Koriander

Burgemeester Wuiteweg 18 9203 KK Drachten Nederland Kaart

Over restaurant Koriander

Culinair genieten in Friesland

In het hart van Drachten, gelegen tussen de Friese meren en de Wouden vind je deze verborgen schat, door Michelin al jaren bekroond met een ster. Chef-kok Jan Gaastra haalt zijn producten het liefst van dichtbij; paling uit Wergae, lamsoren van het wad en geitenkaas uit Kollum. Dit brengt hij samen op het bord in prachtige, seizoensgebonden gerechten.

Meer informatie over restaurant Koriander

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:30
- Diner vanaf 17:30
Zondag Gesloten

Jean Bart J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vanavond fantastisch gegeten bij Koriander. Jan Gaastra en zijn team hebben ons een culinair hoogstandje getoond. Dit was onze tweede keer dat we er hebben gegeten en komen snel voor een derde keer.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Lekker gegeten, alles goed op smaak maar niet echt spannend. De jus/saus combineert bij iedere gang goed en maakt het gerecht. De wijnen goed gekozen maar weer niet spannend. Tafels staan ruim uit elkaar wat wij als plezierig ervaren. De kaaswagen is goed gesorteerd en wordt niet moeilijk gedaan over de portie. Alles eigenlijk goed maar dan komt de vraag: was het de prijs waard? 4 gangen met wijn en borrel ruim 100 euro pp. Waren de verwachtingen te hoog ivm de sterren? Conclusie: prijs niet in balans met geboden gerechten.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Hier gegeten met het 6 gangen Heerlijk menu. Goede prijs voor het aangebodene ( ik zou het niet de volle prijs waard vinden).
De gerechten op zich waren niet echt spannend, maar de verschillende smaken die door sauzen/just/extra ingredienten op het bord lagen waar zeer goed. Wij hebben zelf ook nog extra 1 x kaas van de wagen genomen. Hier werd niet moeilijk gedaan met welke je wilde.
Jammer genoeg maar 3 tafels bezet in een heel ruim opgezette huiskamer sfeer. Degene die bediende (deed het alleen) was zeer aardig en leuk mee kunnen kletsen. Goede wijnen voor normale prijs en uit zichzelf gewoon kraanwater aanbieden.
Dus ja zeker voor herhaling vatbaar.
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Hier gegeten in het kader van een 'heerlijk' menu. Het 6 gangen diner voor € 50 euro was het geld dubbel en dwars waard. Vanwege het mooie weer in de tuin gegeten, die heb ik wel eens aardiger gezien (het zicht is op de kantoren rondom), maar binnen is het fraai. De 6 gangen waren alle 6 prima, en eigenlijk vond ik dat ook wel het enige minpunt: het mag best wat gewaagder wat smaken betreft. Plezierig was dat er ook flessen wijn van € 20 te bestellen zijn. Niet top, maar wat prijsstelling betreft mogen vele restaurants daar een voorbeeld aan nemen.
Kmi .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Hier wezen eten met mijn partner. Wij dineren vaker in een sterrenrestaurant en Koriander springt er voor ons echt tussen uit voor een 1-sterrestaurant, wij gokken dat ze hard op weg zijn naar een tweede ster.

Smaken zijn intens en vol, alles op de juiste temperatuur geserveerd met bijpassende wijnen. Opmaak van de borden zoals je zou mogen verwachten van een sterrenrestaurant. Wij genoten van een zes gangen menu, met royale porties voor gangen 4 t/m 6. Ons dessert ruilden we om voor een kaasplankje waar niet te zuinig mee werd gedaan: maar liefs 7 verschillende kazen van flinke portie.

Ambiance zeer prettig en huiskamerachtig. De kunst werd hieronder eerder omschreven als gewaagd en/of gedurfd, maar paste prima in de setting. Bediening attent, professioneel en redelijk informeel. Als wij vaker in de buurt van Drachten komen, zullen we Koriander zeker weer aan doen!
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het eten bij Koriander is op z'n best 'oke' te noemen. We hadden het 6 gangen verrassingsmenu genomen en de enige gang die mij echt is bijgebleven is het dessert. De eerste 3 gangen was met vis, oa een kale bisque. Je hebt 1 ster, doe er dan een langoustine in of een klein stukje kreeft. De vierde gang was een rouleau van kip (want kip is goedkoper dan een gang met kaas?) en het hoofd was een stukje eendenborst. Smaken waren niet spannend, het eten was niet speciaal. Ook waren alle sauzen bij de gangen veel te zout, wellicht te veel ingekookt? Alleen het aardbeien-kersen dessert was van hoger niveau. Het lijkt wel of de chef z'n passie voor het koken kwijt is.

Bediening is vriendelijk en de ambiance is prettig, maar dat neemt niet weg dat we enigszins teleurgesteld het restaurant verlieten.
Wybli .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Uitstekende service, attent en behulpzaam. Absoluut beste restaurant in Drachten en omstreken indien je van verfijnd eten houdt.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag met zijn achten gegeten bij de Familie Gaastra.
Wat hebben we genoten, aan een ronde tafel, naast de kerstboom was het goed vertoeven. Uitstekende service, mooie en appetijtelijke gerechten i.c.m. met goede (flessen) wijn. Gezien onze gemiddelde leeftijd en onze blijk van interesse in alle gerechten en bijbehorende vloeibare geneugten van het leven, werden we aan het eind van de avond uitgenodigd om een kijkje te nemen in de keuken. Dit hebben wij erg gewaardeerd en dit moment dan ook aangegrepen om de witte brigade te trakteren op een dankbaar applaus. Zo konden wij ook wat terug doen en was dit een mooie afsluiter op een culinaire avond! Dank & hulde!
WimTaanman T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste kerstdag hebben we van een vijf (van de mogelijke zes) gangenmenu genoten. Vanaf de amuses tot en met het dessert een uitgekiende opvolging van gerechten. Wij kozen als hoofdgerecht voor de hertenrugfilet en deze bleek boterzacht mals en perfect gegaard te zijn. Voor het dessert kwam enerzijds de echte zoete toet op tafel en anderzijds werd de rijk gevulde kaastrolley voorgereden. Niet zuinigjes drie stukjes maar indien gewenst van alle kazen een stuk, vergezeld van een fijn glas port.
De witte brigade bleek naast hoffelijk ook zeer efficiënt en qua kennis van de gerechten goed geïnformeerd te zijn. De zaak zat bomvol maar werd met enthousiasme foutloos gemanaged. Bravo!
Qua inrichting was er voldoende aan kerstsfeer terug te vinden zonder dat je je in een kerststal van een warenhuis moest wanen. Voor de wat langere medemens zijn de stoelen wat oncomfortabel. Van de kunst aan de muur moet je houden, die is vrij apart.
Dit al langer bestaande adres weet een hoog niveau te handhaven. Houden zo!
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het eten is heerlijk, heel mooi gepresenteerd.
Service: één van de personeelsleden was erg amicaal, ongevraagd werden verschillende personen in onze groep fysiek aangeraakt. Een ander kwam wat stug over. Ongevraagd wordt er continu water bijgeschonken. Vaak worden er op een subtiele manier extra hapjes aangeboden, waarbij het niet duidelijk is dat deze betaald moeten worden, maar achteraf de rekening fors omhoog brengen.
Decor: heel gezellig, maar doordat meerdere rokers meerdere keren door een deur moesten, kwam regelmatig een onaangename koude windvlaag naar binnen.
Verder wel een heel gezellige avond gehad.

Anne L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Na een vriendelijke ontvangst werden we naar de tafel begeleid. Tot onze verbazing is er geen menukaart, we kunnen aangeven uit hoeveel gangen ons diner mag bestaan en waarvan wij niet houden. Dat wordt dus een verrassing. Voor een restaurant met een ster vind ik dit een beetje vreemd.
De amuse bestaat uit een soepje van wortel met gember, een mousse van rode biet en een mengsel van vis. De eerste 2 vind ik lekker maar het vismengsel kan mij ietsje minder bekoren, mijn man heeft geen aanmerking, hij is zeer tevreden.
Het voorgerecht is een gebakken coquille op een bedje van aardappel en zalm. Heel lekker.
Ons hoofdgerecht is sukade op een bedje van snijbonen. Echt overheerlijk.
We hadden aangegeven dat we niet van de zoete toeten waren, dus kwam de kaaswagen langs met een ruime keuze. Prima verzorgd, zo ook de bijpassende wijnen, prettig is dat er ook halve glazen wijn worden geschonken. De prijs kwaliteit verhouding is dik in orde
Hier komen wij zeker terug.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Op het eerste gezicht leek het of wij een woonhuis binnen gingen ipv een restaurant. Eenmaal binnen bleek het verrassend groot en erg ruim opgezet, met veel kunst. Het eten bleek erg lekker, het wijnarrangement goed gekozen en de bediening zeer attent en vriendelijk. Ook de prijs/kwaliteitsverhouding vinden wij uitstekend voor een restaurant met een ster.
Pieterbontje .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Zaterdagavond 6 juni. Prachtig weer in Friesland. Bij de Koriander allerhartelijkst ontvangen en plaatsgenomen in de tuin. Bij een glas heerlijke huiswijn kennis gemaakt met de chef, die uitgebreid de tijd nam voor een praatje. Vervolgens amuses, die werkelijk tongstrelend waren, een vijf gangen verrassingsmenu. Mijn hemel wat een smaken! Oosterscheldekreeft gecombineerd met zalm. Een romige aspergesoep met gegrilde gamba's, tarbot als tussengerecht en Iers lam als hoofdgerecht. Dan een kaaswagen (die je zelden meer ziet, helaas ook in Frankrijk steeds minder) en een dessert om de vingers bij af te likken. Wij hebben een topavond gehad en genoten met volle teugen! Wat een keuken, geen wonder, dat Michelin al jaren de Koriander waardeert met een ster.
Werner K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Waar anderen met 30 graden wellicht een andere keuze hebben genomen, hebben wij lekker de aangename sfeer en temperatuur van dit restaurant opgezocht. Het restaurant is smaakvol ingericht en ademt stijl uit, versterkt door de mooie kunst aan de muren.

We zijn gestart met een smaakvol huis aperitief, waarna ons een 3-tal amuses werd geserveerd, stuk voor stuk een verwenning voor de smaakpapillen. Dit bleek een mooie start van een heerlijk diner.

Wij kregen deze avond een 6 gangen menu geserveerd, met de daarbij passende wijnen. We zijn gestart met een voorgerecht met verse kreeft op een zachte en smaakvolle salsa van tomaat en avocado. Daarna volgde een mooi soepje van asperge, romig qua uiterlijk maar perfect in balans. Het 3e gerecht was een combinatie van kabeljauw met tomaat en een schuim van aioli. Een combinatie die geserveerd is met een krachtige witte wijn, waarbij de onafhankelijk sterke(re) smaken van het schuim en de wijn mooi in balans kwamen. Waren we er dan al met de "tussengerechten"? Nee, er volgde een perfect gegaard stukje iberico rund, met cantharellen en een kruidenjus.
Als hoofdgerecht werd een stukje lam geserveerd, mooi op smaak en kleur, met daarbij aardappel en asperges. Als afsluiter een nagerecht met ijs maakt het geheel compleet.

De bediening is correct zoals het een sterrenrestaurant betaamt, nadrukkelijk zonder stijf te zijn. Er heerst rust aan de tafel, maar tijd voor een praatje of het beantwoorden van vragen is absoluut geen probleem.

Voor ons een heerlijke avond die absoluut voor herhaling vatbaar is!
Sylvia P.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Heerlijk gegeten tijdens de Iens dinnerweek. Heerlijke amuse, versgebakken broodjes, goed tussengerecht van kabbeljauw. Ik ben niet zo'n vleesliefhebber en dat had ik moeten aangeven. Na twee happen van de goed bereide Angus beef had ik genoeg en heb ik het aan mijn tafelgenoot gegeven. Gelukkig had ik een tussengerecht genomen. De wijnen waren allemaal lekker en werden gelukkig per half glas geschonken.
Fpbinkhorst .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Het restaurant ligt op de grens van het centrum van Drachten en bevindt zich in een gewezen woonhuis. Een zeer warm interieur en een heel prettige bediening en het uitstekende eten maakte deze avond voor ons tot een bijzondere avond.
Lekker-iete .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De amuses waren een perfecte start van een prima diner. Het tussengerecht met kabeljauw krijgt van mij een 10; een aanrader! Hoofdgerecht niet spannend maar zeer smaakvol. Alles in goede balans qua smaak, opmaak en hoeveelheid.
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Vorige week hebben we met vier personen bij de Koriander gegeten. Helaas heeft de avond niet aan de verwachtingen voldaan. Natuurlijk kunnen ze in dit restaurant lekkere en mooie gerechtjes maken, maar echt speciaal was het niet, het aantal verschillende ingredienten per gerecht leek wat beperkt c.q. minimaal, hierdoor ontbrak de verrassing en kwam het wat saai over.

De bediening maakte een erg onhandige eerste indruk, door te melden dat we een driegangenverrassingsmenu kregen, zonder dat we dit gevraagd hadden. Iedereen mag fouten maken, maar de correctie ging tevens erg onbenullig. Verder miste het enige personal-touch en was het wat te zakelijk. Het serveren van het kaasplankje is wel leuk, maar pas aan het eind van de was dit een beetje mosterd na de maaltijd.
Het restaurant is prachtig stijlvol ingericht, maar voor een vrijdagavond was het niet bijzonder druk, hierdoor ontbrak wat mij betreft sfeer en gezelligheid.
Saskia W.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Heerlijke verrassing! Zonder ons te realiseren dat we in een restaurant met amuses hadden afgesproken togen we naar Drachten. Konden we daar wel hardop lachen?! Gelukkig wel, verklaarde de jonge ober. En met gevoel voor hoeveel (niet te veel) informatie we aan konden hebben begeleidde hij ons op informele wijze door de wereldse gerechten! Fantastisch gegeten, de Michelinster meer dan waard, gaat allen naar Koriander
Ilse M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Heerlijk en verfijnd gegeten, fantastische bediening op een hele persoonlijke wijze. Mooie locatie, gezellige ronde tafels. Vanuit Amsterdam naartoe gegaan, maar zeer de moeite waard!