Kon Esi Baka

31-521522052

Meer informatie over restaurant Kon Esi Baka

Frans V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Mijn broodje (garnaal/kouseband) bij Esi Baka smaakte helemaal niet. Zwaar onvoldoende. De samenstelling en smaak kan stukken beter. Het viel dus zwaar tegen. Ik goed kan vergelijken met Surinaamse eethuizen in Den Haag. Daar weten ze wat je moet doen om het wel smakelijk te krijgen tegen een betaalbare prijs. De prijs kwaliteitsverhouding was, ook dat nog, helaas een tikje uit balans.
Frank_2B .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijk origineel Surinaams eten in een ontspannen huiselijke sfeer bij Kon Esi Baka in Steenwijk.

Door de kombinatie van eenvoudige ingrediënten een uitgebreide kaart met oorspronkelijke gerechten voor een erg schappelijke prijs.

Zelf was ik helemaal idolaat van de Sauto soep.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Vandaag heb ik een broodje kip kerrie gehad. Helaas geen surinaams broodje maar een gewoon pistoletje en de kip kerrie was heel vlak en zelfs waterig van smaak, erg jammer.
Rene M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Alhier gegeten en genoten op een regenachtige dag in september, maar hier binnen scheen de zon. Beide Roti gegeten.........heerlijk, eerlijk en meer dan genoeg en dus jammer genoeg geen plek meer voor een toetje. Niet alleen het eten was top, ook de bediening en vooral de sfeer maakte deze avond tot een succes. We hebben zeker nog anderhalf uur, onder het genot van een prima glas wijn, zitten natafelen met de eigenaren en dat maakte mede deze avond tot een onvergetelijke avond uit eten in Steenwijk. Bedankt ! René & Suzan uit Gelderland
Hendrik V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We hebben Roti genomen, Baka Bana met Surinaamse pindasaus, kerrie ei en een Bara. Het eten is van een prima kwaliteit. De inrichting is gezellig en passend voor een Surinaams restaurant. De bediening zeer vriendelijk en meedenkend.

Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Ik at bami met kip/bot en mijn echtgenoot had nassi met moksi metti. We vonden de inrichting netjes en schoon. We konden kiezen of we boven of beneden wilden zitten. Beneden zit je wel tussen de afhalers, maar daar was het meer open. Mijn gerecht was lekker: veel boontjes en vier stukken kip met bot. Ik vond dat het niet mooi werd opgediend: alles lag op een bord en er werd geen lepel bij gegeven. Wij misten ook sambal en seroendeng e.d. De prijs van de gerechten vonden we eigenlijk wat te hoog. De bami met kip was ongeveer het goedkoopste en kostte nog meer dan €13. We vroegen zelf om de sambal en die was heel lekker. (In andere Surinaamse restaurants zijn vaak twee soorten sambal). Dit is wel het enige Surinaamse restaurant in de wijde omgeving. Als de prijs van ca. €15 per gerecht geen probleem is, kan ik dit restaurant wel aanbevelen. Het is wel " plate-service", maar dat geldt tegenwoordig voor bijna alle restaurants. Surinaams eten lijkt deels wat op Indonesisch : rijst, nassi, bami, veel kip, maar ook vis. Kip " met bot" is heel lekker.
Heine .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Qua smaak een prima saté als voorgerecht maar als opluistering slechts twee stukjes tomaat.
Het hoofdgerecht Moksi Alesi met Rundvlees.
Gemengde rijst, gekookt met vlees, groenten en kokos geserveerd met groenten, tomaat en komkommer. Het eten zag er prima uit maar er zat niet echt smaak aan.
Het Surinaamse pilsje uit blik voegde ook niet echt iets toe aan het geheel.
De tafelgenoten hadden naar hun zeggen een fles met prima droge witte wijn.
Koffie en expresso tot slot waren van uitstekende kwaliteit.
Het personeel was vriendelijk en gaf de benodigde hoeveelheid aandacht.
Kortom, zeker niet slecht maar ook zeker niet top.