Koolmees

Meer informatie over restaurant Koolmees

Voordelig
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Is het nostalgie, vergane glorie of de beste kip van Rotterdam?
Feit is dat de Koolmees al sinds mensenheugenis in dezelfde staat op de hoek van de 1e Middellandstraat gevestigd is.
Van binnen is er in 40 jaar niets veranderd. Aan de ene kant ziet het er niet uit, maar aan de andere kant heeft het ook wel iets.
De service is matig en verwacht er ook niet te veel van. Dat is altijd al zo geweest in de afgelopen 40 jaar dat ik er kwam. Veel hangt af van degene die je treft, maar veelal wordt je bediend door een wat ongeïnspireerde dame of heer, die zijn werk doet, maar niet veel meer dan dat.
De kaart is simpel. Kip en als je geen kip wilt, heb je er weinig te zoeken.
En eerlijk gezegd is eigenlijk alleen de kip de moeite waard, want zelfs de patatjes of de gebakken aardappelen (= is eigenlijk hetzelfde als patat alleen in vorm van een maan) zijn niet bijzonder. Gewoon kant-en-klaar diepvries uit een groothandel.
En dan waar het om gaat: kip. Die smaakt goed. Al jaren. Uitstekend gekruid en heerlijk gegrild.
De eenvoudige halve kip is eigenlijk de lekkerste en dat is de sleutel van het succes.

Is het de lekkerste kip van Rotterdam? Dat durf ik niet te zeggen, maar de Koolmees is net een heel oud meubelstuk waar je jaren plezier van hebt en die je ondanks alles nooit weg zou gooien, omdat het door de jaren heen een vast onderdeel van je huis is geworden. De Koolmees hoort gewoon bij Rotterdam en daar moet je gewoon geweest zijn!
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Lekker een ouderwets kippetje van het spit. Daarvoor ga je naar de Koolmees. Een doorsnee menu bestaat uit een halve kip in een saus of melange naar keuze gecombineerd met patat, wedges of een andere vorm van gefrituurde aardappelen. De menu's zijn simpel en snel klaar. Je hoeft er niet lang te wachten. De bediening was vrolijk en vriendelijk. De porties zijn royaal. Fun fact; voor haar Playboy en Flodder carrière kwam Tatjana Simic hier regelmatig een kippetje eten.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gewoon een lekker kippetje gegeten met gebakken aardappels. Ik kom hier al bijna mijn hele leven de kip afhalen maar dit keer met mijn famillie daar aan de tafeltjes gezeten. Paste allemaal net want we waren met zijn 6en. En de tafels zijn voor eigenlijk 4 personen maar gewoon een krukje erbij en klaar is kees.
Goed gevulde borden met lekkere malse kip en geen plof kip! Ze bakken hun patat hier nog in gewoon vet denk want dat proef je.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het eten was prima de kip was lekker en de patat, groente en salade ook. De bediening was vriendelijk maar vergat wel het één en ander. De inrichting is heel authentiek het eethuis bestaat al zo’n 35 jaar en ik vermoed dat de inrichting niet is gewijzigd. Er staan donker houten tafels en banken en placemats met daarop een schilderij van Pieter Bruegel dat ook aan de muur hangt (een replica neem ik aan). Verder hangen er druiventrossen en pannetjes en ouderwetse schilderijtjes. Ik vind het een heel gezellig kipeethuisje dat al jarenlang terecht een goede naam hoog houdt.
Ruben T.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Nogsteeds de lekkerste kip van Rotterdam, service minder en interieur nog van de jaren 70/80 maar daarvoor ga je niet naar Koolmees wel voor de kip die super is!
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
We zijn hier al zo vaak langs gereden en het is ook echt een begrip in Rotterdam. Maar meestal hebben we al gegeten als we er langs rijden of gaan we juist ergens naar toe. Gisteren had ik er eindelijk op tijd aan gedacht en zijn we er dus bewust gestopt. De zaak zelf is meer een veredelde snackbar al valt het ook wel mee. Het ziet er wel erg gedateerd uit en hygiënisch zag het er ook niet super uit. Met name het deel achter de balie. Ook werkte er een jong meisje in de bediening die nog niet helemaal ingewerkt leek te zijn. Maar goed we kwamen vooral voor de kip. En dat is dan ook gelijk volgens mij het enige wat je daar kan eten. Al is het wel gegrilde kip in vele varianten. En met die kip was niets mis mee. Die was, zoals waarschijnlijk al 40 jaar, heerlijk. Ik had de Indiase variant met kerrie saus, gebakken banaan en appelmoes. En mijn vriendin de gewone standaard kip. Inclusief wijn waren we samen 25 euro kwijt. En dat is een uitstekende prijs / kwaliteit verhouding voor meer dan genoeg erg lekker eten. En we kunnen nu ook eindelijk eens zeggen dat we de kip van de Koolmees geproefd hebben.
Huibert B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Hier eet je de lekkerste kip van Nederland, geloof me eindelijk geen kippetje uit de magnetron of veredelde magnetron welke ze een combi steamer noemen maar een echt gegrilde kip.
Kip zoals ik wilde dat ik hem thuis klaar kon maken, mijn moeder kon het in ieder geval, ik moest aan haar denken toen ik er ging eten.
Verbazend te lezen dat de z.g kipkenners een enorme smaakvervaging hebben waarbij ze denken dat een kip van nature zoveel water heeft dat hij van je bord afdrijft, en dit sappig durven te noemen, zoals de kant en klaar gekruide supermarkt kip.
Hallo kipkenner een kip hangt een uur aan de grill dan verdamt er vocht, dat is ff anders dan die volgepomte kip van de supermarkt.
Olaf B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Vanavond met mn maatje kippetje gegeten. Allebei begonnen met ieder een HALF kippetje (zonder patat, groente of wat dan ook)!!
Daarna NOG ieder n halve kip.

En dan betaal je daarna IEDER 2x7.50 = €15 voor ALLEEEN KIP?!?!

Voor n eenvoudig kiptokootje?!?!
Oke, de kip was lekker... maar voor n gemiddeld dagmenuutje betaal ik zo'n €20 maar daar zit dan wel: vlees EN patatjes EN groente EN sla EN een sausje bij.... !!

Ik ben geen krent, maar voor ieder n hele kip ZONDER iets erbij is €10 pp ook al RUIM betaald in n toko wat je nieteens een restaurant mag noemen!!!!
Watnou .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2013
Koolmees was ooit de lekkerste kip van Rotterdam. Toen ik nog niet hier woonde kwam ik zelfs speciaal ervoor naar de stad om een kippetje af te halen. Ben er echter al jaren niet meer geweest en het zag er ook niet meer zo smakelijk uit toen ik binnenstapte maar ik gaf de ooit zo lekkere kip de voordeel van de twijfel. De kip was echt heel droog, de frietjes zacht en zagen eruit alsof ze waren gebakken in oude olie. De saus was helemaal zwart en heel erg zout. Het zag er gewoon allemaal heel onsmakelijk uit en dat was het helaas ook.

Mario G.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Voor het eerst in jaren weer eens naar de legendarische koolmees (afhaal) geweest. Wat een vergane glorie! De kip was enigzins droog maar ee smaak was ok?. De bijgeserveerde groenten en champignons waren een regelrechte schande en leek op kant en klaar uit blik! We hadden verschillende menus, maar allemaal even slecht.
In ee zaak stonk het behoorlijk. Leek wel de geur van dode kat. Mij zien ze er niet meer.