Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

9,3
9,1
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren heb ik hier geluncht. Omdat op de kaart stond dat de garnalenkroket zelfgemaakt was heb ik deze besteld (ik ben een groot liefhebber van een goed gemaakte garnalenkroket, dwz: mooi dun korstje, niet te stijve vulling met veel Hollandse garnalen). Dat zelfgemaakte kroket van 't Korensant is helaas geen aanrader. Het korstje was veelbelovend, mooi dun en knapperig, maar de vulling was niet goed: melig (te stijve ragout), weinig smaak en geen garnaal te bekennen. Dat kan echt niet voor 9 euro, ook al was het bordje nog zo mooi opgemaakt! Volgende keer maar weer in Zoutkamp een echt garnalenkroketje bestellen (of zelf maken, al is dat veel werk).
Hendrik H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ontvangst hartelijk. We waren 8 minuten later dan afgesproken, maar dat kan geen reden zijn voor de slordige benadering: niet na 20 min. de kaart gekregen, gewoon vergeten. Na de bestelling heeft het 40 min. geduurd voordat het eerste gerecht opgediend werd.
Eten was bekend goed, hoewel aan het visgerecht een merkwaardig niet te traceren bijsmaakje zat. Kaasplank chaotisch samengesteld. Bestelling van espresso moest over.
Resultaat: mixed feelings
Sina H.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De reservering was niet bekend bij 't Korensant.
Ik moest de reservering op mijn email laten zien.
Waar is het misgegaan?Had via de AH korting geboekt en daar een bevestiging van gehad.
Gelukkig was er plaats genoeg,maar dat kan ook anders lopen.
Het eten was heerlijk!
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wicher (chef-kok) en Sigrid ( gastvrouw) hebben weer hun best gedaan met een verrukkelijk 7 gangen diner met wijnarrangement. de smaakpapillen zijn weer helemaal verwend. En de uitvoering van de borden een plaatje. Voor het eerst op de locatie Verhildersum wat zeker ook de moeite waard is om te bezichtigen. Dus als met logeert rond het Lauwermeer rijd dan eens naar Leens en laat je verwennen. De gerechten zijn het aanzien waard en je eet werkelijk je vingers erbij op. Naast een uitstekende gastvrouw is Sigrid Heeres ook coach, Ondernemer coacht Ondernemer. Als u eens lekker verwent wilt worden op een cullinaire avond is dit een juist adres
mvanderveen84 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We waren met z'n tweeën en hebben het 3 gangen menu besteld, waarbij we elke gang een ander gerecht bestelden (inclusief 2 extra gerechten) zodat we in totaal iets van 8 gerechten hebben gehad. Daarnaast ook een wijnarrangement erbij genomen met dus 8 verschillende wijnen, bijpassend bij het gerecht. Alles was ver boven verwachting! Super mooie plek, vriendelijk en kundig personeel, maar vooral het eten was zo lekker! Alle gerechten waren mooi gepresenteerd, met uitleg wat het precies was en hoe alles tot z'n recht zou komen, in combinatie met elke wijn. En dat deed het ook! Echt een aanrader, tijden niet zo lekker gegeten.
Derjol .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten, mooie en smakelijke gerechten. een bijzondere mooie locatie met een prachtig uitzicht. De service en informatie over de gerechten Was prima.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving!

We begonnen met een verrukkelijk hapje in een oester.
Daarna kregen we drie verschillende versgebakken broodjes met drie verschillende en interessante en lekkere smaken.
Als voorgerecht hadden had ik zalm met spiering en verschillende dingen nog erbij. Echt heerlijk...
Daarna kregen we een interessant intermezzo die we in 1 hap op moesten eten.
Als hoofdgerecht had ik eend en hoender. Ik heb nog nooit zulk heerlijk mals vlees gehad.
Bij het hoofdgerecht zaten verschillende, smakelijke groenten die goed samengingen met het vlees.
Als dessert hadden we een erg leuke (en een wederom heerlijke) proeferij van verschillende dingen met o.a. fruit en chocolade.

Verder was de appelsap (van een lokale boomgaard) ook erg smakelijk. De beste ooit.

Klein minpuntje was dat de stroom steeds uitviel, maar daar hebben we weinig last van gehad.

Bediening was vlot en vriendelijk. Soms misschien iets te vlot.

Al met al vonden we het restaurant een echte aanrader. Onvergetelijk goed en lekker in een leuke omgeving.
Helena N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere smaken en combinaties. Top locatie, erg gezellig.
Enige minpunt was de bediening van de wijnen, we hadden een wijnarrangement en soms kwam de wijn nadat het eten al was geserveerd en de dessertwijn was vergeten.
ed.perdijk .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Een voortreffelijke ambiance , een heerlijk diner in een redelijk gezellige omgeving. Een oud restaurant bij een nog oudere borg. In het park er omheen kan je een leuke wandeling maken.
Daarna is het genieten van alle gerechten die op het menu staan. Aangevuld met een voortreffelijke amuse , intermezzo. Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als het dessert kunnen wedijveren met veel luxere restaurants. Ik zou zeggen ga het in grote getale uitproberen.
Ginajanssen J.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het lekkerst vond ik het voorgerecht met lentegroentes en zalm. Ook het hoofdgerecht met kabeljauw was heerlijk. Het toetje smaakvol. Mocht van mij iets meer zijn. Ook het entreetje in de oesterschelp was erg lekker. De kleine broodjes wat droog/ compact.
De gerechten werden mooi opgediend. Keurig gedekte tafels, de grote zaal zou nog iets sfeervolle kunnen worden ingericht. De stoelen boven in het zicht en die sprieterige plant op een tafeltje vind ik jammer.
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Eerste keer hier en had een iens menu 5 gangen voor 29,50 euro besteld.
De locatie is super en het eten was echt voortreffelijk. Een aanrader. De tempo was goed - wij deden 2,5 uur over - en alle gerechten waren toegelicht door de eigenaar. Wij informeerden naar Kerst en Oud en Nieuw en kregen de tip om hun appartement te boeken voor een paar dagen. Een leuk idee. De bedienster ( jonge meid) was super vrolijk en deed helemaal niet moeilijk over een karaf water. Prima plek, heerlijk eten, wij komen terug! De eigenaaresse gaf een hand toen zij bij ons aan tafel kwam. Heel leuk - ik heb dat nooit eerder meegemaakt.
Wiebo D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De sfeer bij Verhildersum is altijd goed. Gelegen in een prachtig decor van de tuinen, is dat al een feestje op zich.
Wij zaten in een ruimte, die sober genoemd kon worden, maar wel behaaglijk.
De bediening was correct en professioneel.
Iedere "gang" werd goed omschreven, door de kok zelf, of het bediend personeel, alhoewel dat iets minder snel had gekund. Sommige onder den konden we niet verstaan.
Het eten was heerlijk. Zowel de amuses, alsook het hoofdgerecht, eend, maiskip, diverse groenten. Het kasplantje, verrukkelijk!
Het dessert, frambozenijs, rabarber, cacaoboter, verse aardbeien enz. Een prachtige dessertwijn begeleidde dit alles.
Al met al een fraaie, heerlijke eet avond, met duidelijke complimenten voor de creatieve kok.
mjheuker .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het was heerlijk. De medewerkers waren zeer gastvrij en heel klantvriendelijk. Bij elk gerecht werd een uitgebreide uitleg gegeven. Het werd allemaal mooi geserveerd. We raden het zeker aan!
hildemiddendorp .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het nagerecht was zeer verfijnd,de verschillende smaken waren heel subtiel op elkaar afgestemd.
De extra amuses die we kregen was een leuke toevoeging.
De bediening was heel netjes,er werd je niets opgedrongen.

Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
We hebben genoten. Op een van de mooiste plekjes in Groningen gegeten bij de Borg Verhildersum. Attente bediening, ik mocht ook wel een half glaasje dessertwijn, omdat ik niet zoveel drank wilde drinken. De chef die bij elke gang uitgebreid en enthousiast het gerecht kwam uitleggen en dat alles in een rustige sfeer. De gerechten zijn zeer smaakvol, met locale ingrediënten en prachtig opgemaakt. Kortom een aanrader. Ga je met de AH kortingsbonnen dan ben je ook nog eens niet duur uit omdat het tweede menu gratis is. Kortom een absolute aanrader!
Prisma O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een parel op het Groninger Hogeland. Het is genieten van de creatieve gerechten, die ook een lust voor het oog zijn. Voorbeelden : Lasagne van truffel en truffelsabayon met pomodoretomaat, couscous gepocheerd in kurkuma met 2 bereidingen van rondvis Lauwersoog, kruidendressing en bloemen uit de tuin. Prachtige bijpassende wijnen met deskundige toelichting. Ontspannen ambiance.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het was een ware culinaire ontdekkingstocht, wij hebben ontzettend genoten van ieder gerecht! De bediening was uitermate vriendelijk en professioneel. De tafels waren mooi en gezellig gedekt met prachtig servies, alleen het deel waar wij zaten viel ons wat tegen qua sfeer, dat zou wat ons betreft nog een verbeterpunt zijn.

jhscholte1 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het restaurant is zeer fraai gelegen, mooi decor, tafels netjes gedekt. De bediening is correct, maar enigszins stroef. Al met al een gezellige avond uit.
pjsweep .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
In een bijzondere omgeving een geweldig menu geserveerd. Met lokale ingredienten, maar ook met echte zwarte truffel. Bij een compositie van onder andere rode bieten, schuim van rode bieten, was een truffelsaus. En echt, dit was de lekkerste en beste truffelsaus die ik ooit geproefd had! Het na gerecht bevatte onder andere een ijs gemaakt met een fraaie honing. Normaal zou dit niet mijn favoriet zijn, maar dit was geweldig! Kortom value for money, heerlijk gegeten. En je mocht alles vragen met betrekking tot de bereiding, de ingredienten. Een restaurant om nog een keer te bezoeken
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De aankomst is al prachtig maar dan dineren in een mooie klassiek ingerichte ruimte is echt genieten. Mooi,licht maar toch warm ingericht. Wij waren al getipt door een vriendin over het heerlijke IENS menu. Het was heerlijk, verrassend. Zeer de moeite waard. Bediening is heel gastvrij en ongedwongen. Komen graag weer !! p.s. dan neem ik ook de koffie alleen al voor de bonbon, mmmmmmmmmmmm