Koperen Kees

Spinhuisplein 14 8011 ZZ Zwolle Nederland Kaart

Over het restaurant Koperen Kees

Voel je welkom bij Koperen Kees in Zwolle. Theater en de nieuwe Nederlandse keuken gaan hier hand in hand. In de gerechten ga je terug naar herkenbaar Holland en ze zijn toch helemaal van nu. Kies voor het theatermenu: voor-, hoofd- en nagerecht voor €33,50 per persoon of voor het wisselende weekmenu. De menukaart heeft respect voor de seizoenen en past bij de voorstellingen. Een inrichting om van te smullen. Een zwoele zomeravond - BBQ aan de Zwolse stadsgracht. Diner en borrel. Voorafgaand aan een voorstelling, spontaan in het voorbij gaan, voor een zakelijke 'date' en een goed glas wijn. Welkom bij Koperen Kees.

Meer informatie over restaurant Koperen Kees

• : Parkeerplaats Noordereiland of Diezerpoort

Geopend tijdens voorstellingsavonden, tevens zijn wij bereikbaar voor groepsreserveringen.

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen

Jouw recensie over het restaurant Koperen Kees

G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Beperkte kaart maar gerechten van zeer goed niveau. Heerlijk gegeten voorafgaand aan een voorstelling. Snelle en voorbeeldige bediening.
J.W. P.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Wij waren hier voor de opera. We waren iets te laat maar day werd prima opgelost en we konden toch een driegangen diner nuttigen. Prettige sfeer, vriendelijke en attente bediening.
Ellen O.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Prima service en fantastisch dat er GEEN muziek hoorbaar was. Een verademing.
Een minpunt: de ruimte tussen de tafels is absoluut minimaal. Van enige privacy is geen sprake. Dus houd je het bij koetjes en kalfjes en dat is jammer.

Ellen Oldenhof
N.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Zowel in voor- als hoofdgerecht waren geen smaken van het op de menukaart vermelde vleessoorten te herkennen of te proeven. Voorgerecht vooral vet. Hoofdgerecht: Borden waren heet, gerecht niet. Geperst vlees binnen in met kruiden gemengd, nochtans geen smaak gevonden, dus grotendeels retour naar de keuken
Henny W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Het voorgerecht was wat stevig uitgevallen. Bavaroise had iets smeuïger gekund.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Alle gerechten zagen er mooi uit. Het voorgerecht (de geitenkaas) had wat meer knapperige bite kunnen gebruiken - iets van toast erbij zou het geheel smakelijker maken, De gnocci was lekker en speciaal. Wel opvallend dat de bouillon van zichzelf weinig smaak had, maar in het geheel pastte het goed. Het dessert van wentelteefjes? Daar lusten we wel meer van;-).
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
In combinatie met theater bezoek is dit restaurant een prima aanrader. Gevarieerde keuze uit voor- en hoofdgerecht. Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Goede bediening.
Henriette V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
We kwamen om 18.15. Zaten aan een veel te grote tafel,waardoor we elkaar niet konden verstaan. Dat is lastig bijpraten! We hebben steeds lang moeten wachten en toen ik er wat van zei, werd ik door de ober afgesnauwd.
Uiteindelijk kwam de hoofd maaltijd om 19.25 terwijl de voorstelling om 20.00 begon.Koffie kon nog net daarna was het rennen om op tijd te komen. Niet onze bedoeling van eten in de schouwburg!
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Gezellige inrichting, aardige en attente bediening. Eten was teleurstellend. Voorgerecht te koud, hoofdgerecht met smaakloze opgepiepte (gedeeltelijk verbrande) groente en vlees te gaar. Toetje met slagroom uit goedkope spuitbus welke al uit elkaar viel toen het op tafel kwam. Ik had beter zelf kunnen koken. Klachten aangegeven maar meer dan aanhoren was er niet bij. Had minimaal een tegemoetkoming in de rekening verwacht. Niet voor herhaling vatbaar.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Zeer goed te combineren met theaterbezoek, ook rolstoelvriendelijk. We komen graag nog eens terug.
JC C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Wij hebben heerlijk en verrassend gegeten! Goed van smaak en het zag er mooi uit!
Fijn restaurant, vriendelijke bediening.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
In goed overleg werden voorgerecht en hoofdgerecht opgediend.
Op een vraag naar pure Merlot werd goed gereageerd door het bedienend personeel door in het restaurant en in het theater te zoeken of die er was. Helaas was er geen pure Merlot, maar wel een wijn van Merlot en andere druivensoorten, die redelijk smaakte.
Mariette C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Leuke inrichting, ( Delftse tegels decor), aardige bediening, lekker eten. Midden was 1 vlees, 1 vis, toetje koffie met selectie desserts. Geslaagd en verzorgd.
elise1234 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Je komt binnen op de begane grond en daar zit niemand. Bij aan komen lopen twijfel of we goed zijn. Wel vriendelijk ontvangen en 2 trappen hoger gestuurd. Eten zeer goed, behalve de wildpaté , smaakte erg sterk, leek "oud". Verder prima dus, komen nog eens!
Elly L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Een kleine menukaart, maar wat er op tafel wordt gezet is van top kwaliteit. De volgende keer bij een theaterbezoek komen wij zeker weer vooraf eten.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Na het stappen hier een licht pikant broodje grillworst gegeten. Mijn maatje, Sjon, had een broodje met van die dunne slierten vlees (of zoiets, haha). Was pittig maar toch zoet tegelijkertijd. Een ware smaaksensatie. De man achter de balie, Arend, entertainde ons met verhalen over zijn grote passie: het verzamelen van memorabilia uit de Golfoorlog. Al met al prima vertoeft hier. Kom hier zeker nog eens. Ga zo door heren!
Genieten8011 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Laatst heerlijk gegeten voorafgaand aan de voorstelling van het nationale ballet! Wat een service en kwaliteit! Een kleine kaart maar het wordt top gepresenteerd! We komen zeker terug, nu al zin in!
_M_M_ _.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Op een woensdagavond vooraf aan een voorstelling in de schouwburg heb ik bij Koperen Kees in Zwolle gegeten. Van tevoren meer geserveerd omdat het makkelijk is zo vlak bij de schouwburg, maar het restaurant heeft mijn verwachtingen overtroffen!
Allereerst de aankleding; toen we beneden binnen kwamen, oogde het restaurant al meteen uitnodigend en gezellig. Ook boven waar wij een tafeltje kregen, was er leuk uitzicht naar buiten toe en konden we ook het beneden gedeelte van het restaurant bekijken.
Een ander pluspunt was dat onze jassen werden aangenomen en wij hiervoor meteen een nummer kregen, onze jassen konden we na de voorstelling weer ophalen, wat makkelijk!
We bestelden een 3-gangen theatermenu en een saté menu. De vegatarische explosie als voorgerecht zag er iets te vloeibaar uit met de mousse, bavarois en gelei. De smaak was er niet minder om! Vooral de fetakaas proefde je erg goed, maar voor ons zat er te weinig structuur in, we misten wat meer knapperigs. De gepocheerde zalm was heerlijk, alles was hieraan goed. Ook de saté smaakte prima, geen kleffe saus, maar heerlijke saus die goed tot zijn recht kwam naast de varkenshaas. Als dessert kozen we voor de pure chocolade bol, dat was een hemels genot! Heel mooi gemaakt en ò zo heerlijk gevuld met ijs, goede combinatie met munt, kokos en de chocola.
De bediening op de avond was netjes en beleefd. Enige opmerking is dat ze mijn inziens iets vaker rond mogen lopen om wellicht te vragen of alles naar wens is en of de gasten wellicht iets willen drinken. Hier zou het restaurant nog iets in kunnen verbeteren.
Erg leuk vond ik ook dat later een aantal acteurs van die avond ook bij Koperen Kees kwamen eten of drinken.
De prijs/kwaliteit-verhouding van het restaurant is helemaal in orde! Mocht ik weer naar een voorstelling in de schouwburg in Zwolle gaan, dan ga ik zeker weer bij Koperen Kees eten. Ik ben benieuwd wat voor lekkere gerechten ze dan op de menukaart hebben staan.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gisteravond voor de voorstelling van Golden

Gisteravond voor de voorstelling gegeten , prijs kwaliteit prima in orde , bediening oké . Voor herhaling vatbaar.

Den Earr
Cora L.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Voorafgaand aan onze voorstelling van Paul de Leeuw, een dinner. Dit arrangement hadden we cadeau gekregen van onze kinderen voor onze verjaardag, jammer dat het eten zo tegen viel en sneu voor hun. Ruim van te voren moesten we aanwezig zijn en in een sneltreinvaart werd het menu geserveerd. De drankjes daarentegen duurde veel langer en werd tot twee maal toe vergeten en de Radler bleek over datum te zijn, ruim een half jaar!
Bij vraag wat de gerechten in hielden...tja, dat weet ik niet, moet ik eerst vragen.
Voorgerecht, een op tweeërlei wijze bereide biet met crème van basilicum...oké, het was rood en ijskoud, smakeloos, waarschijnlijk de biet netals de rest. Mijn partner had een gegrilde, nou ja gegrild?, zoutloze zeebaars met een paar drupjes van een ondefinieerbaar gerechtje, hetgeen lauw was. Bij vraag of het gesmaakt had, aangegeven van niet....werd m.i.weinig mee gedaan.
Het hoofdgerecht een ongare strudel met spinazie en blauwe kaas, pesto en hazelnootcreme was wederom lauw, de spinazie maakte het enigszins verteerbaar.
De medaillons van wild zwijn waren niet echt gaar, met extra zout en peper nog wel te eten.
De gebakken stukjes kriel dreven in het vet en waren koud, de tweede portie gelukkig wat warmer. De rode kool was wel lekker maar paste niet echt bij de strudel.
Ons dessert was het koffiedessert, drie kleine glaasjes met een chocolade mug, witte, mierzoete, chocolade mousse met waterige lauwe koffie en een likeurtje met room. Ach, het smaakte.
Onze nabestelde cappuccino was goed en rijkelijk toebedeeld met veel bonbons.
Jammer van het eten en zeker voor die prijs! Geen aanrader. En nu moesten we ons ook nog ruim een uur zoet houden voor de voorstelling begon!
Uiteraard hebben we het gemeld en hun vraag was alleen, kunnen we iets voor u betekenen?