Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Korensant Verhildersum

Diana W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het verrassingsmenu was precies hetzelfde dan de 2 gerechten die op de kaart stonden.
Als je een wijntje bestelde werd
niet gevraagd wat voor wijn je wilde maar er werd gewoon wat in geschonken. Behalve het voorgerecht waren de andere gerechten niet heel bijzonder (daarom was ik ook voor het verrassingsmenu gegaan).
barte V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Wat een prachtige plek om te eten, we zaten in een ruimte waar de bedstedes nog zichtbaar waren. Heel sfeervol. Het eten erg lekker, de borden met zorg opgemaakt. Ook de desserts echt een aanrader.
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Wij kennen t Korensant al maar wilden onze ervaring deze keer met vrienden delen. Als je al 4x bereid bent om 250 km te rijden voor n etentje dan moet er iets goeds zijn hier nietwaar. Wij hadden n 4 gangen surprise menu met wijnarrangement al dan niet in halve, hele of bobversie. Ontzettend lekker gegeten, elk hapje en slokje weer opnieuw. De service was uiterst vriendelijk en correct. Erg gastvrije gastvrouw, precies zoals t hoort. Er is werkelijk niets op aan te merken. Wij komen graag weer terug. Dank voor de heerlijke avond!
Jurrien Jan W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Met enige regelmaat eten wij bij restaurant Korensant Verhildersum. Nog nooit is dat tegengevallen. Elke keer opnieuw zijn wij verbaasd over de geboden kwaliteit. Niet alleen de kwaliteit van het eten is daar topklasse. De locatie en sfeer van dit etablissement zijn perfect. Nu is de bediening er ook nog fantastisch. Zeer gastvrij, niet te formeel maar ook niet te vrij. U begrijpt waarom wij daar graag komen. Zolang u ervoor zorgt dat wij er terecht blijven kunnen, moet u daar zeker eens gaan dineren en/of lunchen. Een echte aanrader. Zie bijgevoegde foto's voor een indruk van de geboden gerechtjes.
w.e. V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
wij hebben heerlijk en smaakvol gegeten met verrassende recepten. de ambiance was erg prettig en de bediening vlot en vriendelijke met een goede uitleg van de gerechten.
zeker de moeite waard om op een ander tijdstip weer te gaan.
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gemusiceerd en als beloning heerlijk gegeten! Wijn en spijs combinatie helemaal top! Goede wijn spijs combinatie, uitstekende sfeer en fijne bediening.
martin Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
AH menu gegeten, was prima, bovengemiddeld van kwaliteit, de moeite waard voor een ritje naar het hoge noorden.
Bediening met veel flair, moet je van houden.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het eten was heerlijk, veel smaak. Highlight vonden wij het vegetarisch tussengerecht met paddestoelen en truffel. Fantastisch. Goede bij de gerechten passende wijnen. Absoluut plezierig restaurant en waard om naar terug te gaan.
Hugo W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Op eerste kerstdag hebben zijn we wezen eten in Korensant Verhildersum. Ruim van te voren had ik doorgegeven dat mijn tafelgenote vegetarier is. Het menu voor mij als alleseter was in orde. Echter vanaf het begin hadden we al bedenkingen bij wat mijn tafelgenote voorgeschoteld kreeg. In eerste instantie kreeg zij ook de vlees en visamuse, dit werd hersteld door de visamuse in zijn geheel weg te laten en voor de vleesamuse alleen de gestoofde zuurkool te serveren. Dit bleek een opmaat voor de gehele avond te zijn, bij alle gerechten werd het vlees en vis weggelaten: rode poon met drie kleuren bloemkool werd drie kleuren bloemkool; hertenrug met pastinaak en wintergroenten; werd pastinaak met wintergroenten. Hierdoor bleef er weinig overeind van de gerechten voor de vegetarier. Van een restaurant in de Lekker top 500 was dit een deceptie. Aan het eind van de avond hierover de gastvrouw ook aangesproken, die jammer genoeg het afdeed met dat bij een vegetarisch gerecht het al snel een groentegerecht wordt. Mogelijk dat de reserveringen niet goed bekeken zijn, maar van een toprestaurant verwacht ik meer creativiteit en als het gewoon niet goed is hier de verantwoordelijkheid voor genomen wordt. Jammer!
wim W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
eerste kerstdag hier gegeten, met vast menu e 95 pp.
een van de personen had een glutenvrij dieet, wat was doorgegeven en gedurende het menu goed ging, maar het brood was weinig creatief voor haar terwijl er legio lekkere mogelijkheden hiervoor zijn (Hanos?). Er kwamen 2 witte(niet verse) boterhammen, wsl uit de diepvries.
Het jonge personeel is niet zo ervaren, en kan eigenlijk niet voor de verwachtingen die je creeert bij zo'n prijs op zo'n avond.
Interieur (tafels en stoelen) zijn weinig smaakvol, en kan gepaster in deze mooie oude lokatie. Het menu was smaakvol en goed geserveerd. Gastvrouw kan wel een tandje vriendelijker, wat de lokatie en reputatie goed zou doen. Al met al wel een aanrader, als je in de buurt bent!
Roki .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Bij dit restaurant word je verplicht een menu te nemen inclusief drank (3 gangen 50 euro) Een van ons gaf aan alleen bij het hoofdgerecht wijn te willen. Voor de rest werd water uit een karaf geschonken er werd niet gevraagd of we iets anders wilden drinken. Toch werd de volle mep berekend. Het eten was ok, niet heel bijzonder.Een misverstand over het aantal gangen werd later wel netjes opgelost. Koffie+thee na 11 euro! We rijden vaker de provincie in voor een goed restaurant. De recensies waren veelbelovend maar de volgende slaan we Korensant Verhildersum waarschijnlijk over...
Lindsen L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, via Iens gereserveerd maar geen gebruik gemaakt van de Iens aanbieding dus het normale tarief betaald.
Jorien Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zalig gegeten! Heerlijke bijpassende wijnen en een fijn en ook bij het gerecht alcoholvrij alternatief. Drie gangen menu is eigenlijk bijna een vijf gangen menu met volwaardige tussengerechten als 'amuses'. Wij hadden perfect gegaarde kabeljauw op boterzachte couscous, een zalige 'bitterbal' van eekhoorntjesbrood, heerlijk stoofvlees, een stoofpeer in blauwe kaassaus en als dessert twee soorten ijs en twee kleine taartjes. Het is een stukje rijden, maar meer dan waard!
Frans O.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We kregen een bevestiging van onze reservering via IENS.NL.
Bij de vorige gelegenheid kregen we het verzoek van het ons goed bekende restaurant om
als we de AH restaurant kaart gebruikten, het via IENS.NL te doen.
Bij 't Korensant was alles prima maar ze wisten NIET dat we kwamen.
Alles alles vol had gezeten was er een probleem ontstaan.
Volgens onze inlichtingen bij een ander restaurant vangt U E. 5,- voor uw "bemiddeling".
Van de restauranthouder hoorden we dat dit soort dingen vaker voorkwam.
Ik vind dat U tenminste die E. 5,- NIET in rekening hoort te brengen.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hadden een aantal jaar geleden al eens bij 't Korensant gegeten, toen nog in Molenrij. Hoewel er weinig kan tippen aan de sfeer van een serre benadert deze borg dit heel aardig. Huiselijk, gezellig, prima omgeving voor een diner. Op basis van de heerlijke amuse en dito brood met boter en gerookt koolzaadolie (geniaal, zeker in combinatie met kerrie- en rodewijnbrood!) kozen we voor het viergangenmenu. De gerechten van dit menu waren prima, maar verdere 'wauw-momentjes' bleven uit. Ook de wijn-spijs combinaties hebben we wel eens beter gehad. We hebben lekker gegeten, maar de gerechten hadden beter in balans kunnen zijn.
Cathrien W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben er heerlijk gegeten.
Alleen het reserveren , met de AH actie ging erg moeilijk.
Men zit voor de komende maanden al vol. Okt/Nov/Dec/Jan.?
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Mooi verzorgde avond voor twee personen met verrassingsmenu dat echt verraste. Prachtig opgemaakte verse producten met zorgvuldig gekozen goede wijnen. Bescheiden maar zeer adequate en goed geïnformeerde bediening. Schitterende lokatie. Zeker de moeite waard om ver voor om te rijden.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Op een erg mooie locatie naast borg Verhildersum ligt dit restaurant met een mooi aanbod van vlees en vis. Nabij de zee zijn vis en lokale producten prima materiaal voor de chef om iets moois van te maken. Zeer creatief, verfijnd en mooi eten met subtiele smaken. Je proeft de zee! Fijne locatie op een avondje door te brengen. Leuk ingericht, lekker oud en knus, maar wel met stijl. Bediening prettig en niet te formeel, de chef komt ook zelf aan tafel. Enig minpunt is de pittige prijs van fris, koffie en wijn.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Na een zwerftocht over het Wad, gastvrij en vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten!
Erg goede prijs- kwaliteit verhouding!
We waren met z'n vijfen en allen zeer tevreden!
Top!!!
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ieder bord een schilderijtje en een feestje voor je smaakpapillen. Mooie bijpassende wijnen en de bediening is vriendelijk en vlot. Surprise menu is een Aanrader!