Meer informatie over restaurant Kom Eten

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 22:00
- Diner vanaf 17:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Tilly K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Tilly Kouwenhoven,
zijn niet flexibel, hadden 6 x menu bij dessert wilde 1 persoon koffie ipv dessert van de kaart. Bij opnemen bestelling kon dit, bij afrekening werd de koffie nog extra op de rekening gezet. Eten is goed maar erg weinig, extra friet moet je betalen. Het geld niet waard zou het nooit aanbevelen.
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een magere 5 voor het eten, meer kan Ik er niet van maken en dan alleen nog omdat de mosselen niet over cooked waren, eerder under cooked omdat een kwart van het aanbod niet open gegaan was.
De soep aan de andere kant van het te kleine tafeltje, werd uit geschonken op een koud bord, en als die soep dan ook niet warm is, is het effect helder. Toen er ook nog om een lepel gevraagd moest worden was de toon gezet.
Huis gerookte zalm, nou ja. mij hou je niet voor de gek.

De wijnen zij redelijk geprijsd.

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hadden over Kom Eten in Hoogmade al veel goede berichten gehoord, gisteren zijn we er maar eens met vrienden gaan eten. Kom Eten is gevestigd in het voormalige oude scheepswerfje van de gebr. Colijn. Waar vroeger de scheepshelling was is nu een prachtig terras aan het riviertje de Does gemaakt. Alle hoge verwachtingen die we hadden zijn uitgekomen, met andere woorden het was helemaal geweldig bij Kom Eten! Op het zonnige terras aan de Does hebben we eerst een lekker wijntje gedronken om vervolgens in het restaurant aan het diner te beginnen. We hadden gekozen voor het driegangen menu (€ 30) en zowel de voor, hoofd en nagerechten waren bijzonder lekker en werden bovendien erg mooi op de borden gepresenteerd. Er wordt veel gewerkt met streekprodukten uit het Groene Hart. Vooral de biefstuk maar zeer zeker ook het kaasplankje met verschillende kazen uit Hoogmade en uit de regio waren zeer smakelijk. Een grote pluim ook voor de meisjes in de bediening die in tegenstelling tot eerdere recencies wel degelijk over produktkennis beschikken. Al met al is restaurant Kom Eten in Hoogmade een echte aanrader!!
Karolieke .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Vandaag hebben we alweer heerlijk gegeten en hebben we ons alweer heel welkom gevoeld.
Hij de Caesarsalade vooraf. Zij het voorgerecht van het aspergeseizoen vooraf.
Hij & zij de visvangst van de dag als hoofdgerecht.
Hij genoot na met een cognac. Zij, de smulpaap, ging voor het toetje van het aspergeseizoen.
Kom snel, het aspergeseizoen duurt niet lang! Wat een chef al niet kan verzinnen met asperges.
PS Als het aspergeseizoen voorbij is, aarzel dan vooral niet om te komen. Ook met andere ingrediënten kan deze chef bijzonder originele gerechten verzinnen
Hester S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zaterdag 24 oktober eindelijk eens gaan eten bij Kom Eten. Wat een smaakvolle verrassing! Vooraf detomatensoep was een plaatje om te zien en zelfs in de soep zaten er nuance verschillen in iedere hap. Ook het zalm voorgerrecht was een klein schilderijtje en heerlijk van smaak. Als hoofdgerecht de de sucade met pastinaak was prima van smaak en wederom met zorg op gemaakt. De biefstuk was mooi rosé en toch goed doorgewarmd, de bijbehorende ratatouille was heerlijk en bijzonder. Dit omdat je in restaurants binnen deze prijsklasse vaak inspiratieloze bakjes groente ontvangt. En dan eindigen met de chocoladetaart en mandarijn met witte chocola, ook voor herhaling vatbaar! Het choco taartje nog warm en stevige chocolade smaak. Kortom niet alleen heerlijk gegeten, maar ook een lust voor het oog!
Daar komt bij dat de bediening correct, vlot en ontspannen is.
Ga zo door!

Hester en Denis, Rijnsaterwoude.
Hot5 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Zondag 2 juli jl. met 4 personen een hele fijne avond gehad. De gerechten carpaccio, mosselen, biefstuk en creme brullee waren van uitstekende kwaliteit.
Ondanks de zeer drukke avond was de bediening uitstekend. Prijs/kwaliteit is top.
Een uitstekend restaurant op een hele mooie locatie.
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Met een groep vrienden zijn we afgelopen woensdag bij Kom Eten gaan eten. Vooraf kregen we brood (in een superleuke Kom Eten zak) met verschillende smeersels. Als hoofdgerecht koos de helft van de groep voor mosselen met friet. Deze kwamen in grote mosselpannen op tafel. De porties waren zeker niet klein! Bij de mosselen kregen we ook drie verschillende sausjes. De mosselen waren superlekker en de patat was lekker knapperig. Dus ik kan het zeker aanraden! Als toetje had ik de panna cotta met kersen, en mijn vriend de crème brullee (van ananas), dat is meteen zijn all-time favorite toetje geworden! De bediening was zeer vriendelijk en de locatie is ook top. Je kunt makkelijk (gratis) in de buurt parkeren en met het uitzicht op het water is er altijd iets te zien.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Leuk en gezellig restaurant aan het water
Leuke ambiance en vriendelijke gastheer die echt plezier heeft in zijn vak wat hij dan ook uitstraalt en de tijd neemt voor zijn gasten.

Overigens alle producten komen uit de streek worden met zorg bereid
Niet al te grote kaart maar wel dagvers dat kun je proeven.

Wij komen hier regelmatig voor de koffie met huisgemaakte appeltaart en hebben de laatste keer ook lekker gedineerd.

Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Op zondag gereserveerd voor 8 personen voor de lunch. Als we aankomen is in de serre de tafel voor ons gedekt. We hebben uitzicht op een mooi stukje Hoogmade; nl. de rivier "de Does". We starten onze lunch met een glaasje bubbels om te toosten. De bediening is vriendelijk en vlot. De gerechten zijn gevarieerd, smakelijk en vers. Het terras buiten aan het water wordt steeds voller door het mooie weer. Het ziet er gezellig uit hier. Wij zijn tevreden over dit restaurant. Een aanrader.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
1 x per jaar hier heerlijk eten, da's een prima traditie. Zo ook deze keer. Het eten was ongelooflijk lekker. We zijn gestart met een portie van 9 oesters (waren lekker, maar mag 1 maatje groter) en een onovertroffen tonijn. De start kan niet beter zijn en dan ging dat ook nog even samen met een heerlijke brood/tapenade-combi met een zalige aioli. En voor het hoofdgerecht de Saté-Varkenshaas. Gewoon hartstikke lekker , niet te veel, niet te weinig, maar precies goed. Complimenten voor dit alles.

Maar toch even wat schoonheidsfoutjes......we vroegen een fles water-bubbles aan tafel maar kregen plat water, en dat is jammer. Het wordt weliswaar niet berekend, maar toch..... Toen de dame aan tafel kwam met de vraag of alles smaakte (dat kom je gelukkig hier nog wel tegen) vertelde wij dat de friet slap was, en dat werd direct vervangen door heel goede knapperige frietjes. Maar als de kok even 1 frietje had geproefd voordat hij het uitgeserveerd had, dan had hij het eerder kunnen herstellen. En de oesters werden geserveerd in een prachtig bord maar dat was bijzonder warm. Op mijn vraag waarom dat bord zo warm was moest de dame het antwoord schuldig blijven. Maar kwam later terug met de melding dat de kok de borden uit de warmtekast had gehaald bij vergissing.

Oftewel......nog even wat vaker de puntjes op de " I " zetten, en we komen uiteraard weer terug.
Wende F.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Sfeervolle ambiance, prettige bediening, eten goed bereid en mooi gepresenteerd, de wijnen ook per glas verkrijgbaar. Alleen de hoofdgerechten waren misschien wat aan de karige kant.
Maar alles bij elkaar een heerlijke avond gehad.
Highertree .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Vanmiddag een Wijn- & spijsproeverij met vrienden ondergaan in Hoogmade bij 'Kom Eten'. Een traktatie in alle opzichten. Een combi van heerlijke wijnen en bijbehorende gerechten in een geweldige ambiance, absolute aanrader!
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met hoge verwachtingen voor een gezellig avondje uit met vrienden naar Hoogmade gegaan. We hadden hier al 3 keer eerder gegeten: hoge kwaliteit en prima service. Helaas een domper. Zeker voor de vriend die glutenvrij eet. Ondanks dat we 3 dagen tevoren hadden gereserveerd geen glutenvrij brood en geen aardappelgerecht. En bij zijn koffie een stukje chocoladecake dat beslist niet glutenvrij was.
Voorgerechten prima. Het hoofdgerecht was een aanfluiting: een micro-stukje vis met een te natte risotto. Bij het nagerecht kaas misten we een stukje brood. Een stukje dadelnotenbrood: heerlijk, maar dit was een grote homp, te veel van het goede.

Produktkennis van de bedienende dame kon ook beter, dadelnotenbrood hoort beslist geen gluten te bevatten. Toch werden we gewaarschuwd voor de gluten in dit produkt.
Jammer.
EefDijkstra .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Met z'n tweeen gaan eten, helemaal geweldig. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Prima wijn, alles tot in de puntjes verzorgd in een prettige ambiance. Zeer de moeite waard.
Rsmit332 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wat een tegenvaller! met zijn 4-en gegeten en het was redelijk smakeloos.
BBQ-kip - was een heel klein bleek kippetje zonder een spoortje BBQ kleur/smaak en geen groente (beetje appelmoes). Gamba's waren OK maar de rijst was erg flauw groente: 3 sugar snaps! Duo Kalfsvlees was goed maar geen groente en maar een (!) klein stukje Roseval aardappel.
Zelfs geen blaadje sla - niets.
Bediening was goed en de frites knapperig maar wel een erg groot verschil tussen het eten op het bord met wat de kaart beloofde.
Schande!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
wat een verademing ! deze avond heerlijk gegeten, een salade met gamba's en tonijn. dit was een toonbeeld van fris, smaakvol, niet te veel, niet te weinig en zalige ingrediënten. de sate (varkenshaas) was perfect, maar de sate-saus mag wel iets pittiger wezen. de locatie (we zaten buiten aan het water) was natuurlijk prachtig en de bediening was niet alleen maar prachtig, maar was ook erg correct, vriendelijk en gastvrij. dit is dus een aanrader.
Nusa .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Mooie plek aan het water. Vriendelijke bediening en het eten was zeer smakelijk. Knapperige frietjes, mals vlees, goede huiswijn. En een rekening die reuze meeviel. Een goede prijs - kwaliteit verhouding
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Net te laat om de sloep te pakken, dus maar met de auto naar Kom Eten. De eerste keer. We besluiten de dagschotel te nemen, mosselen. Vanzelfsprekend met frites en salade. De huiswijn is fris, wordt helaas in het glas gebracht, informatie ontbreekt, maar moet een Colombard zijn. Bij ons verzoek voor water komt er een fles water op tafel, niet op de rekening, dat is klasse. Een grote pan mosselen, ruimschoots voldoende. De Julienne groeten zijn nog beetgaar, dus met zorg klaargemaakt. De frieten zijn lekker, het saladegarnituur heeft iets lekker zouts door de kappertjes. De sausjes lijken echter uit een potje, dat vinden we wel jammer. Maar aan het water, vriendelijke bediening, rustig etend, is het zeer geslaagd. Als de rekening alleszins redelijk blijkt, is het helemaal geslaagd.
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Gisteravond met vrienden gegeten bij Kom Eten. Restaurant ligt heel mooi aan het water. Helaas was het regenachtig en konden we niet buiten zitten. Het interieur is licht, geeft een beetje strandgevoel.
Eten was erg goed bereid. Vooraf sashimi van tonijn en zalm, erg mals. Een van mijn tafelgenoten had heerlijke oesters. Als hoofdgerecht een Hollandse biefstuk met roseval aardappeltjes, groenten in een rode wijn jus. Biefstuk was mooi gegaard en heerlijk mals. Toe een cannelloni van aardbeien met heerlijk ijs en verse aardbeien. Bediening is voorkomend, maar informatievoorziening wat schaars. Prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.
Marloes .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
ben hier vaker wezen eten met vrienden en of familie. super mooie strake zaak met een frisse uitstralling en waar je een klein stukje de keuken in kan loeren. eten is altijd goed ze hebben een leuk wisselend menu en verwisselen ook per seizoen van kaart. vind alleen dat je wel 3 gangen moet eten om vol te zijn maar het is het zeer zeker waard. leuk personeel en word op een nette manier bediend hellemaal top!