Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

9,1
wim9981 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Verrassende gerechten, vriendelijke bediening. Mooie locatie. Jammer dat men steeds vergat dat er een dringende dieetwens was (allergie). De omgeving was erg slecht verlicht. Ondanks dat is het toch goed bevallen.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Eten: decoratie op elke borden waren geweldig en ze smaakten goed. Wel misten we een structuur van diverse smaken op onze tongen.. Zoals geraspte rode bieten met zeewier en saus erover heen. Het scheidde zich niet veel van elkaars smaken. Jammer ergens. Truffel-bord was verrukkelijk. Appel-ijs was qua smaak niet toepasselijk in de volgorde.. Gelei-tomaat had zich mogen laten verrassen met smaak en dat was even slikken omdat het zich veel vocht bevatte.
Service: drie personen door elkaar bij opdienen, wat voor ons een beetje lastig hebben gemaakt. we zijn doof en was handig geweest om door een persson te bediend te worden en makkelijker kan maken met liplezen(dan met drie verschillende mondbeelden). Men schreef even later toch de gerechten op een papier. We hadden via mail gemeld dat we geen ijs en zoetigheden wilden en werd toch geserveerd.
info650 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijke avond gehad, heerlijk gegeten met mooie gevarieerde gerechten we komen graag een keer weer in dit mooie restaurant.
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Verrassende heerlijke combinaties, mooie smaken en structuren. We waren bij ieder gerecht weer helemaal enthousiast.
We hadden het 5 gangen verrassingsmenu, waarbij ook nog 3 amuses geserveerd werden.
De gastvrouw had een goed doordacht en uitmuntend wijn- spijsadvies.
Kortom een avondje puur genieten.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik kan me niet heugen, dat ik ergens zo veel verschillende gerechtjes voorgeschoteld kreeg, die allemaal zo verrassend waren qua samenstelling en uiterlijk, maar zeker ook qua smaak.
We kregen telkens een verrassend nieuwe schotel, en de ene was nog lekkerder dan de volgende. Kan echt niet zeggen dat er ééntje uitsprong in negatieve of positieve zin. Daarnaast was de bediening attent, erg vriendelijk en informatief.
Kortom, een SUPER avond gehad!!
jager.zuidema .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Bij toeval kwam ik de site van IENS tegen, ik zocht een niet alledaagse lokatie met een niet alledaagse menu aanbod. Mijn keus had niet beter kunnen zijn ,we hebben met ons vieren een "heerlijke"avond gehad. Zoveel heerlijke gerechtjes zeker meer dan vijf, we hebben genoten en komen zeker nog eens terug.
C.W. Z.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
De gerechten en de amuses tussendoor waren verrassend en heel erg lekker. De huiswijnen waren prima. Wij wisten niet dat we zo dicht bij huis zo lekker konden eten. Achteraf had ik graag gehoord dat er de mogelijkheid was van een wijnarrangement. Hadden we natuurlijk ook kunnen vragen. Nu kwam dat pas bij het nagerecht naar voren met een heerlijke sauternes. We gaan hier vast nog eens naar toe. Prachtige lokatie ook. Als je 's avonds naar buiten loopt en de verlichte borg ziet heb je niet meer het idee in Noord Groningen te zijn.
rolf R.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wie van culinaire hoogstandjes houdt en verrassende smaaksensaties moet zeker een keer(of vaker) naar Leens gaan. Jaren geleden waren we al een keer in Molenrij geweest bij Wieger Werk en zijn kookkunsten blijven van een uitzonderlijk niveau. Tussendoor een paar extra amuses gehad, allemaal strelingen voor de tong. Met gebruik van producten die uit deze streek komen. De bediening was vriendelijk, maar soms ook wat afstandelijk, waarschijnlijk omdat het redelijk druk was. Achtergrond muziek was aan onze kant niet goed te horen. Wel gasten naast ons. Jammer dat sommige gasten altijd zo nadrukkelijk aanwezig moeten zijn. Maar dat doet niets af aan de fijne avond die we hier hebben gehad. We komen graag een keer terug.
Lamkje P.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het arrangement via de actie van Iens was voortreffelijk! We genoten van allerlei kleine gangen, het een nog lekkerder dan het andere.
Het was erg druk, de bediening vrij gehaast bij nieuwe gasten, bekende gasten werd wel een praatje mee gemaakt.
Leuke ambiance, goede sfeer.
joostdrenthe .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Er was goed voor ons vegetarisch-etenden gezorgd. We dachten voor 4 gangen te komen maar met de 4 amuses werd het een hele dinerbelevenis. Leuke en professionele bediening door o.a. een paar leuke jonge meiden. Gezellige huiskamer sfeer. Af en toe wat te zout en alleen het hoofdgerecht viel tegen" linzen & gort met een paar reepjes lof.
0GijFrKo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Fantastisch: eten top, bediening uiterst vriendelijk, embiance erg goed m.a.w. zeker een aanrader!
Een tweetal tips: parkeerplaats verharden c.q. beter verlichten en temperatuur binnen een graadje hoger zetten!
damminghm .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Lekker verrassend eten, goede combinaties. Bijpassende wijnen erbij. Vriendelijke mensen, echter geholpen door een onervaren meisje, die hier en daar een steekje liet vallen. Ze deed verder wel haar best. Mooie ambiance, je eet onder het rieten dak van het schathoes van de borg, waardoor je de mooie balken constructie kunt zien. Verder kon je gedeeltelijk meekijken bij de bereiding van het eten. Zeker de moeite van het bezoekje waard.
free-wheeler .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Het truffelgerecht was heeeeerlijk, evenals de aardappel soufflé! Bovendien waren er meer lekkernijen dan vooraf verwacht. Totaliteit van restaurant en bediening waren in harmonie. Kortom: perfect!
Rens I.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Voorde tweede keer (in korte tij)gegeten bij het Korensant. Hoewel het menu ongeveer het zelfde was, waren aan de gerechten een iets andere twist gegeven, knap! En zeker zo lekker. Mijn favoriet was wederom het truffel gerecht. Ook het hoofdgerecht was sublim van eenvoud en smaak. Groenten uit eigen tuin? de witlof smaakte naar vroeger!
mfc .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk eten in een relaxte sfeer. Er zat niet TE veel tijd tussen de gangen. Prima.
Gastheren en dame heel goed. Prijs uitzonderlijk laag!!
Alles was zalig maar de kabeljauw op een bedje van zeewier en rode biet was exquise.
Wijnen heel goed en lekkere koffie (ook heel belangrijk!!)
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
De truffellasagne was goddelijk. En ook de rest van alle gangen was echt hekel erg goed. Het bijpassende wijnarrangement beviel ons ook zeer. Prettige, persoonlijke bediening. Mooie plek!
Eland .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Er wordt gerookte olie bij het brood cq broodjes geserveerd: verrassend en erg lekker. De eend met biet en zeewier was en mooie combinatie van smaken en verschillende texturen. Kaas klassieke afsluiter prima. Desert: vooral "cheese-cake "van bloedsinasappel sprong eruit. Goede wijn in het arrangement en rekening houden met de BOB door haar slechts en klein beetje te schenken geven (die niet berekend werden) . Paar verbeterpuntjes: de gratin au lavende arriveerde wat laat bij het hoofdgerecht en sinds het het via Iens (een aantal weken geleden) was het fijn geweest als we een papier hadden gekregen met het menu erop.
Verder is Schathoes Verhildersum een mooi restaurant qua inrichting en het bezoek meer dan waard.
Punter .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ondanks de aanbieding ook nog 3 verrassende amuses, waarvan we de eerste met zalm wat minder vonden. Heel goede keuken, mooie opmaak en verrassende smaaksensaties. De bediening is heel vriendelijk. De eetruimte is intiem en prettig van sfeer. Geen harde muziek (mag ook wel uit) en je zit niet op elkaars lip. Het was wel lang zitten, maar we hadden een heerlijke verwen-avond.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij komen graag in het Korensant. Het Korensant is zo'n restaurant waar je je vrienden mee naartoe neemt om een avond bij te praten in een ontspannen omgeving. Het smaakvolle eten, de gastvrijheid en de bijzondere locatie staan garant voor een geslaagde avond. De Iensdeal bood ons de gelegenheid om dit nog eens te beleven tegen een meer dan schappelijke prijs.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
In een geweldige ambiance voortreffelijk gegeten in dit top restaurant. Het is een parel op het Groninger land. Het drie gangen keuze menu is origineel, van lokale producten van hoge kwaliteit en niet overdreven opgemaakt. De amuses zijn heerlijk en het zelf gebakken brood met o.a. gerookte koolzaadolie is bijzonder. De bijpassende wijnen ook in halve hoeveelheden zijn heel goed. Kortom een prima plek om heerlijk te eten.