Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

westerhuisjenj .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdagavond 16 jan. 2016 hebben we een heerlijke avond beleefd in Korensant Verhildersum. Het meer dan 50 min autorijden was voor wat betreft de beleving van ons bezoek aldaar meer dan waard. Prima welkom geheten door een uitermate vriendelijke gastvrouw die ons vervolgens vrijliet een keuze te maken alwaar we plaats zouden willen nemen.
Het 5-gangen Iensmenu was van een voortreffelijke samenstelling.
Prachtige presentatie van de gerechten op steeds afwisselende "plates".
Ook een zeer verzorgde afwisseling tussen de gerechten met amuses die het predicaat "subliem" verdienen.
Ook bijzonder leuk dat naast de uiterst vriendelijke en correcte gastvrouw de chef ook "gerechten" kwam uitserveren.
Voor de liefhebbers van de verfijnde keuken beslist een aanrader.
Job en Janneke Westerhuis
nynaarran .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Verrassende smaken en combinaties in het Iens menu. Een spectaculair tussendoortje, dooier van wortel(!). Heerlijke bijpassende wijnen en veelal bediening door de zichtbaar trotse en vakkundige chef. Kortom Verhildersum is hard op weg naar een ster wat ons betreft. En dan heb ik de prachtige locatie nog niet eens genoemd. Dit restaurant staat op ons "vaste" lijstje nu.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Goede service en zeer aan te bevelen, we komen beslist weer terug!
Mirre V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Decor is hier prachtig en grandioos maar het eten vond ik verder wel ok maar zeker niet top. Ik vond het servies goed en glazen en dergelijke niet bij de pretenties horen van dit restaurant en veel te gedateerd met veel breukjes, krasjes etc. De boodjes waren daarentegen wel top.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Fantastisch! Wat hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van Schathuys Verhildersum. Voorheen aten we bij 't Korensant, maar de eigenaren hebben besloten zich te concentreren op de locatie in Leens en hebben het restaurant in Molenrij gesloten. We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en hebben de hele avond genoten van het ene na het andere spannende en creatieve overheerlijke gerecht. Er zat een heel goed tempo tussen het serveren van de diverse gangen, geen moment aan tafel zonder iets lekkers te eten. We begonnen met een amuse van bitterbal van oester met heerlijke crème en verse kruiden, daarna perfect gegaarde couscous met saffraan en garnalen, vervolgens een heerlijk stukje zeebaars en daarna een paté van gevogelte met een mouse van eendenlever deze was subliem , tussendoor kregen we even een intermezzo met paprika in een glas om even de smaakpapillen tot rust te laten komen. Het hoofdgerecht met verschillende bereidingen van rundvlees was super en het dessert eveneens.
Bediening heel vriendelijk, de chef-kok komt ook zelf regelmatig in het restaurant om een gerecht te serveren en een praatje te maken. De locatie bij de borg Verhildersum is natuurlijk geweldig om direct al in de sfeer te komen. Wat ons betreft het beste restaurant van de provincie Groningen!
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Wij komen hier regelmatig eten en met heel veel plezier!
Dit restaurant staat bij ons bovenaan.
De smaken zijn zo heerlijk met name de creaties die Wieger maakt van de truffel,
onovertroffen in onze ogen!
En de bijpassende wijnen, super!
Wij komen zeker terug!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Ruim een jaar na een zeer plezierige ervaring in het Schathoes waren we hier opnieuw, op een heerlijke zomeravond. Buiten eten dus, tot ver na zonsondergang met uitzicht op de prachtige borg. Een mooiere plek is in Groningen werkelijk niet te vinden! Culinair gezien werd het een avond om niet snel te vergeten, van de amuses (bitterbal van oester, soepje van daslook met drop) tot het 'zoet', met een bonbon van pure chokolade als absoluut hoogtepunt. Daartussenin een kleurrijk taartje van gort (?) met geitenkaas, een tussengerecht van verrukkelijke schaaldieren en een hoofdgerecht van runderlende. Allemaal perfect, en opgemaakt als een schilderijtje. De wijnen, een fles Cabernet Sauvignon uit de Gascoigne, en bij het vlees een glas Merlot uit de Bordeustreek waren tongstrelend. Culinair genieten in het kwadraat!
Evenals vorig jaar was de bediening, door een welbespraakte jongeman en de partner van de chef (die zelf af en toe ook verscheen) weer allerplezierigst en attent. Een belevenis die we onszelf heel graag af en toe cadeau doen!
Jildu .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Na een bezoek aan de borg, gingen we een kopje thee drinken in het schathuis. We dachten dat er goede producten werden geserveerd, maar wat een teleurstelling! Theezakjes, vooral met smaakjes thee, bovendien weinig keus en geen goede echte theesoorten. Appelgebak superslecht: te licht van kleur, slap en nat, en rechtstreeks uit de koeling. We kregen de indruk dat het een groothandelsprodukt was. Met Pasen verwacht je toch zeker heerlijke huisgemaakte taart of gebak van een goede banketbakker.
Geachte Jildu proever in spe, wij nemen uw recensie ter ter harte en hebben de appeltaart nu van de beroemde bakker Peters uit Leens , over de thee kunnen wij het volgende meedelen in drie jaar tijd hebben wij 4 soorten thee uitgeprobeerd en laten proeven door onze gasten, zij zijn content over de thee. Wij vinden het als team heel jammer dat u niet direct heeft aangegeven de appeltaart niet lekker te vinden er is altijd een alternatief zo maken wij elke dag twee soorten taart en de Gronninger bol Vriendelijke groet Team Schathuys VBerhildersum
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De restaurantweek aangegrepen om maar weer eens bij 't Korensant te eten.
En dat was weer fantastisch!
De amuses (in drop gemarineerde zalm en bouillon van asperges) prima.
De voorgerechten (kabeljauw filet en bon bon van Hogelands gevogelte) heerlijk
De Groninger truffel zoals altijd een topper.
De filet van reeboutkalf perfect gebakken.
En de toetjes gewoon lekker.
Wanneer krijgt dit restaurant eens de ster die het verdient.
Talko D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk gegeten ! Fantastische wijnen. Lekkere amuses (bitterbal van hert was echt een smaakexplosie)
Voorgerecht van hogeland gevogelte was mooi bord eten. Het hoofdgerecht van Hert was smaakvol en delicaat. De eigenaresse is erg vriendelijk en kwam nog met een extra glas wijn om ook bij het gerecht te proeven. Een restaurant om terug te gaan !
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Genoten van het kerstdiner. Kwam een beetje langzaam op gang, maar dat was waarschijnlijk omdat men alle gasten in hetzelfde 'ritme' moest krijgen c.q. houden.
Aankleding van de ruimte was zeer stemmig - perfect voor deze gelegenheid. Sowieso past een prachtige borg natuurlijk ook in de kerstsfeer.
Heerlijke gerechten / amuses en bijzondere combinaties zoals een bitterbal van haas met een beetje advocaat. En ook lekker Hogelands gevogelte met een heerlijke 'boeren jongens' jus met rumrozijnen.
Er moest nog gereden worden, dus qua wijn hebben we het rustig aan gedaan.
Bediening was prima.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Beste Wicher en Sigrid,
Weer heerlijk in het groningse land geweest en gegeten bij het idyllische plaatje Molenrij. En wat hebben jullie en het team ons verwend. We hebben ontzettend genoten van ons verblijf, een perfecte verzorging. Een heerlijke onthaastingsplek.
Uit alles blijkt liefde en passie voor het vak. Chappoo, we genieten nog steeds na.
Groet Rene & Marijke
franncess .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Samen met een vriendin heel erg lekker gegeten,een tafel in de comfortabel verwarmde kas tussen tomaten,pompoenen en eetbare bloemetjes.We kozen het vier-gangen menu waarvan vooral de twee visgerechten heerlijk waren.Als hoofdgerecht had ik de vegetarische gang genomen maar daar had ik spijt van want deze was vlak van smaak.Mijn tafelgenote had de filet van hert als hoofdgerecht,volgens haar de beste van het menu.Het dessert bestond uit kleine hapjes,allemaal even verrassend.Dit restaurant is een aanrader,heerlijk eten,goeie aardige bediening en zeker niet duur.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Voor de tweede keer bij t Korensant gegeten, net als de vorige keer waren wij verrukt over het eten. Portie´s aan de kleine kant. Duur brood dat zonder te vragen op tafel werd gezet, lijkt me fijn om te vertellen dat dit 9,00 voor vier pers. kost... Gezellige sfeer maar rommelige bediening, deze gaven geen rust. Vergaten de wijn, wel teveel op de rekening..... Wachttijd tussen de gerechten was net als de vorige keer veel te lang. Nagerecht was zeer matig. Nog een keer terug..... ?? twijfels!!
Liset86 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Recentelijk voor het eerst gegeten in Molenrij!
Warm ontvangst en prachtige ambiance. Wat vrijwel meteen in het oog sprong was de kas waarin ook gegeten kon worden. Waar zie je zoiets? Verse kruiden worden geplukt door de koks terwijl je zit te dineren! De bediening verliep vlot en uiterst vriendelijk! En het eten? Ware kunstwerken verschenen op het bord, smaakexplosies in combinatie met heerlijke zorgvuldig uitgekozen wijnen! Van amuse tot dessert, alles heeft heerlijk gesmaakt. Prijs/ kwaliteit verhouding helemaal goed, naar mijn mening absoluut sterwaardig! Wij komen zeker weten nog een keer dineren!
Anya B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
't Korensant werd ons al aangeraden door de B&B waar we verbleven, en het viel niet tegen. Het restaurant is knus ingericht, maar we waren helemaal aangenaam verrast door de tafels in de kas, waar je kunt eten tussen de tomaten en de Oostindische Kers. Heel bijzonder en gezellig! Door het groen word je op een subtiele manier 'gescheiden' van de andere gasten, zonder dat het ten koste gaat van de sfeer. We kozen voor het vegetarische driegangenmenu. Ik ben altijd blij verrast als er in een restaurant creatief vegetarisch gekookt wordt, en dat was hier zeker het geval. De gerechten (en het servies) waren een lust voor het oog en smaakten ook nog eens voortreffelijk. De kok maakte veel gebruik van eetbare bloemen en koos voor bijzondere smaakcombinaties. Zonder een overdaad aan kaas of andere zuivel, wat je soms bij vegetarische gerechten weleens aantreft. Tussen de gangen door kregen we een heerlijk verfrissend drankje op basis van rozenwater. De bediening was vriendelijk en niet opdringerig, wat fijn was, maar misschien wel zelfs iets te bescheiden en subtiel. Al met al een heerlijke avond gehad bij 't Korensant.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
t Korensant is een klein restaurant in het noordwesten van de provincie Groningen. Het eten is er uitstekend, van verse ingrediënten uit de streek en met heel veel liefde, zorg en smaak klaargemaakt. Ik heb zelden zo lekker gegeten. De bediening is voorkomend en helemaal erop gericht het de gasten naar de zin te maken. Het wijnarrangement bij de maaltijd maakt alles nog lekkerder!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Tegen het schitterende decor van het huis en landgoed Verhildersum beleefden wij een culinair hoogstandje, en een genoeglijke avond in het Schathuys. De ontvangst door de (piep)jonge gastheer was correct en ongedwongen, een naam was niet nodig want er was op deze zondagavond slechts één vierpersoonstafel gedekt. De kaart oogde wat rommelig en zonder leesbril moeizaam te ontcijferen, maar dat werd geen probleem omdat we ons graag lieten verrassen met een driegangenmenu.
De start met een amuse van asperge- en komkommerschuim, afgemaakt met eendenkroos was veelbelovend en we werden dan ook in het vervolg niet één keer teleurgesteld. Voor het voorgerecht had de keuken het zich niet gemakkelijk gemaakt: een carpaccio, flinterdun, van gerookte harder met een klein mootje zeewolf en een prachtige bieten-citroendressing. De vinologische begeleiding kwam uit een goede en betaalbare fles Pinot Grigio, waar om was gevraagd als alternatief voor de standaard Chardonnay-huiswijn. Ook het vervolg mocht er zijn: een heerlijk malse eendenborst in kleine plakjes op een fundament van citroenrisotto, met een verrukkelijke jus en knapperige voorjaarsgroenten (klein minpuntje: de wortel was wel iets té knapperig...). Hier voldeed de standaard Merlot-wijn prima. Het dessert, opgediend op zwarte borden, was een ware waterval van smaakbelevenissen met onder meer versgedraaid honingijs. Wat een werk was gemaakt van dit verrassingsmenu! Bij de koffie opnieuw heerlijke huisgemaakte friandises, en dat allemaal voor een alleszins acceptabele prijs van nog geen € 50.- pp.
De hele avond was onze jonge gastheer die naar later bleek (wat door ons bijna niet geloofd werd) hier zijn eerstejaars stage liep druk in de weer. Hij bleek een gemakkelijke prater, goed voorzien van culinaire kennis van wat er op ons bord lag. We vergaven het hem graag dat hij niet altijd tijdig het gebruikte servieswerk van de tafel verwijderde. Die Ramon komt er wel!
Na deze voortreffelijke maaltijd en gedane zaken dwaalden we nog een tijdje in het laatste licht van deze dag door de (beelden)tuinen van Verhildersum en besloten dat het hier goed toeven is. Tot gauw!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Na een wandeling door de prachtige tuin werden wij welkom geheten door de zeer attente gastheer en in overleg besloten wij het aperitief op het zonovergoten terras te gebruiken. Er werd vlot een tafel voor ons buiten klaargemaakt zodat wij ook het voorgerecht buiten konden gebruiken. Er werd gekozen voor het drie-gangen verrassingsmenu. Een heerlijke entree van truffel kroketjes op een carpaccio van rode biet. Voor het hoofdgerecht verhuisden wij naar binnen, waar wij werden bediend door een nog jongere maar evenzo attente gastheer. Eend op drie manieren bereid en geserveerd op een bedje van smakelijke groenten prima a dente gegaard en daarbij een sublime citroen risotto.
Het dessert bestond uit karnemelk/duindoorn ijs, vanille ijs en een aantal puntjes huisgemaakte taart.
Wat wordt hier verrassend orgineel en smakelijk gekookt en alle gerechten prachtig gepresenteerd. Wij waren uitgenodigd om de verjaardag van onze vriendin te vieren en dat werd op deze manier een waar "feestje"
Winfried V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Afgelopen vrijdag hebben we met vier personen gegeten en overnacht in 't Korensant, erg plezierig. Ik had een heerlijke verse pasta met visvulling in een saus van wat wij dachten dat het lever(!) was; vegetarische groninger lasagna van topkwaliteit, een mooi hoofdgerecht met wild en een al niet uitgebreide, maar mooie selectie van kazen. Een van de tafelgenoten had gevraagd om een totaal vegetarisch menu. De kwaliteit daarvan was prima, maar stak een beetje mager af qua verrassing ten opzichte van de andere gerechten. In zijn geheel zijn we uiterst tevreden, zeker als je de prijzen in ogenschouw neemt. Elders hadden we voor deze service en kwaliteit maar zo het dubbele betaald. De bediening is uiterst relaxt hetgeen z'n uitwerking op ons niet miste. Om die reden geen enkel bezwaar als je dan ergens wat langer op moet wachten. Om het geheel nog perfecter te maken was het fijn geweest als er water op tafel had gestaan.