Kohinoor of India

Oude Oeverstraat 7 6811 JX Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Kohinoor of India

Indiase kwaliteit

Kom binnen in Kohinoor of India en laat je verrassen met de aller lekkerste specialiteiten. Het sfeervolle restaurant is uitermate geschikt om een avondje te genieten. De gerechten worden bereide volgens traditionele recepten met de beste kruiden. Met de fijne service en gastvrijheid wordt het gegarandeerd een mooie avond!

Meer informatie over restaurant Kohinoor of India

• MasterCard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant Kohinoor of India

Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wat hebben we hier fantastisch gegeten. Kleine slordigheidjes in de bediening die met een grote glimlach worden goedgemaakt: dan worden het spontaan pluspunten. Het eten is ronduit geweldig. Porties groot, kwaliteit uitmuntend. Decor wel ietwat gedateerd. Wij komen terug!
job B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Het eten was echt super!
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het eten was perfect. Maar we moesten meer dan een half uur wachten op onze tafel. Daarna duurde hè nog een kwartier voor iemand kwam om de bestelling op te nemen. Toen duurde het nog een half uur voor we iets te eten kregen. Om de drankjes moesten we zelf vragen. Niemand kwam vragen of het eten smaakte omdat we nog iets wensen. Wij zijn na het hoofdgerecht gaan afrekenen en zijn opgestapt.
Dus ondanks het goede eten was het een zeer teleurstellende ervaring.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Al 30 jaar "mijn" restaurant! De smaak is altijd goed. Ik heb veel vergelijk, De bediening is beter geworden: ik hoop dat dat blijft. De gerechten zijn goed: eindoordeel TOP wat mij betreft. Ik vrees alleen dat de kip "Plof-kip" is: ik betaal graag iets meer voor goede kip!
Lennart B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk eten, vriendelijke en persoonlijke bediening. Eenvoudig ingericht.
Matthijs H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Heerlijk gegeten, meerdere gerechten geprobeerd met een fris Kingfisher biertje er bij! Service van vriendelijke bediening was geweldig en maakte de avond zeer geslaagd.
Jurgen I.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
goed eten, heerlijke smaken. Bediening ok en bijna alleen maar engels...op zich geen probleem maar nl net effe relaxter...
Marco R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Het was een gezellig diner
Thanx
Kees ..
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Op een drukke donderdagavond hier gegeten en het was heerlijk. Ik was eerst bang dat het vanwege de drukte wat langer zou duren, maar mijn voorgerecht stond snel op tafel. Ik had aangegeven dat ik niet heel pittig kon eten en hier hebben ze erg goed rekening mee gehouden! Lekkere naan en kip tandoori. Papadum was wel mijn favoriet. Een gezellig avond gehad en goed bediend. Prijs/kwaliteit verhouding was ook helemaal prima! Kleine tip: De verlichting mag wel iets feller. Ik begrijp dat het gezellig is, maar iets meer licht zou wel fijn zijn.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
We hadden vooraf gemaild met het restaurant, of we voor één gast rekening konden houden met een speciaal menu (geen te scherp eten). Dat werd vooraf per mail uitstekend afgehandeld: complimenten. We hadden gereserveerd, en kregen te horen dat we vooraf moesten refereren aan de mail. De ober die ons hielp, wist van niks, maar bij het noemen van de voornaam van de dame, kwam ze ons speciaal verwelkomen. Prima. We hebben heerlijk gegeten. Niks op aan te merken. De entourage is wel wat Indiaas-shabby, maar eigenlijk hoort dat er wel bij. Wel vonden we beide mannelijke obers 'te matig Nederlands spreken' om gasten te woord te staan, maar verder: alles prima hier!
Julia D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het eten was zeker lekker, wat aan de pittige kant. Hele tafel stond vol schaaltjes en bordjes. Dus meer dan genoeg. We waren vrijwel de enige in het restaurant en dat op vrijdagavond 19 00 uur. Het duurde wel lang voordat het eten kwam. Hoofdgerecht pas om 20.30. Bij het afrekenen schrokken we best van de prijs, duurder dan verwacht. Ook al was het eten lekker en meer dan genoeg. Wij gaan er niet snel weer heen. Degene die ons hielp was wel super vriendelijk.
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Voor het eerst gegeten bij Kohinoor of India. Het is een leuk ingericht restaurant. We hadden gekozen voor het buffet omdat wij daar als men het aanbiedt vaak voor kiezen. De vriendelijke bediening legde ons uit uit welke gerechten het buffet bestond. We hebben dacht ik wel de meeste gerechten geproefd en die waren stuk voor stuk erg lekker. Het buffet is neem ik aan ook een goede manier om kennis te maken met een aantal Indiase gerechten. We komen in ieder geval terug bij dit restaurant.
Kate V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
De sfeer was gezellig druk maar geen herrie. Personeel netjes en redelijk snel. Maaltijd helaas enorm zout. Op de site stond dat veganistisch eten mogelijk was maar werd toch met een yoghurtsausje geserveerd. Gastheer erg vriendelijk!
PenC .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Een jaar of wat geleden aten wij hier regelmatig. Héérlijk was het toen. Echt Indiaas met heerlijke kruidencombinaties.
Vorig jaar zomer, na een lange periode van niet wezen eten, gingen wij weer bij de Kohinoor eten. Wat een teleurstelling was dat. De karai currie leek meer op een kant en klaar sausje dan op vers bereid eten en ook de andere gerechten hadden zeker niet meer de Indiase smaak van vroeger.
We hebben dit gemeld. Er was een vaag verhaal over een andere kok etc.

Gisteren hebben we weer gegeten bij de Kohinoor. We hadden onze twijfels na de slechte ervaring van vorig jaar.
We waren aangenaam verrast dat het eten nu weer veel beter was. De karai currie smaakte nu niet meer naar kant en klaar eten, maar weer naar vers bereide currie. Ook de andere gerechten smaakte beter.
Het haalt het nog niet helemaal bij het niveau van vroeger, die typische volle Indiase smaak, maar het is zeker weer goed eten bij de Kohinoor.
Het enige teleurstellende was het Kulfi ijs, dat normaal heel apart smaakt naar kardemon en pistache. Dat had nu meer een rozenwatersmaak en de kardemon proef je niet meer.

Uiteraard heb ik mijn ervaring gemeld bij de nieuwe eigenaar, die ons vertelde over wisseling van de kok. Het Kulfi ijs was inderdaad veranderd ivm ijskristalvorming dat ontstond bij de oude receptuur. Is wat voor te zeggen, maar de oude smaak was toch veel beter.

Verder was de bediening prima. De wachttijd op het eten kan iets korter. Maar al met al hebben we nu weer lekker gegeten in een gezellige omgeving met goede bediening.
Henk4567 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij zijn hier wezen eten met 3 personen. We hadden de verrassing van de kok besteld. Het voorafje was lekker! Hierna moesten we lang wachten en uiteindelijk besloten we de bediening maar erop te attenderen dat we klaar waren. Toen duurde het weer lang voordat het hoofdgerecht kwam. We waren verbaast, wat we kregen, te weinig, niet echt warm niet divers en ook niet lekker vonden we alle 3. Verder was het ook laf van smaak, absoluut niet pittig te noemen, men vroeg ons vooraf niet of we het pittig wouden trouwens, jammer! De conclusie: Veel te duur (30€ pp. exclusief de drankjes), wij komen zeker niet terug!
MSBRINK .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Vanavond (1 januari) gegeten bij de Kohinoor. Wij hadden gereserveerd, maar het bedienend personeel had geen idee waar wij konden zitten. Vervolgens werden wij neergezet bij een tafel waar geen 'gereserveerd' bordje op stond. Na 10 minuten wachten werd eindelijk een aperitief opgenomen. Vervolgens moesten we wederom 20 minuten wachten voordat de kaart werd gebracht, waar we nog zelf om moesten vragen ook. Na het bestellen van het voorgerecht kregen we na een halfuur een ietswat karig voorgerecht. (Sheek Kabab) Deze was lekker gekruid en kwam met wat salade en een zoetzuur sausje. Bij het tweede drankje kregen we geen nieuw glas, waardoor de tonic-drinker het moest doen met zijn uitgeperste citroentje. Het hoofdgerecht was wel heerlijk. Deze (de Jhinga Tandoori) was uitgebreid en had heerlijk gekruidde garnalen. De groentecurry en de rijst waren een goede aanvulling voor dit gerecht. Aan het eind van de avond was de conclusie dat de service ronduit een schande was. Er werd nauwelijks aandacht aan ons besteed en er werd bij mensen achter ons 30 minuten naar een leeg bord gekeken. De service was ronduit schandalig. Door het lekkere eten komt het gemiddelde toch net op een 6.
FoodyKid .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Gisteravond hier uit eten geweest met de actiecoupon van Xenos: 2e diner gratis.

Het restaurant is erg gezellig ingericht (en de wijnglazen zijn mooi!:))

De bediening was erg leuk en vrolijk. We hadden gekozen voor een verassingsmenu van de chef. Alle gangen waar echt mega lekker. Bij het voorgerecht kregen we 3 hapjes. Bij het hoofdgerecht werden er (incl. rijst, naan en salade) maar liefst 11 gerechten op onze tafel gezet. Er werd vriendelijk uitgelegd wat we kregen. Het was zeer gevarieerd, maar tegelijk paste het erg goed bij elkaar.
Tussendoor werd er (zonder druk) goed opgelet of alle klanten tevreden waren of nog behoefte aan iets hadden.

Echt een aanrader!
Pravind B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De kwaliteit van het eten schommelt rond een voldoende. De soep was waterig, wel lekker pittig, maar was meer een bouillon dan een 'rijk' gevulde soep. Het hoofdgerecht (grote garnalen) was overgaar. De vega bijgerechten waren goed van smaak, bereid met veel knoflook en, ik schat in, voor de gemiddelde Nederlander iets te heet. De hoeveelheden van de gerechten zijn ruim. Je moet van goede huizen komen, wil je alles op krijgen.

De bediening is vriendelijk, maar een onervaren.
Sjaantjederuiter .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Als eerste een erg leuke inrichting en het eten was gewoon lekker maar ook niet heel super. We aten er in juli en het was erg warm maar dat droeg bij aan de sfeer. We kozen de Thalie platters omdat we dat in India ook graag eten. Veel kleine gerechtjes en allebei de vlees en visvariant waren goed. Nan was echt lekker vooral de Kulcha. Eijn ook goed maar iets te duur. We hadden een chardonay van 28.50 en die ging ermee door. Mango ijs als dessert... heerlijk
Hilda1982 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Heerlijk gegeten bij Kohinoor of India. Goede service en vriendelijke gastheer. Het was de eerste keer dat wij Indiaas aten, maar wij gaan zeker terug! Heerlijke gerechten met mals vlees. Ook het nanbrood met kaas is zeker een aanrader !