Kort-Jak

Breudijk 60 3481 LR Harmelen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kort-Jak

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,4
6,6
7,2
Mijn-mening .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Recent twee keer hier gegeten.
1 Keer met z'n tweeën en 1 keer met z'n vijven.
Beide keren genoten van heerlijke pannenkoeken!! Aanpassingen in de topping waren geen probleem.
Bediening vriendelijk en alert. De één weliswaar wat meer dan de ander, maar geen mens is hetzelfde.
Aankleding vonden wij sfeervol en passend bij de beschreven geschiedenis, die voorin de menukaart te vinden is. Misschien een idee om die ook op de site te zetten?
Vooraf goed bereikbaar voor reservering.
Het restaurant was beide keren gezellig druk bezet!
Kortom: zeker voor herhaling vatbaar!!
Eerlijkegenieter .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Wij zijn vanavond met de familie (6 personen) wezen eten bij Kortjak in Harmelen. Een gezellig restaurant waar scholieren hard hun best doen om het iedereen naar hun zin te maken. Geen exclusiviteit, gewoon een pannenkoek of simpel 3 gangen menu voor een leuke prijs.
Wat is het toch jammer dat veel mensen op deze site zo anoniem hun gal spuwen over restaurants. Als iets je niet bevalt kun je het even vermelden aan de bediening, wat wij ervaren altijd bij Kortjak, wordt er dan alles aan gedaan om het netjes op te lossen.
Tja en is het druk dan kan het altijd wat langer duren, maar als je zoals ons gezellig zit is dat echt geen probleem. Het blijft voor het personeel in de horeca toch ook mensenwerk. En wat wij zien aan de scholieren bij Kortjak hebben zij er toch echt veel plezier in en dat is toch de verdienste van de eigenaar, die deze zaak al 30 jaar runt volgens de tekst in de menukaart.

Wat ons betreft echt een leuke zaak, voor de anonieme beter weters of mensen met een bepaalde haat tegen Kortjak zou ik zeggen: probeer is positiever in het leven te gaan staan. Meld je kritiek direct en spuw het niet achteraf op een anonieme site.
Positieff .

Chris V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
We hebben hier gegeten, we moesten een uur wachten. Slecht eten en het eten was niet compleet. stokbrood vergeten ect..
jammer!
Zoals u zag was onze lunch heel erg druk. Jammer dat u daarom iets langer dan normaal op uw eten moest wachten. Het stokbroodje was het meisje inderdaad vergeten. U had dat gelijk aan kunnen geven, dan was het als nog gebracht.

Reactie van proever:

Beste Kort-Jak,
Jammer dat jullie zo reageren. We waren niet de enige gasten die het vervelend vonden om lang te wachten. Misschien een tip voor de volgende keer om het duidelijk van te voren aan te geven dat het wat langer gaat duren. wat betreft het stokbrood, ben ik het mee eens had ik eerder moeten aangeven, ik kwam er pas wat later achter.
groet Chris
Stamppotje .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een poosje geleden gegeten hier. Bij aankomst viel het verouderde decor meteen op en was onze tafel voor 6 ipv 7 personen. De 7e werd er daarom op de kop bijgezet, wat niet heel prettig was. Gelukkig was de bediening wel erg vriendelijk. Het eten was echter droog en smaakloos en dan met name de varkenshaas, deze leek regelrecht uit de magnetron te zijn gekomen (van buiten helemaal uitgedroogd en hard). Toen wij hierover klaagde kwam de eigenaar terug met de gerechten en de opmerking dat de varkenshaas droog hoort te zijn en dat een nieuwe net zo droog zou zijn . Tot onze verbazing kregen wij daarop de teruggestuurde en inmiddels koud geworden varkenshazen terug. Naast het teleurstellende eten vind Ik de manier waarop dit restaurant omgaat met kritiek ook erg teleurstellend. Al met al komen wij hier dan ook nooit meer terug.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Voor het eerst hier gegeten en waarschijnlijk ook de laatste keer! Eten niet heel bijzonder. Op het terras staat alles schots en scheef omdat de terras bestrating niet gelijk is. Het stikt er van de wespen! Bediening niet heel erg vlot en te lui om lege glazen mee te nemen terwijl ze wel volle kwamen brengen. Misschien dat jullie het terras eens wat kunnen opknappen met BV nieuwe tafels? Deze zijn enorm smerig aan de onderkant en ook de verf ligt er enorm vanaf!
Svb .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Met mijn moeder, oma en vader en broertje gegeten. Nadat we besteld hadden kregen we op zich vlot ons drankje en de menukaart. De garnalencocktail was erg onprofessioneel in elkaar gezet met wortel er doorheen??! Pannenkoeken waren veel te dik gebakken en niet lekker wat we ervan verwacht hadden. Het decor is ook erg oud maar ziet er wel sfeervol uit, de service is prima maar het eten zwaar onvoldoende helaas. Er moet hier heel veel gebeuren want Kort Jak staat bij veel mensen niet meer zo goed bekend als vroeger, dit zijn we dan ook niet gewend van Kort Jak. De keuken brigade is ook erg jong wat er toen aanwezig was. De oudste misschien 24 jaar?!
Wij hebben al een jaar geen garnalencocktail meer op de kaart staan.
Wellicht in een ander restaurant gegeten?
Pietertje25 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Met een groep van ruim 20 personen waaronder 6 kinderen onder de 10 jaar pannenkoek wezen eten in deze tent.
Per 10 min kwamen er 4 pannenkoeken binnen, gevolg na een uur kregen de laatste de pannenkoek, alleen wel jammer dat de kinderen, die gewoon een standaard pannenkoek hadden besteld deze als laatste op tafel kregen. Na dat aangegeven was dat het misschien handig was om de kinderen eerst een pannenkoek te geven vertelde de bediening dat men dat in de keuken niet kon zien en er dus niets mee konden.
ook het op een bord buiten aangeprijsde speciaal bier was gewoon over datum, dit aangegeven aan bediening maar na bijna twee uur geen enkele reactie hier op, bier wel gewoon in rekening gebracht.

Begreep dat er een nieuwe eigenaar in Kortjak zit, deze moet heel snel veel leren of gauw een andere job zoeken.

Schande voor de horeca.
Als men aangeeft dat de kindertjes eerst moeten eten krijgen die als eerste. Op 5 mei zaten er 120 mensen te eten en 20 pannenkoeken gaan niet in één pan, maar volgens de bonnetjes stonden ze toch allemaal binnen 30 minuten op tafel. Bij sommige producten zoals bier vinden wij het zonde om goede drankjes weg te gooien als er niets aan markeert. Ik ben zelf de tester en ik ben al meer dan dertig jaar de eigenaar van restaurant Kortjak.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Op 27-11-2014 eerst naar de kerstfair op kasteel Haarzuilens geweest en daarna gaan eten bij restaurant Kort-Jak. Het was er onwijs druk en dat was voor ons de bevestiging dat het wel goed moest zijn. Wij konden voor het restaurant op de laatste vrije parkeerplaats parkeren voor andere(n) gasten moesten naar P2. Een gewoon eetcafe-restaurant met een zeer goede kaart en fantastisch en evriendelijk personeel. Wij hebben 2 x een a la carte menu genomen ( slechts 23,30) en 1 x 2 voorgerechten. Voorgerechten 2 x carpaccio en uiensoep en als hoofd 1 x hertenbiefstuk en 1 x wildstoofpot en 1 x carpaccio en als na 2 x koffie en 1 x warme appeltaart slagroom kaneelijs en vanillesaus, Alles was erg verzorgd en smaakten uitstekend. en dat alles voor een zeer betaalbare prijs. De kok kwam regelmatig het restaurant gedeelte in om te kijken of alles goed ging en bewes dat ondanks de drukte alles onder controle was. Het was een mooie afsluiting van een heerlijke dag en wij hebben extra geboten van de zeer goede service ! waar een klein restaurant niet goed in kan zijn. Als wij in de buurt zijn gaan wij hier zeker weer eten !
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Gisteravond weer gegeten, het was druk en daarom in het achterzaaltje plaats moeten nemen. Is gedateerd en zou een opknapbeurt kunnen gebruiken. Schilderijen hangen scheef, diverse lampjes doen het niet, gele muren en plafond en spinnenwebben. Kille uitstraling. Personeel vriendelijk, maar niet bereid de klant tegemoet te komen. Bij jubileummenu halstarrig vasthouden aan de kaart, aangezien de gast diabetis had gevraagt om luxe koffie ( prijs was hetzelfde) maar dat kon niet. Waarom niet wat coulantie. Het duurde lang voordat het eten kwam. Al met al niet voor herhaling vatbaar.
Jammer dat onze achterkamer u niet is bevallen. Bij ons 30 jarig jubileummenu van €23.30 kunt u kiezen uit alle voor-, hoofd- en nagerechten van de kaart. Een gast met diabetes had toch de verse aardbeien kunnen kiezen in plaats van Irish koffie met slagroom en suiker(luxe koffie).
Klinkie .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
We hebben hier gegeten met 8 personen ivm met vaderdag. Ondanks dat we 5 dagen van tevoren hadden gereserveerd werden we ergens achterin een klein warm zaaltje achteraf geplaatst.De pannenkoeken waren ok maar 2 personen (waaronder ikzelf)hadden de vistrio....wat een flauwe onappetijtelijke "troep"kregen we op ons bord. Niet te eten c.q. ronduit smerig en dat voor 18.95 pp.We kregen met 5 personen een heel klein bakje friet, sla en gefrituurde aardappels?Toen we vroegen of dit het was voor 5 personen werd er ongeinteresseerd gereageerd en gezegd dat er geen schaaltjes meer schoon waren?
Slecht personeel, hele slechte service en eten slecht! Kortom: wil je een pannekoek eten kan je hierheen maar anders .... links laten liggen! Je kan je geld overal kwijt!
i.v.m. Vaderdag waren de meeste tafels voor meer dan 4 personen al 2 weken van te voren gereserveerd. Wat het vis-trio betreft zijn er die dag 11 verkocht. Er heeft niemand geklaagd. Garnituur hoeft u bij ons niet apart te betalen en zijn kosteloos bij te bestellen.

Reactie van proever:

Hebben niet geklaagd omdat er geen doorkomen aan was bij het personeel.Bijv toen we vroegen welke witvis het betrof zei meisje van bediening dat is witte vis...zegt genoeg denk ik.Onervaren, jong en te weinig personeel.Totaal niet gastgericht.Geld is probleem niet..kwaliteit en service des te meer!
Mailig .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Heerlijk geluncht, niks op aan te merken, hamburger was lekker, genoeg frites erbij. Ook de clubsandwiches zijn erg lekker. De koffie echter was niet te drinken, eerst een cappuccino besteld die niet lekker was, die hebben we teruggestuurd, toen in de veronderstelling dat het aan de melk lag nog een espresso geprobeerd maar ook die was niet goed. Erg jammer want de rest is echt heel goed, aardige bediening, goed eten, decor vind ik ook wel grappig. Voor de eigenaar dus vooral de tip: koop alsjeblieft een nieuw koffiezetapparaat, dan komen mensen hier graag terug!
We hebben gelijk een nieuw apparaat gekocht.
In april wordt hij geplaatst.
Nog bedankt voor de tip.
Mark N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Wij gingen met 7 personen eten. Helaas hebben 6 personen maar gegeten. De spare ribs waren niet gemarineerd. Deze hebben we terug gestuurd naar de keuken, na de aangebrachte marinade bleken ze nog niet goed. De rest van de tafelgenoten had bijna hun gerecht al op. De bediening biedde aan om een nieuwe spare rib klaar te maken. Prima nog een poging... in de tussentijd wat t frietjes eten. Helaas was deze poging ter vergeefs. Deze ribben waren vet en niet lekker.
Hierna miste er helaas wat service... alleen een excuus van een studentikoze verlegen serveerster, die de woorden over moest brengen van de leidinggevende/kok die zelf niet even aan tafel kwam ( wij waren de enigste gasten nog in de zaak!). ..de spare rib was gewoon in rekening gebracht. Slechte service vind ik... al bied je een drankje aan voor het ongemak, zelfs dat niet. Erg jammer!
Smulma .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Heerlijk gegeten, gewoon een leuke zaak voor een etentje. Simpele zaak waar je niet te veel van moet eisen. Je wordt netjes geholpen door studenten en een eigenaar die gestrest door de zaak rent.
Voor je gezin een prima stek.
Jammer dat er net niet wat meer met de huidige tijd meegegaan wordt, er is hier veel meer moois mogelijk.
Haute Cuisine V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Vanavond hier gegeten met mijn twee kinderen. Druk dagje dus even snel een pannenkoekje.
Mijn oudste zoon en ik namen een pannenkoek, waar op zich niets op aan te merken was. Mijn jongste zoon had een bordje friet met kipnuggets besteld. Zijn gerecht kwam tien minuten later dan onze pannenkoeken, erg ongezellig. Verder hadden de kipnuggets veel te lang in de frituur gezeten, ze waren ontploft en de kip was er een soort uit 'gesprongen'. Ik zou het niet hebben durven serveren. Ik maakte er een opmerking over en gelukkig kregen we goede, nieuwe nuggets en een drankje van de zaak. Op zich goed opgelost, maar toch is mijn oordeel niet heel positief: alles bij elkaar opgeteld (het feit dat mijn zoon geen dessert nam en er niets van de prijs af ging, de mislukte nuggets, het wachten op 1 gerecht) maakt toch dat ik hier niet weer snel terug kom...
Arend K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Meer dan genoeg personeel maar toch nauwelijks service. Neem zeer ruim de tijd als je hier wilt eten want dat zul je nodig hebben, zelfs voor een paar pannekoeken die je zelf in drie minuten zou bakken.
Fatje .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Leek een goed restaurantje gezien de prijs die online te zien was. Mag je toch wel enigzins iets verwachten. Aan onze tafel werd o.a. Een banaenpannekoek besteld. Wat een flater was dat zeg. Een dunne pannekoek met een paar gesneden plakjes banaan erop gelegd. Dit bedoelden we dus nou net niet. Personeel hierover aangesproken en hetbantwoord was...ja vervelend. Ik kan er niks aan doen. Steaks waren redelijk alleen jammer dat de groenten waren meegebakken in het vet. Dessert was Tiramisu. Hoewel ditvde naam niet eens mag dragen. 2 flinterdunne plakjes droge hap cake metbwat uitgedroogde chocola. Slagroom leek uit een spuitbus maar wel 6,95 hiervoor vragen. Na de vraag of het had gesmaakt gezegd dat dit geen turamisu was. Weer het antwoord. .vervelend, ik kan er niks aan doen. Zou de kok daar wel eens een kooklesje willen geven want waar deze zijn opleiding heeft gehad? Er zijn echt betere eetgelegenheden waar je voor hetzelfde geld kan eten maar hier komen wij niet meer.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Wij werden netjes ontvangen. Tafel stond klaar. Had ietsjes groter gemogen. 3 gangen met soep € 25,00 en met voorgerecht € 28,50 Er was keus genoeg, Trio vis vooraf was lekker. Ook de geitenkaas met spek en de soep was prima. Diverse hoofdgerechten. Iedereen was tevreden. Steak Kort-Jak was goed gebakken. Varkenshaas en spare ribs prima. Patat was niet geweldig. De andere aardappelproducten en sla prima. Jammer dat er geen asperges meer waren. Vis-duo lekker. Toetjes origineel, sorbet in een schaal en bananen split met boerenjongens erover. Kindvriendelijk (veel kinderen) ook vanwege de pannenkoeken. Dan is het wat rumoeriger maar dat vind wij niet erg. Ga de pannenkoeken zeker eens proberen.
Trln96 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
De pannekoek was ok, maar wat kan je daar nou aan verprutsen. De klantgerichtheid daarentegen is ver onder de maat. Dit begint als bij het bordje bij de deur 'uitsluitend afrekenen per tafel' en vervolgens weigert men kraanwater te serveren, u wordt verplicht a €2,15 spa blauw te bestellen.
Belabberd dus. Wij komen hier niet meer terug.
A.M.S S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Hier gegeten na het Italië evenement .
Zag er op de heen weg wel aardig uit.
Saté v/d haas besteld. Erg weinig satésaus (alleen over de eerste 3 stukjes) en vlees vreemde kleur. De friet te hard gebakken en de wedges erg donker van kleur en hard.
Wel lekkere sla erbij met eitje en wat wokgroenten .
En gratis stokbroodje met kruidenboter vooraf. Dat je wel
met het broodmes moest smeren...raar.
Geen peper en zout op tafel gezet toen het eten kwam.
Wel haalde de bediening een kussentje voor de te smalle terasstoelen.
Dit is een aardig terras voor een kop koffie onderweg of een broodje.
Prijs kwaliteit niet oké dus niet voor herhaling vatbaar