Koks & Ko

Donderdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00

• Airconditioning , Catering , Terras
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Onlangs heerlijk gegeten bij Koks en Ko. Het was gezellig vol. Er werd volop genoten. De soep van de dag was lekker met een pittige smaak en kokos. Ons hoofdgerecht bestond uit eendenborstfilet, heerlijk mals met zoete aardappelen en saus en 100 % beefburger die ook lekker was. Ondanks de vele gasten hebben we niet/nauwelijks hoeven wachten en werden we vriendelijk geholpen.
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wij hebben zaterdag met z'n vieren gegeten bij Koks en Ko, aangeraden (en vergezeld) door dochter die er al vaker had gegeten. Het restaurant net na de zomer een grondige verbouwing ondergaan, het ziet er mooi uit maar voorheen meer sfeer.
Wij hadden gereserveerd en toen we aankwamen was het restaurant vol, onze tafel was nog niet klaar dus even aan de bar gezeten. Drankjes snel geregeld. Na 20 min konden we aan tafel, menu werd snel gebracht maar daarna werden we vergeten. Uiteindelijk met excuses en met gratis drankjes de bestelling op genomen waarna het voorgerecht erg lang op zich liet wachten. Om dat te compenseren werd de salade bij het hoofdgerecht niet op de rekening gezet. Service dus voor verbetering vatbaar maar verder prima opgelost (en we hadden geen haast - scheelt ook).
Dan het eten, als voorgerecht hadden we 2 porties brood voor 4 personen, porties aan de grote kant dus al voorgerecht zeker genoeg. Lekkere sausjes en heerlijk brood. Hoofdgerecht de kaaspannenkoek met paprika en vijgen, wat mij betreft een erg goed vegetarisch gerecht, mix tussen hartig en zoet precies in balans. Zeker aan te bevelen. De rest had de biefstuk, de cannibaal burger en de risotto kroketten, viel allemaal goed in de smaak. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Als dessert, ik had de panna cotta, persoonlijk vond ik de munt te overheersend, maar een ander vond het erg lekker dus die heeft het opgegeten. Verder brownie (heel lekker) en de appeltaart met ijs is ook erg goed bevallen.
Al met al, we komen zeker terug.
Gekobv .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
In Nijmegen zo onderhand een classic.

Heerlijk en eerlijk eten in een gezellige, ongedwongen ambiance met idem bediening! In het rijtje restaurants waar wij uit kiezen staat al jaren KOKS&KO.
Tot onze vreugde een beetje non-conformistisch interieur, niet geijkte horeca meubelen en decoratie of (te kil) design.
Menu: Op het krijtbord de wisselende gerechten naast een (beperkte) vaste kaart. Ook de vegetarische maaltijden zijn heerlijk en overstijgen ruim de middelmaat!
Goede wijnen (beperkte keuze). Redelijk geprijsd.
Iets negatiefs? Wat mij betreft de puntzakhouders voor frites mogen met pensioen. Wij gaan er met enige regelmaat heen en ons vertrouwen is nog nooit beschaamd.
Graag tot volgende keer!
Emmely V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Een mooie prettige plek om te dineren, personeel is erg vriendelijk en snel. Echter, het eten vond ik slecht, de prijs/kwaliteit is niet in verhouding. Wij kozen voor de Luxe proeverij maar veel van de hapjes zijn gefrituurd en bestaat veelal uit stokbrood met smeersels. Jammer.
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Koks & ko is een eetcafé waar je voor een prettige prijs in een ongedwongen sfeer lekker kunt eten. De tapas die we als voorgerecht bestelden was niet heel origineel maar wel gewoon lekker. Het kleine kippetje erna was lekker knapperig bereid en werd met frites en een salade geserveerd. De wijn was ook in orde voor de prijs en kraanwater werd er op verzoek bijgeleverd. De bediening was jong en spontaan en indien je meer frites of brood wilde, dan kon je dat aangeven. We komen hier niet zo heel vaak maar ook nu wederom tevreden naar huis.
RR87 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Koks & Ko is een heerlijk, knus restaurant om te eten met een prettige ambiance. Toegankelijke gerechten die wel net wat anders zijn. Wij hebben onze liefde uitstekend kunnen vieren deze avond. Speciale complimenten voor onze ober!
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Met een vriendin bij Koks en Ko gegeten op een zaterdagavond. We hadden gereserveerd maar dat had niet gehoeven, het was rustig vanwege de vakantie. Onze voorgerechten waren heerlijk (salade met meloen en avocado en een linzensalade). Ook het hoofdgerecht, makreelfilet, was heerlijk. Goede porties en alles vers. Bediening was erg goed: we werden regelmatig gevraagd of we nog iets wilden drinken en onze extra verzoeken waren geen probleem. Ik kom hier al jaren en zal blijven komen!
Faryal S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Mijn partner en ik hadden, na een zeer drukke periode, zin om eens lekker uit eten te gaan. We besloten om bij Koks & Ko in Nijmegen te gaan eten. Helaas was het totaal niet naar onze verwachting..

Bij binnenkomst (we hadden gereserveerd) mochten we van de gastvrouw een tafeltje uitkiezen. De eerst keus was helaas al gereserveerd. Het tweede tafeltje was bestemd voor het stel aan de bar. Lichtelijk geïrriteerd vroegen we de gastvrouw welke tafels dan wel vrij waren.

Onze bestelling werd redelijk snel opgenomen. Een broodmandje en carpaccio vooraf. Daar was weinig op aan te merken. Lekker vers brood en heerlijke smeersels. Carpaccio was ook prima. Alleen zonde dat er redelijk veel kaas op zat. Dat deed de smaak van het mooie vlees onder.

Uiteraard hebben we hier ook een drankje bij genomen; een glaasje Spa Rood en een witte huiswijn. In plaats van een "glaasje spa", kreeg ik een halve literfles! Maar die kwam uiteindelijk nog van pas....

Na het voorgerecht duurde het ongeveer 3 kwartier voordat we onze hoofdgerechten op tafel kregen; een runderburger voor mijn partner en voor mij de gamba's uit de oven. Het was op dat moment redelijk druk in de zaak, dus het lange wachten konden we wel begrijpen.

Helaas werd ons wachten niet beloond. De runderburger van mijn partner werd geserveerd op een snijplank. Zag er leuk uit, maar erg onpraktisch. Bij het aansnijden viel alles van het bord. De gastvrouw was mijn partner tevens vergeten te vragen hoe hij de burger wilde (medium, rare, medium-well..) Het resultaat was een doorgebakken en erg droge burger. Jammer.
De gamba's waren een drama! Vooraf heb ik op de site naar de menukaart gekeken en had mijn keuze toen al gemaakt. Ook dit gerecht is helaas enorm tegen gevallen! De gamba's waren niet gepeld (zoals wel op de kaart stond aangegeven) en zelfs niet ontdarmd!! Nou, dan ben ik snel klaar met eten....

Na het hoofdgerecht leek de bediening ons vergeten te zijn. Mijn partner werd niet gevraagd of hij een tweede drankje wilde. Gelukkig had ik nog een halve liter Spa rood om zijn dorst te lessen. Na weer een aanzienlijke tijd gewacht te hebben, werd uiteindelijk onze tafel afgeruimd.

We hebben bij de gastvrouw alleen ons beklag gedaan wat betreft de gamba's. De andere punten hebben we maar gelaten voor wat het was. Wel kregen we nog twee espresso's van het huis.

Helaas, wat een ontspannende en smaakvolle avond had moeten zijn, bleek een deceptie.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Al sinds mijn studententijd loop ik onregelmatig, meestal met jaren er tussen, Koks en co weer eens binnen. Ook dit keer, na een jaar of vijf afwezigheid. De sfeer blijft hetzelfde, concept ook: fatsoenlijk eten voor een meer dan redelijke prijs. Ook hier nu 'lokale' producten en vers, vers vers (volgens de gegeven informatie). We nemen eerst een proeverij van voorgerechten, aardige kleine tapa's die allemaal lekker zijn maar eigenlijk geen enkele keer uitzonderlijk. Het hoofdgerecht is een erg smakelijke gevulde tomaat die warm op tafel komt. De licht naar knoflook smakende tuinbonen puree gaat goed samen met het zoetige van de tomaat. De salie had nog wat sterker naar voren mogen komen, heerlijke combinatie met tuinbonen. Voor de prijs hebben we weer lekker gegeten en het blijft een fijn eetcafé om af en toe eens binnen te vallen. De bediening vind ik deze avond uitzonderlijk attent en vriendelijk en dat helpt toch wel degelijk mee aan de beleving van de avond.
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Gisteren hier gegeten. Vooraf hadden we carpaccio, deze was heerlijk. Vlees was lekker mals. Grote portie, prima. Ik had pasta met scampi en knoflook. Ik proefde helaas geen knoflook en de pasta was heel vet. Hierdoor hebben ze van mij een 7 gekregen i.p.v. een 8. Nagerecht had ik een kaasplanken met port. Deze was lekker.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Omdat dit restaurant er ’s avonds aan de buitenkant heel gezellig uitziet en de recensies op Iens redelijk waren, zijn we er ook eens gaan eten. “Welkom in onze huiskamer” staat voor het restaurant op een krijtbord. De ruimte is zeker groter dan de gemiddelde huiskamer, is zeker geen kleine knusse eetgelegenheid maar oogt inderdaad van binnen ook gezellig: koonluchters, kaarsen, kleine lichtjes, donkere houten tafels en stoelen, houten vloer. Rustige muziek klinkt ergens ver op de achtergrond en er is weinig geluidsoverlast van de overige gasten. De zaak zat aardig vol voor een woensdag! De gerechten werden door ons drieën heel wisselend beoordeeld. De rivierkreeftensoep en de gemarineerde zalm van de kaart waren goed van smaak; de mosterdsoep (krijtbord) vonden we vooral vreselijk zout en helemaal niet naar mosterd smaken. Daar had meer van gemaakt kunnen worden. Als hoofdgerecht hadden we lamsstoof, salade van gekaramelliseerde geitenkaas en gestoofde eendenborst met couscoussalade. Met name in de eerste twee hoofdgerechten zaten originele combinaties van ingrediënten: granaatappelpitjes, druiven, walnoot bij de geitenkaas en couscous en abrikozen en saus van sinaasappelglacé bij de eendenborst. De kok had de saus wat mij betreft niet over alles heen hoeven doen. Alleen over de eend was voldoende en dan waren alle smaken beter tot hun recht gekomen. Het vlees in de lamsstoof had zeker malser gekund en gemoeten. De salade was lekker vers en knapperig en de frites waren warm en goed gaar. De nagerechten, “cappuccino anders” en chocoladefudgetaart zijn aanraders. Een attente bediening. Een “warm” restaurant met een ongedwongen uitstraling, veel variatie op kaart en krijtbord en de mogelijkheid om ook voor minder geld te eten.
Bert67 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Heerlijk vegetarisch gegeten. De bediening is vlot alert en vriendelijk. Fijn dat de vegetarische teer hier net zo serieus wordt genomen als de vleesetende gast. De wisselende gerechten op het krijtbord vind ik top!! Echt een aanrader!!
MAMJ .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Leuk restaurantje op een centrale locatie. Bediening was vriendelijk en alert. Het eten is prima, maar niet erg bijzonder. Naar mijn smaak ook wat aan de vette kant (in boter gebakken vis met daaromheen behoorlijk wat dressing met olie en daarnaast ook nog eens veel saus). Veel verschillende soorten vis op de kaart.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Een leuke locatie met voor en achter een gezellig klein terras. Vriendelijk personeel en prima service. Het eten is prima van smaak en vers maar mist net de finesse om het af te maken. Het heeft daardoor iets gewoons ook al zijn er aan een aantal gerechten een aparte draai gegeven door ingredienten te combineren die je minder vaak tegen komt in de mediterrane keuken.
Rositta T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Na een dagje (of meerdere dagen) Sanadome is dit een super restaurant om je ontspannen sfeer nog eens voort te zetten. Heerlijk originele gerechten op het krijtbord, maar ook gewoon een voortreffelijk bordje pasta met gamba's of een biefstukje. Voor ieder wat wils dus! De bediening is vriendelijk, je wordt enthousiast ontvangen bij binnenkomst, snel geholpen en een aanpassing in een gerecht is ook totaal geen moeite. Echt een aanrader!
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Het eerste drankje liet wat lang op zich wachten, daarna verliep de bediening vlot. Beetje jammer: terwijl ober aan onze tafel stond, was zijn aandacht overal behalve bij ons. Zijn bezoekjes aan onze tafel kwamen daarmee wat plichtmatig over. Kaart ziet er goed uit. Veel variatie en dan ook nog krijtbord in het restaurant met wisselende gerechten. Leuk dat de vegetariër hier net zo serieus genomen wordt als de vlees- en viseter, er staan lekkere en originele gerechten zonder vlees op de kaart. Wij hebben prima, maar niet heel bijzonder gegeten. Wel heerlijk gezeten, hoewel het restaurant goed vol zat, was de sfeer gemoedelijk en voelden we ons niet bezwaard lekker na te tafelen.
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
Sinds mijn laatste bezoek ( waar ik absoluut niet tevreden over was ) is de tent verbouwd en zie ik nieuwe gezichten in de bediening. Het heeft wel geholpen: de acoustiek is veel beter geworden maar nog belangrijker is dat ik deze keer redelijk heb gegeten. De eendenborst was ietsje te gaar maar nog alleszins acceptabel. De bediening mag nog wel wat vlotter ( als in: uitstraling en werkplezier ).
Annemarie P.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Op uitnodiging van bekenden hier gegeten op zaterdagvond. We kwamen hier zelf al een tijdje niet meer, vinden dat er veel alternatieven zijn in de prijsklasse die echt beter zijn en deze avond alleen maar bevestiging dat Koks en Ko steeds minder goed wordt. Ongeinteresseerde bediening, matig eten en een rekening die rammelde van de fouten (en daardoor 25 euro te hoog). Koks en ko was 2 jaar geleden nog gewoon een leuk tent, maar wij vinden het gemakzuchtig worden; voor ons hoeft het dus voorlopig niet meer. Jammer.
Bert67 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2012
Helemaal uit Rotterdam gereden voor een avondje theater kwamen we gisteravond voorafgaand aan de voorstelling aan bij restaurant Koks en Ko. Wat zijn we vriendelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten!! We vonden de bediening erg vriendelijk en het restaurant heeft een goede menukaart met een ruime keus uit diverse gerechten. Mijn vrouw is vegetarisch en ook zij heeft heerlijk gegeten. Ook de wijnkaart is met zorg samengesteld en goed afgestemd op de gerechten waaruit gekozen kan worden. Wij vinden Koks en Ko écht een aanrader en komen zeker gauw terug!

Karelskeuken .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Sinds ik alvleesklierkanker heb kan ik niet meer overal eten en zijn alle porties te groot. Gamba's eten vond ik hier een feest. je kunt ze per 6, per 9 of 12 stuks bestellen. 6 gamba's zijn voor mij ruim voldoende en met met een salade erbij kan ik niet anders zeggen dan dat ik voortreffelijk, simpel gegeten heb. Op mijn verzoek was de witte wijn in de saus van de gamba's weggelaten en dat was geen enkel probleem. Veel restaurants doen moeilijk als je iets anders wilt dan op het menu staat. De bediening was zeer behulpzaam en buitengewoon vriendelijk. Jammer dat ik niet in Nijmegen woon. Ik zou er elke week een keer gaan eten. Er stonden veel lekkere gerechten op het menu en zelf iets wijzigen omdat je iets niet kunt of mag eten, is hier geen probleem. Dat noem ik service. Chapeau voor keuken en bediening.