Kop van de Haven

Sluisplein 80 1975 AG IJmuiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kop van de Haven

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
Duur
Lang
Daedalus46 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Jammer. Voor de verbouwing was Kop van de Haven een restaurant waar je ging eten voor je plezier. Mooie ligging, uitstekende service (deskundig en attent). prima menu en een goede ambiance. Het eten is een stuk minder goed, de bediening is bedroevend amateuristisch (heel lang wachten) en de prijs-kwaliteit verhouding is daardoor verslechterd. Geen reis meer waard, zoals vroeger.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Prima ontvangst, goede betaalbare pinot grigio, minpuntje: het bier had geen schuimkraag en was wat aan de lauwe kant. Een mooie locatie vanwege het onbelemmerde uitzicht op het havenverkeer vanaf een zonnig terras of vanuit een gezellig restaurant met panoramaview. De proeverij van vis ligger niet om, rijk belegd en mooi gepresenteerd. De hoofdgerechten (vis) waren allen prima bereid, de smaak was ook goed, vooral de middeltongen en de kabeljauw waren goed. En opvallend: ze hebben een bijzonder eigen servies. Voor herhaling vatbaar.
RieniLinzell .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wat zit ik hier toch altijd graag. Het uitzicht naar buiten is leuk. Komt het grootste cruiseschip de Koningsdam voorbij.
Het eten is puur, heerlijke vissoep, maar ook de zalm. Bediening vriendelijk en snel. Volgende keer gaan we de draaiende tafel proberen.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Wat een heerlijke ambiance daar zo aan het water een mooi vernieuwd en licht interieur,
maar de keuken had ook wel wat vernieuwing verdiend en de portienering is voor deze man iets wat aan de magere kant daar staat echter weer tegenover dat de prijzen vriendelijk te noemen zijn.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Het was alweer een tijdje terug dat wij hier waren. Het ligt voor ons ook erg uit de route. Maar na een dagje kust Noord-Holland is het hier goed toefen.
Compleet verbouwd. Een metamorfose ziet er leuk uit.
Altijd loei druk dus reserveren noodzakelijk. Wij aten oa. de beroemde vissoep(heerlijk), trio vis zalm/makreel en garnalen. Hoofgerecht vangnet tarbot/zalm /kabeljauw. Mijn partner gebakken schol. Het smaakt hier allemaal zo lekker omdat het zo vers is.... Het uitzicht op het Noordzeekanaal blijft leuk. Als we weer in de buurt zijn komen we weer zeker terug.
BartvandenBrink .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Net in het vernieuwde restaurant gegeten. Heerlijk! Op een paar kleine opstartprobleempjes na een boven verwachting ervaring. Vriendelijke bediening, lekker fris decor met uitzicht op de haveningang. ik had als voorgerecht gerookte zalm met toast, heerlijk zacht van smaak, mijn vrouw sushi bowl tonijn. Deze bowl werd op zeer eigentijdse wijze gepresenteerd en was heerlijk.
Hoofdgerecht lekkerbek xxl, met bijbehorend garnituur, zeer lekker en mijn vrouw had Gillardeau. Deze waren voortreffelijk.
Fijne bediening, hulpvaardig en correct.
Kortom, we komen zeker weer terug. We hebben genoten.
Elmotx .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met een groep gegeten in dit restaurant. Vooraf gelukkig gereserveerd, enige tafel die toen nog beschikbaar was, was er een met krukken zonder rugleuning. Het is te doen maar echt lekker zitten vond ik het niet. In ons hoekje met tafels en krukken kwam verder ook niemand zitten terwijl verder alle tafels bezet waren.

Vriendelijke bediening en volop keuze op de kaart in visgerechten, logisch gezien de locatie bij de sluizen van IJmuiden. Helaas geen vegetarische gerechten. Porties zijn ruim, eten is goed bereid en de opmaak van de borden is mooi.

Restaurant zit midden in een verbouwing en dat is goed te zien. Hopelijk pakken ze de buitenkant en het terras ook mee want dat ziet er niet fraai en wat armoedig uit. Terras bijv. veel zwerfvuil, tafels kaal van de verf en lounge sets die beste tijd hebben gehad.

Kortom, als de puntjes op de i worden gezet dan is het helemaal af en krijgt het decor ook een hogere score. Qua eten en service nu al een aanrader !
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteravond met een gezelschap van 11 hier gegeten, het eten en de bediening was top, echt niets op aan te merken. Alleen werden wij op krukken zonder rugleuning gezet, ik heb er nu nog pijn in m'n rug van. Als ik volgende keer weer kom eten en ik moet weer hier op zitten dan ga ik weg, hoe goed ik ook gegeten heb.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Met z'n tweetjes gegeten bij dit leuk gelegen restaurant. We namen plaats op het terras met uitzicht over de haven en forteiland. Mijn tafelgenoot ging voor de tonijnsalade (kun je niet veel fout mee doen, natuurlijk) en ik koos voor de scholfilet. Deze was heerlijk knapperig gebakken in de olie en ruim voldoende. Ook de patatjes smaakten prima. Nu ben ik niet zo'n grote liefhebber van rode bietjes, maar ondanks dat ik deze groentesoort er zelf niet zo goed bij vond passen, was deze goed te eten. De erbij geserveerde droge witte wijn was ook prima, net als het vooraf geserveerde broodplateautje. Er was er niet zo druk, dus alles kwam op tijd zonder lange wachttijden. Al met al: eenvoudig, goed van smaak en niet te duur.
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Met uitzicht op de grote schepen die vlak langs varen tik je hier een heerlijk visje weg. De bediening is vriendelijk en de sfeer ontspannen. Wat ik een groot pluspunt vind: je kunt ook een kleinere portie bestellen, reuze handig als je niet zo'n grote eter bent.
Bernard M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Ontvangst was helaas erg rommelig. Hoewel de jonge serveerster haar goede humeur mee genomen had heeft zij toch wat steekjes laten vallen. Dat kwam mede doordat het erg druk was en te weinig aandacht voor de klant was. Zes weken geleden gereserveerd en toch nog een moeizame service. Te weinig personeel. Ook was het er veel te warm.
De wachttijden zijn ongekend hoog. Met twintig personen liep dat op tot 3 1/2 uur. De vraag is dus of de Kop van de Haven wel haar zaakjes op orde heeft. Het lijkt erop dat de mise en place niet of nauwelijks haar belangrijke functie heeft kunnen vervullen. Na anderhalf uur werd pas het eerste drankje en halfgebakken broodje geserveerd. En dat is toch eigenlijk heel onverstandig. Zo lang laat je je klant namelijk niet wachten. Verder waren er duidelijke afspraken gemaakt over de wijze van betalen dat in de loop van van de avond door de Kop van de Haven tot twee keer aan toe werd gewijzigd. Achteraf bleek dat elke gast van het gezelschap een gemiddelde prijs moest betalen. Hiemee doe je iedereen tekort. Kleine en/of eenvoudige eters betalen in verhouding veel te veel en anderen weer te weinig. Het kassasysteem zit klantvriendelijkheid is de weg. Maar eigenlijk is het de eerst verantwoordelijke op die avond die niet goed snapt hoe je met klanten om moet gaan. Hij weet niet goed de klant tevreden te stellen. Ook zijn de omgangsvormen onproffesioneel.
De kwaliteit van de menu's liet op een aantal punten te wensen over. De vissoep was helaas niet rijkelijk gevuld en de garnituren bij het hoofdgerecht waren bedroevend te noemen. Gebakken patatjes, wat aardappelkruim en bietenblokjes. Dat kan toch veel beter. De portiegrootte van de vis werd als 'klein' ervaren. Sommige gasten gaven aan dat de vis lauw werd geserveerd. Het mosselpannetje was prima maar € 22,50 is wel wat aan de hoge kant. Jammer dat je je als klant bij de Kop van de Haven niet als een vis in water kan voelen. Ook achteraf, nadat er tot drie keer met het restaurant is gebeld over de onjuiste gang van zaken, wist de manager te vertellen dat het niet aan het reastaurant lag maar aan de groepsgrootte. De Kop van de Haven heeft alles op orde, zo denkt men. De klant weet inmiddels wel beter. Hij vist bij de Kop van Haven naast het net, probeert de achtergebeleven graatjes weg te slikken maar gaat voortaan zijn gebakken vis voortaan wel bij de plaatselijke visboer halen. De Kop van de Haven is gek op geld en laat zijn klant in de kou staan.
Geachte heer Molenaar,

In ons telefonisch overleg zijn wij inderdaad niet tot de juiste oplossing gekomen, dat gaat ook mij aan het hart. Als eindverantwoordelijke heb ik dagelijks als doel dat elke gast ons restaurant met een voldaan gevoel verlaat. Helaas is dat mij bij u én uw gezelschap niet gelukt, dat spijt mij, heel erg zelfs.
Ik wil dan ook graag opnieuw met u in overleg om deze vervelende kwestie zo snel mogelijk op te lossen. Uw gegevens zijn mij bekend, morgen (17-12-2015) in de namiddag neem ik contact met u op.
Met vriendelijke groet,

C. Nabibaks
Restaurantmanager Kop van de Haven

Reactie van proever:

Inmiddels zijn we naar ieders tevredenheid tot een goede oplossing gekomen. Ik ben blij dat restaurant Kop Van De Haven positief heeft gereageerd. Dat schept vertrouwen en geeft de burger weer frisse moed. Laten we eerlijk zijn: de Kop Van De Haven is een fantastisch restaurant op een unieke plek. Ik wil danook (en velen met mij) graag vervolg geven aan opnieuw een bezoek aan het visrestaurant. Ik dank de heer C. Nabibaks namens de familie voor zijn aangedragen oplossing. Zijn spijtbetuiging wordt van harte aanvaard. Zand erover. Tot gauw!
Sevgi G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Laatst met mijn broers en (schoon)zussen gegeten. Ondanks dat we met een grote groep waren, was alles tiptop in orde. Het eten kwam tegelijk, was zeer goed van smaak & de ambiance was gezellig en professioneel. We dronken allemaal een andere wijn en aten zowel qua voorgerecht als hoofdgerecht allemaal iets anders. Dat was geen probleem voor de Kop van de Haven en het vriendelijk personeel. Ook de meer aparte gerechten (zoals Rog) smaakten erg lekker. Mijn broers zijn heel wat gewend van restaurants en gaven me een compliment voor mijn keuze van het restaurant. We komen zeker terug! Dankjewel
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
M et zijn vieren wezen eten. Vlotte bediening. Jammer alleen dat het beloofde fileren van de sliptongetjes niet gebeurde omdat de chef het druk had. Zeg dat dan, dan kan je een andere gefileerde vis bestellen. Verder was het eten lekker, vlotte en vriendelijke bediening. Eeen aanrader voor degene die naar IJmuiden gaat.
Feline-Quint .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Onze moeder werd 87 jaar, met 7 personen heerlijk gegeten.
Vooraf : gerookte zalm , paling en Hollandse garnalen anderen hebben mosselen gegeten. Mijn moeder had vissoep. Allemaal van uitstekende kwaliteit.
Hoofdgerecht kabeljauwhaas in een bedje van mosterdsaus, gebakken aardappeltjes, patat en bietensalade. Als ervaren viseter kan ik niets anders zeggen dan: fantastisch! Alles was super vers.
Toetje : IJs, koffie ed.
Fantastische avond gehad, de bediening was uitstekend lekker ongedwongen.

AdjeRem .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Garnalen, vis e.d. best prima, alles er omheen niet best. Gebakken aardappelen erg muf, groenten slap, sla niet fris en niet geweldig schoon gemaakt. Vissoep smakeloos. De aankleding is voor een restaurant met deze behoorlijke prijzen verouderd te noemen; plafondplaten, electriciteits snoeren, spaanplaat…zou ik me in een voetbal kantine al aan storen. Gasten zijn over het algemeen hoogbejaard. Positief is natuurlijk het uitzicht, handig is om te reserveren (als u tenminste na bovenstaande hier nog zin in heeft…) ook als het niet druk is, om een mooie plek aan het raam te krijgen. Maakt bijna alles goed. Bediening is niets op aan te merken.
Nel K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Restaurant staat op een prachtige plek, je kunt zo alle schepen binnen zien varen.
Bediening niet vlot, ondanks dat het niet druk was, we moesten na 15 min zelf binnen vragen om bedient te worden.
Na besteld te hebben duurde het nog een kwartier voor ons simpel lunchgerecht, een wit bolletje met rode zalm en ei (warm bolletje waardoor zalm niet rauw meer was), smaakte echt matig.
Dirk Jan H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
De ideale plek in IJmuiden om in de zomer buiten met vis te lunchen. Schitterend uitzicht over de monding van de haven en het forteiland. Een soepele en vriendelijke bediening en gewoon vis zoals vis hoort te zijn. Geen poespas maar gewoon twee lekker in de roomboter gebakken schollen en voor de tafelgenoot tong. Goed gebakken patates frites en salade met daarbij een glas witte wijn van het huis: niets meer te klagen!
Dluiken .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Zoals vaak rijden wij even naar de kop van de haven om even naar de bedrijvigheid te kijken en onverwacht besloten wij om te gaan eten bij het restaurant. Het bleek een uitstekende keuze te zijn. De scholfile (in olie gebakken) was heerlijk. De gebakken mosselen om je vingers bij op te eten en bovenal was de bediening erg vriendelijk en attent. Zeker een aanrader voor iemand die in IJmuiden een goed restaurant zoekt.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Niet verwacht! Ik dacht dat daar alleen een snackbar/viskraam was... maar daar moet je dus even omheen lopen! Leuk visrestaurant, eenvoudig ingericht, tegels op de vloer & geen kleedjes op de tafels... maar 't eten is nix mis mee!
Wat ik erg leuk vond is dat ze bij de scholfilet vragen of je 'm zacht gebakken in de boter wilt of knapperig gebakken in de olie. Fijn, die keuze, voor wel wat wils.
Ik nam zelf de gekookte mosselen op klassieke wijze. De pan werd op een rechaud gezet, waardoor het geheel wel erg hoog werd, ik ben toch al niet zo groot :-(
Je krijgt er dan wel weer een grote schuimspaan bij, maar voor de laatste mosselen van de bodem is het een beetje 'graaien' op gevoel.
Al met al heerlijk gegeten! Een aanrader, en wij gaan er zeker terugkomen.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Afgelopen dinsdag hier terecht gekomen voor lunch. Zoals wij hier gewend zijn waren het Trio van de Kop en de Sashimi wederom heerlijk. Wellicht kwam het door 'onverwachte' drukte, maar de bediening was er (nog) niet helemaal bij. Doordat het buiten op het terras gewoon te warm was, zijn wij binnen gaan zitten. Wellicht waren de parasols 'te goed' opgeborgen ?! Dit was een beetje jammer, want in de schaduw was het buiten prima uit te houden.