Kok Verhoeven

Service8,7/10
Decor8,2/10
JorisvdBraak . Fijnproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Als je wilt uit eten om jezelf écht te verwennen, moet je bij Kok Verhoeven zijn! Kundige, nette, attente service, en heerlijk eten. We lieten ons verrassen met vooraf een mix van allerlei koude vis-voorgerechten, en als hoofdgerecht, een gelijke mix van vis-verwennerij, alleen dan warm. Mooie verse stukjes vis, aangevuld met geen spannende, maar wel goed bereidde en super lekkere diverse groente en saus. Alles tezamen met een heel goed glaasje witte huis-sauvignon. Tenslotte een chocolade-toetje... al vaker een dergelijke combinatie gegeten, alleen was dit de allerlekkerste ooit (aanrader!)! Perfect qua smaak. Hier komen we vaker terug...
structuren en hoeveelheid.
Reil . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Met z'n vieren heerlijk gegeten in de Brasserij. Voldoende keuze, voor ieder wat wils. Goede wijnen erbij. We hebben genoten en het is voor herhaling vatbaar. Twee minpuntjes: het was erg warm in de Brasserij en € 4,50 voor een kan plat water is wel erg veel.
Janneke J. Gastronoom (15 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Uitstekend gegeten (in het restaurantgedeelte): geschroeide tonijn als voorgerecht, zeeduivel als hoofdgerecht en chocoladetaart als nagerecht. De bediening is zeer attent. Het restaurant is mooi ingericht, met oog voor details. Een aanrader!
Jessica V. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Super avond gehad bij Kok Verhoeven, met heel de familie gegeten. Met twintig man tegelijk bediend en verwend worden is echt vakmanschap. Hans en Angela het was super we hebben genoten van het heerlijke eten en brabantse gastvrijheid echt TOP!!!
Wij komen graag nog een keertje terug echt een aanrader voor iedereen!
M vr gr Walther.
LouKong . Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We hadden een fruit de mer schaal besteld voor ons tweeen. Was misschien teveel van het goede want we hadden ook biefstuk erbij besteld. Het vlees gerecht was echt heerlijk! Persoonlijk de fruit de mer iets minder maar toch goed gegeten.
Bediening was heel correct en attent. Zeker de moeite waard om weer terug te komen.
BregjeAnne . Bourgondiër (4 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijk geluncht, genoten van het visplateau. Gecombineerd met een prachtige sauvignon blanc. Echt een aanrader voor iedereen die graag geniet!
Anthon O. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Top tent! Vis echt een aanrader! Super service, prima bediening. Etentje met Whirlpool Nederland. Heerlijke wijnen en prima gastheer!
NB20 . Bourgondiër (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Echt een van de beste en mooiste restaurants in Tilburg en omstreken!

Wij zijn hier al meerdere malen wezen eten en dat is elke keer weer feest.
Chefkok en eigenaar Hans zorgt voor de mooiste creaties op het bord en is gespecialieerd in vis. Maar ook de vleesgerechten zijn om van te genieten. De kaart wisselt vaak, ik denk met het seizoen, dus het blijft een verrassing om weer terug te gaan.

De wijnen zijn heerlijk, het is ook fijn dat je alle vertrouwen in handen kan leggen bij het professionele personeel, wij kiezen graag een wijnarrangement dat altijd weer heerlijk matched.

Wat ook zo leuk is aan het restaurant is de warme sfeer, de tafels zijn mooi ingedekt, de open keuken is super en ze hebben een kreeften bassin.

Ook de brasserie is een aanrader, een leuke en veel wisselende kaart hebben ze. Weer een hele andere warme sfeer als het restaurant.
Miranda N. Gastronoom (14 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Al jaren een favoriet!L elke bediening, gastvrij en niet overdreven, wel behulpzaam. Super eten, je moet wel van vis houden, hele lekkere wijnen en de locatie wordt met de nieuwe spoorzone voor de deur steeds beter. Parkeren doe je voor de deur. Een echte aanrader!
JoannaGemma . Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
We hebben op deze mooie herfstdag met de Wijn&Spijs wandeling in Tilburg meegedaan en ons in 7 restaurants laten verrassen door culinaire gerechtjes met bijpassende wijnen. Het laatste adres was voor ons Kok Verhoeven en daar kregen we een dessert. Het was onze eerste kennismaking met dit restaurant. De ontvangst was heel gastvrij en je kreeg meteen het gevoel dat je welkom was. We hebben genoten van een heerlijk sinaasappeltaartje met merengue, yoghurtijs en framboos. Daarbij een goed passende dessertwijn. Heel attent, we kregen er een fles water bij, de sommelier (denken we) begreep heel goed dat dat welkom was na zo'n middag. Er was voldoende aandacht voor ons als gast en je zag de passie voor het vak. We komen hier zeker terug om meer te proeven!
Jan S. Fijnproever (9 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
We hebben met 6 personen in de Brasserie gereserveerd. De mevrouw die onze gastvrouw was deed dat enthousiast met passie voor het vak. Je voelde je echt de moeite waard. Het eten is bij Kok Verhoeven, mijn favoriete restaurant in Tilburg, altijd top. En een menu bleek qua prijs enorm mee te vallen. Vis is de specialiteit van dit restaurant. Heerlijk.
Een minpuntje: het was ontzettend warm en de brasserie heeft geen airco.
Graag tot een volgende keer.
Johson01 . Gastronoom (24 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Met jubileum van collega hebben we in dit restaurant gegeten. Sfeervolle inrichting prima service, maar vooral heerlijk verrassingsmenu met vis gegeten.
Pki . Gastronoom (41 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Toevallig twee weken geleden ook hier gegeten, maar dat is natuurlijk geen straf. Deze keer zaten we met een groep van 6 personen achter in het restaurant, een gedeelte wat ik zelf er leuk vind om te zitten. Nu had ik echter last van de zon. Er hangen wel zonneluifels, maar de zon scheen er onderdoor waardoor het achter het glas erg heet werd. De zon kon ook goed in je gezicht schijnen wat toch niet zo prettig is onder het eten. Het eten was verder prima. Er werden verschillende verrassingsmenu's besteld en ook a la carte. Het smaakte prima en de bediening was ook prima.
Frank_raaijmakers . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Mooi modern strak ingericht restaurant... onmiddellijk goede wifi zonder wachtwoorden, codes enzo. Grote open keuken. Sanitair is oubollig en behelpen (behoeft verbetering).

Glas rosé huiswijn pays d'oc en sauvignon blanc .... goede binnenkomers.... helemaal niets mis mee.

De eerste asperges van 2015..... smullen !?

Voorgerecht: romige aspergesoep met Hollandse garnalen.... prima !
(partner had geen voorgerecht en kreeg toch amuse aspergesoep kopje ... dan heb je het als restaurant in de gaten)

Hoofdgerecht: asperges met snoekbaars en truffelsaus. Uitstekend.... niet teveel smaken op je bord..... beetje puree, zeekraal aardappeltje...... asperges perfect gepocheerd.... top !
Hierbij een Pinot Gris 2011 van Sipp Mack... toppertje !

Mooie Illy espresso met friandises na. Friandises mogen wel wat meer verrassing hebben.

Conclusie: top restaurant in Tilburg met mooie menukaart, heerlijk gegeten, perfecte service, prijs/kwaliteit ok !
P_G . Bourgondiër (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Diverse keren gegeten, laatste keer viel zwaar tegen. Speciaal tafeltje gereserveerd, was bezet, elders geplaatst. 1 hoofdgerecht zonder groenten geserveerd, ander met andere groenten waarom gevraagd. Laten weten dat we niet tevreden waren, (degene die de reservering had aangenomen bleef duidelijk uit de buurt!). Klacht nog even per mail gemeld, na een week een reactie, dat gezien het feit dat 't de andere keren goed was gegaan dit een 'incident' moest zijn geweest. Incidenten bestaan niet naar je gasten toe! En die maak je niet goed met 'volgende keer krijgt u een glas champagne van 't huis'. je zorgt dat 't op de avond zelf goed gemaakt wordt, laat mensen niet met een rekening en een onprettig gevoel je zaak verlaten en als je een herkansing krijgt zet je niets in je mail over 'incident'! Overigens moet wel gezegd dat je op dit adres prima kunt eten, wij hebben alleen een heel vervelende ervaring gehad!
Marcel013 . Gastronoom (12 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
We hadden gereserveerd voor het restaurant gedeelte. Vriendelijke ontvangst en we mochten zelf een tafel uitzoeken. Na de aperitief ( enige minpuntje, 9 euro aan de prijzige kant ! ) wat gegratineerde oesters besteld als klein voorgerechtje. Gevolgd door een voorgerecht van langoustines, wat echt top bereid was, botermals. Het hoofdgerecht was tarbot met kalfssukade, een geweldige combinatie en heerlijk. Als dessert de proeverij van chocolade wat een perfecte afsluiter was voor een heerlijke en geweldige avond.
Ad W. Gastronoom (209 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Na een eerste wat mindere ervaring toch verleid door de Groupon aanbieding voor een herkansing van Tilburgs visrestaurant. We kregen ditmaal een ronde tafel aan het raam in het keurig ingerichte restaurant. De grootste verandering was de komst van de sommelier, toppie.
We starten met een droge witte, de Le petit Sauvignon 2013 van Berticot die goed bevalt. Ernaast het borrelgarnituur met gemarineerde olijven en kaaskoekjes met komijn, lekker.

De eerste begeleider was een Duitse Riesling 2011 uit de Pfalz van wijnbouwer Georg Siben, mooi strak aroma met aangename fruitigheid in de mond. Op het bord een royale portie, met geschroeide blokken tonijn, Hollandse garnalen, pompoenstructuren, sushi rollen, Amsterdamse ui en toefjes zwarte knoflook mayonaise. Allemaal mooie pure smaken die keurig door de frisse wijn werden aangevuld. Het gerecht mag van mij iets spannender, eventueel met specerijen en extra zuur accenten.

We schakelen over op rood met een Italiaanse Pinot Noir 2013 van Elena Walch, helder robijnrood met in het aroma tonen van kersen en aardbeien, aangenaam fris in de mond met zijdezachte tannines. Op het bord, couscous van bloemkool met erop twee keurig gebakken kwartel borst filets, gewelde Pata Negra, waar ook de saus van was gemaakt. Verder een stukje romanesco en een mousseline van bloemkool. De Pata Negra ham was de smaakmaker, lekker hartig. De kwartel was mooi sappig en heerlijk van smaak. De couscous gaf structuur en verzachte de smaken. De wijn was keurig geselecteerd en mooi in balans met het gerecht. Voor mij de lekkerste ronde van de middag.

Uit Californië een chardonnay 2012 van het huis Mc. Manis, een volle en rijke met aangename fruitigheid. Uit de keuken een strakke presentatie met twee flinke stukken visfilet. Wilde zeebaars met ernaast snoekbaars, ertussen een schuimige truffel roomsaus, die in het kannetje op tafel bleef staan, prima. Verder een bedje romige aardappelpuree met groene kruiden, erop aardappelgratin, aardappelrosti, gebakken shiitake, gepofte tomaat, prei, wortel en een groene asperge. De vissen waren beide erg goed gegaard de snoek zelfs uitstekend. Mooie milde smaken die werden ondersteund door de heerlijke truffelsaus in combinatie met de mooie wijn. Het garnituur bood ruim voldoende afwisseling. De snoek vond overigens ik ietsje lekkerder dan ze zeebaars.

De dessertwijn is inmiddels een klassieker die je tegenwoordig minder vaak meer komt. De Elysium Black Muscat van Quady uit Californië die nog steeds erg lekker is. Op het bord een mooie presentatie, chocolade structuren met framboos, gekarameliseerde banaan en kletskop. Bitter, zuur en zoet met goede structuren die keurig in balans zijn met de mooie wijn.
We zitten inmiddels vanwege de royale porties helemaal vol en passen voor de espresso.

Bediening is zeer goed verzorgd met de sommelier in de hoofdrol. Zeer zachtaardig met goede uitleg bij de wijnen en gerechten.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed. Menu slechts €22,50 met groupon bon, wijnarrangement €27,50. Hier wordt keurige kwaliteit geboden in royale porties. Klassieke bereidingen met zeer goede cuissons en vooral pure smaken. Voor ons een duidelijke verbetering ten opzichte van onze eerste beleving van een jaar geleden. Een geslaagde middag.
Froukje A. Gastronoom (49 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Omdat we met een groter gezelschap waren, kregen we een menu aangeboden. Zowel voor- als hoofd was er keuze uit een vlees- of visgerecht en voor iedereen was er hetzelfde dessert. Voor mij twee keer vis en beide gerechten waren heerlijk. Achteraf spijt dat ik geen foto van het menu heb gemaakt, want ik weet niet meer precies wat er op mijn bord lag. Naast de hoofdcomponenten was er namelijk van alles te ontdekken op dat bord: verschillende crèmepjes, een stukje aardappelgratin en groenten. Ik herinner me de heerlijke bietensalade (fijn, als er met producten van het seizoen wordt gekookt!), de lekkere coquille, krabvlees en op de huid gebakken zeebaarsfilet. Allemaal heel goed.
Ook het dessert was een feestje op het bord, met wel vijf verschillende minigerechtjes, waaronder twee chocolademousses en panna cotta.

De bediening is erg goed en attent. Professioneel op een heel natuurlijke, gastvrije manier. Het decor was op deze donkere avond prima, want binnen is het vrij neutraal, maar niet ongezellig ingericht. Kan me voorstellen dat het overdag, als je naar buiten kunt kijken, wat minder gezellig is om in de serre van de brasserij te zitten. Het plein waar je op uitkijkt is nou niet per se het gezelligste plekje van Tilburg te noemen.
Floor G. Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Het eten was echt fantastisch, helaas voelde wij ons een beetje vervelend dat wij een plek buiten kregen terwijl het koud was. Wij dachten dat we naar binnen mochten zodra er plek was. Wij waren de enige buiten, waardoor wij vaak werden vergeten. Misschien was het onze kleding? Mijn vriend had een hoody aan omdat hij niet wist dat we uit eten zouden gaan dat weekend.
Gastronam . Fijnproever (6 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
op aanraden van vrienden zijn we gaan eten bij Kok Verhoeven. Over de bediening en de ambiance in de zaak geen slecht woord echter, het eten is ons zwaar tegengevallen. Het entree (kalfszwezerik met risotto) was mooi opgemaakt en goed op smaak. Maar het pièce (makreelfilet) was niet goed op smaak. nog sterker, ik heb het me tegenzin opgegeten. Jammer! De keuken leek er bij het dessert ook weinig zin meer in te hebben.

kortom: voor ons was dit geen succes.