Korensant Verhildersum

Wierde 42 9965 TH Leens Nederland Kaart

Over het restaurant Korensant Verhildersum

In een woord WAUW

Restaurant Korensant Verhildersum beschikt over een van de mooiste plekjes van het rustieke Leens, op steenworp afstand van het Groninger Wad. De kaart bestaat uit seizoensgebonden gerechten die zoveel mogelijk worden bereid met producten uit de regio. Voor natuurliefhebbers is dit schilderachtige restaurant ook absoluut een bezoekje waard. Eerst kun je genieten van de prachtige omgeving om vervolgens aan te schuiven voor een welverdiende lunch of uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Korensant Verhildersum

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 20:30
Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Korensant Verhildersum

G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Op een prachtige plek gelegen restaurant met mooi terras. Zomeravonden kunnen niet beter zijn dan hier. Het BIB menu is voortreffelijk, de amuses maken het compleet. Prima wijn. Alleen de aandacht voor de gast kan iets beter. Dit is een echte aanrader!
Alex T.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Dankzij het mooie weer tot einde verblijf buiten gezeten, en we zijn steeds uit de avondzon gehouden door de vriendelijke en behulpzame kelner. Het was een heel genoeglijke avond. Voor mij was het hier de tweede keer, de vriende met wie we waren komen hier vaker.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Mooie gerechtjes voor een redelijke prijs.
Wicher W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Geachte Ina B, heel spijtig uw ervaring met ons restaurant
Wij hebben onze uiterste best gedaan u het naar genoegen te maken
Twee amuses, huisgemaakt brood, kabeljauw met rode bieten mayonaise, coquille, in arachideolie gebakken truffel, proeverij van rundvlees, en een proeverij van desserts Een fijn gesprek met mijn vrouw na afloop, waar u te kennen gaf zeer tevreden te zijn ?
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Het eten was niet echt smaakvol.
De truffel was niet goed afgebakken,
was te vet.
We hadden voor het 5 gangen diner gekozen waarvan we alleen het garnalen gerecht lekker vonden.
Jammer
Annelies D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Heerlijk menu, alle gerechten zeer uitgebalanceerd en verrassend.Ontspannen ambiance en prachtige locatie. Prijs-kwaliteit zeer goed.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Zeer gemoedelijke sfeer, leuke en prettige bediening en heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
Tevens hangen er mooie schilderijen.
Kerst D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance. Mooi verrassingsmenu. Vriendelijke en leuke bediening. Mooie locatie.
Warner V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Bij aankomst zag Verhildersum er schilderachtig uit in de sneeuw. We werden warm ontvangen, en kozen voor 5 gangen. Due waren allemaal heerlijk en zagen er prachtig uit. De truffel is altijd een feestje (terwijl Wicher er elke keer weer een andere draai aan geeft). En fijn dat Wicher zo ‘licht’ kookt. Dus je hebt nooit een vol gevoel. Verder heel relaxed dat Sigrid er altijd een perfecte wijn bij zet. Wijn en spijs zijn altijd in orde hier! Met ook dank aan Jelmer voor de fijne bediening. Wij blijven komen!
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het verrassingsmenu was precies hetzelfde dan de 2 gerechten die op de kaart stonden.
Als je een wijntje bestelde werd
niet gevraagd wat voor wijn je wilde maar er werd gewoon wat in geschonken. Behalve het voorgerecht waren de andere gerechten niet heel bijzonder (daarom was ik ook voor het verrassingsmenu gegaan).
barte V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Wat een prachtige plek om te eten, we zaten in een ruimte waar de bedstedes nog zichtbaar waren. Heel sfeervol. Het eten erg lekker, de borden met zorg opgemaakt. Ook de desserts echt een aanrader.
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Wij kennen t Korensant al maar wilden onze ervaring deze keer met vrienden delen. Als je al 4x bereid bent om 250 km te rijden voor n etentje dan moet er iets goeds zijn hier nietwaar. Wij hadden n 4 gangen surprise menu met wijnarrangement al dan niet in halve, hele of bobversie. Ontzettend lekker gegeten, elk hapje en slokje weer opnieuw. De service was uiterst vriendelijk en correct. Erg gastvrije gastvrouw, precies zoals t hoort. Er is werkelijk niets op aan te merken. Wij komen graag weer terug. Dank voor de heerlijke avond!
Jurrien Jan W.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Met enige regelmaat eten wij bij restaurant Korensant Verhildersum. Nog nooit is dat tegengevallen. Elke keer opnieuw zijn wij verbaasd over de geboden kwaliteit. Niet alleen de kwaliteit van het eten is daar topklasse. De locatie en sfeer van dit etablissement zijn perfect. Nu is de bediening er ook nog fantastisch. Zeer gastvrij, niet te formeel maar ook niet te vrij. U begrijpt waarom wij daar graag komen. Zolang u ervoor zorgt dat wij er terecht blijven kunnen, moet u daar zeker eens gaan dineren en/of lunchen. Een echte aanrader. Zie bijgevoegde foto's voor een indruk van de geboden gerechtjes.
w.e. V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
wij hebben heerlijk en smaakvol gegeten met verrassende recepten. de ambiance was erg prettig en de bediening vlot en vriendelijke met een goede uitleg van de gerechten.
zeker de moeite waard om op een ander tijdstip weer te gaan.
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gemusiceerd en als beloning heerlijk gegeten! Wijn en spijs combinatie helemaal top! Goede wijn spijs combinatie, uitstekende sfeer en fijne bediening.
martin Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
AH menu gegeten, was prima, bovengemiddeld van kwaliteit, de moeite waard voor een ritje naar het hoge noorden.
Bediening met veel flair, moet je van houden.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het eten was heerlijk, veel smaak. Highlight vonden wij het vegetarisch tussengerecht met paddestoelen en truffel. Fantastisch. Goede bij de gerechten passende wijnen. Absoluut plezierig restaurant en waard om naar terug te gaan.
Hugo W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Op eerste kerstdag hebben zijn we wezen eten in Korensant Verhildersum. Ruim van te voren had ik doorgegeven dat mijn tafelgenote vegetarier is. Het menu voor mij als alleseter was in orde. Echter vanaf het begin hadden we al bedenkingen bij wat mijn tafelgenote voorgeschoteld kreeg. In eerste instantie kreeg zij ook de vlees en visamuse, dit werd hersteld door de visamuse in zijn geheel weg te laten en voor de vleesamuse alleen de gestoofde zuurkool te serveren. Dit bleek een opmaat voor de gehele avond te zijn, bij alle gerechten werd het vlees en vis weggelaten: rode poon met drie kleuren bloemkool werd drie kleuren bloemkool; hertenrug met pastinaak en wintergroenten; werd pastinaak met wintergroenten. Hierdoor bleef er weinig overeind van de gerechten voor de vegetarier. Van een restaurant in de Lekker top 500 was dit een deceptie. Aan het eind van de avond hierover de gastvrouw ook aangesproken, die jammer genoeg het afdeed met dat bij een vegetarisch gerecht het al snel een groentegerecht wordt. Mogelijk dat de reserveringen niet goed bekeken zijn, maar van een toprestaurant verwacht ik meer creativiteit en als het gewoon niet goed is hier de verantwoordelijkheid voor genomen wordt. Jammer!
wim W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
eerste kerstdag hier gegeten, met vast menu e 95 pp.
een van de personen had een glutenvrij dieet, wat was doorgegeven en gedurende het menu goed ging, maar het brood was weinig creatief voor haar terwijl er legio lekkere mogelijkheden hiervoor zijn (Hanos?). Er kwamen 2 witte(niet verse) boterhammen, wsl uit de diepvries.
Het jonge personeel is niet zo ervaren, en kan eigenlijk niet voor de verwachtingen die je creeert bij zo'n prijs op zo'n avond.
Interieur (tafels en stoelen) zijn weinig smaakvol, en kan gepaster in deze mooie oude lokatie. Het menu was smaakvol en goed geserveerd. Gastvrouw kan wel een tandje vriendelijker, wat de lokatie en reputatie goed zou doen. Al met al wel een aanrader, als je in de buurt bent!
Roki .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Bij dit restaurant word je verplicht een menu te nemen inclusief drank (3 gangen 50 euro) Een van ons gaf aan alleen bij het hoofdgerecht wijn te willen. Voor de rest werd water uit een karaf geschonken er werd niet gevraagd of we iets anders wilden drinken. Toch werd de volle mep berekend. Het eten was ok, niet heel bijzonder.Een misverstand over het aantal gangen werd later wel netjes opgelost. Koffie+thee na 11 euro! We rijden vaker de provincie in voor een goed restaurant. De recensies waren veelbelovend maar de volgende slaan we Korensant Verhildersum waarschijnlijk over...