Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

9,1
Lamkje P.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Het arrangement via de actie van Iens was voortreffelijk! We genoten van allerlei kleine gangen, het een nog lekkerder dan het andere.
Het was erg druk, de bediening vrij gehaast bij nieuwe gasten, bekende gasten werd wel een praatje mee gemaakt.
Leuke ambiance, goede sfeer.
0GijFrKo .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Fantastisch: eten top, bediening uiterst vriendelijk, embiance erg goed m.a.w. zeker een aanrader!
Een tweetal tips: parkeerplaats verharden c.q. beter verlichten en temperatuur binnen een graadje hoger zetten!
joostdrenthe .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Er was goed voor ons vegetarisch-etenden gezorgd. We dachten voor 4 gangen te komen maar met de 4 amuses werd het een hele dinerbelevenis. Leuke en professionele bediening door o.a. een paar leuke jonge meiden. Gezellige huiskamer sfeer. Af en toe wat te zout en alleen het hoofdgerecht viel tegen" linzen & gort met een paar reepjes lof.
damminghm .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Lekker verrassend eten, goede combinaties. Bijpassende wijnen erbij. Vriendelijke mensen, echter geholpen door een onervaren meisje, die hier en daar een steekje liet vallen. Ze deed verder wel haar best. Mooie ambiance, je eet onder het rieten dak van het schathoes van de borg, waardoor je de mooie balken constructie kunt zien. Verder kon je gedeeltelijk meekijken bij de bereiding van het eten. Zeker de moeite van het bezoekje waard.
free-wheeler .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Het truffelgerecht was heeeeerlijk, evenals de aardappel soufflé! Bovendien waren er meer lekkernijen dan vooraf verwacht. Totaliteit van restaurant en bediening waren in harmonie. Kortom: perfect!
Rens I.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Voorde tweede keer (in korte tij)gegeten bij het Korensant. Hoewel het menu ongeveer het zelfde was, waren aan de gerechten een iets andere twist gegeven, knap! En zeker zo lekker. Mijn favoriet was wederom het truffel gerecht. Ook het hoofdgerecht was sublim van eenvoud en smaak. Groenten uit eigen tuin? de witlof smaakte naar vroeger!
mfc .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Heerlijk eten in een relaxte sfeer. Er zat niet TE veel tijd tussen de gangen. Prima.
Gastheren en dame heel goed. Prijs uitzonderlijk laag!!
Alles was zalig maar de kabeljauw op een bedje van zeewier en rode biet was exquise.
Wijnen heel goed en lekkere koffie (ook heel belangrijk!!)
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
De truffellasagne was goddelijk. En ook de rest van alle gangen was echt hekel erg goed. Het bijpassende wijnarrangement beviel ons ook zeer. Prettige, persoonlijke bediening. Mooie plek!
Eland .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Er wordt gerookte olie bij het brood cq broodjes geserveerd: verrassend en erg lekker. De eend met biet en zeewier was en mooie combinatie van smaken en verschillende texturen. Kaas klassieke afsluiter prima. Desert: vooral "cheese-cake "van bloedsinasappel sprong eruit. Goede wijn in het arrangement en rekening houden met de BOB door haar slechts en klein beetje te schenken geven (die niet berekend werden) . Paar verbeterpuntjes: de gratin au lavende arriveerde wat laat bij het hoofdgerecht en sinds het het via Iens (een aantal weken geleden) was het fijn geweest als we een papier hadden gekregen met het menu erop.
Verder is Schathoes Verhildersum een mooi restaurant qua inrichting en het bezoek meer dan waard.
Punter .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ondanks de aanbieding ook nog 3 verrassende amuses, waarvan we de eerste met zalm wat minder vonden. Heel goede keuken, mooie opmaak en verrassende smaaksensaties. De bediening is heel vriendelijk. De eetruimte is intiem en prettig van sfeer. Geen harde muziek (mag ook wel uit) en je zit niet op elkaars lip. Het was wel lang zitten, maar we hadden een heerlijke verwen-avond.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij komen graag in het Korensant. Het Korensant is zo'n restaurant waar je je vrienden mee naartoe neemt om een avond bij te praten in een ontspannen omgeving. Het smaakvolle eten, de gastvrijheid en de bijzondere locatie staan garant voor een geslaagde avond. De Iensdeal bood ons de gelegenheid om dit nog eens te beleven tegen een meer dan schappelijke prijs.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
In een geweldige ambiance voortreffelijk gegeten in dit top restaurant. Het is een parel op het Groninger land. Het drie gangen keuze menu is origineel, van lokale producten van hoge kwaliteit en niet overdreven opgemaakt. De amuses zijn heerlijk en het zelf gebakken brood met o.a. gerookte koolzaadolie is bijzonder. De bijpassende wijnen ook in halve hoeveelheden zijn heel goed. Kortom een prima plek om heerlijk te eten.
Roelf S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit prachtig restaurant. Mooie en lekkere gerechten en top bediening. Jammer dat het wat ver van onze woonplaats ia, anders zouden we er zeker vaker eten.
Leo D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Eten was over het geheel genomen heerlijk, met wat merkwaardige uitschieters naar beneden. Bv. gecaremaliseerde witlof smaakte gewoon aangebrand, jammer want rest (eendenborst etc.) was weer heerlijk. De diverse amuses waren soms heerlijk, en soms absoluut niet. Bv 1e amuse met vis was heerlijk, de 2e amuse "dooier" was verschrikkelijk, de 3e amuse appelijs op zich lekker maar paste niet tussen de gerechten. De 5 gangen op zich (behalve de aangebrande witlof) waren allemaal lekker. Wat een minpunt in onze ogen was qua service is de traagheid waarmee de opvolgende gerechten uitgeserveerd werden. We hebben de 5 gangen over een tijdspanne van 4 uur gegeten, 2 uur meer als wat wij gemiddeld gewend zijn. Na afloop hadden wij graag nog koffie willen bestellen en de sinaasappellikeur willen proberen, maar na 15 minuten geen personeel in zicht zijn we maar opgestaan om af te rekenen. En zelfs dat koste nog 10min voordat we de rekening kregen, omdat ook daar geen personeel voor ons tijd had.
Drenth .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij kennen het Korensant al van de oude locatie. In het Schathous is het wat fraaier en chicer, maar de "gemakkelijke"sfeer is er nog steeds.

Heerlijk gegeten, veel goed bij elkaar passende smaken op het bord, een reeks tussenhapjes. Allemaal voortreffelijk, met goede wijnen in het arrangemant.

En bij het afrekenen, mede danks zij een Iens-arrangement, een erg goed gevoel over prijs-kwaliteit.

Echt een topper, net als de vorige kok van het Schathous.
hendrik25 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De weg naar Leens en het vinden van de parkeerplaats was in deze donkere stormachtige avond een moeizaam gebeuren. Maar toen we eenmaal het restaurant binnen kwamen was alles vergeten. We werden gastvrij begroet door de medewerkers van de keuken en bediening. De gerechten werden mooi opgediend en op elkaar afgestemd. Voor ons was dit een culinair feest.
r.versluys .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wij volgen Wicher Werk al jaren. De kwaliteit van de gerechten heeft altijd een hoog niveau. Dat was ook nu het geval. De aanbevolen wijnen pasten goed bij de gerechten.
Over de bediening niets dan lof: vriendelijk en attent.
Het restaurant heeft een klassieke uitstraling, wat past bij een 'schathoes'. Helaas hebben we iets minder genoten van het totale borgterrein door harde wind en regen.
Ga hier zeker eten ook al moet u er voor omrijden.
franknieuwesteeg .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het restaurant is gevestigd in een bijgebouw van de borg, fraai vormgegeven restaurant stijlvol maar niet stijf. Zeer hartelijke en deskundige bediening. Chef-kok komt regelmatig even kijken om te zien of de gerechten naar wens zijn.
Iens -5 gangen menu was perfect uitgebalanceerd voor een zeer voordelige prijs ,van hoge kwaliteit. Wijnarrangement; een glas Bourgogne was over de datum, snel gecorrigeerd.
Al met al een zeer prettige avond van hoge culinaire kwaliteit.
prisma O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gelegen op een prachtige plek in het Groninger land. Een voortreffelijk 5 gangen diner, waarbij ieder gerecht verrassend was qua samenstelling en smaak, zoals de kabeljauw met rode bietenspaghetti, een proeverij van paddestoelen met twee bereidingen van truffel en de tamme eend met een puree van pastinaak. Goede bijpassende wijnen, prima uitleg van de gerechten door een vriendelijke en attente gastvrouw, kortom klasse.
Frank macville M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
vanaf de entree en ontvangst is het feest,drankbestelling wordt vlot geserveerd,met 6 man relatief vroeg om 1800,maar de ruimte links vult zich redelijk snel.met de eerste amuse opent zich een scala aan verrassende smaken,kleuren en opmaak,de begeleidende "wat is wat"heel charmant.de huiswijnen heerlijk en niet te zuinig geschonken,het is 2200 dat we echt moeten vertrekken,want 2 man moeten nog naar huis in duitsland!korensant,klasse,jullie verhuizing naar verhildersum heeft je absoluut niet achteruit gezet,integendeel!