Konnichi Wa

Mariaplaats 9 3511 LH Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Konnichi Wa

Japanse keuken in Utrecht

Mocht je zin hebben in sushi van goede kwaliteit, dan zit je bij restaurant Konnichi Wa altijd goed. Vanbinnen oogt het interieur een beetje jaren ’70, wat er gezellig uit ziet. De sfeer is goed en het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Alle vlees en vis is vers en wordt met de grootste zorgvuldigheid bereid, zodat je ook in Utrecht heerlijk kunt genieten van de Japanse keuken.

Meer informatie over restaurant Konnichi Wa

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 16:00 - 22:00
Dinsdag t/m zondag 12:00 - 23:00

Jorge S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wij waren al vaker bij Konnichi Wa geweest, nu met de AH-spaaractie. Je krijgt dan een vast menu, met een mooie combinatie entrees, een simpel maar lekker hoofdgerecht en ditto dessert. Geen hele grote hoeveelheden, maar wel genoeg. Alles smaakte goed, als gewoonlijk.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
ik had er geboekt met de ah punten,volgens de recenties was het maar lala.
Wij hebben er heerlijk gegeten,fijne mensen in de bediening en alles is goed verlopen.
Zelf eten wij vaak in restaurants met ster dus proeven echt wel als iets slecht is.
De gerechtjes zijn daar vers,gewone porties en mooi opgediend.
Wij gaan zeker nog een keer terug
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
We hebben hier gegeten met een Albert Heijn menu. Voorgerecht was ok. Daarna kregen we een bak droge nasi van slechte kwaliteit. Een kwartier later 2 ini-mini stukjes zalm. Na een half uur werd de nasi nog niet weggehaald en er kwam niemand langs om te informeren of 't naar wens was. Toen zijn we weggegaan. Moesten wel het volle pond afrekenen inclusief 't desert. Daarna zijn we naar een ander restaurant gegaan om alsnog te dineren.
Chitra R.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
We hebben vaker met de ah bonnen ergens gegeten. Maar dit is de 1e restaurant waarbij de aktie tegen viel. Ik vond het voorgerecht echt niet lekker. Het hoofdgerecht te weinig. Toetje te simpel. Zonde van het geld en je bon om daar naar toe te gaan.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Er was slechts 1 wijn per glas te verkrijgen; dit in tegenstelling tot wat er op de kaart stond (nl. 2). Het voor- en hoofdgerecht was erg lekker (beide een 8). Het toetje daarentegen was erg simpel en standaard met slagroom uit een bus i.p.v. vers (4), zodat het gemiddelde cijfer uitkomt op een 7.
De service was zeer slecht (cijfer 3!). We vroegen of ze ook water hadden; vervolgens kregen we geen fles water. Toen we de ober vroegen waar het water bleef, zei ze: u heeft geen water besteld, alleen gevraagd of we water verkopen. In dit soort spelletjes heb ik geen zin als ik uit eten ben. Kom hier voorlopig niet meer terug!
Max D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Eten was heerlijk! Duurde alleen wat langer.. wel goeie bediening
FamDemkes .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Fantastische kwaliteit Japans eten, zeer verse ingrediënten en je proeft dat het vers is klaargemaakt. De hoeveelheid was een beetje krap, dat had iets meer mogen zijn. Ontzettend aardig personeel en ook geen probleem dat ik een voedselallergie heb, hoewel ik deze bij de reservering niet eens had vermeld.
AstridvD .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Gisteren met mijn zoon sushi wezen eten. De service was wisselend, keurig netjes werden onze jassen aangenomen, bij het weggaan konden we ze zelf gaan opzoeken. In het begin zeer snel bediend, later terwijl we aan het wachten waren werd ons gevraagd of we nog iets wilden bestellen .... Bediening werkt langs elkaar heen. We bestelden sushi, de layout van de menu kaart is weinig aantrekkelijk en de inhoud niet overal even duidelijk en overzichtelijk, hieraan kan het nodige verbeterd worden. Er werd een amuse geserveerd van zeebaars met komkommer, heerlijk en veelbelovend. De chef's keuze sushi met rijst van zeebaars, makreel, zalm, tonijn, coquille en van dezelfde vissoorten sashimi zag er prachtig uit en smaakte heerlijk. De maki van tonijn en zalm was qua smaak ook prima echter qua portionering wat beperkt. Overall een ruim voldoende.
Jolien J.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
"Oh, het zijn AH mensen", nog net geen zucht. Geen sushi op het menu, maar een gekozen menu. Beste teleurstellend wat de advertentie belooft anders. Heel lang op moeten wachten op de volgende gang en het was erg weinig, buikjes zijn gevuld met rijst. Bediening heeft ons nog wel twee stukjes sushi gegeven omdat ze het zelf ook wel schaars vond.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Heerlijk gegeten en genoten van alles (met name van de gerechten met paling). Bediening is erg vriendelijk en behulpzaam en ook speciale wensen worden indien mogelijk vervuld. Mooie inrichting en de tafels staan gelukkig niet te dicht bij elkaar. elkaar. Zeker een aanrader.
FLOOR B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de producten waren van goede kwaliteit en professioneel bereid op de Teppan tafel dit is erg leuk om te zien. Van de ober kregen we een uitgebreide uitleg en die heeft niet alleen een goede product kennis qua food maar ook duidelijk van de wijnen. ( Een collega van mij herkende hem van een ander restaurant waar hij de Sommelier was) De ober heeft ons aangenaam verrast met zijn keuze van de wijnen, zowel de Witte als de rode! De wijnkaart is voor een japans restaurant uitmuntend goed te noemen evenals de service en de kook kunsten!
Wij komen zeker nog eens terug!

Groeten van de Burgemeester!
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
We waren hier voor een bedrijfsuitje, waaronder een heel aantal collega's uit India. zij eten vooral vegetarisch

Het eten wordt gekookt op een bak plaat. Maar het bakken van vlees voor sommige gasten wordt op dezelfde plaat gebakken als de vegetarische groenten. Beetje slordig, en de buitenlandse collega's waren eigenlijk niet blij.

Ik vond de vis vooral droog, te heet en te lang gebakken. Voor mij voorlopig geen herhaling waard.
DebenVik .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Werden meteen geholpen qua drinken en tot onze verrassing kregen we al snel het voorgerecht opgediend; het AH menu was blijkbaar iets vast (dus niet a la carte). Vier heerlijke hapjes! De zeebaars met gebakken rijst en paksoi was ook erg lekker. En oa groene thee ijs als dessert, heerlijk verrassend. Het liep allemaal heel soepel. Echt genoten!
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De service was echt bizar slecht. Orders die half of helemaal vergeten waren, lege glazen die niet van de tafel werden gehaald, etc. Echt geen aanrader.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gegeten bij Konnichi Wa. In een ver verleden een top restaurant. Vandaag opnieuw beoordeeld. We komen aan het begin van de avond, het is nog rustig.

We worden vriendelijk aan de deur opgewacht en onze jassen worden aangenomen. Een goed begin. Helaas blijft het niet zo: we krijgen te horen dat we aan het derde tafeltje links kunnen gaan zitten. Komt erg ongastvrij over. Bediening, eten en hygiëne laten zeer te wensen over. Hieronder een langer verslag.

Bediening: afstandelijk, onvriendelijk; er is geen enkel contact met ons. De stagiair die die dag voor het eerst werkt, doet het wel goed. Zeer snel, soms nog tijdens het eten worden borden e.d. afgeruimd. Komt erg ongastvrij over. Na betalen kunnen we zelf onze jassen zoeken en vertrekken.

Eten: we hadden een menu A en B. Sushi-rijst was redelijk, iets te veel rijstazijn. Sushi met mayonaise, bah. Matige kwaliteit sushi. Misosoep was smaakloos, te weinig misopasta. Toetje was met spuitbus-slagroom, voor een restaurant een zeer matige keus; de slagroom loopt snel uit tot een onaantrekkelijk geheel. Tip: koop en gebruik opgeklopte slagroom als je zelf niet de moeite wilt nemen om slagroom op te kloppen.

Hygiëne: toiletten zijn matig schoongemaakt. Zeepdispensers zijn leeg of stuk. Voor een restaurant een erg kwalijke zaak, vanwege infectiepreventie. Het kommetje met nootjes op de tafel wordt niet weggehaald en schoongemaakt, maar blijft op tafel staan als we weggaan. Ook dit is niet veilig. Dit moet echt veel beter! Tip: maak een takenlijst en volg een cursus hygiëne/voedselveiligheid.

Kortom, een matige ervaring op alle vlakken en op sommige punten moet het echt veel beter. Ik hoop dat de eigenaar eens inziet dat het zoveel beter kan. Lokatie is top, des te meer erg jammer.
Michael-IENS B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Sfeer is een 7, eten een 8. Al met al goed ontvangen en heerlijk gegeten!
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een zeer teleurstellende maaltijd. We waren er via de Albert Heijn actie maar dat betekent niet dat men dan ook een wanprestatie zou moeten leveren. Doe dan niet daar aan mee!

Geen keuze op het driegangenmenu (alleen vis, lastig als je daar niet van houdt). Voorgerecht interessant, maar niet altijd even smaak gecoördineerd. Hoofdgerecht ronduit fantasieloos met rijst die niet lekker smaakt. Nagerecht ziet wederom leuk uit maar de combinaties kloppen niet en zijn dus niet lekker. Het zou beter zijn om al het gedoe er om heen (een Amuse die ook niet lekker is) achterwege te laten en zich te richten op een misschien eenvoudige maar smakelijke maaltijd.
Ferdinand W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gereserveerd met AH Restaurantactie. Er was maar 1 keuze en de prijs werd niet genoemd. De gerechten, en met name het hoofdgerecht, waren erg klein. Om die reden hebben we na het hoofdgerecht nog extra moeten bestellen. De prijs, 35 euro, voor het 3-gangendiner was in verhouding voor officieel 1 gerecht (2e krijg je gratis) veel te hoog.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het menu was een verrassingsmenu. Het voorgerecht was goed, maar het hoofdgerecht was teleurstellend met slechts 3 stukjes vis en baby paksoi en een kopje nasi. Naast ons waren er ook andere gasten met de ah actie en zij bestelden aanvullend. Het dessert werd pas na een half uur geserveerd. Bij het afrekenen werd een prijs gevraagd van € 35,00 wat niet in verhouding stond tot het geserveerde eten. Sterker nog, we zijn nog bij een ander restaurant geweest, omdat we nog niet genoeg hadden gekregen. We hebben vaker met de ah actie gegeten , maar dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Ik kom hier altijd voor sushi, naar mijn mening de lekkerste van Utrecht, maar het driegangen diner via de AH spaarkaart was ook echt goed.