Koperen Hemel

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jennemette .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het vijfgangen verrassingsmenu.........spannend, nog nooit eerder gedurfd.
Geweldig !!!! Wat lekker !
Heerlijk van 19.00 uur tot 21.30 uur op het terras zitten eten.
Dit was overigens het enige restaurant in de regio die een reservering op het terras wilde boeken. Dit vond ik bijzonder postief.
Ik kom terug.
René E.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op een mooie zomerdag op het terras aangeschoven voor het 5-gangen verrassingsmenu. Wij hebben dit inmiddels al meerdere malen gedaan en altijd een succesnummer.
Achtereenvolgens een ruime sushi (10 cm doorsnede !) van kort gegrilde zalm met pittige sojasaus en Japanse mayonaise. Geweldig ! Daarna rivierkreeftjes met gnocchi in een erg smaakvolle schaaldierensaus. We vervolgden het diner binnen, omdat het op het terras wat fris werd. Daar kregen we gebakken makreelfilet op een bedje van o.a. groene asperges. De ruim ingeschonken witte huiswijnen (Chardonnay en Sauvignon Blanc ) begeleidden de gerechten prima. De 4e gang was de rosé gebraden en malse eendenborst aan de beurt met daarbij een heerlijke Merlot (huiswijn). Ter afsluiting de keuze uit een kaasplankje ( ik heb ze vaak in de diverse restaurants kleiner gezien !) of ijs met verse frambozen en geklopte slagroom. De dames in de bediening verzorgen het geheel vriendelijk en attent. En dit gehele menu voor de ongelooflijke prijs van EUR 29,50 !!
Hendrik-Els .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Heerlijk gegeten en er is goed rekening gehouden met lactosevrije dieet van onze zoon.
We konden zelfs naast het restaurant parkeren.
Steneker .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gelucht in het zonnetje op het terras. Ik had een blubsandwich een heerlijk broodje met goeie vis ook het broodje carpaccio zag er heerlijk uit en smaakte goed! Wij kende dit restaurant niet, maar gaan hier zeker weer heen om de diner kaart uit te proberen. Ook de bediening was erg correct en gezellig.
Jaap1 W.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen zondag met zes personen gegeten bij restaurant ‘Koperen Hemel’ in Vijfhuizen.
Een gezellige restaurant met een vriendelijke en gastvrije bediening waar je, zoals de website al aangeeft, je direct thuis voelt.
Helaas was het op deze avond nogal druk, waardoor de tafels te dicht op elkaar stonden zodat er weinig bewegingsruimte was.

Wij hadden gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu: vooraf een gerookte zalm op een bedje van rode bietensalade, gevolgd door een overheerlijke romige courgettesoep en daarna een kabeljauwfilet op een bedje van o.a. spinazie.
Als hoofdgerecht een malse eendeborst met een mousse van knolselderij en een portjus.
Alle gerechten waren uitstekend bereid en goed van smaak.
De rode huiswijn, een toegankelijke Merlot, combineerde prima bij alle gerechten.
Het dessert was zeker ook niet te versmaden; een heerlijke blueberry cheesecake, met een bolletje ijs en handgeslagen room.
Een goede afsluiting van een prima diner in een goed restauarant. Jammer dat het die avond te vol was.
Moosy .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Via Internet zomaar een restaurant geprikt omdat wij eens iets anders wilden proberen dan waar wij altijd gaan eten. Een gouden greep bleek achteraf want wij hebben niet alleen geweldig lekker gegeten maar de ambiance was ook geweldig en de bediening ongekend geweldig. Wat een toewijding, wat attent en erg voorkomend. Chapeau!!! Wij komen er gauw weer terug, ook al moeten wij er een stuk voor rijden Het is de moeite meer dan waard!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Op zondagavond bleken veel restaurants in de buurt gesloten te zijn en zo kwamen we uit bij de Koperen Hemel. Het restaurant is goed gevuld met mensen uit de buurt. Altijd een goed teken. Na een glas huiswijn gekozen voor de vis van de week en de ossenhaas. Beiden zijn goed van smaak. Ook de bijgerechten zijn goed. De bediening is goed, maar de drukte zorgde er wel voor dat het iets langer duurt en dat je ook wat minder aandacht krijgt. Het interieur is donker. De stoelen hebben een zachte zitting en daardoor zit je wat lager. Voor sommigen zal de tafel dan wat hoog zijn.
Grakar .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Met z'n drieën namen we het 5 gangen menu van €25,00. De soep was voortreffelijk: appel met knolselderij. Op de meerval en de risotto met eendenborstfilet was helemaal niets aan te merken. Gemoedelijke sfeer in het dorpse Vijfhuizen. Leuk detail: echte mooie bloemetjes op iedere tafel. Kortom: voor herhaling vatbaar.
Pimjooske .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Weer genoten van het 5 gangen verrassingsmenu. Lekkere kabeljauwkroketjes, heerlijke posteleinsoep, mooi op de huid gebakken doradefilet, prima gebakken lamsrack met een zalige rode wijn-truffelsaus erbij en als afsluiting een á la minute gebakken appeltaartje met vanille ijs, ook weer heerlijk. We komen zeker weer terug!!!
Sassenheim06 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Met 12 personen gingen we elk voor het 5-gangen diner voor Eur 25. Heerlijk gedineerd, goed timemanagement, attente bediening, gezellige entourage, bruine kroeg-uitstraling, goede stoelen. Voor herhaling vatbaar. Prijs-kwaliteitverhouding bij dit restaurant > ongelooflijk, dat ze dit alles kunnen serveren voor die prijs. Chapeau!
Opama .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Een qua inrichting weinig opvallende afspanning waar je voor een lage prijs ( 5 gangen verrassingsmenu voor....25 E !!) in mooi tempo een degelijk maal krijgt, niet altijd even spannend. Het eerste voorgerecht een wat droge blini met gerookte zalm en een frisse kruidige créme; keurig bereid was het hoofdgerecht, qua vlees voortreffelijk: mooi zacht stuk succade, bovenop een stukje krokant gebakken zwezerik, het geheel neergelegd op ruime portie puree, daarnaast nog bordje ( diepvries?) frietjes en groentjes. Het nagerecht maakte weinig indruk. Opvallend de mooie huiswijnen, van een bekend degelijk Haarlems wijnhuis, en nog mooi geprijsd. Tip: ander minder saai brood! Bescheiden vlotte bediening, met adequate reactie op onze opmerking: te luide muziek. Kortom: geen hoogstandjes maar mooie prijs-kwaliteit.
Baklap11 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Gekozen het 5 gangen verrassing menu welke in het teken van Wild stond.

Als voor gerecht een carpaccio van Rib Eye.
Een mooi opgemaakt gerecht die zeer goed smaakte. Min puntje was dat men wat karig was geweest met de parmezaanse kaas.

Pompoensoep als tussen gerecht.
Hierop was niets aan te merken.

Als derde gerecht een stukje meerval.
Dit gerecht werd geserveerd met een overheerlijke risotto. Het stukje meerval had wel iets minder vet mogen zijn. Hierdoor werd het wat slapjes, gelukkig deed dit geen afbreuk aan de smaak.

Een stoofpotje van ree als hoofdgerecht.
Het hoofdgerecht werd geserveerd met pastinaak, friet een een salade. Een mooie maar vooral lekkere combinatie.

Als toetje een bolletje mango ijs, een framboos en een rabarbertaartje.
Ijs en framboos waren overheerlijk, jammer dat er aan hettaartje weinig tot geen rabarber smaak zat.

Een leuk maar niet al te groot restaurant met vriendelijke en ter zake kundige bediening. Bij elk gerecht kregen we een keurige uitleg over het gerecht.

En dit alles voor een menu prijs van maar € 25,- p.p.

Voor ons een reden om direct een tafel voor 4 personen te reservern voor de 1e kerstdag
Pimjooske .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Hebben met z'n 4en gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu van € 25,-. Hoe dat voor deze prijs kan snappen we niet, maar hebben wel genoten van allemaal vers bereide gangen. Carpaccio, soep, lamskoteletje, roodbaars en toet met crème brulé en chocomoes, allemaal lekker.
Er zat een grote tafel vol met jong volk, dat luidruchtig was. De bediening greep in, rustig of eruit en dat hielp! Om 8 uur 2 minuten stil, ook bijzonder om mee te maken.
L B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Leuk restaurant met een uitgebreide kaart en bovendien een goed 5-gangen diner voor slechts 25 euro. De bediening is vriendelijk, terwijl je bovendien goed en rustig kunt zitten in de stoelen.
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Hier voor de derde keer het verrassingsmenu van 25euro genomen.
Voor de derde keer geweldig lekker gegeten.
Ga veel uit eten maar ben nog geen restaurant tegen gekomen wat aan de prijs/kwaliteit verhouding van dit restaurant kan tippen.
Gastronomisch eten met precies de juiste porties en echt 5 gangen
Vhuizen .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Onlangs bij De Koperen Hemel gedineerd. We hadden het 5-gangen verrassingsmenu (voor € 25) genomen. Heerlijk! Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Enkele maanden geleden hier ook geluncht en dat was ook al goed bevallen.
Zeker een aanrader!
René E.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Inmiddels enkele keren gegeten in het kader van het 10-jarig verrassingsmenu (5 gangen voor EUR 25) en dit was/is uitstekend. Verbazingwekkend hoe het geserveerde (5 volwaardige gangen met zelfgemaakte sushi, aspergesoep met Hollandse garnalen, met Parmaham omwikkelde kabeljauw, eendenborst en een dessert) voor dit bedrag mogelijk is. Ook de huiswijnen zijn de prijs meer dan waard. Bediening vriendelijk en voorkomend met goede uitleg over de gerechten. Zeer voor herhaling vatbaar !!
MarcoAms .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Heerlijk op het terras gegeten. Bediening is vriendelijk en attent. Geitenkaasje uit de oven met salade is erg lekker. De Carpaccio is prachtig opgemaakt en smakelijk. Canneloni en Kabeljauw ook prima in orde. Restaurant verdiend meer bezoekers. Kom zeker nog een keer terug!