Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

9,6
9,3
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Lekker gegeten, van amuse tot dessert. Ook de bijpassende wijnen waren uitstekend. Komen nog eens terug. Bijzondere ambiance zo middenin de provincie Groningen.
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij hebben genoten van onze avond bij het Korensant Verhildersum. Het Korensant is bij ons niet onbekend. Wicher beloofde ons dat we een feestje zouden krijgen met het IENS menu. Hij heeft woord gehouden. Verassende gerechten met spannende amuses tussendoor. En bijpassende wijnen. De voor ons nieuwe plek bij de borg Verhildersum is een prachtige sfeervolle locatie.
Jon V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Een prachtige fietstocht naar de borg door het Groningse landschap. Verrassende smaken, heerlijke gerechten en een uitstekende service. Zalig!
elly_berkedam .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Alle gerechten werden opgediend als ware kunstwerken. De kok die tevens de gerechten serveerde is ronduit enthousiast en vertelde met passie in vakjargon wat er voor ons op tafel stond.
De partner adviseerde prachtig de bijpassende wijnen! Die de gerechten nog beter tot hun recht lieten komen. Chapeau voor dit echtpaar wat gedreven en met passie deze mooie lokatie beheren.
Enige min puntje, sanitaire voorziening behoeft wel enige aandacht van het personeel(toilet papier, knopje wat mist om toilet door te spoelen)
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Gisteren op herhaling na in maart te zijn geweest.
Het was weer een heerlijke smaakbelevenis in een prachtig decor
Onbegrijpelijk dat niet meer smulpapen gebruik maken van deze fantastische aanbieding
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Iedere zaterdagavond uit eten bij de beste restaurants in binnen en buitenland.
Steeds trouw recensies geschreven.
Echter, dít verslaat alles in álles!
Voor het eerst: drie keer een tien!
Superieur!
patricia B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De ambiance buiten was perfect mede door het weer. Druk bezet met alle aandacht voor de gasten. Het 5 gangen diner was gevarieerd origineel en verrukkelijk. De wijnen goed uitgekozen bij de gerechten. Water aan tafel werd regelmatig ververst. Een prima avondje uit.
Miranda O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Restaurant Korensant is geen onbekende bij ons. In Molenrij hebben we ook aleens heerlijk gegeten. Schathoes bij Borg Verhildersum is ook niet onbekend. We hebben ook weleens gegeten bij Dik Soek. Dus decor is prachtig. Heerlijk buiten in het zonnetje gegeten.
Het eten was verrassend, goed van smaak en in samenhang met het wijnarrangement hebben we genoten.
Prijs/kwaliteit: we hebben gebruik gemaakt van de Iensdeal. Hier Lambik niets over zeggen. Het is absoluut een aanrader Korensant in Leens!
Rudi V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Korensant ligt op een idyllische plek, ik had een mooi uitzicht op het kasteeltje Verhildersum. Ontvangst allerhartelijkst, gezellig ingerichte eetkamer. En dan het eten, eigenlijk in één woord geweldig! Na een amuse van het huis kwam het vijf-gangenmenu en dat was smakelijk, verrassend, gewoon heel goed, veel kleuren op je bord. Een bob-arrangement nam ik er bij, en ook de uitgekozen wijnen deden het goed bij de gerechten. Een riesling uit de Elzas bij een vis-voorgerechtje met op bijzondere wijze gegaarde stukjes makreel, gefrituurde spieringen, top. Bij het tweede gerecht at ik mijn vingers bijna op, heerlijk, met de smaak van truffel, daarbij een mooi glas Valpolicella, om vervolgens naar het hoofdgerecht "op te schakelen" met een prachtige Pinot Noir uit Nieuw Zeeland, mooie stukjes kabeljauw, prachtig gegarneerd, een feestje om naar te kijken alleen al. Daarna werd langzaamaan "de landing ingezet" met een mooi kaasplateau, ik herinner me een lekker stukje geitenkaas en blue de Wolvega (wat is dat toch heerlijke kaas), onder begeleiding van een zoete rode wijn uit Malaga. Het slot kreeg body met een heel gevarieerd zoet nagerecht van diverse soorten ijs, mousse, aardbeien, etc. Een heerlijk glas Sauternes er bij uit 2007. Correcte, prettige bediening, het was een fijne ervaring en ik kom graag nog een keer terug. Ook bijzonder dat men zich er met de wijn niet bepaald "vanaf heeft gemaakt," geen kinderachtige keuzes. Het uitserveren van de gerechten duurde niet te lang terwijl je ook weer goed de tijd krijgt om het te "verwerken." Prima-de-luxe, om maar een uitdrukking van Wim Schippers in de strijd te gooien....
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij hebben hier onlangs enorm genoten van een 4-gangen menu met wijnarrangement en werkelijk alles was verrukkelijk. Van de feestelijk gekleurde rode bietjes kerrie en peperbroodjes tot en met het glaasje Heftig aan het eind. Alleen maar duurzame, verse en lokale producten en dat proef je met elke hap. Alles met zorg en aandacht klaargemaakt en de wijntjes pasten er uitstekend bij. Ook erg fijn dat je hier een bob-wijnarrangement kunt krijgen, want ook al overnachtten we vlakbij in Molenrij, toch fijn om niet al te beschonken over de Groningse landwegen te hoeven rijden. De plek zelf is als een sprookje zo mooi, zeer sfeervol en authentiek. De kok en personeel alleraardigst. Kortom, hiervoor rijden wij graag 3 uur voor om. Complimenten!
Leo O.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Prachtige omgeving, je moet het alleen nog snel kunnen vinden. Richtingbordjes in de omgeving wijzen nog steeds naar het oude adres, zo ook Google maps.
Prettige ontvangst en met name in het begin van de avond prettig tempo van de servering van de gerechten, dat tempo liep aardig terug naar mate de avond vorderde. Dit was wellicht te wijten aan de grote groep die in de "deel" zat te eten.
De gerechten die in de herinnering zijn blijven steken waren de vegetarische bitterbal en het grand dessert. De grootte van het voorgerecht viel tegen en de variatie in en gekozen bereidingen van hoofdgerecht van lam vond ik niet spectaculair.
Het is mij niet precies en secuur genoeg zoals ook het vermelde menu met prijzen op internet en het werkelijke menu zoals geserveerd in het restaurant in het geheel niet overeen kwamen; Andere gerechten in andere volgorde en een hogere prijs dan op de site.
Was het een geslaagde avond: mjah.
Kom ik er nog eens: het is een beetje.....been there ,done that!
Gabriëlle V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten tijdens de restaurantweek. Het restaurant is mooi gelegen tussen de bomen. Het is een zeer knusse, sfeervolle oude boerderij. Klein restaurant in huiskamerstijl. Wij hadden een 4-gangenmenu met weiderund en eendenlever, truffelbitterbal, eendenborst en hoender en fruitig nagerecht. Allen zeer smaakvol en origineel. Ook het begeleidende brood heeft een vernieuwend tintje.
Marivonne D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat een prettige zaak. Sympathieke bediening, zeker op twee jonge kinderen die geen 5 minuten op hun stoel konden zitten werd met veel geduld en humor gereageerd. Geraffineerde, met liefde klaargemaakte gerechten. Ook de ambiance, veel verschillende ruimtes met mooie antieke ornamenten. Echt een avondje uit. Hier komen we zeker nog een keer terug.
wim9981 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Verrassende gerechten, vriendelijke bediening. Mooie locatie. Jammer dat men steeds vergat dat er een dringende dieetwens was (allergie). De omgeving was erg slecht verlicht. Ondanks dat is het toch goed bevallen.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Eten: decoratie op elke borden waren geweldig en ze smaakten goed. Wel misten we een structuur van diverse smaken op onze tongen.. Zoals geraspte rode bieten met zeewier en saus erover heen. Het scheidde zich niet veel van elkaars smaken. Jammer ergens. Truffel-bord was verrukkelijk. Appel-ijs was qua smaak niet toepasselijk in de volgorde.. Gelei-tomaat had zich mogen laten verrassen met smaak en dat was even slikken omdat het zich veel vocht bevatte.
Service: drie personen door elkaar bij opdienen, wat voor ons een beetje lastig hebben gemaakt. we zijn doof en was handig geweest om door een persson te bediend te worden en makkelijker kan maken met liplezen(dan met drie verschillende mondbeelden). Men schreef even later toch de gerechten op een papier. We hadden via mail gemeld dat we geen ijs en zoetigheden wilden en werd toch geserveerd.
info650 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijke avond gehad, heerlijk gegeten met mooie gevarieerde gerechten we komen graag een keer weer in dit mooie restaurant.
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Verrassende heerlijke combinaties, mooie smaken en structuren. We waren bij ieder gerecht weer helemaal enthousiast.
We hadden het 5 gangen verrassingsmenu, waarbij ook nog 3 amuses geserveerd werden.
De gastvrouw had een goed doordacht en uitmuntend wijn- spijsadvies.
Kortom een avondje puur genieten.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik kan me niet heugen, dat ik ergens zo veel verschillende gerechtjes voorgeschoteld kreeg, die allemaal zo verrassend waren qua samenstelling en uiterlijk, maar zeker ook qua smaak.
We kregen telkens een verrassend nieuwe schotel, en de ene was nog lekkerder dan de volgende. Kan echt niet zeggen dat er ééntje uitsprong in negatieve of positieve zin. Daarnaast was de bediening attent, erg vriendelijk en informatief.
Kortom, een SUPER avond gehad!!
jager.zuidema .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bij toeval kwam ik de site van IENS tegen, ik zocht een niet alledaagse lokatie met een niet alledaagse menu aanbod. Mijn keus had niet beter kunnen zijn ,we hebben met ons vieren een "heerlijke"avond gehad. Zoveel heerlijke gerechtjes zeker meer dan vijf, we hebben genoten en komen zeker nog eens terug.
C.W. Z.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
De gerechten en de amuses tussendoor waren verrassend en heel erg lekker. De huiswijnen waren prima. Wij wisten niet dat we zo dicht bij huis zo lekker konden eten. Achteraf had ik graag gehoord dat er de mogelijkheid was van een wijnarrangement. Hadden we natuurlijk ook kunnen vragen. Nu kwam dat pas bij het nagerecht naar voren met een heerlijke sauternes. We gaan hier vast nog eens naar toe. Prachtige lokatie ook. Als je 's avonds naar buiten loopt en de verlichte borg ziet heb je niet meer het idee in Noord Groningen te zijn.