Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

franknieuwesteeg .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het restaurant is gevestigd in een bijgebouw van de borg, fraai vormgegeven restaurant stijlvol maar niet stijf. Zeer hartelijke en deskundige bediening. Chef-kok komt regelmatig even kijken om te zien of de gerechten naar wens zijn.
Iens -5 gangen menu was perfect uitgebalanceerd voor een zeer voordelige prijs ,van hoge kwaliteit. Wijnarrangement; een glas Bourgogne was over de datum, snel gecorrigeerd.
Al met al een zeer prettige avond van hoge culinaire kwaliteit.
prisma O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gelegen op een prachtige plek in het Groninger land. Een voortreffelijk 5 gangen diner, waarbij ieder gerecht verrassend was qua samenstelling en smaak, zoals de kabeljauw met rode bietenspaghetti, een proeverij van paddestoelen met twee bereidingen van truffel en de tamme eend met een puree van pastinaak. Goede bijpassende wijnen, prima uitleg van de gerechten door een vriendelijke en attente gastvrouw, kortom klasse.
Frank macville M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
vanaf de entree en ontvangst is het feest,drankbestelling wordt vlot geserveerd,met 6 man relatief vroeg om 1800,maar de ruimte links vult zich redelijk snel.met de eerste amuse opent zich een scala aan verrassende smaken,kleuren en opmaak,de begeleidende "wat is wat"heel charmant.de huiswijnen heerlijk en niet te zuinig geschonken,het is 2200 dat we echt moeten vertrekken,want 2 man moeten nog naar huis in duitsland!korensant,klasse,jullie verhuizing naar verhildersum heeft je absoluut niet achteruit gezet,integendeel!
Alex T.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Zaterdagavond met ons tweeën een Iens dinnner-deal gegeten. Ontvangst en bediening waren zeer prettig en vlot (zelfs zorgzaam: de chef, Wicher Werk, kwam ons er op wijzen dat het tafeltje dat wij hadden gekozen op een tochtige plek stond. Hij had een betere plek.)
Alle gerechten, ook de (huis)wijnen, maar vooral de proeverij van paddestoelen en de boerderij eend waren voortreffelijk. Aan zo'n eend kun je best nog wat verpesten. Bovendien moest hij onder ietwat stressvolle omstandigheden worden klaargemaakt, daar kort ervoor de stroom was uitgevallen. In het restaurant nog kaarslicht genoeg, maar het was de groep waar ook (een deel van) de keukenapparatuur onder viel. Het gemorrel in de antieke meterkast (in stijl met de rest v. h. interieur) hebben we maar gezien als een van de vele uitstekende amuses en intermezzos die tussen de gerechten op het menu werden geserveerd. In de keuken stond gelukkig nog een gasfornuis.
Bewonderenswaardig hoe aan onze kant van de keukenmuur alles kalm en soepel bleef verlopen.
Kortom, heerlijk gegeten en een heel aangename avond gehad, dankzij personeel en fraaie ambiance.
p.s. wel een zaklampje meenemen voor de wandeling tussen parkeerplaats en restaurant, vooral ten tijde van opdooi. Avontuurlijk duister, maar een beetje modderig.
Flindsen L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
De truffel vonden wij beide het lekkerst waarmee we de overige 4 gerechten en amuses absoluut niet tekort willen doen. De bediening is top, het overige eten is bijzonder lekker. De bediening is klasse met goede uitleg over de geserveerde gerechten en bijpassende wijnen. De locatie is sprookjesachtig mooi met de verlichte borg Verhildersum in zicht. Een geweldige avond met lekker eten.
westerhuisjenj .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdagavond 16 jan. 2016 hebben we een heerlijke avond beleefd in Korensant Verhildersum. Het meer dan 50 min autorijden was voor wat betreft de beleving van ons bezoek aldaar meer dan waard. Prima welkom geheten door een uitermate vriendelijke gastvrouw die ons vervolgens vrijliet een keuze te maken alwaar we plaats zouden willen nemen.
Het 5-gangen Iensmenu was van een voortreffelijke samenstelling.
Prachtige presentatie van de gerechten op steeds afwisselende "plates".
Ook een zeer verzorgde afwisseling tussen de gerechten met amuses die het predicaat "subliem" verdienen.
Ook bijzonder leuk dat naast de uiterst vriendelijke en correcte gastvrouw de chef ook "gerechten" kwam uitserveren.
Voor de liefhebbers van de verfijnde keuken beslist een aanrader.
Job en Janneke Westerhuis
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was echt prima! een 5 gangen diner met tussendoortjes (amuses..). De uitleg en bediening was goed en de ambiance .....prachtig toch zo'n Schathoas! 1 kleine opmerking: ik eet geen suiker of zoetstoffen en vond daarom sommige gerechtjes aan de zoete kant (meer dan ik elders gewend ben), maar dat ligt denk ik voor het grootste deel bij mij.
nynaarran .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Verrassende smaken en combinaties in het Iens menu. Een spectaculair tussendoortje, dooier van wortel(!). Heerlijke bijpassende wijnen en veelal bediening door de zichtbaar trotse en vakkundige chef. Kortom Verhildersum is hard op weg naar een ster wat ons betreft. En dan heb ik de prachtige locatie nog niet eens genoemd. Dit restaurant staat op ons "vaste" lijstje nu.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Goede service en zeer aan te bevelen, we komen beslist weer terug!
Mirre T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Decor is hier prachtig en grandioos maar het eten vond ik verder wel ok maar zeker niet top. Ik vond het servies goed en glazen en dergelijke niet bij de pretenties horen van dit restaurant en veel te gedateerd met veel breukjes, krasjes etc. De boodjes waren daarentegen wel top.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Fantastisch! Wat hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van Schathuys Verhildersum. Voorheen aten we bij 't Korensant, maar de eigenaren hebben besloten zich te concentreren op de locatie in Leens en hebben het restaurant in Molenrij gesloten. We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en hebben de hele avond genoten van het ene na het andere spannende en creatieve overheerlijke gerecht. Er zat een heel goed tempo tussen het serveren van de diverse gangen, geen moment aan tafel zonder iets lekkers te eten. We begonnen met een amuse van bitterbal van oester met heerlijke crème en verse kruiden, daarna perfect gegaarde couscous met saffraan en garnalen, vervolgens een heerlijk stukje zeebaars en daarna een paté van gevogelte met een mouse van eendenlever deze was subliem , tussendoor kregen we even een intermezzo met paprika in een glas om even de smaakpapillen tot rust te laten komen. Het hoofdgerecht met verschillende bereidingen van rundvlees was super en het dessert eveneens.
Bediening heel vriendelijk, de chef-kok komt ook zelf regelmatig in het restaurant om een gerecht te serveren en een praatje te maken. De locatie bij de borg Verhildersum is natuurlijk geweldig om direct al in de sfeer te komen. Wat ons betreft het beste restaurant van de provincie Groningen!
Hilda R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Wij komen hier regelmatig eten en met heel veel plezier!
Dit restaurant staat bij ons bovenaan.
De smaken zijn zo heerlijk met name de creaties die Wieger maakt van de truffel,
onovertroffen in onze ogen!
En de bijpassende wijnen, super!
Wij komen zeker terug!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Ruim een jaar na een zeer plezierige ervaring in het Schathoes waren we hier opnieuw, op een heerlijke zomeravond. Buiten eten dus, tot ver na zonsondergang met uitzicht op de prachtige borg. Een mooiere plek is in Groningen werkelijk niet te vinden! Culinair gezien werd het een avond om niet snel te vergeten, van de amuses (bitterbal van oester, soepje van daslook met drop) tot het 'zoet', met een bonbon van pure chokolade als absoluut hoogtepunt. Daartussenin een kleurrijk taartje van gort (?) met geitenkaas, een tussengerecht van verrukkelijke schaaldieren en een hoofdgerecht van runderlende. Allemaal perfect, en opgemaakt als een schilderijtje. De wijnen, een fles Cabernet Sauvignon uit de Gascoigne, en bij het vlees een glas Merlot uit de Bordeustreek waren tongstrelend. Culinair genieten in het kwadraat!
Evenals vorig jaar was de bediening, door een welbespraakte jongeman en de partner van de chef (die zelf af en toe ook verscheen) weer allerplezierigst en attent. Een belevenis die we onszelf heel graag af en toe cadeau doen!
Jildu .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Na een bezoek aan de borg, gingen we een kopje thee drinken in het schathuis. We dachten dat er goede producten werden geserveerd, maar wat een teleurstelling! Theezakjes, vooral met smaakjes thee, bovendien weinig keus en geen goede echte theesoorten. Appelgebak superslecht: te licht van kleur, slap en nat, en rechtstreeks uit de koeling. We kregen de indruk dat het een groothandelsprodukt was. Met Pasen verwacht je toch zeker heerlijke huisgemaakte taart of gebak van een goede banketbakker.
Geachte Jildu proever in spe, wij nemen uw recensie ter ter harte en hebben de appeltaart nu van de beroemde bakker Peters uit Leens , over de thee kunnen wij het volgende meedelen in drie jaar tijd hebben wij 4 soorten thee uitgeprobeerd en laten proeven door onze gasten, zij zijn content over de thee. Wij vinden het als team heel jammer dat u niet direct heeft aangegeven de appeltaart niet lekker te vinden er is altijd een alternatief zo maken wij elke dag twee soorten taart en de Gronninger bol Vriendelijke groet Team Schathuys VBerhildersum
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
De restaurantweek aangegrepen om maar weer eens bij 't Korensant te eten.
En dat was weer fantastisch!
De amuses (in drop gemarineerde zalm en bouillon van asperges) prima.
De voorgerechten (kabeljauw filet en bon bon van Hogelands gevogelte) heerlijk
De Groninger truffel zoals altijd een topper.
De filet van reeboutkalf perfect gebakken.
En de toetjes gewoon lekker.
Wanneer krijgt dit restaurant eens de ster die het verdient.
Talko D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk gegeten ! Fantastische wijnen. Lekkere amuses (bitterbal van hert was echt een smaakexplosie)
Voorgerecht van hogeland gevogelte was mooi bord eten. Het hoofdgerecht van Hert was smaakvol en delicaat. De eigenaresse is erg vriendelijk en kwam nog met een extra glas wijn om ook bij het gerecht te proeven. Een restaurant om terug te gaan !
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Genoten van het kerstdiner. Kwam een beetje langzaam op gang, maar dat was waarschijnlijk omdat men alle gasten in hetzelfde 'ritme' moest krijgen c.q. houden.
Aankleding van de ruimte was zeer stemmig - perfect voor deze gelegenheid. Sowieso past een prachtige borg natuurlijk ook in de kerstsfeer.
Heerlijke gerechten / amuses en bijzondere combinaties zoals een bitterbal van haas met een beetje advocaat. En ook lekker Hogelands gevogelte met een heerlijke 'boeren jongens' jus met rumrozijnen.
Er moest nog gereden worden, dus qua wijn hebben we het rustig aan gedaan.
Bediening was prima.
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Beste Wicher en Sigrid,
Weer heerlijk in het groningse land geweest en gegeten bij het idyllische plaatje Molenrij. En wat hebben jullie en het team ons verwend. We hebben ontzettend genoten van ons verblijf, een perfecte verzorging. Een heerlijke onthaastingsplek.
Uit alles blijkt liefde en passie voor het vak. Chappoo, we genieten nog steeds na.
Groet Rene & Marijke
franncess .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Samen met een vriendin heel erg lekker gegeten,een tafel in de comfortabel verwarmde kas tussen tomaten,pompoenen en eetbare bloemetjes.We kozen het vier-gangen menu waarvan vooral de twee visgerechten heerlijk waren.Als hoofdgerecht had ik de vegetarische gang genomen maar daar had ik spijt van want deze was vlak van smaak.Mijn tafelgenote had de filet van hert als hoofdgerecht,volgens haar de beste van het menu.Het dessert bestond uit kleine hapjes,allemaal even verrassend.Dit restaurant is een aanrader,heerlijk eten,goeie aardige bediening en zeker niet duur.
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Voor de tweede keer bij t Korensant gegeten, net als de vorige keer waren wij verrukt over het eten. Portie´s aan de kleine kant. Duur brood dat zonder te vragen op tafel werd gezet, lijkt me fijn om te vertellen dat dit 9,00 voor vier pers. kost... Gezellige sfeer maar rommelige bediening, deze gaven geen rust. Vergaten de wijn, wel teveel op de rekening..... Wachttijd tussen de gerechten was net als de vorige keer veel te lang. Nagerecht was zeer matig. Nog een keer terug..... ?? twijfels!!