Kohinoor of India

Oude Oeverstraat 7 6811 JX Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant Kohinoor of India

Indiase kwaliteit

Kom binnen in Kohinoor of India en laat je verrassen met de aller lekkerste specialiteiten. Het sfeervolle restaurant is uitermate geschikt om een avondje te genieten. De gerechten worden bereide volgens traditionele recepten met de beste kruiden. Met de fijne service en gastvrijheid wordt het gegarandeerd een mooie avond!

Meer informatie over restaurant Kohinoor of India

Voordelig
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Voor het eerst gegeten bij Kohinoor of India. Het is een leuk ingericht restaurant. We hadden gekozen voor het buffet omdat wij daar als men het aanbiedt vaak voor kiezen. De vriendelijke bediening legde ons uit uit welke gerechten het buffet bestond. We hebben dacht ik wel de meeste gerechten geproefd en die waren stuk voor stuk erg lekker. Het buffet is neem ik aan ook een goede manier om kennis te maken met een aantal Indiase gerechten. We komen in ieder geval terug bij dit restaurant.
Kate V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
De sfeer was gezellig druk maar geen herrie. Personeel netjes en redelijk snel. Maaltijd helaas enorm zout. Op de site stond dat veganistisch eten mogelijk was maar werd toch met een yoghurtsausje geserveerd. Gastheer erg vriendelijk!
PenC .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Een jaar of wat geleden aten wij hier regelmatig. Héérlijk was het toen. Echt Indiaas met heerlijke kruidencombinaties.
Vorig jaar zomer, na een lange periode van niet wezen eten, gingen wij weer bij de Kohinoor eten. Wat een teleurstelling was dat. De karai currie leek meer op een kant en klaar sausje dan op vers bereid eten en ook de andere gerechten hadden zeker niet meer de Indiase smaak van vroeger.
We hebben dit gemeld. Er was een vaag verhaal over een andere kok etc.

Gisteren hebben we weer gegeten bij de Kohinoor. We hadden onze twijfels na de slechte ervaring van vorig jaar.
We waren aangenaam verrast dat het eten nu weer veel beter was. De karai currie smaakte nu niet meer naar kant en klaar eten, maar weer naar vers bereide currie. Ook de andere gerechten smaakte beter.
Het haalt het nog niet helemaal bij het niveau van vroeger, die typische volle Indiase smaak, maar het is zeker weer goed eten bij de Kohinoor.
Het enige teleurstellende was het Kulfi ijs, dat normaal heel apart smaakt naar kardemon en pistache. Dat had nu meer een rozenwatersmaak en de kardemon proef je niet meer.

Uiteraard heb ik mijn ervaring gemeld bij de nieuwe eigenaar, die ons vertelde over wisseling van de kok. Het Kulfi ijs was inderdaad veranderd ivm ijskristalvorming dat ontstond bij de oude receptuur. Is wat voor te zeggen, maar de oude smaak was toch veel beter.

Verder was de bediening prima. De wachttijd op het eten kan iets korter. Maar al met al hebben we nu weer lekker gegeten in een gezellige omgeving met goede bediening.
Henk4567 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij zijn hier wezen eten met 3 personen. We hadden de verrassing van de kok besteld. Het voorafje was lekker! Hierna moesten we lang wachten en uiteindelijk besloten we de bediening maar erop te attenderen dat we klaar waren. Toen duurde het weer lang voordat het hoofdgerecht kwam. We waren verbaast, wat we kregen, te weinig, niet echt warm niet divers en ook niet lekker vonden we alle 3. Verder was het ook laf van smaak, absoluut niet pittig te noemen, men vroeg ons vooraf niet of we het pittig wouden trouwens, jammer! De conclusie: Veel te duur (30€ pp. exclusief de drankjes), wij komen zeker niet terug!
MSBRINK .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Vanavond (1 januari) gegeten bij de Kohinoor. Wij hadden gereserveerd, maar het bedienend personeel had geen idee waar wij konden zitten. Vervolgens werden wij neergezet bij een tafel waar geen 'gereserveerd' bordje op stond. Na 10 minuten wachten werd eindelijk een aperitief opgenomen. Vervolgens moesten we wederom 20 minuten wachten voordat de kaart werd gebracht, waar we nog zelf om moesten vragen ook. Na het bestellen van het voorgerecht kregen we na een halfuur een ietswat karig voorgerecht. (Sheek Kabab) Deze was lekker gekruid en kwam met wat salade en een zoetzuur sausje. Bij het tweede drankje kregen we geen nieuw glas, waardoor de tonic-drinker het moest doen met zijn uitgeperste citroentje. Het hoofdgerecht was wel heerlijk. Deze (de Jhinga Tandoori) was uitgebreid en had heerlijk gekruidde garnalen. De groentecurry en de rijst waren een goede aanvulling voor dit gerecht. Aan het eind van de avond was de conclusie dat de service ronduit een schande was. Er werd nauwelijks aandacht aan ons besteed en er werd bij mensen achter ons 30 minuten naar een leeg bord gekeken. De service was ronduit schandalig. Door het lekkere eten komt het gemiddelde toch net op een 6.
FoodyKid .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Gisteravond hier uit eten geweest met de actiecoupon van Xenos: 2e diner gratis.

Het restaurant is erg gezellig ingericht (en de wijnglazen zijn mooi!:))

De bediening was erg leuk en vrolijk. We hadden gekozen voor een verassingsmenu van de chef. Alle gangen waar echt mega lekker. Bij het voorgerecht kregen we 3 hapjes. Bij het hoofdgerecht werden er (incl. rijst, naan en salade) maar liefst 11 gerechten op onze tafel gezet. Er werd vriendelijk uitgelegd wat we kregen. Het was zeer gevarieerd, maar tegelijk paste het erg goed bij elkaar.
Tussendoor werd er (zonder druk) goed opgelet of alle klanten tevreden waren of nog behoefte aan iets hadden.

Echt een aanrader!
p B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De kwaliteit van het eten schommelt rond een voldoende. De soep was waterig, wel lekker pittig, maar was meer een bouillon dan een 'rijk' gevulde soep. Het hoofdgerecht (grote garnalen) was overgaar. De vega bijgerechten waren goed van smaak, bereid met veel knoflook en, ik schat in, voor de gemiddelde Nederlander iets te heet. De hoeveelheden van de gerechten zijn ruim. Je moet van goede huizen komen, wil je alles op krijgen.

De bediening is vriendelijk, maar een onervaren.
Sjaantjederuiter .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Als eerste een erg leuke inrichting en het eten was gewoon lekker maar ook niet heel super. We aten er in juli en het was erg warm maar dat droeg bij aan de sfeer. We kozen de Thalie platters omdat we dat in India ook graag eten. Veel kleine gerechtjes en allebei de vlees en visvariant waren goed. Nan was echt lekker vooral de Kulcha. Eijn ook goed maar iets te duur. We hadden een chardonay van 28.50 en die ging ermee door. Mango ijs als dessert... heerlijk
Hilda1982 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Heerlijk gegeten bij Kohinoor of India. Goede service en vriendelijke gastheer. Het was de eerste keer dat wij Indiaas aten, maar wij gaan zeker terug! Heerlijke gerechten met mals vlees. Ook het nanbrood met kaas is zeker een aanrader !
Robertdonkersloot .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Niet geweldig ook zeker niet slecht. Lassi was iets te warm... rijst bij het lamsgetecht bijna koud. Vriendelijke bediening... wijn was weer minder. Lamsvlees was top !
p B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Helaas geen constante kwaliteit. De smaak en versheid van de gerechten/producten varieert van 5.0 tot richting de 7.5 op goede dagen.

Voorgerechten waren goed, lekker soepje en prima Samosa; ruim voldoende. De smaak van de Madras was absoluut goed te noemen, al waren de King Prawns 'over cooked'. De Tikka Massala saus had veel weg van een kant en klaar potje uit de supermarkt, niet heel bijzonder dus.

Service en vriendelijkheid net aan voldoende.
Knoopc01 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Vriendelijke bediening, beleefd en zeer attent. De verrassing van de chef is een aanrader!! Verder ook aan te bevelen is de curry balti, pittig maar niet te...
Enig nadeel...je krijgt heel veel eten, je krijgt t niet op :-)
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Gegeten met 3 man, bediening was vriendelijk en precies voldoende aanwezig (beschikbaar wanneer nodig en niet irritant vaak of er nog iets is / of alles naar wens is). Bediening zelfs met humor. Het eten was goed, hoogstens niet heel goed of bijzonder. Maar, gegeven de prijs/kwaliteit verhouding geef ik toch een 8 (ik twijfelde tussen 7 en 8). Voor iets meer dan €30 incl. toetje, bieren en wijntje. Prima voor mekaar. Alle drie de gerechten geproefd, zelfs had ik Lamb tikka. En die was gewoon goed. Sfeer / aankleding / decor niets bijzonder maar ook niets mis mee.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Ik heb bij Kohinoor een fijne curry van zalm gegeten, de zalm had iets zachter gemogen maar de curry was heerlijk, ook de vegetarische samosa vooraf was goed. Wat mij erg tegen viel was de bediening, ik heb mij eigenlijk niet zo welkom gevoeld. Het opnemen van het nagerecht duurde veel te lang en men kwam amper langs om te informeren. Ik had niet de indruk dat het aan de drukte lag. Er was nog plaats genoeg in het restaurant.
Wilmasiccama .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2013
Allebei voor het lamsvlees gegaan, dat erg mals was.
Mijn tafelgenoot koos voor een pittiger versie, ikzelf voor een mildere met spinazie. Beide gerechten waren lekker en smaakten echt anders. Ze konden zowel met rijst en/of naanbrood worden gegeten en stonden vlot op tafel. Vriendelijke bediening.
Doordeweek een lekkere Indiase hap gegeten en fijn dat ´t ook op een maandag kon.

JannetjeJ .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Leuk ingericht restaurant. Wij waren er op een niet zo drukke avond. Hadden de menuprijs van 13 euro op Iens gezien, helaas klopte deze niet bepaald. Een hoofdgerecht kost minimaal 16,50 en een menu minimaal 25,50. Ik had een vegetarisch gerecht, mijn man een vleesgerecht waar geen bijlagen als groente bij zaten. Hem werd daarom gevraagd of hij er nog groente bij wilde, achteraf bleek dat voor een beetje spinazie 7 euro betaald moest worden. Eten smaakte oké, maar rekening was wel hoger dan wij daarvoor hadden verwacht.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Donderdagavond is koopavond in Arnhem en dan heeft dit restaurant een buffet. In aanvang waren we wat eigenwijs en wilden we a la carte bestellen maar de vriendelijke en attente bediening wist ons op charmante manier over te halen om toch voor het buffet te gaan. Het werd een relaxte en gezellige avond. Het eten is prima voor de prijs en het buffet maakt het mogelijk verschillende gerechten te proberen. De prettige bediening en het passende interieur maken de avond compleet. Hier gaan we terugkomen.
Ljenmf .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Voor het eerst Indiaas gegeten in een restaurant, vond het smakelijk, verrast door de smaken. We hadden tandoori kip, een murgh karai, mushroom bhaji en een groente bhaji besteld. Alleen was de bediening een beetje onduidelijk. Ik wilde graag als bijgerecht een verse salade bestellen, toen vertelde de bediening dat we die standaard bij het hoofdgerecht krijgen, maar echter nooit gehad. Had er uiteindelijk ook niet meer naar gevraagd.
Micha H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Met vrienden gisteren wezen eten. Het was net of we weer in India waren. Aardige bediening, super lekker eten en gezellige muziek. We hadden drie hoofdgerechten en twee bijgerechten, vlees was super mals en smaken waren goed in balans. Als je voor pittig wil, dien je voor de twee pepers te gaan, dit wordt op de kaart aangegeven. De chai tea is zeker net zo lekker als in India. Namaste
Kristofderidder .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Heerlijk vegetarisch gegeten vandaag, no-nonsense, erg smaakvol en voedzaam. precies wat je van een Indiaas restaurant verwacht. Bediening vriendelijk, en alles netjes.