Kolintang

Zondag Gesloten
Voordelig
M D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
We hebben hier laatst heerlijk lekker en authentiek Indonesisch gegeten.
De eigenaar tevens kok en zijn zoon geven je het gevoel van 'even thuiskomen'.
We gaan zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ik heb de afgelopen twee weken in 2 keer mijn 50e verjaardag gevierd met een etentje bij Kolintang met vrienden. De eerste keer was op de dag van mijn verjaardag, vrijdag 26 augustus en de 2e keer was op zaterdag 3 september. We waren met een gezelschap van respectievelijk 20 en 22 personen. Frans had goed gezorgd. Toen wij om 18.30 uur binnenkwamen was de zaak vrolijk versierd met slingers, ballonnen en vlaggetjes met 50 erop. Ook stond er een mooi versierde stoel ergens middenin voor mij. Het eten was zoals gebruikelijk erg goed. Ik had voor de dingen gekozen die ik zelf het lekkerst vind, dus de milde gerechten. Frans had een buffet klaargemaakt waarbij iedereen zelf kon opscheppen. Voor de drankjes werd gezorgd door de dochter van Frans, Alina die speciaal voor mij was gekomen om haar vader te helpen. Na het eten hebben we het feest bij mij thuis voortgezet. Ook een catering voor een wat grotere groep is dus bij Frans in goede handen. Mijn complimenten!
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk een traditionele Nasi Rames gegeten voor een hele betaalbare prijs. En wat een lieve aardige mensen, super hoor. Het is een traditioneel Indische toko, met een klein winkeltje erbij waar je na het eten van alles mee kunt nemen. Je moet dus echt voor het eten en het kleinschalige komen en dat waarderen, het is geen groots ingericht restaurant. Ik heb daar gegeten met een vriend uit Houten, kom zelf uit Amsterdam. Wij houden wel van aparte restaurantjes zoals deze. Ze schenken overigens geen bier, zoals wel op de site staat. Maar neem eens een heerlijke kokos sap erbij, dat verzacht lekker de pittigheid in je mond. Geniet !
Rudi1966 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vandaag was ik in de buurt..en heb vanmiddag een maaltijd gehaald..Heb nu net gegeten...Nasi Ramas speciaal maar dan met Nasi Koening. .Ik ben van Molukse komaf ...dus ken de smaken goed.Mijn maaltijd deed mij terug gaan naar mijn jeugd !! De generatie vrouwen uit die tijd ,die kookte en kruiden en marineren hetzelfde als Kolintang ..mijn maaltijd...elk gerecht proef je de heerlijke kruiden en het vlees is heerlijk .!! Ik woon in Nieuwegein maar zal vanaf nu regelmatig naar Lunetten rijden.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Nieuwsgierig zoals ik ben zijn we door het lezen 0p Iens betreft deze locatie in de auto gestapt en op weg gegaan om eens te proeven in deze afhaaltoko en bijbehorende restaurant.
Daar aangekomen kreeg ik de indruk dat het niet een doorsnee restaurant met alle toeters en belletjes ect was ,maar werden héél vriendelijk door de zoon des huizes aangesproken en e.e.a. aan kruiden voor gerechten ect gekocht zijn we aan tafel gegaan die ze voor ons al netjes hebben ingedeeld ,een gezellig praatje vooraf en wat drinken besteld o.a. een lekkere mango drankje voor bij de Bami Ramas en Nasie Ramas met een cola voor m'n vrouw en natuurlijk lang er vooraf wat komkommer salade en de bekende kroepoekjes.

Ik moet zeggen dat de vader des huis bijzonder lekker heeft gekookt en ook hij kwam even gezellig een praatje maken kortom het gevoel even bij moeders thuis van vroeger kwam direct bij mij op ,ook hier is zeker een retour op zijn plaats zeker om het feit dat je daarnaast nog kruiden en lekkernij kan shoppen en niet vergeten de catering meeneem service, top
LUWO .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Authentieke smaken, vooral de atjar tjempur en de rendang.
De service is erg vriendelijk en behulpzaam. Een cateraar voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Temdee .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Sinds een maand heb ik Kolintang ontdekt en heb er sindsdien al 3 keer eten afgehaald. Het personeel is erg aardig en helpt je graag met het samenstellen van een goede en lekkere maaltijd.
Heb je zin in lekker Indonesisch eten? Dan raad ik je aan om naar Kolintang te gaan!
Ewout B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij Eethuis Kolintang.. eten en service.. helemaal top!!

We kenden Kolintang als afhaaltoko met o.a. heerlijke Roti. Maar vanavond zijn wij er heerlijk uit eten geweest. Mijn vrouw en ik hebben allebei Bami Ramas speciaal besteld met verschillende soorten groenten en vlees. Dit was na onze reis naar Indonesië weer onze eerste Indonesische maaltijd in Nederland - Het eten was even heerlijk en de eigenaar ontzettend vriendelijk. Omdat we niet meer alle gerechten uit ons hoofd kenden liet de vriendelijke kok ons voor de maaltijd verschillende soorten proeven voordat we de gerechten bestelden. Het decor is zoals je dat ook ook vaak in Indonesië tegenkomt; de nadruk ligt op het heerlijke eten en de prettige bediening. De 'iam superjuices' kokos/passievrucht combineren erg goed bij de maaltijd! Omdat ik recensies had gelezen dat het prijzig zou zijn hadden we de hoeveelheden te klein ingeschat. Wij vonden namelijk dat we absoluut heel veel variatie en hoeveelheid kregen bij dit menu voor een ontzettend lage prijs. Hoewel wij echt goede eters zijn konden we de menu's niet eens volledig op krijgen - erg jammer - want aan de smaak lag het niet!
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Vanavond heb ik weer eens met een vriend gegeten bij Kolintang, mijn favoriete restaurant. Ik had rijst rames speciaal: witte rijst met 2 soorten vlees: rundersmoor (9) en kipkerrie (9), daarbij 3 verschillende groentegerechten: paprikakerrie (9), shanghai (9) en kouseband (9), met daarbij een ei in tomatensaus (8) en 2 stokjes kipsaté met pindasaus (9). Verder krijgen we als kleine bijgerechtjes komkommer in het zuur (9), ingemaakte rettich (10) en kroepoek. Ook kan je hier zoveel kraanwater drinken als je wilt zonder dat daar een opmerking over wordt gemaakt.
Ik eet gemiddeld 2 keer per week bij Kolintang en neem ook vaak vrienden mee. Iedereen vindt het eten hier goed, als ik thuis geen zin heb om te koken is dit een volwaardig, niet te duur (bovenstaande maaltijd kost slechts 13,65 euro) alternatief. Andere maaltijden zoals gado-gado (8,5), roti (8,5) en kippensoep (9,5) zijn ook zeer goed.
Het restaurant wordt gerund door kok Frans die samen met zijn bedienden voor een aangename sfeer zorgt met lekker eten en waarbij de gasten niet te lang hoeven wachten. Het zal duidelijk zijn, ik ben erg enthousiast en raad iedereen die toevallig in Lunetten moet zijn of daar woont dit restaurant van harte aan.
Jaspervanderscheer .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
We hebben met een groep van zeven heerlijk gegeten! We vielen zonder reservering binnen in dit kleine eettentje in Lunetten, maar na wat schuiven met tafels en een vrijwillige verhuizing van twee andere gasten paste het toch prima. De entourage is eenvoudig te noemen, maar het eten des te lekkerder. Wij hebben de roti kip kerrie, nasi ramas speciaal, nasi koening schotel en de gado gado gegeten. Iedereen vond het heerlijk en ook mijn twee kinderen van 3 en 5 hebben er van zitten smullen. Vriendelijke bediening. Fijne plek om vooral eens lekker te genieten van goed Surinaams/Indisch eten, zonder opsmuk!
Dorebo .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Ik had via via gehoord dat er in Lunetten een nieuwe Indische toko was geopend. Daarom zijn mijn vrouw en ik speciaal erheen gereden om iets te bestellen en te vergelijken met andere toko's in de omgeving.

Resultaat: het bestelde eten was van goede smaak, maar veel te prijzig.
We hadden losse bakjes met gerechten besteld en ze rekenden voor een klein bakje met gadogado groenten en daarover een beetje satesaus € 7,00.
De medewerkster zei dat de prijs gekoppeld was aan het gewicht van het gerecht. Het lijkt mij, dat ze dan wel onderscheid moeten maken of het een groente of vleesgerecht is!
Want omdat de satesaus (hierdoor stijgt het gewicht) over de groenten wordt gegoten, wordt dit gerecht heel duur.

TIP: vraag de volgende keer of de saus apart kan, want elke Indo weet dat de groenten koud opgediend te worden, met daarover de hete saus.
LiVi .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Wij hebben tot nu toe alleen afgehaald. Heerlijk alternatief als je zelf geen zin hebt om te koken. Smaakt letterlijk naar een goede herinnering, alsof we weer op reis zijn in Indonesië.
Erg aardige mensen.
Debus .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Eigenlijk kende ik deze toko meer als winkel dan als eethuisje. Uiteindelijk zijn we hier toch een keer gaan lunchen. Het eten is erg lekker. Het zijn de bekende Indische gerechten. De bediening is erg zorgzaam. Qua inrichting hebben ze het leuk versierd en een mooi hoekje gemaakt, maar het blijft wel een combinatie tussen een winkel en een eethuisje.
Marga N.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Vandaag weer 's eten afgehaald bij Kolintang. Wat fijn om te merken dat ondanks de nieuwe eigenaars de maaltijden hetzelfde zijn gebleven. En misschiennog wel lekkerder dan voorheen, je proeft in de verte een nieuwe kookhand. Dus misschien niet iets om voor 'om te rijden' ,maar ik ben blij dat ik in de buurt woon. Ik had bami rames mmmmmmmmm
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Woensdagavond heb ik met 3 vrienden gegeten bij Kolintang, mijn favoriete restaurant. Ik had een heerlijke kippensoep (9,5) en een bordje rijst met paprika's (9) en twee stokjes saté met saus (9). Als toetje een mangoijsje (8). In mei heeft het restaurant een nieuwe eigenaar gekregen: Frans, die ook de kok is. Frans wordt bijgestaan door 2 vriendinnen Michelle en Cynthia en af en toe door zijn 3 kinderen. Het eten wordt van te voren klaargemaakt en staat in de vitrinekast klaar. Als je eten bestelt wordt het op een bord geschept en even in de magnetron gedaan waarna je een heerlijke verse maaltijd hebt. Meestal eet ik hetzelfde: rijst rames speciaal, een bord met witte rijst, rendang (gestoofd rundvlees)(9), kipkerrie (9), 3 soorten groenten (9) 2 stokjes saté (9) en twee eieren (8). Daarbij worden wat kroepoek en ingelegde komkommer (9) geserveerd. Er wordt ook gewoon zoals het hoort gratis kraanwater bij het eten geserveerd.
Het eten smaakt iets anders dan voorheen en Frans is misschien niet zo'n prater als Ruud was, maar hij is zeker zo gastvrij en zijn eten is even goed. Kortom, een aanrader voor iedereen die in Lunetten moet zijn. Een groot pluspunt is dat een rijst rames speciaal slechts 12,90 euro kost!
ErwinUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Ik kom regelmatig bij Kolintang. Drie maanden geleden is het restaurant overgenomen door een nieuwe eigenaar. Ik vind het eten nog steeds fantastisch, ze hebben de bestaande recepten gelukkig aangehouden. Ik haal er regelmatig af, maar je kunt er ook prima eten in het restaurant. Het restaurant is klein, want er zit ook een toko gedeelte in de zaak, maar je kunt er gezellig zitten. Ik woon zelf niet in de buurt, maar ik vind het het omrijden zeker waard! Oh, je kunt gratis parkeren bij het winkelcentrum waar ze gevestigd zijn. Ik zit er ook over te denken om hun eens in te schakelen bij een evenement (catering) bij onze sportvereniging.
Anya_B .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Kolintang is eigenlijk een toko en ziet er ook zo uit, wel is er een klein gedeelte waar je kunt zitten om te eten. Hier heb ik nog niet vaak eters zien zitten en mede daardoor kies ik hier liever voor de afhaaloptie. Ik heb al een paar keer de vegetarische roti gehaald en die is echt verrukkelijk. Vooral de tempeh is ontzettend lekker, en de rotivellen ook. Ik zal niet snel meer ergens anders roti bestellen. De medewerkers zijn op zich vriendelijk maar soms wat gehaast of rommelig in de communicatie.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Vanavond heb ik weer eens met een vriend gegeten bij mijn favoriete restaurant: Kolintang in Lunetten. Zoals altijd had ik witte rijst met 2 verschillende soorten vlees: rundvlees (9) en kippenvlees (8,5) en 3 verschillende groenten (7,5), 2 hardgekookte eieren (8) en 2 stokjes saté met saus (8) met daarbij kroepoek en 2 glazen water.
Kolintang is een toko, authentiek Indonesisch en afhaalrestaurant en er staan 3 tafels voor maximaal 12 personen om hier te eten. Er is de keus tussen mild gekruid (deze neem ik altijd) en pittig. Het eten wordt bewaard in de vitrinekast en als iemand een bestelling heeft geplaatst een paar minuten opgewarmd in de magnetron. Het eten is altijd vers en zeer lekker. Ik eet hier meestal 2 keer per week. Ook de kippensoep (9) is geweldig. Verder verkopen ze hier snacks zoals broodjes met vlees en rotirolls. Ook verkopen ze ijs (7-8) (afhankelijk van de smaak). Het ijs bevat relatief weinig vet en suiker en smaakt daarom wat anders dan je gewend bent. Mij favoriete smaak is mango (8).
Twee maanden geleden is de zaak van eigenaar veranderd. Nu is Frans, een Indonesiër van Chinese afkomst de nieuwe eigenaar. Frans is zeer vriendelijk en wordt geholpen door een vriendin, Michelle en zijn 3 kinderen. Ik mis de verhalen van Ruud wel, maar ook hier voel ik me thuis. De kwaliteit van het eten lijkt een klein beetje achteruit te zijn gegaan, maar is nog steeds behoorlijk goed. Een zeer groot pluspunt van dit restaurant is ook dat het erg goedkoop is, voor bovengenoemde maaltijd betaal ik slechts 12,50 euro en het is vullend (en ik ben een grote eter). Kolintang is als restaurant misschien net niet bijzonder genoeg om er een grote omweg voor te maken, maar voor wie in Lunetten moet zijn is het duidelijk de beste keus en zeer de moeite waard
LauraJosepha .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Heel leuke kleine toko, aardige mensen, en heerlijk afhaaleten. Ik vind vooral de Atjar (Acar) heerlijk, heel bijzonder, heeeeeeeel anders dan ik hem ken (uit potje): heel dik en notig en niet zo zuur. Toch heeft de meneer in de winkel me verteld dat het Atjar is! Nou ja, misschien heb ik het verkeerd begrepen.... De vleesgerechten en groentegerechten zijn allemaal heerlijk. Je kiest het eten uit een vitrinekast, en de meneer is zeer bereid alles uitgebreid toe te lichten.
DirkjanIens .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Op basis van de recensie van Iens zijn we specifiek hiernaartoe gegaan om te eten. Hoewel het eten gewoon goed is, is het niet zo bijzonder als je op basis van het cijfer van Iens zou mogen verwachten. Pittig was niet erg pittig. Uitzondering: met gember aangemaakte komkommersalade: hier was de combinatie fris en pittig precies in balans.

Kortom: als toko in de buurt prima, maar de (om)reis niet waard.