Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lindsen L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Jorien Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zalig gegeten! Heerlijke bijpassende wijnen en een fijn en ook bij het gerecht alcoholvrij alternatief. Drie gangen menu is eigenlijk bijna een vijf gangen menu met volwaardige tussengerechten als 'amuses'. Wij hadden perfect gegaarde kabeljauw op boterzachte couscous, een zalige 'bitterbal' van eekhoorntjesbrood, heerlijk stoofvlees, een stoofpeer in blauwe kaassaus en als dessert twee soorten ijs en twee kleine taartjes. Het is een stukje rijden, maar meer dan waard!
Frans O.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
We kregen een bevestiging van onze reservering via IENS.NL.
Bij de vorige gelegenheid kregen we het verzoek van het ons goed bekende restaurant om
als we de AH restaurant kaart gebruikten, het via IENS.NL te doen.
Bij 't Korensant was alles prima maar ze wisten NIET dat we kwamen.
Alles alles vol had gezeten was er een probleem ontstaan.
Volgens onze inlichtingen bij een ander restaurant vangt U E. 5,- voor uw "bemiddeling".
Van de restauranthouder hoorden we dat dit soort dingen vaker voorkwam.
Ik vind dat U tenminste die E. 5,- NIET in rekening hoort te brengen.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hadden een aantal jaar geleden al eens bij 't Korensant gegeten, toen nog in Molenrij. Hoewel er weinig kan tippen aan de sfeer van een serre benadert deze borg dit heel aardig. Huiselijk, gezellig, prima omgeving voor een diner. Op basis van de heerlijke amuse en dito brood met boter en gerookt koolzaadolie (geniaal, zeker in combinatie met kerrie- en rodewijnbrood!) kozen we voor het viergangenmenu. De gerechten van dit menu waren prima, maar verdere 'wauw-momentjes' bleven uit. Ook de wijn-spijs combinaties hebben we wel eens beter gehad. We hebben lekker gegeten, maar de gerechten hadden beter in balans kunnen zijn.
Cathrien W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben er heerlijk gegeten.
Alleen het reserveren , met de AH actie ging erg moeilijk.
Men zit voor de komende maanden al vol. Okt/Nov/Dec/Jan.?
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Mooi verzorgde avond voor twee personen met verrassingsmenu dat echt verraste. Prachtig opgemaakte verse producten met zorgvuldig gekozen goede wijnen. Bescheiden maar zeer adequate en goed geïnformeerde bediening. Schitterende lokatie. Zeker de moeite waard om ver voor om te rijden.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Op een erg mooie locatie naast borg Verhildersum ligt dit restaurant met een mooi aanbod van vlees en vis. Nabij de zee zijn vis en lokale producten prima materiaal voor de chef om iets moois van te maken. Zeer creatief, verfijnd en mooi eten met subtiele smaken. Je proeft de zee! Fijne locatie op een avondje door te brengen. Leuk ingericht, lekker oud en knus, maar wel met stijl. Bediening prettig en niet te formeel, de chef komt ook zelf aan tafel. Enig minpunt is de pittige prijs van fris, koffie en wijn.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Na een zwerftocht over het Wad, gastvrij en vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten!
Erg goede prijs- kwaliteit verhouding!
We waren met z'n vijfen en allen zeer tevreden!
Top!!!
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Ieder bord een schilderijtje en een feestje voor je smaakpapillen. Mooie bijpassende wijnen en de bediening is vriendelijk en vlot. Surprise menu is een Aanrader!
Info856 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Lekker gegeten bij 't Korensant, pure smaken zo van het Hoge land. Bijzonder sucadevlees bijvoorbeeld als hoofd gerecht en ook de truffel ragout met rode biet saus en lust voor oog en tong. Heerlijke eigen gebakken broodjes met gerookte (!) koolzaadolie, bijzondere smaken.
Helaas vonden wij de bediening en entourage wat minder. Zo zonde dat zo'n prachtige ruimte ' behangen' wordt met matige kunst, bedoeld als homage aan Ede Staal. Voelde weinig verwantschap tussen de gevoelige ballades van Ede Staal en deze monotone grijze schilderijen, jammer.
De bediening maakte, op de jongste bediende na, een uitgebluste indruk. Alsof het serveren van al dit heerlijke eten een nare noodzaak is i.p.v. een feestje! Weinig enthousiasme en niet hartelijk, eerder plichtmatig en onnodig formeel.
Misschien het tijdstip, zondag avond? Of sjagerein vanwege de AH actie?
We weten het niet.
Zo jammer voor het totaal plaatje, zeker met een kok die zich zo goed van zijn taak gekweten heeft...
Loeslennarts .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gisteren heb ik hier geluncht. Omdat op de kaart stond dat de garnalenkroket zelfgemaakt was heb ik deze besteld (ik ben een groot liefhebber van een goed gemaakte garnalenkroket, dwz: mooi dun korstje, niet te stijve vulling met veel Hollandse garnalen). Dat zelfgemaakte kroket van 't Korensant is helaas geen aanrader. Het korstje was veelbelovend, mooi dun en knapperig, maar de vulling was niet goed: melig (te stijve ragout), weinig smaak en geen garnaal te bekennen. Dat kan echt niet voor 9 euro, ook al was het bordje nog zo mooi opgemaakt! Volgende keer maar weer in Zoutkamp een echt garnalenkroketje bestellen (of zelf maken, al is dat veel werk).
Hasper .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ontvangst hartelijk. We waren 8 minuten later dan afgesproken, maar dat kan geen reden zijn voor de slordige benadering: niet na 20 min. de kaart gekregen, gewoon vergeten. Na de bestelling heeft het 40 min. geduurd voordat het eerste gerecht opgediend werd.
Eten was bekend goed, hoewel aan het visgerecht een merkwaardig niet te traceren bijsmaakje zat. Kaasplank chaotisch samengesteld. Bestelling van espresso moest over.
Resultaat: mixed feelings
Sina.hofman .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De reservering was niet bekend bij 't Korensant.
Ik moest de reservering op mijn email laten zien.
Waar is het misgegaan?Had via de AH korting geboekt en daar een bevestiging van gehad.
Gelukkig was er plaats genoeg,maar dat kan ook anders lopen.
Het eten was heerlijk!
Rene B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wicher (chef-kok) en Sigrid ( gastvrouw) hebben weer hun best gedaan met een verrukkelijk 7 gangen diner met wijnarrangement. de smaakpapillen zijn weer helemaal verwend. En de uitvoering van de borden een plaatje. Voor het eerst op de locatie Verhildersum wat zeker ook de moeite waard is om te bezichtigen. Dus als met logeert rond het Lauwermeer rijd dan eens naar Leens en laat je verwennen. De gerechten zijn het aanzien waard en je eet werkelijk je vingers erbij op. Naast een uitstekende gastvrouw is Sigrid Heeres ook coach, Ondernemer coacht Ondernemer. Als u eens lekker verwent wilt worden op een cullinaire avond is dit een juist adres
Mvanderveen84 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We waren met z'n tweeën en hebben het 3 gangen menu besteld, waarbij we elke gang een ander gerecht bestelden (inclusief 2 extra gerechten) zodat we in totaal iets van 8 gerechten hebben gehad. Daarnaast ook een wijnarrangement erbij genomen met dus 8 verschillende wijnen, bijpassend bij het gerecht. Alles was ver boven verwachting! Super mooie plek, vriendelijk en kundig personeel, maar vooral het eten was zo lekker! Alle gerechten waren mooi gepresenteerd, met uitleg wat het precies was en hoe alles tot z'n recht zou komen, in combinatie met elke wijn. En dat deed het ook! Echt een aanrader, tijden niet zo lekker gegeten.
Derjol .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten, mooie en smakelijke gerechten. een bijzondere mooie locatie met een prachtig uitzicht. De service en informatie over de gerechten Was prima.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving!

We begonnen met een verrukkelijk hapje in een oester.
Daarna kregen we drie verschillende versgebakken broodjes met drie verschillende en interessante en lekkere smaken.
Als voorgerecht hadden had ik zalm met spiering en verschillende dingen nog erbij. Echt heerlijk...
Daarna kregen we een interessant intermezzo die we in 1 hap op moesten eten.
Als hoofdgerecht had ik eend en hoender. Ik heb nog nooit zulk heerlijk mals vlees gehad.
Bij het hoofdgerecht zaten verschillende, smakelijke groenten die goed samengingen met het vlees.
Als dessert hadden we een erg leuke (en een wederom heerlijke) proeferij van verschillende dingen met o.a. fruit en chocolade.

Verder was de appelsap (van een lokale boomgaard) ook erg smakelijk. De beste ooit.

Klein minpuntje was dat de stroom steeds uitviel, maar daar hebben we weinig last van gehad.

Bediening was vlot en vriendelijk. Soms misschien iets te vlot.

Al met al vonden we het restaurant een echte aanrader. Onvergetelijk goed en lekker in een leuke omgeving.
Helena H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere smaken en combinaties. Top locatie, erg gezellig.
Enige minpunt was de bediening van de wijnen, we hadden een wijnarrangement en soms kwam de wijn nadat het eten al was geserveerd en de dessertwijn was vergeten.
Ed.perdijk .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Een voortreffelijke ambiance , een heerlijk diner in een redelijk gezellige omgeving. Een oud restaurant bij een nog oudere borg. In het park er omheen kan je een leuke wandeling maken.
Daarna is het genieten van alle gerechten die op het menu staan. Aangevuld met een voortreffelijke amuse , intermezzo. Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als het dessert kunnen wedijveren met veel luxere restaurants. Ik zou zeggen ga het in grote getale uitproberen.
Ginajanssen .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het lekkerst vond ik het voorgerecht met lentegroentes en zalm. Ook het hoofdgerecht met kabeljauw was heerlijk. Het toetje smaakvol. Mocht van mij iets meer zijn. Ook het entreetje in de oesterschelp was erg lekker. De kleine broodjes wat droog/ compact.
De gerechten werden mooi opgediend. Keurig gedekte tafels, de grote zaal zou nog iets sfeervolle kunnen worden ingericht. De stoelen boven in het zicht en die sprieterige plant op een tafeltje vind ik jammer.