Over het restaurant Kostas de Griek

Griekse gezelligheid

Wij hebben echt genoten, het is bij ons om de hoek, de kwaliteit van het eten is top en er heerst een familiaire sfeer. Een restaurant dat al snel je hart steelt. Hier gaat het om genieten, de passie spat er van af. Kostas zet de lekkerste authentieke Griekse gerechten op tafel en zorgt dat het je aan niks ontbreekt.

Meer informatie over restaurant Kostas de Griek

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 13:00 - 22:00

Marjo H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij zijn hier al vaker geweest. Ook enkele keren via de AH-restaurant aktie. Wanneer je gebruik maakt van deze aktie krijg je een andere menu kaart. De prijzen zijn gelijk aan de gewone menukaart alleen is de lijst iets minder uitgebreid en de meest voordelige gerechten zijn weggelaten.
De keus is echter ruim voldoende op deze 'AH-menukaart' De ontvangst was zoals altijd weer uiterst vriendelijk en die vriendelijkheid houden ze ook de hele avond vol!
Het eten was weer heerlijk en niet te vergeten, zeer ruime porties, dus...rollend naar huis.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten in deze sfeervolle zaak met zeer vriendelijk personeel. Telkens weer genieten van dit uitje naar Kostas de Griek. Aanrader!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wederom heerlijk gegeten in een goede sfeer. Goede, zeer vriendelijke bediening. Komen hier zeker weer terug! Voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht zijn flinke porties van uitstekende kwaliteit.
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Na de bestelling word het eten op rap tempo opgediend. Geen tijd om het eten te laten zakken. Voorgerecht was goed ( carpacio en calimaris), hoofdgerecht was ossenhaas met feta die was droog en er zat een zoetzuur bij als groente en een geroosterde paprika en de patat wast taai. Nagerecht was goed maar werd te vlug op tafel gezet waardoor ik gauw vol zat. Ik kom hier niet meer terug.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We zijn vriendelijk ontvangen en kregen een twee persoonstafel achter aan in het restaurant. Al snel werden er twee glaasjes Ouzo uitgeserveerd als welkomstdrankje. Direct erna kwam de speciale AH kaart, al was het best druk in het restaurant.
Beide de Dolmades genomen. bestond uit 3 rolletjes aangevuld met een mandje stokbrood.

Als hoofdgerecht beide de Souvlaki XL special kokkino. Dat is een flinks spies met grote stukken ossenhaas en stukken varkenshaas.
Ook hier weer veel aanvulling van paprika, koolsalade, diverse groentes, Tzatziki, risoto en frites.

Na kozen we voor de Pagoto me frouta.

De rode wijn smaakte prima en zeker voor de prijs van € 3,50

We zaten echt vol, maar komen hier zeker terug. Dan nemen we maar geen drie gangen, want alles wat wordt uitgeserveerd is veel.

Na afloop nog even met de eigenaar staan praten.
Alles bij elkaar kosten dit € 43,70 Maar daar heb je ook gezelligheid, vriendelijk personeel en goed eten voor terug.
Maar je kan natuurlijk ook goedkopere keuzes maken met de AH kaart.
mstevenaart .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Ik waarschuw maar even: dit wordt mijn slechtste recensie ooit.
Mijn vrouw bestelde Carpaccio (€ 12,90), biefstuk met champignonsaus (€ 25,90 geloof ik) en Pagato Agapi ( Vanille ijs met advocaat, chocoladesaus en slagroom, € 7,90) en die heeft heerlijk gegeten. Kan je ook, heel eerlijk gezegd, weinig aan verprutsen. Maar toch, exclusief drank, zowat € 47,--. Dat is geen laag bedrag voor één persoon, excl. drank.
Ik maakte de fout van mijn leven. Ik bestelde Grieks eten! Tja, gek he?
Voorgerecht: Pikilia: Aangeprezen als 8 verschillende traditionele Griekse hapjes warm en koud, maar o.a. bestaande uit iets vets waar waarschijnlijk een vulling in thuishoorde, 1 nagenoeg koude gehaktbal, 1 nagenoeg volledig uitgedroogd wijnrankblad met al even uitgedroogde vulling, 2 piepkleine sardientjes, 2 inktvisringen en drie sausen, waarvan er 2 hetzelfde smaakten, namelijk naar niets. Dat waren de 8 “traditionele Griekse hapjes”.
Hoofdgerecht: Thalasa Piato. Aangeprezen als een combinatie van dagverse (let wel: DAGVERSE) visfilets. De prijs van € 27,90 is daar ook wel naar. Maar dagvers? Laat me niet lachen. Smakeloze, droge diepvries zult u bedoelen. Het warme eten werd opgediend op een ijskoud bord. Gevolg was dat de vis binnen no time de zelfde temperatuur had. Namelijk heel koud.
Nagerecht: Grand dessert. Pak maar uit met 3 gebakjes, drie bolletjes ijs, fruit en slagroom! En dat voor € 7,90. De drie “gebakjes” waren 1 x 3 cm groot en smaakten oud. Het bladerdeeg, dat toch krokant moet zijn, was hard en taai, dus het spul stond al minstens een paar dagen (of langer) in de koelkast en “het fruit” kwam zo uit blik. Misschien dat de stukjes appel (dagen geleden) zelf gesneden waren, maar dan houdt het toch wel op.
En dan de bediening:
Uitleggen wat je op je bord krijgt (was bij de vis wel praktisch geweest) is er niet bij.
Als je iets wil bestellen, dan kan je het lampje op je tafel omdraaien. Dat kleurt dan rood. Omdat het bestelde glas wijn bij het hoofdgerecht er na 10 minuten nog niet was, hebben we het lampje maar omgedraaid. Ook al werden de tafels om ons heen bediend: het rode lampje viel niet op, dus dat hebben we na het nuttigen van de hoofdmaaltijd maar weer omgedraaid. Bestelling? Nooit gekregen.
Google even bij “restaurants in Griekenland”, kijk wat die serveren en dan weet u precies wat ik deze avond had verwacht, maar niet heb gekregen. Om met Rob Geus te spreken: Kansloos.
Noor D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Door de aparte A.H.-actiemenukaart werd het onverwacht toch nog een duur avondje uit! Prettig personeel en lekkere gerechten.
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Eten en drinken, de sfeer was gezellig en de bediening was goed. Een paar dingetjes: Er stond een zoutpotje op tafel zodat we zelf zout op de patat hadden kunnen doen. Echter dat had de keuken voor ons al gedaan en hoe! Veel en veel te zout dus! Verder had de tijd tussen het voor- en hoofdgerecht iets korter gekund! Het is echter een aanrader om bij Kostas te gaan eten!
Piet M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
ik heb vrij recent all commentaar gegeven. nu nog een keer. het is een prima restaurant. vriendelijk personeel en goed eten. top. wij komen zeker vaker terug.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een aangenaam restaurant vlotte attente bediening. Speciale kaart voor de ah actie met veel keuze o.a.11 voorgerechten .
Indolicious .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We zijn hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten. Alleen waren ze vergeten ons toetje door te geven aan de keuken, waardoor we lang wachtten en onze kleine meid vervelend werd. Wel goed opgelost. Handig dat je een soort lampje hebt om aan te geven dat er iemand aan tafel kan komen.
H.W. N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Prima eten en een geweldige bediening, De hele zaak zat vol maar wij werden goed voorzien van eten het duurde niet langer door deze drukte.
rwouda1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
De bediening is netjes en vriendelijk. Het eten is gemiddeld vergeleken met andere griekse restaurants. De inrichting is redelijk gezellig.
Alexandra F.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Goede sfeer, overheerlijk eten....wat wil je nog meer? Wij zijn bekend met Kostas en zullen hier zeker blijven komen! Dicht in de buurt een stukje Griekenland....
Christine L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Geweest met AH bon. Bij aankomst snelle ontvangst en direct kaart met een aperitiefje gekregen. Er werd ons niet uitgelegd hoe de AH bon bij hun werkt, zelf maar uitgepuzzeld hoe zij verrekenen dan. Voorgerecht met mandje brood kwam vrij snel. Calamaris en wijnbladeren hapje smaakte wel ok, niet erg denderend. Vervolgens duurde het ruim 45 min voordat de hoofdgerechten kwamen. In deze tussentijd werd ons niet gevraagd of we nog nieuwe dranken wilden. Hoofdgerechten waren mixed grill en gemixte visschotel. Het vlees was wel goed. Ruime porties, iets aan de droge kant maar met tzatziki erbij was het goed te doen. Het visschotel daarentegen viel zeer tegen. Alles was gortdroog en nauwelijks te eten. Bij het opruimen van de borden (20 min later nadat we klaar waren) hebben we aangegeven dat het visschotel te droog was, vertelde de serveerster dat we dat eerder moesten aangeven zodat ze nieuwe voor ons kon maken. Uitgelegd dat we niet weer 45 min konden wachten ivm onze kleintje die erbij was en al erg moe werd van het lange wachten. Dessert kon weinig fout aan gaan, ijs en yoghurt. We rekenden 53 euro af ondanks de AH-bon, en nog eens geen compensatie voor het slechte visschotel. Dus als we de AH-bon niet hadden, was het dus over de 100 euro geweest voor dit etentje. Dit is echt overrated en zeker niet waard voor het geld.
Katinka M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het eten was erg lekker!! We hebben echt genoten :) ook de bediening was erg prettig en vriendelijk. Het restaurant ziet er goed en verzorgd uit en op de achtergrond draaid een sfeervol muziekje.
Ook de wc's waren erg schoon!
Marinko S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Wij hebben hier afgelopen vrijdag gegeten met de 2 kleintjes van 2 jaar en drie stellen. Niet alle serveersters konden zo goed omgaan met de rondspringende peuters maar een lieve meid ging er uitstekend mee om. Daarvoor dank, nogmaals! Het eten was lekker en de porties groot hoewel het hoofdgerecht wel langer op zich liet wachten (45 min.). Dit lag vermoedelijk aan de drukte. Wij waren ook niet compleet, de eerste 45 minuten, misschien dat ook dit de parten speelde. Hoewel wij het onthaal ietwat chaotisch ervoeren- de gastvrouw was er niet en de barman bleef angstvallig stil bij onze binnenkomst, was de uitzwaai bijzonder hartelijk. Netjes de hand gekregen van vermoedelijk de eigenaar die ons nog een fijn 2017 toewenste.
schmeltz_m .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We hebben allemaal lekker gegeten en de service was goed! Lekker dichtbij ook nog! Ik ga zeker nog een keer terug om een ander gerecht te proeven!
60593 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Na een poosje niet bij Kostas te zijn wezen eten, waren zeer verrast door de verbouwing.
De zaak is er enorm op vooruit gegaan. Goede ontvangst en een vriendelijke bediening.
Wij komen zeker snel weer terug.
EGMvandijk .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Altijd heb ik met plezier bij dit restaurant gegeten. Ook vóór de verbouwing. De prijs/kwaliteit verhouding was goed. Op 22 december heb ik er in het kader van de AH-actie gegeten. De menukaart was zo beperkt dat ik duurder uit was dan normaal. Met zijn tweeën waren we ruim € 48,-- kwijt. Dus eigenlijk € 48,-- per persoon. Terzijde merk er op dat de sardientjes bitter waren. Heel erg jammer.