Evenementen

AH Restaurantactie à la carte

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

AH Restaurantactie

Drinks not included.

Available on the booked timeslot.

DEFAULT description

Speciale deals

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Kostas de Griek

Griekse gezelligheid

Wij hebben echt genoten, het is bij ons om de hoek, de kwaliteit van het eten is top en er heerst een familiaire sfeer. Een restaurant dat al snel je hart steelt. Hier gaat het om genieten, de passie spat er van af. Kostas zet de lekkerste authentieke Griekse gerechten op tafel en zorgt dat het je aan niks ontbreekt.

Meer informatie over restaurant Kostas de Griek

Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 22:00

Denise D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Op een donderdagavond om 19.00 uur heerlijk gegeten. Er waren al wat tafels bezet, waardoor we geen ruime keus meer hadden. Ik had wel een tafel voor 4 personen op het oog, maar die was bezet door een jas van iemand van het personeel. De aardige mevrouw merkte dit en stelde voor dat we ook gewoon daar konden zitten, geen enkel probleem. Erg vriendelijk allemaal!
We hadden feta seganaki als voorafje, waar je gelukkig stokbrood bij kreeg. Het smaakte heerlijk. Het was alleen niet gefrituurd zoals ze vaak in Griekenland doen, maar om de kaart stond ook gebakken feta, dus het was geen verassing en het smaakte erg goed.
Als hoofdgerecht hadden we een mix van vlees besteld voor twee personen. Mijn man en ik hadden het helemaal op gegeten. Wat smaakte dit vlees goed! Geen vet aan het vlees, het was lekker mals en tijdens het eten vroeg de bedienden of alles naar wens was. Nou dat was het zeker. Zelfs de kok, waar ik een beetje uitzicht op had, vroeg of het smaakte.
Als dessert een taartje gegeten, wat ik de volgende keer niet meer zal doen, simpel omdat ik te vol zal van het voor- en hoofdgerecht.
Kortom; prima tent om even lekker te eten!
mees de jong .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Gisteravond 29/07/2014 voor het eerst bij deze griek gegeten met vier personen, met bonnen van de Albert Heijn, dus ben je benieuwd wat het menu zal zijn, maar wij waren alle vier unaniem met elkaar eens dat dit echt erg goed was, zowel de bediening en het eten was top.
Ik ben wel eens bij een griek geweest maar daar was het vlees erg droog, maar bij deze was het heerlijk mals vlees.
Het voorgerecht was in mijn geval mosselen in een saus ( lekker pittig ).
Hoofd gerecht mixed grill met heerlijke patat, ( heerlijk mals vlees ) met diverse garnituur.
Nagerecht baklava.
Een echte aanrader dus.
marude .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Vanavond gegeten bij Kostas de Griek, was hier voor de tweede keer en het eten was weer voortreffelijk. Bediening is erg vriendelijk alleen was het erg druk en moesten we ontzettend lang wachten op het hoofdgerecht. Jammer, vertel het even aan dat het langer gaat duren i.v.m. drukte en zet gewoon wat te drinken op tafel. Zo zorg je dat men hier weer terugkomt. Weet niet of hier jog een vervolg in zit.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Klein eethuis op winkelcentrum, volgezet met tafeltjes en stoelen. Beperkte kaart. Kwaliteit niet slecht, maar prijs/kwaliteit verhouding is niet in orde. Voor wat je krijgt is de prijs hoog. Service is attent en bescheiden. De inrichting obligaat, volgens de normen van hoe Nederlanders denken dat een Grieks restaurant eruit moet zien. Aanrader? Niet direct.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Kostas de Griek is een pareltje in Rotterdam Ommoord. Het restaurantje is klein en gevestigd op winkelcentrum Hesseplaats ('s avonds wat verlaten), maar het eten is van uitstekende kwaliteit. De schotels zijn rijkelijk gevuld, alles is prima gekruid en de garnituren zijn ook heerlijk. Al het vlees wordt vers gegrild en dat proef je! Ook valt er op de service weinig aan te merken. Vriendelijke mensen in de bediening die verwelkomen én je jas aangeven als je vertrekt.

Herkenbare smaken en ruim voldoende porties van prima kwaliteit zorgen ervoor dat je voldaan van tafel gaat, en voor 3 tientjes pp zit je echt heerlijk te eten met een lekkere koffie na.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Gezellig grieks klein restaurant, de iens deal van 21.50 was perfect wel erg veel maar dan moet je vooraf niet teveel eten, en later op de avond gaan zijn gewoon open tot iedereen weg is.
Hans1954xx .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Heel klein zaakje in een klein nieuwbouw winkelcentrum te Rotterdam-Ommoord.
Beetje sfeerloos dus.
Het eten is net te doen, maar voor een Grieks restaurant onder de maat.
Bediening was nauwelijks betrokken en deed ook geen moeite om eens even iets leuks of gezelligs te zeggen.
Het (gratis)drankje vooraf was echt een heel vies zoet goedje en bepaald niet geschikt voorafgaand aan een maaltijd.
Wat is er mis met een ouzo, zou ik denken.
Meni A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Van vele gehoord dat dit DE plek is om lekker authentiek Grieks te eten. Na een avondje bij Kostas de Griek heb je weer even het vakantie gevoel terug. Ik heb vooral genoten van de verschillende mezedes, met als favoriet de calamares. Verder was ik blij dat ze hier (mijn favoriete bier) Mythos serveerde, iets wat ik zeker niet bij elke Griek zie. Ik kom zeker terug bij deze knusse bistro. Ook al is het voor mij toch een aardige rit.
Alexander R.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Echt niet best, ook niet voor Griekse begrippen

De eerdere recensies lijken veelbelovend, maar in onze ervaring benadert het bij lange na de werkelijkheid niet. Een dikke 8,5 als cijfer voor eten moest wel een gastronomisch spektakel bij Kostas de Griek! beloven (vergelijking sterrenrestaurants), waarbij je je direct kunt afvragen welk referentiekader wordt gebruikt. Goed voor een Griek? Goed in R'dam-Ommoord?

Ik wilde mijn vriendin toch wel graag Grieks laten proberen, dus dan maar een met een goed cijfer. Na deze ervaring hoeft Grieks eten van haar niet meer zo. Ik ben zelf in een veelvoud aan Griekse restaurants geweest in Delft, Vlaardingen, Den Haag, Wateringen, Rotterdam, Capelle etc. maar eten bij Kostas de Griek! is toch een van de minste ervaringen geweest in jaren. De Gyros schotel en de Giorgiosschotel vonden we allebei een ongeinspireerd bord zout vlees. Vanzelfsprekend, smaken verschillen (gelukkig), maar noch dit of eigenlijk geen enkel Nederlands Grieks restaurant scoort een 9 of 10 op eten.

Een andere hint van kwaliteit herken ik nog wel in de kwaliteit van de ouzo die je (al dan niet) als aperitief krijgt. Ook hier slaat Kostas de Griek! de plank mis: ouzo met een sinaasappelsmaakje. Ik kan me niet voorstellen dat een Griek trots is op een dergelijk product. Het is net als bier met 7-up of cola op je single malt whiskey. De huiswijn smaakte zuur en verschraald.

De service was wel aardig, de man deed redelijk zijn best. Het restaurant zelf is krapjes, de tafels vrij dicht op elkaar, het meubilair en de inrichting zeer eenvoudig (ook voor Griekse begrippen).

De rest van de avond nagenoten van de maaltijd, niet in positieve zin helaas.
Je kunt zoveel moois maken van vers vlees, groenten en vis, maar daarvoor moet je wel naar Griekenland.
jennefer12 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Mijn collega's en ik hebben dinsdag bij Kostas de Griek gegeten, het eten was heerlijk vooral de sappige vleessoorten die wij hadden bestelt.De sfeer in de zaak is heel ongedwongen je voelt je gelijk thuis, de bediening was ook heel vriendelijk en behulpzaam, zeker een aanrader, wij komen in ieder geval terug!!
Wil R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Het eten is prima, value for money. Het decor lekker rommelig, maar wel gezellig. De service verleent door de eigenaar Kostas is zeer vriendelijk, de rest van het personeel is langzaam en niet scherp, in een nog niet drukke zaak zit je 10 minuten voordat de eigenaar uiteindelijk moet vragen of je wat wil drinken, vervolgens duurt het nog eens 10 minuten voordat de drankjes gedeeltelijk komen en zo ging het de hele avond. Gemiste kans zo blijft er veel omzet liggen. Nog een advies, zorg voor betere wijn, want hier komt ook een Grieks restaurant niet meer mee weg
svtveld S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Voor de eerste keer met 4 mensen bij Kostas gaan eten, en dat is uitstekend bevallen. Lekkere inktvis en prima feta als voorgerecht. Daarna een combinatieschotel voor 4. Uitstekend klaargemaakt vlees, prima moussaka met rijst en heerlijke tzaziki. Een zeer ruime portie. De yaourti en de koffie maakte het geheel af.
Prima ervaring in een winkelcentrum waar je dat misschien niet helemaal verwacht
margee .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Bij Kostas de Griek heb ik al 2 keer heerlijk gegeten. Gyros erg lekker. Heb regelmatig bij andere Griekse restaurants erg zoute gyros gegeten. Bij Kostas is het heerlijk. Trouwens het andere vlees op je bord ook. Ook de rijst, koolsalade, tzatziki lekker.
Het decor is wat je kan verwachten bij de meeste Griekse restaurants. Bediening vriendelijk.
Aanrader
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
We werden welkom geheten door de eigenaar, een vriendelijke Griek, met een glaasje Ouzo. We vonden het eten okay. Vooraf een schaal meze en als hoofdgerecht een gemengde vleesschotel. Was prima. Bediening vriendelijk. We waren er tegen zevenen en hebben bijna 3 uur getafeld. Per persoon 25 euro, incl. een karaf rode huiswijn, zacht van smaak. Ik had vooraf wat twijfels, maar kan het iedereen aanraden die niet per se naar de stad hoeft en in de buurt van Ommoord woont. Volop parkeergelegenheid (gratis) vlakbij. Lekker warm binnen. Gemoedelijke sfeer. En je kunt je Grieks weer even ophalen;-)
Cheryl V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Van de week samen met mijn familie gegeten bij dit heerlijke
Griekse restaurant. Wij hebben het griekse eten een aantal jaren geleden ontdekt en wij kunnen er erg van genieten. Maar dit restaurant is echt een uitschieter vergeleken met andere Griekse restaurants. Ik zou dit restaurant werkelijk aanraden aan iedereen! Mijn partner en ik waren het er unaniem over eens dat we dit restaurant in de toekomst nog meerdere malen gaan bezoeken. Ongeacht met welk gezelschap we komen, dit restaurant is de ideale uitvalbasis voor een gezellig en smaakvol avondje uit!
Spijkenisse K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Ik ben zondag samen met mijn partner bij de griek gaan eten. En wat hebben wij genoten van de gezelligheid en de warmte die wij voelde met binnen komst. 19:00 kwamen wij binnen en werden warm onthaald met een drankje. Het eten is en was echt van top kwaliteit. Wij zijn bij veel grieken wezen eten maar de kwaliteit van dit eten hadden wij nog niet geproefd.

Het eten werd snel bereid en met goede kwaliteit. Dit mag gezegt worden en mijn complimenten aan de Kok.

De prijs verhouding viel mij reuze mee. Hier gaan wij zeker vaker heen!! dat is overduidelijk.
Ed W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
echt een wijk restaurantje, maar net de prijzen van een super de luxe griek.
het eten is redelijk niet meer dan dat, de bediening is langzaammmmm.
we hebben hier gegeten met 3 personen er waren in het restaurantje 2 tageltjes bezet alleen het voorgerecht duurde al een uur.
wat ook heel hinderlijk is, de afhakers die moeten wachten zitten aan de allemaal lege tafeltjes te wachten je voelt je net of je bij de afhaalchinees gaat eten.
verder is het enorm stil wij waren hier op zondagavond 18.00 uur.
Eens maar nooit meer vooral toen we de rekening kregen prijs - kwaliteit staat in geen enkele verhouding bij dit achterhaalde afhaal restaurant