Koperen Kees

Spinhuisplein 14 8011 ZZ Zwolle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Koperen Kees

• : Parkeerplaats Noordereiland of Diezerpoort

Geopend tijdens voorstellingsavonden, tevens zijn wij bereikbaar voor groepsreserveringen.

Jouw recensie over het restaurant Koperen Kees

Robert P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
In goed overleg werden voorgerecht en hoofdgerecht opgediend.
Op een vraag naar pure Merlot werd goed gereageerd door het bedienend personeel door in het restaurant en in het theater te zoeken of die er was. Helaas was er geen pure Merlot, maar wel een wijn van Merlot en andere druivensoorten, die redelijk smaakte.
Mariette C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Leuke inrichting, ( Delftse tegels decor), aardige bediening, lekker eten. Midden was 1 vlees, 1 vis, toetje koffie met selectie desserts. Geslaagd en verzorgd.
elise1234 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Je komt binnen op de begane grond en daar zit niemand. Bij aan komen lopen twijfel of we goed zijn. Wel vriendelijk ontvangen en 2 trappen hoger gestuurd. Eten zeer goed, behalve de wildpaté , smaakte erg sterk, leek "oud". Verder prima dus, komen nog eens!
Elly L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Een kleine menukaart, maar wat er op tafel wordt gezet is van top kwaliteit. De volgende keer bij een theaterbezoek komen wij zeker weer vooraf eten.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Na het stappen hier een licht pikant broodje grillworst gegeten. Mijn maatje, Sjon, had een broodje met van die dunne slierten vlees (of zoiets, haha). Was pittig maar toch zoet tegelijkertijd. Een ware smaaksensatie. De man achter de balie, Arend, entertainde ons met verhalen over zijn grote passie: het verzamelen van memorabilia uit de Golfoorlog. Al met al prima vertoeft hier. Kom hier zeker nog eens. Ga zo door heren!
Genieten8011 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Laatst heerlijk gegeten voorafgaand aan de voorstelling van het nationale ballet! Wat een service en kwaliteit! Een kleine kaart maar het wordt top gepresenteerd! We komen zeker terug, nu al zin in!
_M_M_ _.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Op een woensdagavond vooraf aan een voorstelling in de schouwburg heb ik bij Koperen Kees in Zwolle gegeten. Van tevoren meer geserveerd omdat het makkelijk is zo vlak bij de schouwburg, maar het restaurant heeft mijn verwachtingen overtroffen!
Allereerst de aankleding; toen we beneden binnen kwamen, oogde het restaurant al meteen uitnodigend en gezellig. Ook boven waar wij een tafeltje kregen, was er leuk uitzicht naar buiten toe en konden we ook het beneden gedeelte van het restaurant bekijken.
Een ander pluspunt was dat onze jassen werden aangenomen en wij hiervoor meteen een nummer kregen, onze jassen konden we na de voorstelling weer ophalen, wat makkelijk!
We bestelden een 3-gangen theatermenu en een saté menu. De vegatarische explosie als voorgerecht zag er iets te vloeibaar uit met de mousse, bavarois en gelei. De smaak was er niet minder om! Vooral de fetakaas proefde je erg goed, maar voor ons zat er te weinig structuur in, we misten wat meer knapperigs. De gepocheerde zalm was heerlijk, alles was hieraan goed. Ook de saté smaakte prima, geen kleffe saus, maar heerlijke saus die goed tot zijn recht kwam naast de varkenshaas. Als dessert kozen we voor de pure chocolade bol, dat was een hemels genot! Heel mooi gemaakt en ò zo heerlijk gevuld met ijs, goede combinatie met munt, kokos en de chocola.
De bediening op de avond was netjes en beleefd. Enige opmerking is dat ze mijn inziens iets vaker rond mogen lopen om wellicht te vragen of alles naar wens is en of de gasten wellicht iets willen drinken. Hier zou het restaurant nog iets in kunnen verbeteren.
Erg leuk vond ik ook dat later een aantal acteurs van die avond ook bij Koperen Kees kwamen eten of drinken.
De prijs/kwaliteit-verhouding van het restaurant is helemaal in orde! Mocht ik weer naar een voorstelling in de schouwburg in Zwolle gaan, dan ga ik zeker weer bij Koperen Kees eten. Ik ben benieuwd wat voor lekkere gerechten ze dan op de menukaart hebben staan.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gisteravond voor de voorstelling van Golden

Gisteravond voor de voorstelling gegeten , prijs kwaliteit prima in orde , bediening oké . Voor herhaling vatbaar.

Den Earr
Cora L.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Voorafgaand aan onze voorstelling van Paul de Leeuw, een dinner. Dit arrangement hadden we cadeau gekregen van onze kinderen voor onze verjaardag, jammer dat het eten zo tegen viel en sneu voor hun. Ruim van te voren moesten we aanwezig zijn en in een sneltreinvaart werd het menu geserveerd. De drankjes daarentegen duurde veel langer en werd tot twee maal toe vergeten en de Radler bleek over datum te zijn, ruim een half jaar!
Bij vraag wat de gerechten in hielden...tja, dat weet ik niet, moet ik eerst vragen.
Voorgerecht, een op tweeërlei wijze bereide biet met crème van basilicum...oké, het was rood en ijskoud, smakeloos, waarschijnlijk de biet netals de rest. Mijn partner had een gegrilde, nou ja gegrild?, zoutloze zeebaars met een paar drupjes van een ondefinieerbaar gerechtje, hetgeen lauw was. Bij vraag of het gesmaakt had, aangegeven van niet....werd m.i.weinig mee gedaan.
Het hoofdgerecht een ongare strudel met spinazie en blauwe kaas, pesto en hazelnootcreme was wederom lauw, de spinazie maakte het enigszins verteerbaar.
De medaillons van wild zwijn waren niet echt gaar, met extra zout en peper nog wel te eten.
De gebakken stukjes kriel dreven in het vet en waren koud, de tweede portie gelukkig wat warmer. De rode kool was wel lekker maar paste niet echt bij de strudel.
Ons dessert was het koffiedessert, drie kleine glaasjes met een chocolade mug, witte, mierzoete, chocolade mousse met waterige lauwe koffie en een likeurtje met room. Ach, het smaakte.
Onze nabestelde cappuccino was goed en rijkelijk toebedeeld met veel bonbons.
Jammer van het eten en zeker voor die prijs! Geen aanrader. En nu moesten we ons ook nog ruim een uur zoet houden voor de voorstelling begon!
Uiteraard hebben we het gemeld en hun vraag was alleen, kunnen we iets voor u betekenen?
Jaccobroek .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Op 30 oktober heb ik slechte recensie geschreven over Koperen Kees. Nadien zijn we benaderd door Koperen Kees. Zij erkenden de problemen op die avond. Ze gaven aan dat deze vanwege organisatorische aard waren. Ze boden ons aan om met ons hele team het diner overnieuw te doen. Uiteraard op hun kosten. Dit heeft gisteren op 20 november plaatsgevonden.

Wat een verbetering zeg. Onze jassen werden nu aangenomen en er was voldoende bediening. De aardige dames zorgen voor voldoende drankjes en vulden alles op tijd bij. Ook het diner was goed verzorgd. Een heerlijk voor, hoofd en nagerecht. En wat een lekkere gepofte/gebakken aardappeltjes. Kortom: een hele verbetering ten opzichte van de vorige keer.

De tip aan Koperen Kees: laat een avond een volgende keer niet vanwege organisatorische redenen in het water vallen. Dit is erg frustrerend voor de klanten en dat kan niet de bedoeling zijn.

Een pluim voor Koperen Kees zoals dit hebben opgepakt.
Ciska B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Ook even een pluim van mij. Goede oplossing om ons nog een keer te laten komen eten. Dit keer was het zoveel beter dan de vorige keer. Goede en vriendelijke bediening. Uitleg over het opgediende eten. Vis gerecht was het dubbele wat ik de vorige keer kreeg en het was warm. Groenten mag van mij nog iets meer variatie en het toetje was super.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Met groot gezelschap voor een voorstelling gegeten. Tot drie keer toe het eten terug gestuurd, rauwe kip, eten koud en niet gaar. Zonder overleg kwamen ze met wat anders omdat de kip op was...Als oplossing werd hert aangeboden, voor ons hoefde het eigenlijk al niet meer maar vooruit maar. Maar zelfs dat was niet goed, letterlijk rauw. De kok gaf toe dat dit slecht was en niet het serveren waardig! Hopelijk doet het restaurant wat met deze signalen want als ze zo doorgaan kunnen ze beter de tent sluiten.
Jaccobroek .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Vanavond gegeten in de Koperen Kees. Helaas een ernstige tegenvaller. Zeer slechte bediening. Het eten was ver onder de maat. Werd al koud geserveerd. 3 stukjes friet als bijgerecht en nog wat wortelstukjes. De bediening hierop aangesproken. Helaas werd hier niets mee gedaan.
margreetvanwijk .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gisterenavond met 16 collega's gegeten bij koperen kees. Wat een enorme tegenvaller. Het eten was minimaal (wel goed voor Mensen die aan de lijn zijn) .voorgerecht 3 blaadjes sla, paar blokjes bietjes en jawel 2 kleine fetablokjes. Oke kan gebeuren. Maar dan het hoofdgerecht diamantbiefstuk of snoekbaars, zag er aantrekkelijk uit maar bij alle collega's koud geserveerd. De bijgerechten waren 4 kleine schaaltjes patat en geraspte worteltjes en dat voor 16 personen, ook werd er niet regelmatig of soms helemaal niet gevraagd wat er bij te drinken. We dachten dat we een nagerecht kregen, maar helaas zat dat bij de prijs van 45 euro niet inbegrepen. Tot slot cappuccino besteld. Na 20 minuten wederom koud geserveerd. Conclusie. Niet voor herhaling vatbaar. Jammer dat na dit gemeld te hebben hier niets mee gedaan werd.
Ciska B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Met 16 collega's een hollandavond gehad. Teleurstellend! Na een leuk holland spel met voorgerecht hadden we wel zin in het hoofdgerecht. Ik had wel zin in snoekbaars. Dit was net zoals de andere hoofdgerechten koud! Ik ben een paar maanden op dieet, mocht vanavond van mijn dietiste eens lekker genieten van een stuk vlees of vis met veel groenten. Nou, de verschillende groenten waren niet te vinden. Alleen een schaaltje rauwe worteltjes en onder mijn snoekbaars vond ik een smakeloos stukje prei. Wat ik er wel bij kreeg waren 2 graatjes die nog net niet in mijn slokdarm zijn blijven steken. Mijn dieet vind ik zelfs veel gevarieerder dan dit met mijn verschillende smaken shakes! Mij is niet 1 x gevraagd wat ik wou drinken. Gelukkig stond er een kan water op tafel. Heel jammer ook dat er niets werd gedaan met onze klachten.
joop1922 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Voor de eerste keer hier gegeten, voor de voorstelling van de Herman Brood film. Lekker menu met een heerlijke malse diamanthaas. Een prettige sfeer en een goede bediening.
Hannie H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ontzettend handig dat dit restaurant in het theater zit waar we die avond een voorstelling zou bijwonen. Eenvoudige kaart met een drietal voor-, drie hoofd- en drie nagerechten. We kozen voor gamba's vooraf. Erg flauw van smaak, droog en zonder enige saus. Aan het eind van deze gang ging een enorm bord met schalen en troep terug naar de keuken en hadden we geen van twee het idee dat we echt wat lekkers hadden gegeten. Hoofdgerecht: ik had lintmacaroni met paddestoelen en mozzarella, erg lekker, saus was alleen te dun en te waterig. Mijn man had diamantbiefstuk. Deze was niet goed gebakken. Zachte, koude lap vlees die nergens naar smaakte. Patatjes waren slap en smakeloos, de salade van komkommer en tomaat, tja, wat moet je daar over zeggen. Toetje was voor beide heel lekker. Vruchten met sorbetijs en mascarponekoffietaart met cassisijs. Waren echt heerlijk. Goedmakertje aan het eind van een futloze maaltijd.
Kaaties .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Superhandig, een valentijnsdiner om de hoek voordat je het theater ingaat. Op 14-2 bood KK dit, samen met de studenten van Deltion, aan. Dat er veel onervaren studenten werkten, bleek al gauw... Bestelling opnemenen, drankjes vergeten, karaf water vergeten, niet de ruimte in kijken, slecht aan te roepen, sjonge wat was het rommelig! En dan waren we ook bepaald niet blij met het eten zelf; nogal smakeloos, beetje simpel, vruchten bij de chocofondue onrijp, en met een vergeten valentijnsaperatief, was het voor ons echt de prijs niet waard! Kom op Koperen Kees, dit zijn we zo niet van je gewend!
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Uitstekend theatermenu met een voorgerecht in drieën: aspergesoepje, paté, kabeljauw. Mooi opgediend met lekkere sausjes en wat groen. Voortreffelijk van smaak. Hoofdgerecht was zeebaars met groene asperges, nieuwe aardappeltjes, gestoofde tomaat, een heerlijke salade met pistachenootjes en gebakken krieltjes. Smullen. Nagerecht weer in drieën, rabarbertaartje, crème brûlée, ijs met perzik. Nog een keer smullen. De wijnen waren smakelijk. De bediening zeer attent. De ideale opmaat voor een prachtige avond daarna in het Spiegeltheater met Het Nationaal Ballet.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Voorafgaand aan een theaterbezoek gegeten bij Koperen Kees.
Gastvrij onthaal en snelle en correcte bediening.
Omdat we niet gecharmeerd waren van het theatermenu kozen voor à la carte.
De eendenpaté die we beiden namen was heerlijk, jammer dat we dat niet van het
hoofdgerecht konden zeggen. De hertenbiefstuk was niet lekker( iets te adelijk?) en de ribeye was taai. Ook waren de aardappeltjes niet gaar.Wel kregen we koffie gratis, omdat het niet allemaal naar wens was.
De wijn, een St. Auriol uit de Languedoc was daarin tegen prima.
De inrichting is wat steriel , de tafels lijken van jaren vijftig formica .
Misschien moeten we de volgende keer toch het theatermenu proberen en een tafeltje bij
het raam reserveren.