Konnichi Wa

Mariaplaats 9 3511 LH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Konnichi Wa

Japanse keuken in Utrecht

Mocht je zin hebben in sushi van goede kwaliteit, dan zit je bij restaurant Konnichi Wa altijd goed. Vanbinnen oogt het interieur een beetje jaren ’70, wat er gezellig uit ziet. De sfeer is goed en het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Alle vlees en vis is vers en wordt met de grootste zorgvuldigheid bereid, zodat je ook in Utrecht heerlijk kunt genieten van de Japanse keuken.

Meer informatie over restaurant Konnichi Wa

Decor7,5/10
Duur
Piet V. Meesterproever (22 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Bij binnenkomst is het wat vreemd.
Beetje cafetaria-achtig.
Achter de balie ligt een sfeervol en smaakvol ingericht restaurant.
We kwamen hier met een AH actie.
Eten viel wat tegen. Niet echt heel bijzonder qua smaak. Bediening wat onzeker.
Portie was voor ons als beperkte eters genoeg. Maar kan me voorstellen dat echte eters met honger weggaan.
Nog een keer? We denken van niet.
Gj_utr . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Gegeten met AH restaurantzegels. Kregen een vast menu. Het was niet bijzonder veel. Net genoeg. Kwaliteit was erg lekker. Werd duidelijk zichtbaar vers bereid. Bediening zeer vriendelijk en normaal tempo. Het was er niet druk. Wij gaan er zeker nog een meer naar toe maar dan zonder zegels. Overigens met zegels alsnog €67,00 dus niet de goedkoopste.
NinaFOOD . Expertproever (7 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het eten was prima maar zeker niet bijzonder. De Iberico rollen waren voor mij het lekkerst, terwijl de bijbehorende abalone ontzettend smakeloos was. We moesten ontzettend lang wachten tussen elk gerecht door, en omdat de eerste gangen zo klein zijn bleven we met ontzettende honger tot het hoofdgerecht. Er is voor mijn gevoel niet vaak genoeg langsgekomen om te kijken of alles naar wens was; ik zat te vaak met een leeg glas. Wel was de bediening, toen ze eenmaal langskwamen, erg vriendelijk. Verder kun je verwachten dat het aan een grilltafel wel wat warmer is, maar in combinatie met het lang wachten was dit niet prettig.
Agnes78 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We werden goed ontvangen en meteen voorzien van een drankje. De ober vertelde ons meteen wat de bedoeling was en hoe ons gerecht was samengesteld voor die avond. Het smaakte uitstekend. De bediening was goed en de gerechten kwamen keurig achter elkaar.
Infot3un . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, het was heel feestelijk. Ik vond m.n. het voorgerecht lekker. Allerlei verschillende hapjes die heerlijk van smaak waren, maar hoofd en nagerecht waren ook heerlijk. De bediening was ook goed.
Kortom een tevreden klant, zeker reden om nog eens terug te gaan of aan te bevelen.
Eveline K. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Eten was heerlijk, personeel vriendelijk, we hebben een hele leuke avond gehad. We hebben gegeten met de restaurantzegel actie van de AH.
Nadineboesjes . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Het eten was heerlijk! Alleen jammer dat we zo ontzettend lang moesten wachten op het hoofdgerecht. Toen we eindelijk onze rijst kregen duurde het nog een half uur voordat we onze vis kregen die bij de rijst hoorde.
Voor de rest was de bediening wel vriendelijk.
Joke K. Expertproever (5 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bij Konnichi Wa is het eten tot in de puntjes verzorgd en dat proef je. De bediening is heel attent en vriendelijk. We kregen een speciaal AH-menu. Eerst een overheerlijke amuse en daarna het voorgerecht dat bestond uit vier 'hapjes', allemaal even bijzonder van smaak. Er waren zwarte-rijstsushi's met huisgemaakte mayonaise; entrecoterolletjes gevuld met groene aspergestukjes op een bedje van dun gesneden courgette; flinterdun geschaafde gerookte bonito op gegrilde avocado en omeletrolletjes. Het hoofdgerecht was op de huid gebakken zeebaarsfilet met baby bokchoi en gebakken rijst. Het nagerecht was sesamijs (delicate smaak) met banaanrolletjes in caramalsaus (met een lichte kokossmaak). Alle gerechten waren met zorg gemaakt en dat was te proeven. We gaan hier zeker nog eens eten!
AnnetBE . Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten. Er is daar tot laat zon. Het eten was goed verzorgd en lekker. Het menu bestond uit warme Japanse gerechten maar de sushi is hier ook heel lekker. Ze schenken lekkere Japanse biertjes erbij.
Janjweb . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wij hadden het Ah-menu waarbij je niet zelf kon kiezen, 2 vrouwen en de porties waren erg klein! Het eten was wel verrukkelijk, maar ging net niet met honger van tafel.
Arjen D. Expertproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het was weer genieten samen met de kinderen bij Konnichi Wa. De kok aan de teppan yaki plaat had veel oog voor de kinderen en maakte er een show van. Het eten was zoals te verwachten bij een goed Japans restaurant. Kortom een aanrader.
Daphne D. Expertproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We aten er via de AH/IENS actie, dus 2e menu gratis. Konnichi Wa heeft daarvoor een menu samengesteld: het voorgerecht bestond uit vier gerechtjes: krokant gebakken kip met aardappel/wortelpuree; twee gekruide rundvleesrolletjes; twee rolletjes omelet, gevuld met zwarte sushirijst; avocado met groenten. Alles op Japanse wijze met Japanse kruiden/sauzen klaargemaakt. Het zag er heel mooi uit en was erg lekker. Hoofdgerecht: zeebaars met paksoi en een kommetje gekruide gebakken rijst; dessert: ijs met mangomousse en rolletjes pannenkoek met banaan. Erg lekker, maar minder bijzonder dan het voorgerecht.
De bediening was vriendelijk en attent.
We zaten aan een tafeltje voor twee, wat ik prettiger vind dan met 6 anderen aan de teppan.
Eleonoraellen . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Eten aan de plaat is altijd een feestje bij konnichiwa. Het vlees is heerlijk mals. Alles smaakt heerlijk. Bediening helemaal goed. Je wordt heerlijk in de watten gelegd maar zeker niet opdringerig.
Marieke3580 . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk eten, rustig kunnen zitten, attente bediening. Niets te klagen dus :)
Ik vond het AH menu erg lekker en afwisselend!! Houd er wel rekening mee dat je niet kunt kiezen en dat het niet echt sushi is. Maar de Japanse smaken zijn hoe dan ook lekker!
Juno2011 . Proever (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Helaas bood Konichiwa ons niet de gelegenheid zelf een menu te kiezen. Er was een speciaal menu voor de AH restaurantactie dat geheel vastlag. Bij de reservering werd dit niet vermeld, dus teleurstelling...
Het menu was redelijk, maar niet bijzonder en we vonden de prijs van €35 voor dit menu te hoog, zeker als je in aanmerking neemt dat een compleet tepanyaki menu met kreeft en biefstuk hetzelfde kost. De gerechten werden snel na elkaar opgediend en na een uur stonden wij weer buiten. Geen aanrader dus.
Ellis1977 . Fijnproever (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
We dachten dat we in dit Japanse restaurant o.a sushi kregen maar dat was niet zo. Het leek er meer op dat we bij de Chinees waren. Het menu was matig maar misschien kun je ook niet veel verwachten van de AH actie, het is wel erg goedkoop. De bediening was goed alleen duurde het lang tussen de gerechten.
Bas340 . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Erg lekker gegeten aan de sushibar en zijn erg goed geholpen. Fijne bediening en verrassende gerechten die stuk voor stuk lekker smaakten.
Theclarijpstra . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het voorgerecht was goed en voldoende. Het hoofd gerecht nogal weinig. Geen groente en 1 persoon heeft extra besteld omdat het te weinig was. 1bakje rijst 5 euro. Nagerecht redelijk. 1 bolletje ijs met 2 kleine bananenwrap schijfjes. Voor een normale prijs van 35 euro te karig voor de prijs. Wel goed van smaak. Met de korting prima.
Inekedanial . Fijnproever (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Konnichi Wa is een restaurant met een leuke sfeer en goede en vlotte bediening.
Ik snap alleen niet waarom een restaurant een speciaal AH menu moeten hebben, waar eigenlijk weinig Japans aan was. Het eten was wel lekker maar alles smaakte een beetje hetzelfde, sojasaus. Geen sushi, sashimi of terriyaki, yakatori, sukyaki of iets dergelijks. We hadden bijv. een temperura garnaal, wat geen tempura was, maar gewoon een garnaal in broodkruimels gebakken. Jammer, want als ik zo rond me heen de echte gerechten zag, zag dat er goed uit. Dus in het kort waarschijnlijk een lekker restaurant gewoon maar niet met een AH restaurantkaart.
Britt.vanden.brink . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Leuke bediening, prettige plek, maar we hadden spannender gerechten verwacht. Misschien had het met het AH menu te maken en moeten we een keer terugkomen voor a la carte, maar we twijfelen.