ik ben in mijn leven in honderden Chinese restaurants geweest in verschillende landen, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. De tjap tjoy was net als de rijst smakeloos, en kariger dan je krijgt bij de allergoedkoopste (maar veel lekkerdere!) Chinezen op de Amsterdamse Albert Cuyp: voornamelijk taugé. De porties waren klein, wat vrij schandalig is bij gerechten van rond de 15 euro.
We moesten lang wachten op de rekening, maar de (Friese) bediening was verder best OK. En dat is dan ook het enige positieve dat ik op kan merken over dit dure en slechte restaurant.
1en .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Wij eten regelmatig bij dit Chinees restauarant en we vinden het 1 van de betere Chinese restaurants in onze regio. Dit keer hebben we achterin bij Mei Mei gegeten. Voor 29,50 kun je dan 5(internationale) gerechtjes kiezen. We zijn begonnen met een salade met vis, hierna hebben we beiden nog de visverrassing uit de zee gehad. Beide gerechtjes vonden we erg lekker. Als laatste hebben we nog een gerechtje met vlees gehad. We kregen er rijst bij, maar dat had eigenlijk niet gehoeven. Verder dan 3 gerechten zijn we niet gekomen. De grootte is iets forser dan tapas gerechtjes. Lekker was het wel! De achterste ruimte vinden we beiden modern en sfeervol ingericht. We werden bediend door twee vriendelijke jonge mensen. Jammer was wel dat de vrouwelijke ober eerst de verkeerde rode wijn (Merlot ipv Cabernet) bracht en daarna ipv een espresso een cappuchino..
Het was erg lekker, maar volgende keer gaan we weer in het "Chinese" gedeelte eten.
HendrikusMartinus .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
's middags gereserveerd voor het Chinees Indische voorgedeelte, wij twijfelden nog even of wij het in achtergedeelte Mei Mei wilde eten (internationale gerechten).
Aangegeven werd dat de zaak bijna vol zat en dat op de avond zelf geen keuze kon worden gemaakt. Tuurlijk dachten wij in deze recessietijd...
Echter het verrassend mooi ingerichte restaurant (modern en toch sfeervol GEEN standaard chinees) zat bomvol.
En niet voor niets! heerlijk gegeten, goede bediening, goede prijs kwaliteit verhouding. Jammer dat dit net iets te ver van ons huis zit anders werd dit onze nieuwe afhaalchinees.
Wat viel iets tegen: het Ti Pan gerecht en het ijs, dit kan echt beter!!, Leerpunt voor kok en ijsinkoper.
Kortom: als chinees zondermeer een aanrader.
BurgemeesterTerwee .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Toen ik nog in Gorredijk woonde ( van 1972 tot 1996) gingen we al naar Beetsterzwaag om chinees te halen. Terwijl er in Gorredijk ook 2 goede zaten, " Anne Pang" en Pom Lai. Kota Radja is top, de inrichting is e hter zo dertien in een dozijn en is zoals je ze overal vindt. Maar who cares wanneer het eten super is en er ein-de-lijk een gastvrouw is die exact weet wie wat heeft besteld. Dus hier niet " voor wie was de cola" ! Verder heeft de bediening er gewoon zin in, is kundig en attent. Goede manager denk ik. Kota Radja is wel duurder dan de gemiddelde " chinees" maar heeft dan ook meer dan bovengemiddeld eten.
Che .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
ben een ware liefhebber van ti-pan gerechten, maar dit was ronduit slecht, stukken droge kip die waarschijnlijk al uren daarvoor waren gekookt. zwartebonensaus was waterig en had nauwelijks smaak. niet eens even geflambeerd. het zag er ook niet lekker uit; voornamelijk stukken groene paprika. onvoorstelbaar dat er mensen zijn die dit restaurant het beste chinese restaurant van friesland vinden. zou bijna gaan denken dat 'zij' er belang bij hebben dat mensen blijven komen..
voor mij zijn ze het slechtste restaurant van friesland. blijf er ver weg vandaan.
Remich .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2013
Wat mij betreft een van de beste Chinees restaurant van Nederland. Het decor is "standaard" Chinees; de toiletten erg netjes en schoon en een muziekje op de achtergrond.

De service is uiterst vriendelijke en behulpzaam.

Het eten is erg lekker en wordt goed klaargemaakt. Het is niet een heel goedkoop restaurant, maar elke cent waard.