Kohinoor van India Assen

Voordelig
Erg kort
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Met vier personen wezen eten bij de Kohinoor in de binnentuin. Met de inrichting en aankleding binnen wijd je je direct in India. Buiten mag nog wel iets gezelliger aangekleed worden. Personeel spreekt bijna geen Nederlands dus het is meerdere malen voorgekomen dat we het verkeerde drinken kregen geserveerd. Dit is wel wat lastig. Ons werd proeverij van diverse gerechten aanbevolen door de gastheer. Echter binnen 5 minuten stond de volledige tafel vol met allerlei gerechten. De gerechten waren prima op smaak maar een gezellige avond tafelen veranderde hiermee direct in een sneltreinvaart eten. De prijs van de proeverij was zeer netjes voor de hoeveelheid eten die ervoor geserveerd werd. En bijvullen van schaaltjes was geen probleem en hier werd ook niks extra's voor gerekend.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Eten was heerlijk, fantastische curries hebben we gehad. Bediening was lachwekkend, meisje sprak slecht Nederlands, gooide met een mes en zette de borden tijdelijk op de vloer omdat ze niet wist hoe ze te stapelen. De ober bracht de wijnkaart terwijl de wijn al op tafel stond. Er stonden warmhouders op tafel maar men vond het niet nodige om ze aan te doen terwijl we wel buiten zaten te eten. Decor in de binnentuin is nog beetje saai, grote blauwe muur en het pand er naast ziet er niet uit. Leek een beetje op een binnenplaats van een gevangenis maar kan met wat meer aankleding heel gezellig worden
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij kohinoor, geweldig lekker, authentiek Indiaas. We kenden dit restaurant al van Groningen, maar wat een aanwinst voor Assen.
Ontzettend lekker eten, een prettige sfeer en manier van omgang.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren bij Kohinoor terecht gekomen. Ik ken de Kohinoor in Groningen en was benieuwd naar deze locatie.
We hadden niet veel tijd dus we bestelden alleen een thali (proeverij) waarbij je ca 8-9 verschillende curry's en naan brood krijgt. De verschillende gerechtjes zagen er goed uit en smaakten verschillend, wel misten wij wat meer variatie in structuren/mondgevoel. Hoewel er de mogelijkheid bestaat om onbeperkt bij te vullen hebben wij hier geen gebruik van hoeven maken.
De service was OK, wel een gehaaste indruk ondanks dat het rustig was en elke keer een ander persoon aan tafel.
Afgezien van het unieke terras waren wij over het decor minder te spreken. Het is een allegaartje van stijlen. Er zit geen eenheid in het servies, van heel strak tot pure kitsch. De rechauds zijn te zwak om de boel warm te houden, waarbij er ook niet nagedacht is dat de sla en raita beter niet op de rechaud kunnen. Tot slot kregen wij koperen bestek waarmee wij niet graag eten gezien de geur hiervan. Ook de handdoekjes in het toilet zijn zo dun als vloeipapier waardoor het een plakboel wordt.
Conclusie: Als u geen problemen heeft met het decor kunt u hier prima eten. Vraag wel om normaal bestek.
VincentNauta .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Erg mooi en ruimtelijk restaurant. Er zijn veel leuke en gezellige plekjes waar je kunt zitten met leuke Indiase muziek op de achtergrond. Het interieur ziet er ook prachtig uit met veel Indiase prachtstukken. De proeverij (thali) met rijst en verschillende soorten (authentieke) curry's zijn echt een aanrader. Je krijgt van alles: kip, lam en verschillende groentes (mild tot medium), raita (heerlijke yoghurtdressing) en garlic brood. Voor €18,95 p.p. kun je hier heerlijk onbeperkt (!) eten. Er zijn ook genoeg heerlijke nagerechten, zoals kulfi (huisgemaakt Indiaas ijs) en badam kheer (rijstpudding). De mensen in de bediening zijn erg professioneel en beleefd. Ze nemen de jas aan, hebben kennis over het eten en stralen enthousiasme uit. Ze letten op de kleine dingen.. erg prettig!
Janny D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Mooie aanwinst voor Assen! We hebben heerlijk genoten van een proeverij van de kaart. Verschillende gerechten met lekkere smaken. We wilden niet scherp en daar werd goed rekening mee gehouden. De attente bediening heeft de gerechten nog aangevuld en we mochten ook nog wat anders proeven. Goede service! De volgende keer gaan we de lunch proberen, hopelijk is het dan mooi weer zodat we in de prachtige binnentuin kunnen zitten.
Mark1995 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Erg lekker eten! Ik ben eerder al gegeten bij Kohinoor van India in Groningen, en het restaurant in Assen in minstens zo goed. Het filiaal is Assen is behoorlijk ruim opgezet, met onder meer een gigantisch terras. Het gevolg van de grootte is wel dat het er wat leeg oogt, maar dit wordt in de toekomst vast beter. De inrichting is typisch, maar smaakvol. Het eten is, zoals ik dat van de Kohinoor gewend ben, écht authentiek Indiaas. Heerlijk dus, en met bijzonder veel keuze. De bediening is vlot en attent, niks op aan te merken. Kortom: voor lekker Indiaas eten in Assen is Kohinoor van India een uitstekende keuze.
Liesbeth H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wat een super mooi restaurant! Mooi aangekleed, vriendelijke en behulpzame bediening en
heerlijk eten. Mijn gerecht kon zonder problemen aangepast worden naar een gerecht zonder koriander. Ook de champagnetruffels als toetje was een welkome verrassing.

Echt aanwinst voor Assen!
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Eten was heerlijk, een grote schaal met allemaal kleine gerechtjes. Man die ons bediende sprak niet zo goed Nederlands, hij was wel prachtig gekleed in een soort Indiaas judopak. De accoustiek achterin het restaurant was niet goed, er waren nog geen gordijnen. Restaurant was ook nog niet officieel geopend, dus daar wordt vast nog wel aan gewerkt