KOKUSAI Alkmaar

• Catering
Lang
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Twee weken geleden heb ik samen met een vriendin bij Kokusai gegeten. Het was een erg drukke avond maar gelukkig hadden ze nog een tafeltje voor ons vrij. We waren hier voor de eerste keer en waren erg nieuwsgierig hoe de sushi hier smaakt. We eten altijd op veel verschillende plekken sushi. We hebben 55 minuten gewacht op de eerste sushi, nadat we onze eerste ronde hadden besteld. Gelukkig kregen we in die tussentijd al wel gerechtjes van de grill, zoals de zalm en biefstuk rolletjes. Dit was fijn want we hadden best wel trek. We hadden even nagevraagd of het wel klopte, omdat we intussen al bij ronde 3 waren en nog steeds niks van sushi hadden gezien. De meneer in de bediening vertelde dat dit klopte en dat de sushi achterliep. Duidelijke boodschap. Maar toen we eenmaal de sushi kregen waren wij de wachttijd vergeten. Heerlijke sushi op de juiste temperatuur, erg smaakvol. Super! De bediening vergat ook een wijntje en een spa rood, maar nadat we hierom vroegen, kregen we die alsnog redelijk snel. Voor de sushi zou ik Kokusai zeker aanbevelen. De klantvriendelijkheid kan wel iets aan verbeteren. Maar heerlijk gegeten!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Twee weken geleden bij Kokusai in Alkmaar gegeten. Wij eten altijd graag sushi en waren nu erg nieuwsgierig naar de sushi bij de Kokusai. We hadden niet gereserveerd en kwamen op een drukke zondagavond. Gelukkig hadden ze nog een tafeltje voor ons. Na 55 minuten kregen we de eerste sushi, die we de eerste ronde hadden besteld. (In tussen waren we al bij ronde 3). Gelukkig kregen we in die tussentijd wel al de warme gerechtjes die we hadden besteld. We vroeg ons af waar onze sushi van drie rondes bleef, dus hebben we dit even nagevraagd. De meneer in de bediening vertelde dat de sushi achterliep dus dat het vanzelf zou komen. Duidelijke boodschap. Gelukkig hadden we al lekkere dingetjes van de grill en we zaten gezellig dus het wachten vonden wij niet zo erg. Toen de sushi's kwamen, maakte dat alles weer goed. Echt heerlijke sushi, goed op smaak en de juiste temperatuur. We hebben heerlijk gegeten. Voor de sushi zou ik de Kokusai zeker aanraden!
Wiljan W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Verrassend goed! Ben net 3 weken in Japan geweest maar ook bij Kokusai heerlijk gegeten. Terras is perfect. Zeker een aanrader.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Tappas gerechten. Heerlijk divers. niet alleen sushi maar ook lekkere andere gerechten. Bediening is goed en vlot. Eten is lekker.
Proever9898 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Bediening/service was helaas erg slecht. We kregen na 45 minuten nadat we onze bestelling door hadden gegeven pas de eerste ronde. Serveerster zou het checken maar kwam niet meer terug. 'Manager' gaf geen excuses, zei alleen maar 'ja komt er zo aan'. De rekening kregen wij ook niet. 25 minuten na het vragen om de rekening toch maar zelf naar de kassa gelopen. Daar werden wij erg onvriendelijk toegesproken door de meneer achter de kassa. Sushi was niet mooi gerold. Geen aanrader en we komen hier niet meer terug. Vreemd, want in Amstelveen hadden wij een veel betere ervaring.
Jules B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Regelmatig hier gegeten, de kwaliteit is verrassend goed voor een all you can eat...

Buiten de weekend drukte om is de service aan tafel ook erg goed, maar in de weekenden is het gewoon net iets te druk om dan ook die top service te geven. Maar ook dan blijft het personeel vriendelijk.
nmt .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Zijn hier nu voor de derde keer in een paar weken komen eten met steeds andere gasten met ons mee. Bijzonder leuk concept. Steeds kleine gerechtjes die je kunt bestellen. Prima van smaak; zeer aardig en voorkomend personeel. Hadden de laatste keer de (kleinere) kinderen mee en die hebben zich ook prima vermaakt. Nagerechtenbuffet natuurlijk heel leuk. Eten komt snel en vakkundig op tafel. Het is er druk, maar dat geeft een prima sfeer. Personeel legt geduldig uit hoe je de stokjes bij het eten gebruikt. Maar een vork komt ook meteen als je er om vraagt. En bij het weggaan wordt de deur voor je open gehouden en bedanken ze je namens het personeel voor je aanwezigheid. Kortom, hier komen we nou graag weer terug.
Michèle U.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Helaas het was niet wat we er van verwacht hadden, zeer teleurstellend!!!! We kwamen regelmatig hier eten dus verwacht je toch wel een beetje serves als je iets overkomt. Jammer hoe we na het etentje telefonisch te woord zijn gestaan omdat we graag uitleg hadden gehad over wat ons was overkomen. Een goed restaurant zou ons gelijk hebben gegeven en excuses hebben gemaakt. Helaas, dus voor ons was dit de laatste keer,...
Rafael D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Onlangs samen met een vriend gegeten bij Kokusai in Alkmaar. Het zag er allemaal onwijs goed uit en we werden vriendelijk ontvangen. Het concept werkt echt goed en je kan ook echt genoeg eten (5×4 gangen, en daarna nog een dessert buffet). Het eten was van erg goede kwaliteit en werd ook snel opgediend. Service ook dik in orde, ze zaten bovenop de lege glazen, wat ik zelf erg prettig vind. Zeker nog een keer terug komen hier!
misskitty .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Kokusai is echt een leuk restaurant. Het eten (en dan vooral de sushi) is altijd erg goed. We komen hier een paar keer per jaar eten en we hebben dit restaurant ook zien groeien. Aan het begin was het nog erg stil maar nu loopt het volgens mij erg goed en dat is waarschijnlijk niet voor niets! De service verschilt per keer en is erg afhankelijk van de persoon die je bedient maar is over het algemeen erg correct. Al met al een restaurant waar we met plezier eten en hopelijk ook zullen blijven eten.
Edgar L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Wij komen al jaren in dit restaurant en dat is niet voor niets. De kwaliteit van het eten is altijd van hoge kwaliteit. De eigenaar en zijn vrouw werken hard mee in de zaak en kennen hun klanten. Het restaurant is groot maar evengoed gezellig. Leuk zijn de rondzits waar je met elkaar kunt tafelen zonder dat er iemand op de hoek zit. Goede akoestiek. Zowel de hoofdkaart als wel het dessertbuffet zijn erg ruim. Genoeg bediening om alert te reageren op je wensen. Voor de prijs die je betaalt krijg je erg veel waar. Aanrader.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Lekkere Sushi voor zeker het ayce concept, maar ik vind dat men nu wel een keer wat nieuwe gerechten op de kaart moet zetten. Wij komen hier vaker en het eten is lekker maar naar mijn inziens te eenvoudig. Personeel is servicegericht en vriendelijk. Decor is donker, eenvoudig maar is oké. Wissel een keer wat met wat nieuws dan blijven wij zeker komen.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Op een woensdag avond neer gestreken bij Kokusai. Behoorlijk druk voor een avond door de week. Hartelijk ontvangst, snelle service. Over het eten geen punt van kritiek. Wat er allemaal op tafel kwam is te uitgebreid om te beschrijven. Naast de diverse soorten sushi is de traditionele saté van kip een echte aanrader. Ik eet hier door de week beter dan in een stampvol weekend. Er lijkt dan net iets meer aandacht te zijn op de details. Het kan toeval zijn. Bediening vaak aan tafel om te vragen of alles naar wens is. Pijs- kwaliteit verhouding is dik in orde.
Skyuki .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
All you can eat sushi gedaan met het gezin van mijn vriend. De prijs was wel oké en de sfeer was wel goed. De bediening was erg vriendelijk maar soms moeilijk aan te spreken door de drukte. De sushi smaakte wel goed! Niks op aan te merken. Prima avondje gehad bij Kokusai.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
We hebben een verrassende heerlijke avond gehad met heerlijk eten ,we konden het niet allemaal op!alles was heel erg lekker en goed verzorgd,de bediening was uitstekend.
We komen hier zeker terug.
RH R.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Onlangs heerlijk gegeten bij Kokusai. Attente bediening en snelle service. We hoefden nooit lang op onze bestelde hapjes te wachten. Heerlijk bereide gerechten, vers van smaak en mooi opgemaakt. Sushi smaakte voortreffelijk. Ijsbuffetje aan het einde was een heerlijke afsluiter. We gaan hier vaker komen.
Nina N.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Gister met zijn tweeën bij Kokusai gegeten. Heerlijke, verse sushi. De hoeveelheid rijst en vis was goed in balans. Lekkere tempura garnalen. De gerechtjes werden snel gebracht. Vriendelijke, alerte bediening. Niet opdringerig. Af en toe oogde het wel wat ongeorganiseerd. Een keer een gerecht niet ontvangen, toen we dit aangaven werd het gelijk gebracht. Het decor is hip, maar naar mijn mening wel gezellig. De tafels staan we wat dicht op elkaar (dit was nu geen ramp omdat het niet helemaal vol zat). Prijs- kwaliteitverhouding zeker in balans.

Echt een aanrader voor sushi liefhebbers. Wij gaan hier zeker vaker heen!
Jasperblok .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Hier laatst voor het eerst sushi gegeten en het was erg lekker. Zeker een aanrader voor de sushi fans! Komen snel nog een keer eten!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Heerlijk gegeten, lekkere en verse sushi, het eten is er snel en de bediening is vlot.
Er leuk aan de ronde bank/tafel gezeten, zeker een aanrader.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Een echte systematische vreetschuur. Na een lange reis dachten we even heerlijk japans te eten. Sushi was vers en goed. Miso soep had geen enkele smaak. Na terugsturen van de soep, nooit feedback gekregen of dit het geval was. Slechte bediening. Komen 1 x in het hal uur een bestelling opnemen. Er werden gerechten geleverd die niet besteld waren. Manager gesproken. Zij dat hij dit in de evaluatie meenam die avond. Geen aanrader!