Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

9,1

Jouw recensie over het restaurant Korensant Verhildersum

Jef P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Heerlijk gelunched op deze bijzondere locatie. Mijn vrouw had een vleessalade en ik een vissalade. Allebei bijzonder lekker. Het was vandaag fris buiten en van mij had het binnen iets warmer gemogen. Verder genoten. We zijn zeker van plan om terug te komen.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Dit betreft een recentie voor de lunch en niet het diner.

We hebben een erg teleurstellende ervaring gehad tijdens de lunch bij het Schathoes. Bij de ontvangst werd gezegd dat we een tafeltje mochten uitzoeken; dit hebben we gedaan en we zijn ergens gaan zitten waar er gedekt was. Immers, aan een ongedekte tafel ga je niet zitten. Al vrij snel kwam een andere bediende langs om te vragen of we voor de meergangen lunch kwamen; toen we aangaven dat dit niet zo was, werd ons verzocht een ander plekje te zoeken "want dit is heel duur linnen". We voelden ons meer een last dan een gast.

We hebben een andere - ongedekte- tafel gekozen, waar een vrij viezig tafelkleedje op lag; de vlekken van vele voorgaande lunches en diners waren duidelijk zichtbaar.
Het tempo was goed, de bestelling werd rap opgenomen en de lunch kwam snel, maar er kon geen servetje af; je verwacht op z'n minst voor dit bedrag een servet te krijgen bij het bestek.

De toiletten waren niet schoon en roken ook niet fris; wc papier op, prullenbak vol.

Al met al een teleurstellende ervaring. We zijn al diverse keren wezen dineren bij 't Korensant, en dat was altijd erg goed; ik had hetzelfde niveau ook verwacht tijdens de lunch, maar helaas.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Zeer aangenaam als lunch midden ons cultureel programma. Lekker, vriendelijke onthaal en ondanks de grote groep van 35 deelnemers vlotte service. Een plaats om aan te bevelen.
Mia Bogaert voor vtbKultuur SDW
J H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
We kozen voor een 5 gangen diner
met een passend wijn arrangement Heerlijk en nog eens Heerlijk, mooie smaak combinaties en de wijnen geven precies de sensatie wat iedere gang tot een belevenis maakt.
Zeer zeker de moeite waard om een stukje voor te rijden.
Na alle lof een kleine kant tekening, de wijnen zijn stevig geprijsd.
Je kunt via een boekingssite reserveren dit maakt een redelijk verschil in de covert prijs. Hierdoor krijg je toch een beetje een wrange nasmaak indien direct is gereserveerd.
Ondanks dat zullen we zeker in de toekomst een keertje terugkomen.
Jannie H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Pure passie voor de gerechten. Mooie ambiance en zeer hartelijke ontvangst en bediening. Geweldige avond gehad en komen er zeker weer terug!
Joost G.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Verscholen op een landgoed vlakbij de Lauwersmeer ligt dit pareltje. het is even zoeken (de wegbewijzering kan beter), maar het is de moeite waard. Geweldige lokatie, heel erg goed eten voor een zeer redelijke prijs en attente bediening. In de toch redelijk chique gelegenheid konden we probleemloos in ons niet al te schone wandelkloffie aanschuiven. Een absolute aanrader!
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
We zijn hier al vaker geweest en hebben heerlijk gegeten. Weer gekozen voor het verrassingmenu en staan iedere keer weer versteld van de verschillende smaken. Zeker de moeite waard!
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Dit is een uitstekend restaurant met voortreffelijke bediening en excellent eten. Het is heerlijk om buiten te zitten. Van harte aanbevolen.
Bram Boers
Barry C.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Het is een blijft en top restaurant. Dit komt zeker door Wiecher(chef) die je smaak pupillen laat strelen met zijn kook kunsten! Altijd aan te bevelen
B. Cohen, Warffum
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Op een prachtige plek gelegen restaurant met mooi terras. Zomeravonden kunnen niet beter zijn dan hier. Het BIB menu is voortreffelijk, de amuses maken het compleet. Prima wijn. Alleen de aandacht voor de gast kan iets beter. Dit is een echte aanrader!
M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Dit is één van die zeldzame plekken waar al het goede samenkomt. Gastheerschap, heerlijk eten, geweldige ambiance. Compliment!
Alex T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Dankzij het mooie weer tot einde verblijf buiten gezeten, en we zijn steeds uit de avondzon gehouden door de vriendelijke en behulpzame kelner. Het was een heel genoeglijke avond. Voor mij was het hier de tweede keer, de vriende met wie we waren komen hier vaker.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Mooie gerechtjes voor een redelijke prijs.
Wicher W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Geachte Ina B, heel spijtig uw ervaring met ons restaurant
Wij hebben onze uiterste best gedaan u het naar genoegen te maken
Twee amuses, huisgemaakt brood, kabeljauw met rode bieten mayonaise, coquille, in arachideolie gebakken truffel, proeverij van rundvlees, en een proeverij van desserts Een fijn gesprek met mijn vrouw na afloop, waar u te kennen gaf zeer tevreden te zijn ?
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Het eten was niet echt smaakvol.
De truffel was niet goed afgebakken,
was te vet.
We hadden voor het 5 gangen diner gekozen waarvan we alleen het garnalen gerecht lekker vonden.
Jammer
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Heerlijk menu, alle gerechten zeer uitgebalanceerd en verrassend.Ontspannen ambiance en prachtige locatie. Prijs-kwaliteit zeer goed.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Zeer gemoedelijke sfeer, leuke en prettige bediening en heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
Tevens hangen er mooie schilderijen.
Kerst D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Mooi verrassingsmenu. Vriendelijke en leuke bediening. Mooie locatie.
Warner V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Bij aankomst zag Verhildersum er schilderachtig uit in de sneeuw. We werden warm ontvangen, en kozen voor 5 gangen. Due waren allemaal heerlijk en zagen er prachtig uit. De truffel is altijd een feestje (terwijl Wicher er elke keer weer een andere draai aan geeft). En fijn dat Wicher zo ‘licht’ kookt. Dus je hebt nooit een vol gevoel. Verder heel relaxed dat Sigrid er altijd een perfecte wijn bij zet. Wijn en spijs zijn altijd in orde hier! Met ook dank aan Jelmer voor de fijne bediening. Wij blijven komen!
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het verrassingsmenu was precies hetzelfde dan de 2 gerechten die op de kaart stonden.
Als je een wijntje bestelde werd
niet gevraagd wat voor wijn je wilde maar er werd gewoon wat in geschonken. Behalve het voorgerecht waren de andere gerechten niet heel bijzonder (daarom was ik ook voor het verrassingsmenu gegaan).