KOKUSAI Amstelveen

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant KOKUSAI Amstelveen

Froitt J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Vanavond helaas Kokusai weer eens geprobeerd. Ik zeg loop nooit langs de ramen van dit restaurant met een hongerige maag. De bordjes met sushi en tempura garnalen zien er van buitenaf aantrekkelijk uit en dat ik drie jaar geleden daar slecht heb gegeten was ik onmiddelijk vergeten na de het zien van wat er op de schaaltjes lag op tafel van de gasten bij het raam.
Kokusai is er de laatste jaren niet beter op geworden, de kwaliteit van de gerechten blijven onder de middelmaat en daarbij de waterige wijn nog even matig kan je niet doen vergeten dat je een verkeerde afslag hebt genomen.
Na twee rondjes op de kaart had ik het al gehad met het aanbod van gerechten. Ik ga uit eten om mijzelf te verwennen en niet om afgestraft te worden voor een impulsieve keuze. Helaas.. als je lekker Japans wil eten moet je niet bij Kokusai zijn, daarvoor kun je in Amstelveen elders beter terecht.
Voor mij de laatste keer geweest.
Casper W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Kokusai is wel mijn favoriete restaurant!héél veel lekker eten,een gezellige sfeer. Ik zou er wel elke week kunnen eten.je komt er niks te kort.genoeg te eten
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Over de jaren een aantal keren geweest en elke keer moesten we wachten op een tafel, ondanks dat we hadden gereserveerd. De gastheer was zeer onvriendelijk en niet service gericht. Dit is de laatste keer dat we in deze onvriendelijke omgeving zijn geweest. Ik geef mijn geld liever ergens anders uit waar ze je graag zien komen in plaats van gaan... Tevens klopt de prijs kwaliteit verhouding niet; veel te duur.
Shirley D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Het is eten is niet meer zoals het was. Te veel rijst en de kwaliteit viel tegen. Alles viel uit elkaar. Sushi was warm. Gewoon niet voldoende.
Romy C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Verschrikkelijke bediening, heel chagrijnig. Elke ronde LANG moeten wachten. Totdat we de rekening vroegen. Toen kon alles opeens heel snel en had de ober geen tijd te verliezen. Dit was de eerste en LAATSTE keer dat ik hier ben gaan eten.
MJ U.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Mooi restaurant, helaas konden we niet buiten zitten met het mooie weer (ook al hadden we gereserveerd). Personeel is vriendelijk. Helaas is het eten heel slecht bevallen.
Ik had een handroll met paling. Er zat een grote blad sla, veel rijst en een heel klein stukje paling. De verhouding van de sushi klopt niet. Een aantal dingen dat wij hadden besteld kregen we niet. Gefrituurde garnalen was te vettig doordat er te veel tempura er om heen zat. De inktvis was ver te zoeken doordat er te veel deeg was gebruikt. Kortom een slechte ervaring!
Purley D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Vandaag ben ik hier voor het eerst komen eten. Bij binnenkomst was ik aangenaam verast. Het restaurant heeft een stijlvolle en elegante uitstraling. Bediening was vriendelijk. Eten beoordeel ik als zeer matig. Het had weinig smaak en bepaalde gerechten te rauw. Temaki California met mayonaise erin vondt ik erg jammer. Biefstuk gesneden in mega blokken. Garnalen en scallop te rauw bereid. Voor mij is dit de laatste keer. Jammer...
Tamara S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Jaren lang zijn wij terugkomende bezoekers geweest van dit restaurant. Juist om de kwaliteit. Gisteren was een grote teleurstelling. Het personeel kon vertellen dat er een nieuwe kaart was en geen nieuwe chef. Als dit echt zo is dan moet de chef zich even achter zijn oren gaan krabben en snel weer terug naar hoe hij het eerst deed. De kwaliteit van de vis was mager, sushi viel uit elkaar en de spicy tuna was een meer een sushi speciaal want er zat een soort ketchup met rauwe uitjes op. Jammer maar Kokusai..hier scheiden onze wegen
Emily K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
op het laatste moment op nieuwjaarsdag gereserveerd en een mooie tafel in de japanse stijl ingerichte ruimte gekregen voor onze groep. De omgevingsgeluid was op die avond hinderlijk in dat gedeelte van de restaurant , maar niet voor ons, omdat we elkaar kennen. We hoeven alleen leren snel te bestellen, eten en genieten van het vers bereide eten. De smaken komen goed tot zijn recht ondanks de aanbod van vele gerechten door elkaar. Al na 2-3 rondes waren we uitgegeten in 2,5 uur tijd. Helaas is er geen desertkaart inbegrepen in de' all you can eat' menu. Ik kom graag terug voor enkele gerechten. Als er een verkeerde bestelling of drankje op tafel komt, kan je deze makkelijk reclameren. Er was een fijne en rustige bediening aan tafel.
Manja V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Kwaliteit eten is best goed, maar personeel kan je niet vertellen wat ze op tafel zetten. Akoestiek is op sommige plekken heel erg slecht. En wat echt niet door de beugel kan is dat ze geen kraanwater schenken en wel 5 € rekenen voor een fles bronwater. Dit kan echt niet meer!!
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Ze hebben de menukaart veranderd helaas ten nadelen. Sushi is nu niet meer bijzonder.. maar net als alle andere sushi restaurant. Nu als vaste klant neem ik afscheid van kokusai! Erg jammer. Ilona
Hans A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Kwaliteit uiteenlopend. Sushi soms lekker, dan weer matig. Geen topgerechten, wat je ook niet verwacht bij dit concept en deze prijs. De vleesgerechten iets beter van kwaliteit. Redelijk dynamische sfeer door drukte. Bediening erg jong en vriendelijk maar verwacht geen uitgebreide toelichting of leuk gesprek. Als ze dat laatste al zouden willen, daar moeten ze echt te hard voor doorrennen. Komen hier wel eens in zoveel tijd.
Liz-en L.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Vies fastfood. Gehaast worden de bestelde dingen op je tafel gekwakt. Geen idee wie dat bestelt had. Gegrilde vis die druipend van het vet koud op tafel komt. Niet om te vreten! En sushi ach een hype. Vele mensen denken dat het gezond is. Veel meer dan rijst is het niet.. nee 2e maar wel laatste keer hier
Personeel wel uiterst vriendelijk
Maar door de opzet is er nou eenmaal haast bij het opdienen. Heb met ze te doen. Personeel rent zich rot.
Desiree V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk gegeten.met. zijn 5..zaterdag 23 september ivm de Verjaardag van mijn Dochter Jennifer..zij heeft al verscheidene keren bij jullie gegeten..
Mijn 1e keer Suhsi en zeker niet de laatste keer..
Mooie zaak in een warme Sfeer..
Met ervaren en Gezellig uiterst vriendelijk..Personeel..
Top locatie...
Super genoten...
Jacques-NR22 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
nu voor de 2e keer hier gegeten maar ook de laatste keer het was een zeer slechte afsluiting van een mooie dag.
De service was ver beneden peil en ook het management zeer onvriendelijk en onbeschoft.
Prijs kwaliteit ver beneden peil., ik wil er ook niet meer over zeggen dat is niet bevordelijk voor mijn gezondheid.
qp .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Kokusai is even net en luxere versie van de all-in Sushi restaurant. Sushi’s zijn wel lekker, niets mis mee, apart menu ook. Jammer dat de dessert niet in de prijs is inbegrepen, zoals bij vele all-in restaurants. Verder is de service goed en beleefd.
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Meerdere keren gegeten hier maar in vergelijking met andere sushi restaurants vind ik Kokusai zeer matig. Het restaurant ziet er mooi en verzorgt uit maar het eten en de zeer matige en te jonge bediening laat te wensen over. Allereerst het eten, het is oké van smaak maar niets bijzonders. Dan de bediening, deze is zeer onervaren en moet je meerdere keren navragen/uitleggen wat je wilt.
Voor mij geen Kokosai meer er zijn voldoende alternatieven die beter scoren.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Wij komen regelmatig bij kokusai. Na jaren is de service nog steeds uitstekend. Er loopt zoveel personeel rond, dat ondanks dat het een enorm grote zaak is, de bestelkaart snel wordt opgehaald en het bestelde eten snel wordt geserveerd. Nieuw personeel wordt zo te zien eerst ingezet om het eten langs te brengen en de goeden die overblijven worden volwaardig serveerster. De keus aan gerechten is enorm en we komen nooit toe aan de vijf ronden die je krijgt om gerechten te bestellen. Na drie ronden zijn we meestal al verzadigd.
Rick P.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Super slechte service, eten word onder je neus vandaan getrokken, minder lekker geserveerd als voorheen, inktvisringen leken wel elastiek en de rijst van de sushi is warm! Bier zonder schuimkraag Kortom.. nooit meer..
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het restaurant is prachtig, maar daarmee is ook alles gezegd. Het is in verhouding met andere restaurants behoorlijk prijzig, vooral gezien wat je er voor terugkrijgt. Weinig keuze, en de nagerechten zijn niet inbegrepen; ook niet een simpel bolletje ijs of iets dergelijks. Er is ook geen verschil in prijs op doordeweekse of weekenddagen. Maargoed, over een paar euro ga je ook niet moeilijk doen. Het is gewoon jammer dat de prijs-kwaliteit verhouding niet goed is.