Konnichi Wa

Mariaplaats 9 3511 LH Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Konnichi Wa

Japanse keuken in Utrecht

Mocht je zin hebben in sushi van goede kwaliteit, dan zit je bij restaurant Konnichi Wa altijd goed. Vanbinnen oogt het interieur een beetje jaren ’70, wat er gezellig uit ziet. De sfeer is goed en het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Alle vlees en vis is vers en wordt met de grootste zorgvuldigheid bereid, zodat je ook in Utrecht heerlijk kunt genieten van de Japanse keuken.

Meer informatie over restaurant Konnichi Wa

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 16:00 - 22:00
Dinsdag t/m zondag 12:00 - 23:00

Duur
DebenVik .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Werden meteen geholpen qua drinken en tot onze verrassing kregen we al snel het voorgerecht opgediend; het AH menu was blijkbaar iets vast (dus niet a la carte). Vier heerlijke hapjes! De zeebaars met gebakken rijst en paksoi was ook erg lekker. En oa groene thee ijs als dessert, heerlijk verrassend. Het liep allemaal heel soepel. Echt genoten!
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De service was echt bizar slecht. Orders die half of helemaal vergeten waren, lege glazen die niet van de tafel werden gehaald, etc. Echt geen aanrader.
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gegeten bij Konnichi Wa. In een ver verleden een top restaurant. Vandaag opnieuw beoordeeld. We komen aan het begin van de avond, het is nog rustig.

We worden vriendelijk aan de deur opgewacht en onze jassen worden aangenomen. Een goed begin. Helaas blijft het niet zo: we krijgen te horen dat we aan het derde tafeltje links kunnen gaan zitten. Komt erg ongastvrij over. Bediening, eten en hygiëne laten zeer te wensen over. Hieronder een langer verslag.

Bediening: afstandelijk, onvriendelijk; er is geen enkel contact met ons. De stagiair die die dag voor het eerst werkt, doet het wel goed. Zeer snel, soms nog tijdens het eten worden borden e.d. afgeruimd. Komt erg ongastvrij over. Na betalen kunnen we zelf onze jassen zoeken en vertrekken.

Eten: we hadden een menu A en B. Sushi-rijst was redelijk, iets te veel rijstazijn. Sushi met mayonaise, bah. Matige kwaliteit sushi. Misosoep was smaakloos, te weinig misopasta. Toetje was met spuitbus-slagroom, voor een restaurant een zeer matige keus; de slagroom loopt snel uit tot een onaantrekkelijk geheel. Tip: koop en gebruik opgeklopte slagroom als je zelf niet de moeite wilt nemen om slagroom op te kloppen.

Hygiëne: toiletten zijn matig schoongemaakt. Zeepdispensers zijn leeg of stuk. Voor een restaurant een erg kwalijke zaak, vanwege infectiepreventie. Het kommetje met nootjes op de tafel wordt niet weggehaald en schoongemaakt, maar blijft op tafel staan als we weggaan. Ook dit is niet veilig. Dit moet echt veel beter! Tip: maak een takenlijst en volg een cursus hygiëne/voedselveiligheid.

Kortom, een matige ervaring op alle vlakken en op sommige punten moet het echt veel beter. Ik hoop dat de eigenaar eens inziet dat het zoveel beter kan. Lokatie is top, des te meer erg jammer.
Michael-IENS B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Sfeer is een 7, eten een 8. Al met al goed ontvangen en heerlijk gegeten!
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een zeer teleurstellende maaltijd. We waren er via de Albert Heijn actie maar dat betekent niet dat men dan ook een wanprestatie zou moeten leveren. Doe dan niet daar aan mee!

Geen keuze op het driegangenmenu (alleen vis, lastig als je daar niet van houdt). Voorgerecht interessant, maar niet altijd even smaak gecoördineerd. Hoofdgerecht ronduit fantasieloos met rijst die niet lekker smaakt. Nagerecht ziet wederom leuk uit maar de combinaties kloppen niet en zijn dus niet lekker. Het zou beter zijn om al het gedoe er om heen (een Amuse die ook niet lekker is) achterwege te laten en zich te richten op een misschien eenvoudige maar smakelijke maaltijd.
Ferdinand W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gereserveerd met AH Restaurantactie. Er was maar 1 keuze en de prijs werd niet genoemd. De gerechten, en met name het hoofdgerecht, waren erg klein. Om die reden hebben we na het hoofdgerecht nog extra moeten bestellen. De prijs, 35 euro, voor het 3-gangendiner was in verhouding voor officieel 1 gerecht (2e krijg je gratis) veel te hoog.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het menu was een verrassingsmenu. Het voorgerecht was goed, maar het hoofdgerecht was teleurstellend met slechts 3 stukjes vis en baby paksoi en een kopje nasi. Naast ons waren er ook andere gasten met de ah actie en zij bestelden aanvullend. Het dessert werd pas na een half uur geserveerd. Bij het afrekenen werd een prijs gevraagd van € 35,00 wat niet in verhouding stond tot het geserveerde eten. Sterker nog, we zijn nog bij een ander restaurant geweest, omdat we nog niet genoeg hadden gekregen. We hebben vaker met de ah actie gegeten , maar dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.
Fleur D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Ik kom hier altijd voor sushi, naar mijn mening de lekkerste van Utrecht, maar het driegangen diner via de AH spaarkaart was ook echt goed.
Mmem M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
De bediening was vriendelijk. We kwamen via de ah restaurant actie en hadden dus een door het restaurant samengesteld menu. Verder een prima menuutje , met de nadruk op tje. Het is ook de laatste keer geweest dat we via de restaurant actie ergens gaan eten.Dit is de zoveelste keer waar je verhoudingsgewijs heel erg veel betaald voor wat je krijgt. Als je voor dat geld gewoon van de kaart zou bestellen heb je de mogelijkheid om te bestellen wat je zelf graag wil eten en ben je waarschijnlijk net zo duur uit, dan je zo genaamde 2de menu gratis. Maar wat we hebben gegeten was prima.
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Het eten was heerlijk van voorgerecht t/m nagerecht. Mijn vrouw en ik raden Konnichi Wa aan voor de genieters van de Japanse keuken. Pure Klasse !!!!
Thl .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten en een verrasingsmenu gehad ook erg leuk, snelle bediening tis alleen moeilijk het restaurant te vinden van buiten je loopt er zo voorbij.
Lindatulner .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Lekker klaargemaakt, met verschilende , mooi contrasterende smaken in een gerecht.
Voorgerecht verschillende hapjes, hoofdgerecht krokant gebakken zeebeurs.
Semirah D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Vandaag hier gegeten. Wat was het erg. Achter ons zat een stel met twee keffende, jankende honden. Toen we ons beklag deden kregen we gelukkig een andere plek ver weg van het stel met honden. Het bleken vrienden van de eigenaar te zijn, dus kon de manager ze ook niet wegsturen zei hij. Het eten was helemaal niet lekker. Ik had het vegetarische menu genomen. De rijst was dikke, te ver doorgekookte rijst met een scheut sojasaus doorheen. Niet van dat lekkere gebakken rijst. Het voorgerecht was smaakloze sushi met komkommer. Ik eet vaak sushi, dit voorgerecht sloeg nergens op. De rijst viel uit elkaar, het waren geen mooie strakke rolletjes. De tofu was ook nu weer smaakloos en veels te zacht, ook daar weer een flinke scheut sojasaus doorheen. Bij het toetje zat geen echte slagroom maar van dat goedkope spuitbus slagroom. Je kon echt het verschil proeven. We bestelden bitter lemon maar dat hebben we nooit gekregen.
Ook toen ik wat sambal vroeg om het gerecht wat smaak te geven zei de serveerster dat ze dat niet hadden terwijl een ander er wel mee aankwam. De serveerster wist niet wat de Japanse namen betekenden op de kaart. Ook vreemd, je wilt wel weten wat je gaat bestellen. Als klap op de vuurpijl stopte ik bij het afrekenen een pepermuntje in mijn mond dat in een schaal stond bij de kassa dacht ik, bleek de schaal vol te zitten met papieren handdoekjes die tot bolletjes waren geperst. Dat was dan ook wel het enige grappige aan de avond. Doe maar niet eten hier, veel geld voor een Charlie Chui maaltijd. Jammer en zonde van mijn avond met fantastische vrienden.
Mark E.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ik heb me speciaal voor dit restaurant ingeschreven bij Iens, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n totaal slechte ervaring heb gehad in een restaurant.

We hadden een reservering voor een tafel voor 3 personen. Je komt binnen bij een balie die meer bij een afhaalrestaurant past. Drie personen staan met hun rug naar je toe, en als ze je al zien is dat blijkbaar geen reden om je aan te spreken. Na 5 minuten komt er iemand naar je toe. We worden naar drie plaatsen aan een bakplaat geleid, maar dat vinden we niet gezellig, want een conversatie kan je dan niet voeren. Volgt een ingewikkeld verhaal over hoe het eten dat je kiest leidt tot de plaats waar je zit, hetzij de bakplaat, hetzij een tafel, of omgekeerd, de plaats waar je wil zitten bepaalt wat je gaat eten. Voor mij onbegrijpelijk. Dat heet geloof ik een 'concept'. Na wat overleg mogen we een tafel uitkiezen en toch bestellen wat we willen..

Ondanks dat we daar naar vragen loopt de serveerster vervolgens weg en krijgen we geen menu. Ook wordt niet gevraagd of we iets willen drinken. Het menu komt 10 minuten later; met moeite bestellen we drankjes. Het ligt misschien aan mij, maar ik kan er niet goed tegen (dit is iets speciaal voor Chinese restaurants geloof ik), dat iemand je speciaalbiertje uit de fles achteloos omkeert in een glas, zodat je met een glas vol schuim en geen bier achterblijft. Als je geen verstand hebt van bier inschenken, doe dat dan niet.

Het menu blijkt voornamelijk uit dure menu's te bestaan; er is wel à la carte, maar dat is beperkt, en wat vaag qua indeling. Achter de gerechten staat dan 'klein' of 'groot'. We vragen de serveerster wat een Japans woord betekent, dus wat voor eten dat is; ze weet het niet.

We kiezen alle drie voor een ander menu. Dan blijkt dat de buren twee hondjes onder de tafel hebben zitten, die van tijd tot tijd hinderlijk keffen en blaffen. Ik vind dieren in een restaurant al onfris, maar blaffen werkelijk onaanvaardbaar. Dus halverwege het diner mogen we op verzoek alsnog verkassen, naar de bakplaat.

Over het eten wil ik niet veel zeggen. Matig van kwaliteit en daardoor ernstig overprijsd. Niets bijzonders, eigenlijk druipt alles van de soyasausjes. De abalone is pieterklein, en te lang gebakken, zodat je op een stukje rubber zit te kauwen. Het 'speciale' rundvlees is smakeloos en taai. De salade is niet veel bijzonders. Het nagerecht prefab, armoedig.

Verder vind ik het bepaald onprettig om uren in een oliewalm te zitten waar je het benauwd van krijgt, en je kleren en jezelf van gaan stinken.

De bestelde drankjes komen nooit meer; we zien 3 personeelsleden bij de kassa hangen, in een conversatie verwikkeld.

Erger dan de belachelijke hoeveelheid geld die we hebben uitgegeven, vind ik de totale teleurstelling. Het restaurant heeft huizenhoge pretenties; wat je krijgt, de bediening en de ambiance, daar zouden ze zich voor moeten schamen. En dan het gehannes met het bestek, dat je moet bewaren voor de volgende gang, maar ja, ze willen het ook niet zo op tafel leggen, dus daar zijn servetjes voor. Beschamend gewoon.

Echt een dieptepunt in mijn culinaire leven. Ditcommentaar is misschien niet kort, maar wel eerlijk, en constructief, ik weet het niet. Begin met goede ingrediënten, pas kwaliteit en prijs aan elkaar aan, en leid je personeel op.
C R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Vriendelijk ontvangst en lekkere gerechten die heerlijk vers bereid zijn.
Inrichting is zoalsdie van vele japanse restaurants.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Bij binnenkomst is het wat vreemd.
Beetje cafetaria-achtig.
Achter de balie ligt een sfeervol en smaakvol ingericht restaurant.
We kwamen hier met een AH actie.
Eten viel wat tegen. Niet echt heel bijzonder qua smaak. Bediening wat onzeker.
Portie was voor ons als beperkte eters genoeg. Maar kan me voorstellen dat echte eters met honger weggaan.
Nog een keer? We denken van niet.
Gj_utr .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Gegeten met AH restaurantzegels. Kregen een vast menu. Het was niet bijzonder veel. Net genoeg. Kwaliteit was erg lekker. Werd duidelijk zichtbaar vers bereid. Bediening zeer vriendelijk en normaal tempo. Het was er niet druk. Wij gaan er zeker nog een meer naar toe maar dan zonder zegels. Overigens met zegels alsnog €67,00 dus niet de goedkoopste.
NinaFOOD .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het eten was prima maar zeker niet bijzonder. De Iberico rollen waren voor mij het lekkerst, terwijl de bijbehorende abalone ontzettend smakeloos was. We moesten ontzettend lang wachten tussen elk gerecht door, en omdat de eerste gangen zo klein zijn bleven we met ontzettende honger tot het hoofdgerecht. Er is voor mijn gevoel niet vaak genoeg langsgekomen om te kijken of alles naar wens was; ik zat te vaak met een leeg glas. Wel was de bediening, toen ze eenmaal langskwamen, erg vriendelijk. Verder kun je verwachten dat het aan een grilltafel wel wat warmer is, maar in combinatie met het lang wachten was dit niet prettig.
Agnes78 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
We werden goed ontvangen en meteen voorzien van een drankje. De ober vertelde ons meteen wat de bedoeling was en hoe ons gerecht was samengesteld voor die avond. Het smaakte uitstekend. De bediening was goed en de gerechten kwamen keurig achter elkaar.
Infot3un .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, het was heel feestelijk. Ik vond m.n. het voorgerecht lekker. Allerlei verschillende hapjes die heerlijk van smaak waren, maar hoofd en nagerecht waren ook heerlijk. De bediening was ook goed.
Kortom een tevreden klant, zeker reden om nog eens terug te gaan of aan te bevelen.