Kookerij 't Singel

Singel 317 1012 WH Amsterdam Nederland Kaart
31-204198585

Over restaurant Kookerij 't Singel

Gezellig en knus huiskamerrestaurant

In dit private dining restaurant kun met groepen vanaf 8 personen terecht. Het zit op een plek die je misschien zo voorbij loopt, maar sla het vooral niet over. Hier krijg je namelijk heerlijke mediterrane en internationale gerechten voorgeschoteld, bereid met dagverse ingrediënten en lokale producten. Een ideale plek voor een lunch of diner met familie, vrienden of collega's.

Meer informatie over restaurant Kookerij 't Singel

Maandag t/m Zondag
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken
Shenkie O.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Afgelopen weekend met een groepje vriendinnen ter ere van een verjaardag gegeten en we hebben een heerlijke avond gehad. Het eten was verrukkelijk - nog beter dan bij oma thuis - en de bediening was gezellig, behulpzaam en gaf ons het gevoel dat we echt thuis waren. De entree is uniek door de keuken heen waar je door de gezellige vriendelijke kokkin wordt begroet. We hadden gekozen voor 3 gangen en kregen een stuk of 5 verschillende tapas gerechtjes. Van heerlijke knoflook gamba's tot aan artisjokkenharten, Manchego met vijgenazijn, Spaanse worstjes, tortilla en pittige Spaanse gehaktballetjes aan toe. Vervolgens een overheerlijke maaltijd met kippenstoof, op Noord-Afrikaanse wijze gemaakt met heerlijke kurkuma en aardappeltjes uit de oven met kruiden. Tot slot een chocoladetaart die we nog nooit zo lekker hebben gehad. Vol pure chocolade en boter, er ontbrak aan niks! Wij komen zeker terug voor de volgende gelegenheid!
Sarah D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Na 2x heerlijk eten tijd voor een recensie: de eerste keer zat ik er met 8 collega's de tweede keer vierden we de verjaardag van mijn vriend met 12 man. Super lekker mediterraans eten, ruim voldoende met meer dan voldoende goede wijn (erg prettig dat je een arrangement kunt nemen, dan weet je ook als je een feestje geeft precies hoeveel je kwijt bent). We vonden het er heerlijk zitten, je kunt net als in je eigen huiskamer praten waarover je wilt, maar dan wordt je goed verzorgd en is het uitzicht typisch Amsterdams en kijk je uit op de gracht. We komen zeker nog eens terug en zijn van plan ook de catering voor onze bruiloft door Rob te laten verzorgen ????.
Lazy .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Wat een superplek om gezellig met een groep vrienden te eten. En je hebt het restaurant helemaal voor jezelf. Ik vind de locatie echt uniek, de ontvangst heel gezellig en informeel en het eten puur en smakelijk. Lekker mediterraans, heerlijk tapas vooraf en de wijn was er super bij. Je zit heel knus en privé met je vrienden om een tafel, op een van de mooiste plekjes in Amsterdam. Een echte aanrader!
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Ik heb bij de kookerij genoten van een afscheidsetentje van een collega. We zaten met zijn achten prima in een klein `huiskamertje' net boven straatniveau met uitzicht richting 9 straatjes. dat kleine maakte het juist gezellig. We zaten er van 17.00 tot 22.00 en de bediening voelde prima wanneer ze nodig was. Bovendien ging ze prima in op onze wensen. De tapas vooraf was, net als de soep, zeer smakelijk. Helaas was het rundvlees bij de hoofdmaaltijd aan de droge kant. Als je net als ik langer bent dan 1m90 moet je wel oppassen dat je je hoofd niet stoot.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Heerlijke ontspannende avond met de collega's gehad. Lekker puur eten. Tappas vooraf heerlijk mals stoofvlees met sesam en gegrilde groenten. Het dessert vers gebakken koekjes, chocolade. Smaakvolle rode en witte huiswijn. Een aanrader voor als je met een niet al te grote groep gezellig in de huiskamer wil eten.
Het was top
Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
In plaats van een 'saai' vergaderzaaltje kozen wij voor onze internationale gasten voor de Kookerij.
We werden zeer hartelijk ontvangen met koffie en wat zoets. Vervolgens hebben we in alle rust kunnen vergaderen. De kok ging zeer flexibel om met de aanpassing van de tijden toen de vergadering wat uitliep.
En bovenal hebben we erg lekker gegeten. De kok een een warme huismoeder die met liefde voor haar gezelschap kookt.
Onze gasten waren zeer tevreden over de ligging, de locatie, de gastvrijheid, het eten en de flexibiliteit. En ik sluit me daar volledig bij aan.
Lucinda F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Wij hebben afgelopen weekend kunnen genieten van een huiskamer diner bij De Kookerij. Het eten was erg lekker en de bediening was top! Zeker een aanrader voor mensen die in een prive sfeer van een diner willen genieten
HannekeOnline .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
De sfeer bij Kookerij de Singel is van ongekende kwaliteit. Je komt binnen in het souterain en staat direct midden in de keuken. Het water loopt je in de mond bij alles wat je ziet. Dan het steile trappetje op naar de eetkamer met een prachtig uitzicht op de Singel. Het amsterdamse leven loopt en vaart langs terwijl wij heerlijk aan het eten waren. Ik heb de Kookerij nu 2 x afgehuurd en beide keren was het een groot succes. Het eten is ontzettend smakelijk en mediteraan ingesteld. Zowel de kok als de bediening echt Amsterdams: ontspannen, een grap en vooral gastvrij. De eerste keer was ik er met mijn werk (14 man/vrouw) en de tweede keer met familie (19 man/vrouw). Beide keren een groot succes. Een aanrader voor als je goed, lekker, betaalbaar wil eten in een eeuwen oud grachtenpand aan de Singel.
AneliG .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Een absoluut geslaagde avond met 15 vriendinnen. We werden verwelkomd door 2 leuke dames die ons de hele avond in de watten hebben gelegd. Een privé ruimte voor ons gezelschap, alleen met elkaar aan 1 grote tafel met uitzicht op de gracht. Een super 4 gangendiner: tapas vooraf, soep uit een grote pan die op tafel werd geplaatst. Daarna een overdadige hoofdmaaltijd met rund, aardappels uit de oven en een heerlijke salade en als toetje een sublieme chocolade taart met fruit en zoetigheden. Topavond!
Jacq62 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Met een stel vriendinnen uit Limburg een dagje Amsterdam bezocht en afgesloten bij Kookerij de Singel. Wat een leuke plek! Na een hartelijk ontvangst (aan het Singel!) begonnen we met een overheerlijke prosecco met heerlijke borrelhapjes. Daarna een keur aan lekkere tapas, de gamba's en sepia waren top! Vervolgens een spannende soep. Als hoofdgerecht kregen we een malse estofado van rund (volgens mij sucade) met aardappeltjes , een frisse salade en heerlijk grillgroenten. Afsluitend een overvolle tafel met taartjes, koekjes, cakejes, fudge en natuurlijk vers fruit. Nou, het was geweldig. Topeten, topzaak en topbediening. Volgend jaar is al geboekt!
CuliFemale .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Van buiten valt het totaal niet op, maar achter de keukendeur (in 't sousterrain) is een geweldige avond gezelligheid met heerlijk eten verstopt. Wij hebben met een groep van 21 genoten van uitgebreide tappas, warm en koud, vervolgens harrirasoep en keuze uit verschillende hoofdgerechten. Alles was even lekker, dit is echt een aanrader voor groepen, maar dan 16-18 personen max!!
Lekkerlekkersmullen .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2012
We hebben hier laatst gegeten met 16 oud-huisgenoten: een tip van een een vriendin die hier ook had gegeten; Nou 't was echt zwaar OK, je komt binnen via de keuken in 't souterrain, dan ga je naar boven, een privé ruimte cq. tafel, met kaarsjes en de wijn al op tafel. Het eten was super lekker, 4 gangen, gamba's- kazen vooraf. lekker soepje met pompoen, en Libanese kip (?) en een uitgebreid dessert met chocolade taart en vers fruit. Even heel anders dan in een restaurant, hadden een thuis/huisgevoel, lekker knus en warme sfeer, geweldig! Voor herhaling vatbaar!
Robeet .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Een geweldige ervaring! Private dining met 21 collega's bij Kookerij de Singel. Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke bediening en een gezellige knusse huiskamer. Het was wel "proppen" met ons alleen maar daardoor had je wel de hele avond met iedereen contact. Absoluut een aanrader voor een prive diner of lunch. Wij komen terug! En dan gaan we ook varen met, want dat doen ze ook...
Rasuan .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Met een groep van 14 mensen hebben we hier gegeten ter ere van een vrijgezellenfeestje. We zijn werkelijk uitmuntend behandeld; zo flexibel werd er omgegaan met onze wensen! Van tevoren hebben we enkele spullen kunnen achterlaten en het tijdstip van arriveren is meer dan eens gewijzigd. Ook de dieetwensen zijn zeer accuraat opgepakt. Het eten was overheerlijk, helemaal niets op aan te merken. Voor een groep mensen is dit een perfecte private dining locatie. Lekker eten, goed betaalbaar en super service!
Armel M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
topavond gehad bij de kookerij; allervriendelijkste bediening; kleine miscommunicatie waarbij men dacht dat we een uur eerder aanwezig zouden zijn dan eerder per mail bevestigd. Echter men was eerder verontrust dan verontwaardigd :-). Eten met 11 man was top; zoals een private dining betaamt. Voor herhaling vatbaar; al was het alleen maar voor het uitzicht en de bediening.