kookatelier Joop Zwiep

- Diner vanaf 16:00

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Er wordt bij Joop Zwiep in Zweeloo op zaterdagen in de ambiance van zijn Kookatelier voor gasten gekookt. Oude Saksische boerderij en je eet op de deel in een luxe huisstijl. Zicht op de keuken waar je de witte brigade bezig ziet. Vooraf fazant, mals, licht met kweepeer en sherrytomaat, fris en smakelijk, en blokje paté foie gras. Wijn is een Gewürztraminer, mooi, met een verhulde, ronde zoettoon. Dan de snoekbaars, fijn van structuur, vol van smaak, in kreeftensaus met aardpeer en truffelravioli als balansaccenten. Wijn, een witte Franse, uit de bovenloop van de Rhône, met een sherry zoetje, als tedere omhelzing. Grande pièce, Angus beef, hoe mooi op de seconde aangebraden, stevig rood en mals, in eigen jus, spruitje, en rode ui-chutney, als hoogtepunt van het diner. Rode wijn erbij uit Spanje, een fraaie Rioja van een middenhelling, zacht, en met een zweem terroir. Geen zoet dessert, maar kazen nemen wij, zoals een Drentse geaderde, een diep belegen Orvelte, een Spaanse geitenkaas, Munster, en glaasje fluweelzachte port erbij. Klasse hier. Elk gerecht verraadt een afgewogen smakenpalet. De ingekookte, lichte sauzen vormen daarbij een subtiele toevoeging. Pluim ook naar de gedreven, kundige sommelier Robert Warmolts, die wijn selecteert van liefst kleine wijngaarden van hoge kwaliteit, voorkeur uit Europa. Menu viergangen € 49,50, passend wijnarrangement € 29,50. Prijs/kwaliteit in orde.
Philip W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Kookatelier Joop Zwiep al meer dan 8 jaar onze vaste plek voor onze kookclub.
Joop bedenkt altijd maar weer de heerlijkste gerechten, en deze zijn geweldig goed op papier gezet, zodat wij als koks deze kunnen gaan bereiden onder leiding van Topchef Joop Zwiep.
We worden altijd met veel gezelligheid en klasse ontvangen, zijn vrouw Ria heeft het maar zwaar met ons! Altijd maar weer die bergen afwas!!
Hier kun je geweldig met elkaar koken en eten! echt een aanrader voor zowel de goede koks onder ons als wel de amateur koks. Joop leert je gewoon de kneepjes van het vak! Alles met liefde! TOP !

Philip Wildevuur
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Eten bij Joop is altijd een feestje. Op zaterdagen is het restaurant geopend (in augustus van donderdag t/m zondag) en het eten is er heerlijk. De fijnste gerechten, de mooiste combinaties en de borden zijn stuk voor stuk mooi opgemaakt. Heerlijke wijnen en de ambiance is zowel binnen in de boerderij als buiten in de tuin een waarlijk paradijs.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Dit kookatelier is alleen restaurant op zaterdag met een vast menu. Maar het is dan wel top! We aten met een klein gezelschap, de tonijn van het voorgerecht was slechts even op de gril geweest, waardoor de smaak pittig was, maar nog volledig mals. Het tussengerecht van rogvleugel met Aziatische kruiden was spectaculair. De sabayon met citroengras gaf een frisse smaak aan de rog, de petehbonen een bijzondere smaakervaring van de garnalen, heerlijk. Hoofdgerecht van patrijs was verzorgd, maar de eerste twee gerechten stalen de show. Het nagerecht mocht er ook zijn, vooral de blokjes panacotta met kokos. De gastheer bedient met humor, de overige bediening was vriendelijk, maar niet zo heel verfijnd, niet storend. Plezierige ambiance, de oude boerderij,maar neutraal moderne inrichting. De wijnen van het wijnmenu sloten goed aan, verrassende keuzes. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.