Kohinoor van India

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Kohinoor van India

John V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met 4 personen gegeten, we hadden een kortingsdeal: 3 gangenmenu voor € 25,=.
Het was helaas erg rustig vanwege het prachtige weer buiten. Desondanks enorm genoten van de heerlijke gerechten. India heeft mijn voorliefde en ik was erg te spreken over de smaakexplosie van alle verschillende gerechten, mijn tafelgenoten idem.
De bediening is vlot en subtiel, erg prettig. Hier kom ik zeker vaker!
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Leuke sfeer, lekker eten. Er zijn verschillende niveaus van 'pittigheid', dus voor ieder wat wils. Leuke aankleding, vrolijk decor.
Lindy F.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Afgelopen zondag naar de Thaliavond geweest met zijn vieren. Het eten werd zeer snel (mocht zelfs wel wat langzamer) uitgeserveerd, we kregen acht gerechtjes op tafel. Allemaal stuk voor stuk heerlijk! Vooral de pittige lam was echt heel lekker! We konden bijbestellen wat we wilden en de bediening was vlot en vriendelijk. Ik kom hier zeker weer!

Enige minpuntje is dat er geen afzuiging is, resultaat is stinkende kleding en een jas die naar eten ruikt.
Lise V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Omdat we allebei veel van Indiaas eten houden besloot ik op Valentijnsdag mijn lief mee te nemen naar dit restaurant. Ik was er al vaak langs gefietst, en wist daarom dat er elke donderdag en zondag een speciale Thali-actie is. Allebei bestelden we een vegetarische Thali. Een thali bestaat uit allemaal verschillende gerechten, die in kleine ronde bakjes geserveerd worden. We kregen maar liefst acht verschillende gerechten, en daarnaast raita (een soort yoghurt) en salade. Alles, ook naanbrood en rijst, was onbeperkt. Het eten was heerlijk en bijzonder, er zaten veel gerechten bij die ik nog nooit eerder tegen was gekomen bij andere Indiase restaurants. Zowel in Groningen als daarbuiten heb ik al veel Indiase restaurants bezocht, maar dit is mijn nieuwe favoriet. De bediening was uitstekend: vriendelijk en zeer attent, maar allerminst opdringerig. Het decor is kitscherig (zoals bij de meeste Indiase restaurants het geval is) maar wel gezellig. Voor nog geen veertig euro hebben we met twee personen heerlijk gegeten. Dit restaurant is echt een aanrader, ik hoop nog vaak terug te komen.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Het eten was lekker en heel verschillend van elkaar. Mijn gezelschap en ik kozen voor een soort vegetarisch menu. Het werd in kleine, rondje bakjes geserveerd. De paddenstoelen die we bestelden rookten extreem toen de bediening ze opdienden. Dit zorgde voor veel damp en luid gesis in het restaurant (vooral omdat meerdere tafels de paddenstoelen bestelden). Dit was eerder grappig dan storend, hoewel al onze kleren in de was moesten, omdat we zo naar rook roken.
Het restaurant zag er gezellig uit en de bediening was vriendelijk. Het eten werd heel snel geserveerd. Ook was het heel goedkoop voor de goede kwaliteit van het eten.
Ineke Z.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Super gezellig, goed gevoel toen we binnenkwamen. Met Xenos bon werden we hartelijk ontvangen. We kregen de royal vlees thali, verrassing van de chef-kok. De meeste schaaltjes waren groente, een schaaltje kip was wel lekker (en je kon bijvragen). En er was een schaaltje lam, maar dat was veel te scherp. Toen ik vroeg of er een mildere lamsschotel was waar ik van kon proeven (we kregen toch van alles een klein beetje) of dat het afgezwakt kon worden, was het antwoord: nee. Dus hadden we veel groentes en 1 soort kip. Niet echt royal dus.
Heine .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Via Iens bij dit restaurant terecht gekomen.
De beoordelingen waren goed dus dat wilde ik dan ook zelf graag ervaren.
Een prettige ontvangst met duidelijke uitleg over het vaste menu en de mogelijkheden buiten de kaart om.
Vooraf een klein hapje wat prima smaakte en de overige drie tafelgenoten hun voorgerecht was ook prima.
Als hoofdgerecht had ik de lamb Madras, wat stond aangemerkt als heet. De ober welke de bestelling op had genomen wees mij op het zeer pittige karakter van dit gerecht. Ik kan u melden dat het zelfs voor mij iets te scherp was maar de smaak was prima. Na het nodige zweet vegen met de zakdoek als afzakkertje een kop koffie met een likeurtje. Met name de kleine hapjes rond de koffie maakten dit tot een klein feestje. Slecht één kleine kanttekening bij het dessert van een tafelgenoot, zij wilde een bolletje chocolade ijs en twee bolletjes vanille. Dit werd een bolletje vanille met kokos en wat slagroom. Beetje jammer maar deed verder niks af aan een geslaagde avond.
Janny D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Dit blijft ons favoriete restaurant. We worden nog steeds elke keer verrast. Op facebook lazen we dat het mogelijk is om een bij de reservering een speciaal Indiaas toetje, Ras Malai, te bestellen en dat dit dan volgens grootmoeders recept wordt bereid. Dat hebben we gedaan en het was heerlijk! De verse ingrediënten die worden gebruikt en de mogelijkheid om aan te geven wat je wel en niet wil (pittiger of minder pittig, wel of geen koriander) en dat er in vrijwel alle gerechten rekening kan worden gehouden met allergieën als gluten of lactose of vegetarisch is super klantvriendelijk en maakt dat er veel keuze is wat in de meeste restaurants niet het geval is. Absoluut een aanrader, wij reserveren in ieder geval snel weer.
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Attente bediening die op een prettige manier je weet te begeleiden in de menukeuze.
Als voorgerecht lamsgehakt in bladerdeeg, heerlijk geurend en even goed smakend. Als hoofdgerecht de kip tandoori. Daarbij werden linzen en rijst geserveerd. Om stil van te worden zowel vanwege de geur als de smaak. In de salade was de koriander wel zeer aanwezig. Nu ben ik daar geen liefhebber van dus het kan zeker aan mij liggen. Het interieur is wat sleets maar de atmosfeer is prima. Als ik weer eens in Groningen ben dan staat de Kohinoor zeker op mijn lijstje. Overigens ook vanwege de prima prijs/kwaliteit verhouding.
Bouwe V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Gezellig restaurant! Eten is lekker, veel keuze en goede prijzen. Personeel vriendelijk en attent, de kok kwam spontaan met extra eten aan om te proberen.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
In korte tijd hier 2 keer gegeten en het was weer heerlijk!
Gezellige sfeer, prima bediening en het eten is zoals het hoort: mooie smaken, bereid met verse kruiden en je krijgt ook wel eens wat van het huis, zodat je je echt gast voelt:)
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Vorige week hier erg goed gegeten! Bijzondere keuken toch, de Indiase, die hier uitstekend wordt uitgevoerd in een leuke sfeer. Kruidig, smaakvol. Op verzoek niet te pittig, wat ook goed was uitgevoerd. We hebben drie gangen gegeten, met veel kleine gerechtjes, zodat van alles geproefd kon worden. Wijn spijs klopte. Attente bediening, voldoende aanwezig, zorgde ervoor dat het lekker doorliep. En de rekening was alleszins redelijk. Gewoon een leuke ontspannen tent, wij komen terug!
Mark1995 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Sinds het moment dat ik voor het eerst heb gegeten bij dit restaurant ben ik letterlijk fan geworden van de Indiase keuken, en dan met name die van de Kohinoor natuurlijk! Het eten heeft mij tot dusver keer op keer weer positief verbaasd, zowel qua smaak (één hapje Indiaas eten van de Kohinoor heeft al meer smaak dan een complete Nederlandse maaltijd) als qua diversiteit (ze hebben werkelijk alles: van zoete gerechten met fruit tot aan ongelofelijk pittige gerechten). Een goede manier om al deze verscheidenheid te proeven is door middel van het bestellen van een Thali of een 2- of 3-gangenmenu, ik heb beide gerechten al eens gehad en je kan er in beide gevallen op rekenen dat je én met een volle buik naar huis gaat, én ontzettend veel dingen geproefd hebt. Voorheen bestelde ik vooral losse gerechten maar sinds ik weet wat de Thali inhoudt bestel ik ook die een stuk vaker! Verder is de service meer dan voldoende en het decor maakt een luxe indruk. Overigens is dit luxe element gelukkig niet terug te vinden op de rekening;) Kortom: een toprestaurant met topbediening, en dat voor een zeer schappelijke prijs.
Vrier D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Gisteren hebben mijn vriendin en heerlijk bij De Kohinoor van India gegeten. Het personeel is vriendelijk en talrijk: bij opdienen van voorafje, drankjes en gerechten zagen we steeds weer andere gezichten aan onze tafel verschijnen. Niet elk personeelslid bleek even geschikt voor de functie: een meisje vergat de door ons bij haar bestelde karaf wijn te brengen. Die kwam pas nadat we een van haar collega´s hierop hadden geattendeerd. Na het voorgerecht van het huis, een schaaltje papadam met drie lekkere sausjes, met smaak te hebben verorberd, kozen wij allebei voor een kip en lams tahli: een combinatie van rijst met zeven vleesgerechten en groenten. Een en ander werd mooi opgediend op een schaal met kommetjes. Heerlijk geurende gerechten met een rijk scala aan kleuren en smaken, variërend van zoetig tot mild en scherp gekruid. Zowel de vlees- als groentegerechten waren lekker. Mijn favoriet was de aubergine in een zoetige saus. Alleen de tuinbonen (is dat ook Indiaas?) heb ik grotendeels laten staan. Als nagerecht bestelden we allebei kulfi: huisgemaakt roomijs met mango, amandelen en kardemon. Dit smaakte eveneens goed, met als minpuntje dat het ijs kristallen bevatte, waardoor wij vermoedden dat het eerder was ontdooid en opnieuw ingevroren. Dat hoort natuurlijk niet; we hebben het personeel er dan ook op gewezen. Een ander verbeterpunt zijn de extra kosten (€ 2,50) die in rekening werden gebracht voor bijbestellen van rijst. Het schaaltje rijst dat bij de tahli werd geserveerd was zo klein dat je bijna niet aan bijbestellen ontkwam. Niet erg gastvrij dat je daar dan voor moet betalen. Dit laat echter onverlet dat we in dit sfeervol ingerichte restaurant enkele aangename uurtjes hebben gehad, en dat we hier graag zullen terugkomen.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
We komen een twee, drie keer per jaar bij de Kohinoor en gaan elke keer (nog altijd) tevreden naar huis. Lekker eten en goed zitten. Zeker nu, schoolvakanties en een stad zonder studenten doen de avond bij de Kohinoor stiekem toch ook wel een beetje goed. Het was er lekker rustig en ook de bediening nam meer de tijd dan anders.

Wat me wel opvalt als je de Kohinoor nog wel eens afwisselt met Indiase restaurants in andere steden, is dat langzamerhand de authenticiteit wat kwijt raakt. De Nederlandse smaak sluipt erin. Het is allemaal net even zoeter en vooral minder pittig dan bij Indiase restaurants in bijvoorbeeld Amsterdam, Rotterdam of Berlijn. Van mij mag men wel terug op het oude pad en hoeft er niet voor terugschrikken ons Nederlanders het echte India te laten proeven.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
We hadden al eens een ophaalmaaltijd geproefd bij dit Indiase restaurant. Dat was al heerlijk. Zie recensie van een tijdje geleden. Vandaag hebben we in het restaurant gegeten. We hadden een menu van proeverijtjes (tali). Heerlijke voorgerechten en hoofdgerechten in kleine schaaltjes met heerlijk gerechtjes, ieder z'n unieke smaak. Wij vonden vooral de kikkerertwen en garnalen curry lekker en ook de courgettes gepickled en in een warme muntsaus. De bediening was allervriendelijkst, allert en goed op de hoogte van de gerechten, de bereiding, ingrediënten en smaak. Er werden porties van normale grote geserveerd en er werd een aantal keren aangeboden nog wat aanvullingen te serveren.
Ik heb vaak in Engeland Indiaas gegeten, waar het een erg populaire keuken is (helaas nooit in India...), dus ik heb het idee dat ik in staat ben onderscheid te maken. Dit is een Indiaas restaurant waar met z'n best doet in de keuken en in de bediening om zich te onderscheiden van andere Indiase restaurants door (naar mijn smaak) de beste te zijn van alle andere in de omgeving! We komen zeker weer!!
Nina K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2013
Ik heb hier nu zo'n drie keer gegeten (de thali) en elke keer weer genoten. Heerlijke smaken en gezellige zaak. Ik lees dat de zaak is uitgebreid, maar sinds de verbouwing ben ik er nog niet geweest. Ik ben wel benieuwd, en doordat we alle keren heerlijk gegeten hebben kom ik zeker nog weer terug.
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Doordat de Kohinoor op maandagavond open is, kwamen we op zoektocht naar een plek voor een afscheidsdiner hier terecht. Zelf al vaker geweest, hadden we meeste van de tafelgenoten er nog niet eerder gegeten. De meesten wisten zelfs niet van het bestaan van dit van buiten weinig opvallende restaurant. Dat er een prima keuken achter de voordeur schuilt weten ze inmiddels allemaal.

Omdat we met een groep waren konden we een Thali bestellen, vooraf. Dat zijn drie gangen waarbij de hoofdgang een soort Indiase rijsttafel is. Er komen meerdere soorten curries op tafel met lam, vis, vlees en groente en erbij naan en enkele sausjes. Bijbestellen kan dan onbeperkt en ook kleine wensen zoals 'mag ik iets pittigers proberen' worden ingevuld.

Het eten was eigenlijk zonder uitzondering heerlijk. Meest opvallend vond ik de garnalen-curry, die was echt zalig.

Dankzij de medewerkers en keuken van de Kohinoor werd het hierdoor een prettige manier om afscheid te nemen van een collega.
Aukje S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Heerlijk gegeten! Een Indiase 'rijsttafel' gegeten, waardoor we verschillende gerechten konden uitproberen. Veel smaak, fijne service en vriendelijke mensen. Een aanrader!
VincentNauta .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Bij binnenkomst zie en voel je letterlijk en figuurlijk de warmte van dit restaurant. Je wordt vriendelijk begroet door de bediening die je keurig een tafel aanwijst. Je krijgt ook meteen Indiase chips met drie sausjes erbij van het huis om te proeven. Leuke manier om al in de Indiase sfeer te komen! Een tijdje terug ben ik met m'n ouders hier uit eten geweest en we namen het drie-gangen-menu. Hierbij kregen we een lekkere fles wijn van het huis, omdat ze een speciale actie hadden. We kregen een heerlijk voorgerecht met allerlei kleine hapjes. Het hoofdgerecht bestond uit rijst, nan brood en verschillende curries. Het leuke hierbij is dat je van alles wat kan proeven. En mocht je iets bij willen bestellen, of een ander gerecht proberen, dan is dat hier ook geen probleem. Alles wordt duidelijk uitgelegd door de bediening. Ze beschikken over veel kennis, erg fijn! En het toetje, kulfi, was echt verrukkelijk. Typisch Indiaas roomijs met stukjes mango en sampapri. Wij hadden koffie en thee na het eten. Ook dan pakken ze uit door verschillende zoetigheden erbij te doen. Tot slot, een echte aanrader om eens heen te gaan! Je krijgt waar voor je geld, erg kleurrijk en goed eten, vriendelijke bediening en een fijne sfeer!