Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
De aankomst is al prachtig maar dan dineren in een mooie klassiek ingerichte ruimte is echt genieten. Mooi,licht maar toch warm ingericht. Wij waren al getipt door een vriendin over het heerlijke IENS menu. Het was heerlijk, verrassend. Zeer de moeite waard. Bediening is heel gastvrij en ongedwongen. Komen graag weer !! p.s. dan neem ik ook de koffie alleen al voor de bonbon, mmmmmmmmmmmm
DAJonge .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Een echte topper, waar met passie en liefde voor het vak gekookt wordt. Mooie smaak combinaties!
Klein minpuntje aan het decor was de temperatuur in het voorhuis, die gedurende de avond stevig op liep.
J H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Zeer de moeite waard. Mooie ambiance en prima 5 gangenmenu. Bestaat wel uit 2 nagerechten, zoet en kaas. We komen weer.
maartenkroon .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prachtige lokatie en mooi ingericht. 5 gangen diner genoten voor een speciale prijs en was deze dubbel en dwars waard. Bediening prettig en attend. Goed wijnadvies.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Het was geweldig, prachtige avond met het late zonlicht. De amuse van oestermousse met komkommerspaghetti was een hele mooie start.
Ciska V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bijzondere en verassende gerechten.
Zorgvuldig gekozen en opgediend.
Timing was perfect.
Prachtige wijnen. Warme bediening. Genóten!
bstalman .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Na een hartelijk ontvangst door de gastvrouw werden we in de sfeervolle hoofdzaal geleid naar een mooie ronde tafel.
Wij hadden gekozen voor het IENS-menu met streekproducten.
Al vlot kwam het brood met een eerste amuse toebereid op een oesterschelp. Echt een plaatje en zo smaakte het ook. Daarna een mooi krokant gebakken voorgerecht op een bedje van boekweit, gevolgd door een tussengerecht van o.a. rode biet met een heerlijke saus. Na nog een leuke amuse kwam mooi rose gebakken eend met warme groente op tafel. Echt uitstekend. Een mooi gevarieerd kaasplankje als extra tussengerecht maakte alles compleet en een bijpassende Pedro Ximenez was uiteraard voorhanden. Het nagerecht was een gevarieerde mix van niet te zoete gerechten vergezeld van eigen fruit. Ook de heer des huizes die de gerechten verzorgt, kwam regelmatig langs voor onze bevindingen.
De sfeer is zeer gemoedelijk zowel qua publiek als de muziek. We kwamen alle vier zeer voldaan uit Verhildersum en komen zeker deze zomer nog eens terug om ook (niet alleen) de sfeer buiten op het terras te proeven.
Echt niet vaak zo genoten van een dis uit de provincie als deze!
Kortom, een echte aanrader.
Warner V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Het eas weer smikkelen bij t Korensant. Sigrid zet er altijd de perfecte en vaak verrassende wijnen bij. Wichers truffelbal is altijd een hoogtepunt. Service perfect en fijn ongedwongen.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie klassieke lokatie bij borg Verhildersum. ( bijgebouw) Diner en wijnarrangement erg goed. Bediening en ontvangst prima. Compliment voor het geheel en voor herhaling vatbaar!
carinduisterwinkel .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het eten is altijd verrukkelijk en een lust voor het oog! De service is top, de sfeer gemoedelijk. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. De wijnen passen perfect. Kortom, een aanrader! We komen er al jaren.
Oversmaakentwisten .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastische locatie. De onbevangen, adembenemende aankomst die torenhoge verwachtingen schept wordt binnen nog volledig waargemaakt ook. Dat hadden we eerlijk gezegd totaal niet verwacht. De lat lag, voordat we binnen waren, immers al immens hoog. Maar kok en bediening sprongen er bijna achteloos overheen. Culinair verrassend, geen overdaad schaadt maar perfect in balans. Gastvrij? Jazeker. Aanrader? Jazeker. Lol om te koken en te verwennen? Dat druipt er van af!
sanenjan .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het was een heerlijk menu met goed passende wijnen. Een goede uitleg over de herkomst van de wijnen. Vond het krokant gebakken tartaar met truffel heerlijk. Zeker nog een keer heen! En aardig personeel, gezellig en gemoedelijk.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Geweldige avond gehad! De gerechten van het 5-gangen diner waren stuk voor stuk kunstwerkjes met perfect uitgebalanceerde smaken. Ook de wijnen waren heerlijk. Er wordt voornamelijk gebruik gemaakt van lokale producten en seizoensgroenten. Een deel daarvan kwamen wij tegen tijdens een wandelingetje over het landgoed na het diner. Bediening is vriendelijk, bescheiden en aandachtig.
Wij komen hier zeker terug!
jorienhollemans .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijk gegeten in het sfeervolle restaurant het Korensant.
De borden waren net kleine schilderijtjes en het eten zelf was goed op smaak.
De bediening was constant in de buurt om alles in de gaten te houden en kwam vriendelijk op ons over.
Het vijf gangen diner is wat ons betreft een echte aanrader!
Esther T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben een heerlijk 5 gangen menu gegeten en daarbij een Bob-arrangement genomen.
Net als de vorige keer was het eten zeer goed. Alleen deze keer vonden we de gerechtjen iets minder spannend en verrassend. Vandaar deze keer geen 10. Het decor was prima, maar deze keer werden we iets minder toegankelijk meegenomen in wat we aten en dronken. We merken dat we iets meer uitleg erg leuk vinden. Al met al blijft dit restaurant een aanrader. We komen beslist weer terug.
irene.dorst .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten, we maakten gebruik van het IENS-menu. Prijs-kwaliteit verhouding meer dan in orde, dit had ook best hoger mogen liggen. Maar wat jammer van de stijve, niet gastvrije houding van de bediening. Er straalde geen passie uit van deze mensen en onderling leek het alsof ze steeds "mot" hadden. Muziekkeuze niet in lijn met ambiance die bij een dergelijke pand past. Jas werd aangenomen bij ontvangst maar toen we afgerekend hadden waren zo ons "kwijt", zelf maar jas gepakt en onszelf uitgelaten. Het pad vanaf het restaurant naar de parkeerplaats is wat donker, voor de sfeer: zet wat fakkels/vuurpotten neer. Het is er prachtig, we hebben heerlijk gegeten maar het gebrek aan "warmte" deed afbreuk aan de avond.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Lekker gegeten, van amuse tot dessert. Ook de bijpassende wijnen waren uitstekend. Komen nog eens terug. Bijzondere ambiance zo middenin de provincie Groningen.
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij hebben genoten van onze avond bij het Korensant Verhildersum. Het Korensant is bij ons niet onbekend. Wicher beloofde ons dat we een feestje zouden krijgen met het IENS menu. Hij heeft woord gehouden. Verassende gerechten met spannende amuses tussendoor. En bijpassende wijnen. De voor ons nieuwe plek bij de borg Verhildersum is een prachtige sfeervolle locatie.
Jon V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Een prachtige fietstocht naar de borg door het Groningse landschap. Verrassende smaken, heerlijke gerechten en een uitstekende service. Zalig!
elly_berkedam .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Alle gerechten werden opgediend als ware kunstwerken. De kok die tevens de gerechten serveerde is ronduit enthousiast en vertelde met passie in vakjargon wat er voor ons op tafel stond.
De partner adviseerde prachtig de bijpassende wijnen! Die de gerechten nog beter tot hun recht lieten komen. Chapeau voor dit echtpaar wat gedreven en met passie deze mooie lokatie beheren.
Enige min puntje, sanitaire voorziening behoeft wel enige aandacht van het personeel(toilet papier, knopje wat mist om toilet door te spoelen)